Vakantiebestemming en Coronavirus

En nu 17 miljoen Nederlanders naar dat magazijn sturen. Allemaal een maand voorraad wc papier laten meenemen. Zouden ze dat redden?
 
Blijft de vraag : waarom zou je een maandvoorraad WC papier meenemen? Heb je altijd een maandvoorraad in huis? Antwoord is : Nee, want anders zou je die nu niet hoeven kopen. Zijn de papierfabrieken stilgelegd? Nee? Zijn mensen zo bang dat ze aan de schijterij zijn? Blijkbaar : Ja. Dat domme hamsteren slaat nergens op. Je ziet overal filmpjes waarbij mensen elkaar zelfs te lijf gaan om WC papier?
Moon.gif
 
..................... nu verrast door een lockdown in manilla.
En zo zijn er vandaag aldaar duizenden toeristen op de vliegvelden op die eilanden die naar huis gingen of wilden, maar dat ineens niet meer konden.
Mijn broer is nu net terug uit Australië.
Wist niet dat er nu al zo veel vluchten in de lock-down zitten.

Hij is nog wel netjes op Schiphol aangekomen.
Als ie zou hebben geweten van alle vliegellende dan was ie wrs wel in Aus gebleven. Daarginds was het prima vertoeven.
Maar stel dat je halverwege in de Emiraten ineens niet meer verder kan. Daar ben je dan lekker mee................
 
Met alle respect, maar ik zie gerust de ernst in hoor... ik hoop nog steeds op een annulering.
Eerlijk, hoeveel meer risico om besmet te raken loop ik als ik naar Spanje ga?
Door thuis te blijven loop ik evenveel risico om besmet te raken.

In m'n eigen land gaat het net zo hard (zelfs harder als ik de tabel bekijk).... en hier moet ik toch ook gaan werken? Hier laten ze de scholen toch ook open? Hier loop je ook in massa de winkel in?

Waarom de politici niet negeren? Omdat deze reis betaald is misschien?
Dat ze GVD eens op hun strepen gaan staan en het reizen verbieden. Nogmaals, simpel, duidelijk....
Hier een linkje met veel info:

Zelf reis ik begin juni naar Malaga.
Mijn motor gaat half mei (geen exacte datum bekend) richting Malaga.
Ik blijf daar een weekje en ik lever weer een andere motor in op Malaga die dan naar Nederland komt.

We wachten maar af hoe een en ander allemaal verloopt.
 
Mijn broer is nu net terug uit Australië.
Wist niet dat er nu al zo veel vluchten in de lock-down zitten.

Hij is nog wel netjes op Schiphol aangekomen.
Als ie zou hebben geweten van alle vliegellende dan was ie wrs wel in Aus gebleven. Daarginds was het prima vertoeven.
Maar stel dat je halverwege in de Emiraten ineens niet meer verder kan. Daar ben je dan lekker mee................

Soms kun je nog beter grwoon blijven op een goede lokatie. Je kan ook in turkije stranden met turkish airlines of zo.
 
Wat je niet lijkt te begrijpen is dat ALS je besmet raakt (goede kans) dat jij weer 10 anderen besmet, die op hun beurt ook weer 10 anderen besmetten, en al die mensen op hun beurt weer 10 anderen besmetten.

Volgens de statistieken besmet elk persoon met corona gemiddeld iets meer dan 2 anderen, een stuk minder dan die 10.

Los daarvan, aangezien het virus inmiddels in heel Europa zit maakt het echt geen zak uit waar je in Europa bent of reist. Het maakt uit hoeveel contacten je met mensen hebt. Als je de basis voorzorgsmaatregelen neemt (geen hand geven en niet dicht bovenop andere mensen) loop je net zo veel kans het virus in Nederland te krijgen als in Spanje. Zeker als je met de motor op pad bent waarbij je toch al een stuk minder contact hebt dan wanneer je met bv het OV rondreist of een stedentrip maakt.
 
Blijft de vraag : waarom zou je een maandvoorraad WC papier meenemen? Heb je altijd een maandvoorraad in huis?

Ja, dat heb ik wel. Ik koop altijd een pak van 8 rollen en heb zo'n houder op het toilet waar 4 rollen op zitten. Als ik de laatste 4 er op zet koop ik weer een pak van 8 rollen, en soms zelfs 2 als ze in de aanbieding zijn. En ik doe ruim anger dan een week met één rol papier.

Daarom snap ik die waanzinnige voorraden ook niet die mensen inslaan. We hebben het niet over een maandvoorraad, maar over een voorraad voor vele jaren als je sommigen ziet inslaan.
 
Ik doe volgens mij een jaar met een pak van 10 rollen, maar ik ben dan ook alleen en ik zit het meeste op de pot in de baas z'n tijd.

Ik heb zelf een vakantie naar (met name) Rusland, Oekraïne en Roemenië gepland voor over zes weken en als het kan ga ik gewoon die kant, al houd ik alles wel in de gaten en kan ik het meeste wel annuleren. Het zijn op het moment in ieder geval landen waar het probleem niet zo groot is, als je de cijfers mag geloven.

Ik zie ook het probleem niet zo, want mijn vakanties zijn niet echt sociaal. Een douanier, caisiere, tankbediende en iemand van m'n hotel/bnb, dat is waar ik mee in aanraking kom op een vakantiedag - ik doe alleen nog wel een groepstour in Chernobyl. Ik geloof niet dat ik daarmee de Europese volksgezondheid in gevaar breng. Maar goed, ik houd het dus in de gaten en als het uiteindelijk niet gaat dan gaat het niet. Bijvoorbeeld Tsjechië dat de grenzen sluit is wel een interessante ontwikkeling.
 
Volgens de statistieken besmet elk persoon met corona gemiddeld iets meer dan 2 anderen, een stuk minder dan die 10.

Los daarvan, aangezien het virus inmiddels in heel Europa zit maakt het echt geen zak uit waar je in Europa bent of reist. Het maakt uit hoeveel contacten je met mensen hebt. Als je de basis voorzorgsmaatregelen neemt (geen hand geven en niet dicht bovenop andere mensen) loop je net zo veel kans het virus in Nederland te krijgen als in Spanje. Zeker als je met de motor op pad bent waarbij je toch al een stuk minder contact hebt dan wanneer je met bv het OV rondreist of een stedentrip maakt.
Met een compleet motorpak en een helm op kun je niemand besmetten. Dan ben je lekker in je eigen wereldje en doe je lekker je eigen ding. Vandaag weer even heerlijk getoerd en niemand aangestoken.
 
toevallig ga ik de route net andersom maken maar dan via italie en sicilie terug naar bari oversteken dubrovnick en dan terug naar noord italie.
Zie amalfiekust,in principe kun je over de binnenwegen overal doorrijden alleen de hoofdwegen worden gecontroleerd.maar ik wacht ook af hoe zich eea ontwikkeld.binnen door is toch nog altijd het mooiste.
 
Heeft er iemand ervaring met een last-minute overtocht naar Corsica? Staat mogelijk op de planning voor komende zomer maar met de huidige onzekerheid wil ik nog niets vastleggen.
 
Zou het eerder andersom doen denk ik; kijken of je kunt boeken met een kosteloze annulering. Zo ga ik het doen (voor het voorjaar, begin juni)

Mijn ervaring met annuleren van de ferry naar Corsica is goed overigens. Afgelopen zomer zou ik met mijn gezin en de auto die kant op gaan. Helaas overleed mijn vader in de week dat we zouden gaan en ging dat feest dus niet door. Bedrag voor de ferry hebben we (minus een paar tientjes administratiekosten) terug gekregen. Zonder dat ik een annuleringsverzekering had.

Vond ik erg netjes.
 
Hier rond Hongarije ligt al het leven even stil,voor de grens staan 20 km wachtrijen trucks.
Hebben onszelf ook voor 3 week terug getrokken op de boerderij.
Afwachten hoe het gaat lopen...
 
Heeft er iemand ervaring met een last-minute overtocht naar Corsica?
Staat mogelijk op de planning voor komende zomer maar met de huidige onzekerheid wil ik nog niets vastleggen.
Ik ben ooit wel eens naar de La Spezia gereden om naar Corse te gaan. Niets wetend van het vaarschema.
Voor een vraag bij het havenkantoortje wanneer de boor zou gaan, zei die man dat als ik op zou schieten nog mee kon.
Snel afrekenen, en 2 min later nog net op de boot. We stonden idd helemaal achteraan. Vlak achter ons ging het luik dicht en gingen we varen...........
 
Ach, als een land op het punt staat om op slot te gaan zou ik ook graag weg willen. Dat heeft niets met sjw te maken. Al zal ik nooit gaan staan schreeuwen. Ik heb ook eens een paar uur op een vliegveld gezeten omdat het vliegtuig kapot was en er geen duidelijkheid kwam van de maatschappij. Niet het einde van de wereld en ik ga ook niet schreeuwen, maar wel erg vervelend. En in dat geval gaat er dus een land op slot en zitten die mensen straks vast. Lekker makkelijk oordelen vanachter je toetsenbord op basis van een filmpje hoor.
 
Mensen die verwachten ook maar iets te bereiken dmv schreeuwen zijn gewoon paupers. Doe gewoon normaal. Iedereen die daar zit wil graag weg. Ga jij met je geschreeuw niks aan veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan