Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Heerlijk😍 maar ik ga toch voor een setje dempers erop😂 bedoeling is in een oudere japanner, “straatlegaal” maar projekt op laag pitje ivm andere motoren ook
 
Zeg wat ik lees..
Benzine filter
Sommige tweetaktmotoren hebben een benzinefilter. Vervang deze indien de motor niet regelmatig loopt. Gebruik geen papieren filter omdat de olie die gemengd is met benzine het papier kan doen oplossen.
bron;

Heeft iemand hier wel eens iets geks meegemaakt met zo'n universeel papieren benzinefiltertje?
 
Gisteren een zogenaamde "schuurvondst" opgehaald bij een maat van me. Betreft een kh500 blok in een 400 rijwielgedeelte. Ook nog heel veel spullen erbij van diverse Kawa 3-pitters. Is eigenlijk een barrel maar ga er tzt proberen iets van te maken. Ben nu in het bezit van een tweetakt van iedere Japanse fabrikant.
IMG_20191018_112815.jpg
IMG_20191018_112754.jpg
IMG_20191018_113801.jpg
 
Voor de König liefhebbers mss?
Niet van mij btw.
 
Francis Payart (van de FPE cart motoren) heeft al een enkele jaren een Aprilia RS125 en RS250 met zijn 250 cart blokken rijden in de GP250 klassen (Klass GP 250 Magny-Cours - DDB Carnets) . Is ondertussen ook al een hele tijd bezig met een komplete zelfbouwmoto met "ge-reorganiseert" blok om het korter te maken :
img_9219.jpg


meer op La FPE-JBB, une 250 deux temps française... maar je moet wel ingelogd zijn om de foto's te zien. Ik weet dus niet of jullie hem te zien krijgen, ik zie de foto wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan