Valentino Rossi deel 16 - Sonno Invernale

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naast dat de topsnelheid iets hoger ligt bij de Honda merkten de Engelse commentatoren terecht op dat Pedrosa erg snel zijn Honda recht op kan zetten en daarbij vroeg op het gas kan. Plus het lagere gewicht van Pedrosa speelt daarbij ook nog een rol. Yamaha en Rossi moeten het dan weer hebben van de hogere bochtensnelheid en de bocht voor het rechte stuk was in dit geval scherp en kort, so it didn't help a lot..... maarrr het was een erg mooie strijd!

...Al het de uitslag andersom gunstiger geweest "of course" :+

Op naar 10 O-)
 
De achterste kan idd ook een 0,71 seconde later remmen en dan moet het gat qua tijd weer ongeveer hetzelfde zijn als de bocht ervoor. Toch zou diegene die niet vooraan rijd voordeel moeten hebben door de slipstream, maar in dit geval was de afstand daar waarschijnlijk te groot voor.
Als Rossi dat zou doen staat hij met zijn bakkes tegen de bandenstapel....

5 meter later remmen geeft al het resultaat dat ze de bocht bijna niet meer halen, en dat was 94/5= ongeveer 0.05 seconden... in 0.71 seconden legt hij dus circa 70 meter af...
 
Naast dat de topsnelheid iets hoger ligt bij de Honda merkten de Engelse commentatoren terecht op dat Pedrosa erg snel zijn Honda recht op kan zetten en daarbij vroeg op het gas kan.
Ja die rijstijl staat hij al van oudsher bekend om. En de Honda eigenlijk ook.
Ik heb ooit een circuittraining gehad van Barry Veneman en die vertelde dat over Pedrosa.
Way back. :Y
 
Blijkbaar toch michelins getest en gevallen volgens racesport.nl....... -O-
 
Snap echt niet dat íe dat risico moet nemen van Yamaha. Rossi heeft echt niet uit vrije wil meegedaan neem ik aan. Lorenzo deed niet mee.
 
Nou volgens mij issie nog niet echt een ontzettende fan van de Michelins en na alle crashes van de vorige test het lijkt me dat íe met z'n 10e titel in zicht geen risico's gaat nemen. Miss zat er een ander voordeeltje aan
 
Precies, we weten allemaal wie er het hardste kan huilen om de banden.
Rossi op voorsprong in 2016. ;)
 
Nou volgens mij issie nog niet echt een ontzettende fan van de Michelins en na alle crashes van de vorige test het lijkt me dat íe met z'n 10e titel in zicht geen risico's gaat nemen. Miss zat er een ander voordeeltje aan
Je zegt het goed, "volgens mij" .

Aangezien Yamaha zondag aangaf dat ze allebei niet mee zouden testen, en Rossi maandag wel test zegt dat mij genoeg. :P
 
Als je in de Formule 1 tussen titelkandidaten rijdt en niks te brokken hebt in de pap ( de titelstrijd dus) moet je maken dat je weg bent. De titel zal tussen Lorenzo en Rossi gaan dus moest Pedrosa eigenlijk gewoon aan de kant gaan voor Rossi :+
Pffffffffffffffffffffffffffffff hoe bedenk je het.
 
Someone asked VR about his approach to the last 4 races. "Bo, I don't know... probably the same approach as the last 20 years!"

Hahaha, inderdaad. Er zitten journalisten tussen die stellen echt de meest retorische vragen, en dan nog denken dat ze die keer een ander antwoord erop zullen krijgen dan voorheen. :} |(
Maar gelukkig kan Vale dan om zo'n vraag lachen en reageert hij op de boven geciteerde manier + gelach of course :P
 
Someone asked VR about his approach to the last 4 races. "Bo, I don't know... probably the same approach as the last 20 years!"
Ik lees onderstaande :?

MotoGP: Crash Rossi tijdens Michelin bandentest op Aragon
Op de dag na de Grand Prix van Aragon kwamen diverse rijders op het Motorland Aragon circuit in actie voor het testen van de nieuwe 2016 Michelin banden. De Franse fabrikant volgt vanaf volgend seizoen Bridgestone op als bandenleverancier in de MotoGP klasse. Opvallendste nieuws vanuit Aragon was de crash van Valentino Rossi bij deze test.
www.racesport.nl | MotoGP | MotoGP | Valentino Rossi vlak na de crash (foto credit: screenshot motogp.com)
Valentino Rossi vlak na de crash (foto credit: screenshot motogp.com)
Het Movistar Yamaha team had zondag nog aangekondigd dat zowel Jorge Lorenzo als Valentino Rossi deze test aan zich voorbij zouden laten gaan in verband met de kans op blessures en de eventuele gevolgen daarvan voor de kampioensaspiraties van het Yamaha duo. Volgens Movistar Yamaha zou Colin Edwards het testwerk voor het team op zich nemen.

Het is dan op zijn minst vreemd te noemen dat we nauwelijks 24 uur later berichten zien opduiken over een crash van Rossi bij deze test. Blijkbaar is dus zondagavond laat of anders maandagmorgen vroeg besloten om Rossi toch te laten testen. Een andere mogelijkheid is dat het Movistar Yamaha team de buitenwereld wat zand in de ogen wilde strooien om wat meer rust rond de test te creëren.

Niettemin was Rossi maandag één van de dertien MotoGP rijders die samen met een aantal testcoureurs de nieuwe Michelin banden aan de tand voelden. In eerste instantie was er daags na de Brno Grand Prix een laatste testdag voor dit seizoen gepland. Deze test viel door de slechte weersomstandigheden echter letterlijk in het water waarop besloten werd een extra testdag in te plannen na de Aragon GP.


Michelin had voor deze test vier verschillende typen voorbanden en drie verschillende typen achterbanden ter beschikking. Naast Rossi reden ook Marquez, Pedrosa, Dovisioso, de broertjes Espargaro, Smith, Bradl, Bautista, Redding, Crutchlow, Miller en Petrucci hun rondjes met de verschillende typen banden.

Jorge Lorenzo hield zich wel aan datgene wat het team zondag communiceerde en kwam niet in actie. Valentino Rossi deed dat wel en ging zoals gezegd onderuit. De Yamaha Factory Racing machine had bij terugkomst wel de nodige schade in tegenstelling tot de leider in de tussenstand van het MotoGP wereldkampioenschap die op een aantal blauwe plekken en een paar wonden aan zijn arm ongedeerd bleef bij de valpartij.
 
Ongedeerd.... muv wat wonden aan zijn arm... ???
Wat klopt hier niet?
 
Laatst bewerkt:
Paar schaaf of blauwe plekken zien ze als ongedeerd denk ik.
Marquez heeft n hand gebroken en de komende wedstrijden zijn nog onzeker. Dat is mogelijk gunstig voor VR.
 
Paar schaaf of blauwe plekken zien ze als ongedeerd denk ik.
Marquez heeft n hand gebroken en de komende wedstrijden zijn nog onzeker. Dat is mogelijk gunstig voor VR.

Maar kan evengoed in zijn nadeel spelen, kwestie wat punten af te snoepen, of het vertragen van Lorenzo.
Er belooft nog spanning te komen. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan