Verbouwing Suzuki GSX 750 ES

Het is een autostijl dynamo met integrale spanningsregelaar, je stopt er accuspanning in bij contact aan en je krijgt er laadstroom voor terug, lekker makkelijk en een stuk betrouwbaar als het originele.
 
Robinjo, Bedankt voor de uitleg. Ben het met je eens vwb de krachten op de las van de bevestiging van de ronde buis ( kans op scheuren) en de dank voor de tekeningen, mij duidelijk genoeg:Y. misschien beter om die bevestiging wat anders uit te voeren en boven het scharnierpunt een V te lassen zodat de kracht verdeelt wordt.

De resetzekering vervang ik voor een steekzekeringhouder met een 25 Amp zekering.
 
Het is een autostijl dynamo met integrale spanningsregelaar, je stopt er accuspanning in bij contact aan en je krijgt er laadstroom voor terug, lekker makkelijk en een stuk betrouwbaar als het originele.
Oh, super.:} Dat wordt het allemaal een stuk eenvoudiger door. Dan heb ik het toch goed gezien dat er 2 verschillende diameters zijn.
Hier kan ik wat mee. Nu kan ik weer snel door met de kabelboom. Bedankt*O*
 
Oh, super.:} Dat wordt het allemaal een stuk eenvoudiger door. Dan heb ik het toch goed gezien dat er 2 verschillende diameters zijn.
Hier kan ik wat mee. Nu kan ik weer snel door met de kabelboom. Bedankt*O*
Ja, dikke gaat uiteraard naar de accu toe, maar ik geloof dat jij meer van elektra weet dan mij.
 
Hier en daar wat nieuwe snoertjes maken, zorgen voor een goede massa en een dikke + kabel naar de startmotor. 20240404_124205.jpg20240404_132357.jpg
 
Het lijkt er nog niet op, maar de kabelboom puzzel is zo goed als gemaakt. Alle functies werken. ik moet alleen het laden van de accu nog controleren maar had de carburateurs er al af dus dat komt later wel.
Contactslot vervang ik door een schakelaar en de stuurschakelaars worden vervangen door zo min mogelijk knoppen.
20240404_163621.jpg
 
Eindelijk het bestelde pretpakket binnen gekregen. Altijd even spannend of alles wel past maar gelukkig wel in dit geval. De 520 kettingset met tandwielen zijn helemaal top. Met een precies passende 4mm dikke sluitring achter het voortandwiel zit alles exact in lijn.

De BMC podfilters moeten even goed zijn als K&N heb ik mij laten vertellen en ze zijn voor de buitenste carburateurs in offset. Past perfect

Als extraatje de Healtech quickshifter, omdat het kan..:+
20240409_094123.jpg
20240409_104628.jpg
20240409_131949.jpg
 
Deze week druk met andere dingen dan het project helaas.

Nu een vraag voor de racespecialisten over bobines..
Ik kwam een advertentie tegen over Dyna bobines. Daar heb ik in het verleden wel wisselende berichten over gelezen met betrekking tot de kwaliteit.
Is het slim om een set van die dingen aan de Suzuki te hangen? Een sterke vonk is natuurlijk belangrijk maar eigenlijk heb ik bijna nooit problemen met de ontsteking van oude Japanners.
20240416_234125.jpg
 
Oh ja, en ik kan nergens een setje NGK bougiedoppen als vervanger van de originele vinden.
Iemand misschien een tabel of zo waar ik het type NGK doppen kan vinden? Als ik de oude doormeet meet ik 9 k ohm.
 
Misschien is een stick coil coversion interessant : 2 vliegen in 1 klap.
Effe snel zoeken levert me dit op.


Heb dit ook gedaan op mijn oude speed triple uit 94.
 
 
Deze week druk met andere dingen dan het project helaas.

Nu een vraag voor de racespecialisten over bobines..
Ik kwam een advertentie tegen over Dyna bobines. Daar heb ik in het verleden wel wisselende berichten over gelezen met betrekking tot de kwaliteit.
Is het slim om een set van die dingen aan de Suzuki te hangen? Een sterke vonk is natuurlijk belangrijk maar eigenlijk heb ik bijna nooit problemen met de ontsteking van oude Japanners. Bekijk bijlage 1997104
Ik rij zo'n 12 jaar met Dyna bobines, andere dan wat jij op het scherm hebt, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Maar als de ouden het goed doen, dan zou ik er persoonlijk geen geld aan uit geven om er wat anders aan te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan