VF1000R '84-er motorblok bouwen

Weer een stukje verder: carterpan onderzocht en de laatste olie die uit het blok kwam, het ziet eruit dat er een lagerschaal de geest gegeven heeft.

full



Maar Andre, weer VF-loos heb ik gelezen? Waarom is de VF weer weg?
 
Zo, blok gesplitst en drijfstangen losgehaald van de krukas: auw. Pijnlijk.

full


So far so good
 
full


Minst leuk ;(

Toch maar eens overwegen wat nu te doen. Iemand nog een krukas liggen?
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad behoorlijk minder uit. Is dat het deel wat opgelast was :? (tenminste, je had de krukas toch op laten lassen als ik het me goed herinner :? )

Balen zeg, hoe kom je nou weer aan een krukas van een R? Helaas heb ik er geen een liggen.. Sterkte ermee!

En weer VF loos. Het was een projectje samen met een collega, een soort van teambuilding, maar dan anders ;) .
We hebben er een paar kratten bier aan verdiend (en ik drink niet eens.. *D )
Wie weer komt er wel weer een VFje, zeg nooit nooit.
:W
 
Dat ziet er inderdaad behoorlijk minder uit. Is dat het deel wat opgelast was :? (tenminste, je had de krukas toch op laten lassen als ik het me goed herinner :? )

Balen zeg, hoe kom je nou weer aan een krukas van een R? Helaas heb ik er geen een liggen.. Sterkte ermee!

En weer VF loos. Het was een projectje samen met een collega, een soort van teambuilding, maar dan anders ;) .
We hebben er een paar kratten bier aan verdiend (en ik drink niet eens.. *D )
Wie weer komt er wel weer een VFje, zeg nooit nooit.
:W

't Is inderdaad de tap die opgelast is. Blijkbaar is dit toch niet sterk genoeg! :N Een keertje flink gassen en het is weer kaduuk. Het is geen olieprobleem geweest, geen spoor van oververhitting oid.
Enne, een krukas van een 750F past jammergenoeg niet!
 
Ondertussen zijn we een jaar (schaam...) verder! Vandeweek het opnieuw gerepareerde blok gemonteerd. De krukas heb ik nog een keer laten oplassen. Hopelijk blijft het nu heel, maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Daartoe heb ik vanmorgen een blok van een VF1000F gekocht voor reserve. Je weet het nooit!
 
Ondertussen zijn we een jaar (schaam...) verder! Vandeweek het opnieuw gerepareerde blok gemonteerd. De krukas heb ik nog een keer laten oplassen. Hopelijk blijft het nu heel, maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Daartoe heb ik vanmorgen een blok van een VF1000F gekocht voor reserve. Je weet het nooit!
Ik heb niks tegen oudjes, maar: OPGESODEMIETERT, OMA!! :W })

Komop Bleke, get to work! Ik heb je topic effe doorgelezen en vind het retegaaf :}

Alleen jammer van de tegenslagen -O-

Succes!! *O* :W
 
Erg zuur dat de zaak weer in puin gelopen was, maar des te meer bewondering dat je er nogmaals aan begonnen bent. :}

Dat oplassen is blijkbaar toch niet iets dat altijd goed gaat.
Ligt dat nu aan de kwaliteit van het laswerk?

Ik heb het idee dat, na op maat draaien, er een heel (te?) dun laagje opgelast materiaal is overgebleven.
Zou mi geen punt hoeven zijn, mits de zaak goed is ingebrand.

Hoe doen ze dat oplassen eigenlijk?
Wordt er materiaal opgebracht zonder voorbewerking, of wordt de as eerst afgedraaid, zodat na het op maat maken er een "dikke" laag opgelast materiaal op blijft zitten?
 
oplassen werkt toch meestal niet met motorfietskrukassen.
Ik reviseer regelmatig motorfietsblokken ( beroepsmatig), maar in de praktijk laat het vaak weer los.
Jammer, maar mss een nieuwe krukas overwegen als deze nog leverbaar is.
Zo te zien idd bij meneer honda niet leverbaar :(
 
:} :} Ik heb hele hele forum gelezen en niets anders dan lof hoor, geweldig,

En ja nu is mijn blok aan de beurt, ik wil de ene overzetten naar de andere Honda, de ene is van 85 de andere van 86.

Allebei VF1000F2
 
Bleke zal dit niet meer lezen denk ik. die is al 1.5 jaar niet meer op het forum geweest zie ik.

Maar suc6 koen en wel foto's maken van je ervaringen
 
:} :} Ik heb hele hele forum gelezen en niets anders dan lof hoor, geweldig,

En ja nu is mijn blok aan de beurt, ik wil de ene overzetten naar de andere Honda, de ene is van 85 de andere van 86.

Allebei VF1000F2


nou, blokje omhangen is niet zo'n probleem hoor,
als je alleen werkt misschien nog het gemakkelijkste eerst de voorvork en achterbrug te demonteren zodat je het frame om het oude en nieuwe motorblok kan manouvreren.

kan je gelijk de lagers een smeertje vet geven en eventueel andere balhoofdlagers steken.

succes !


check anders heir ook maar even:

VF1000F "Euro" project

gr. Jos :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan