Triumph Trident 2021

Neeee wat zonde @jeroenveekay !
Grapje hoor..ziet er goed uit maar ben zelf gewoon fan van de ronde spiegels. :P

Ik had ze persoonlijk wel wat meer naar beneden gekanteld trouwens;)

Neeee wat zonde @jeroenveekay !
Grapje hoor..ziet er goed uit maar ben zelf gewoon fan van de ronde spiegels. :P

Ik had ze persoonlijk wel wat meer naar beneden gekanteld trouwens;)
Haha ja kwestie van smaak, zal nog even kijken want ik heb nu wel heel goed zicht naar achter. Heb jij ook het achterlicht zwart/donker gemaakt, zie ik dat goed?

Haha ja kwestie van smaak, zal nog even kijken want ik heb nu wel heel goed zicht naar achter. Heb jij ook het achterlicht zwart/donker gemaakt, zie ik dat goed?
Precies! :t

Nee, achterlicht is gewoon origineel hoor. Ik wilde hem eigenlijk wel wat donkerder hebben maar dan zou na mijn idee de reflector ook moeten omdat dat anders als enige rode overblijft. En ik heb nog geen manier gevonden om een rode reflector zwart te krijgen zonder dat hij zijn werking verliest.;)

De richtingaanwijzers heb ik overigens wel een donkere tint gegeven.

Precies! :t

Nee, achterlicht is gewoon origineel hoor. Ik wilde hem eigenlijk wel wat donkerder hebben maar dan zou na mijn idee de reflector ook moeten omdat dat anders als enige rode overblijft. En ik heb nog geen manier gevonden om een rode reflector zwart te krijgen zonder dat hij zijn werking verliest.;)

De richtingaanwijzers heb ik overigens wel een donkere tint gegeven.
Ah oke ja zat daar ook al naar te kijken. Hoe heb je de richtingaanwijzers gedaan, met spray? En ik zie dat je ook andere onderdelen zwart hebt gemaakt (uitlaat, bellypan etc.) heb je dat gepoedercoat? Blijft dat er goed op zitten? Excuus voor de vele vragen :-P

Ah oke ja zat daar ook al naar te kijken. Hoe heb je de richtingaanwijzers gedaan, met spray? En ik zie dat je ook andere onderdelen zwart hebt gemaakt (uitlaat, bellypan etc.) heb je dat gepoedercoat? Blijft dat er goed op zitten? Excuus voor de vele vragen :-P
Poedercoating blijft goed zitten.
Heb een speed van 2007 met gecoate delen en dat zit er nog steeds op

Geen probleem @jeroenveekay ! Daar is het forum voor toch ;)

Richtingaanwijzers inderdaad met spray gedaan. In eerste instantie met folie maar na 2 uur in de zon staan kwam dat los bij de randen omdat ze best bol zijn en er geen rand is waar de folie omheen getrokken kan worden.
Die onderdelen heb ik inderdaad laten poedercoaten. Net wat @Tripledude al zegt blijft poedercoating goed zitten. Heb nog nergens beschadigingen erin zitten, ook niet bij de schetsplaten waar ik toch alweer zo'n 10000km tegenaan heb 'geschuurd' met mijn schoenen.

Gaaf hoor @jeroenveekay
Ff wennen en je wil nooit meer anders! Dat had ik tenminste. Met constant gas vind ik ‘m zelfs op lage toeren erg soepel doorschakelen
Het oranje knalt er lekker uit ook, mooie kleur!

Upgrade van de spiegels en hendels, en quickshifter laten monteren. 1 x mee gereden, even wennen maar wel de moeite waard verwacht ik 😎🤙🏼
Helpt dat kapje ook nog wat?? Dit is mijn eerste naked, vooral op de snelweg (ja, wat doe je daar ook) zou ik wel een beetje windbescherming plezierig vinden.

Helpt dat kapje ook nog wat?? Dit is mijn eerste naked, vooral op de snelweg (ja, wat doe je daar ook) zou ik wel een beetje windbescherming plezierig vinden.
Ik heb dit kapje ook en nooit zonder gereden dus heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je er veel aan hebt wat betreft windbescherming. Als ik +150km/h rijd dan verlang ik ook naar een groter scherm, maar ik rijd vooral in Nederland dus dit komt niet zo vaak voor. Volgens mij heeft Triumph dit onderdeel vooral voor de looks bedacht.. :P

Er zijn overigens wel andere grotere(maar niet zo mooie:P) aftermarket windschermen te koop.

Vandaag een brief ontvangen van het RDW betreffende een terugroepactie voor mijn trident.
" Omschrijving defect: Een vaccuumslang kan verstopt raken en als gevolg de meting van de MAP-sensor beinvloeden. "
Materiële gevolgen: afslaan van de motor "
Heb direct de dealer gebeld, het was bij hun bekend. Kan ondertussen gewoon doorrijden, de dealer gaf aan dat het geen héle dringende recall is.
Maar het moet uiteraard wel verholpen worden.
De onderdelen die vervangen moeten worden gaan ze nu bestellen bij Triumph.

Hmm..het lijkt wel heeeeel erg op de problemen die ik met mijn Trident heb gehad eind 2021.

Ik heb de brief van het RDW ook gehad vandaag @C660 . Volgende week maar eens een belletje naar de dealer doen. Ben benieuwd of ik dan nog wel terug moet komen of dat alles wat nu vervangen moet worden in 2021 al vervangen is. :?

Inderdaad @Dennis! jouw verhaal klinkt precies hetzelfde.
Ben benieuwd of ze het bij jou nu ook gaan doen, of dat het in principe dus al gedaan is

Ben ook de gelukkige van de brief over de terugroepactie. Gelukkig geen klachten, dus maar even kijken of het met de oliewissel straks in één keer kan.

Ben ook de gelukkige van de brief over de terugroepactie. Gelukkig geen klachten, dus maar even kijken of het met de oliewissel straks in één keer kan.
Wanneer is dat? Ik moet in maart pas weer die kant op voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt en wil het eigenlijk ook uitstellen tot dan(als er wel iets moet gebeuren bij mijn Trident dus), maar weet niet of dat te lang duurt. Vervangen van de voorband wil ik ook uitstellen tot dan en dat lijkt te lukken want het regent de laatste tijd toch altijd op de dagen dat ik kan rijden.:P

Wanneer is dat? Ik moet in maart pas weer die kant op voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt en wil het eigenlijk ook uitstellen tot dan(als er wel iets moet gebeuren bij mijn Trident dus), maar weet niet of dat te lang duurt. Vervangen van de voorband wil ik ook uitstellen tot dan en dat lijkt te lukken want het regent de laatste tijd toch altijd op de dagen dat ik kan rijden.:P
Ik doe het einde seizoen dus dat duurt niet zo lang meer. In jouw situatie zou ik even met de dealer overleggen. De terugroepactie uitvoeren duurt ongeveer 30 minuten (vlgs brief)

Die 30 minuten van de werkzaamheden vallen inderdaad wel mee @TheoH , maar een retourtje dealer is voor mij 2 uur rijden. :P Ik ga wel even overleggen!

Bij Roké kost het een dag, bij Goedhart 1,5 uur, ze hebben alleen de spullen nog niet binnen.

Ik had de brief ook gekregen. Vorige week had ik zijn grote beurt gepland staan, maar bij mij is de reparatie uiteindelijk niet uitgevoerd. Zij hadden vorig jaar een deel weggehaald uit die slang. Nooit meer problemen gehad. Ze waren bang door hem juist weer terug te plaatsen dat de problemen ooit weer terug zouden komen. Wat mij betreft prima oplossing.

Ik ben wel altijd benieuwd hoe een dealer ermee omgaat als er bijvoorbeeld over een jaar ineens wel problemen komen en er alsnog onderdelen vervangen moeten worden. Nu is het, omdat het een terugroepactie is, kosteloos voor de klant. Heb je daar toevallig over gesproken met de dealer @Cathelijne ?

Dat zou kunnen, maar ik verwacht het niet. Destijds hebben ze het probleem wel echt verholpen. Ik heb wel hele goede ervaringen met de dealer en kom daar al jaren. Ik verwacht niet dat het problemen gaat opleveren als het uiteindelijk toch nodig blijkt te zijn. Van wat ik begreep zal die kans heel klein zijn, omdat ze volgens mij hetgeen dat het probleem veroorzaakte helemaal er tussenuit hebben gehaald.

Ik heb ondertussen ook contact met de dealer gehad n.a.v. de terugroepactie.
Het kan in mijn geval gelukkig prima wachten tot de onderhoudsbeurt over een paar maanden. Dit omdat het probleem waar de terugroepactie betrekking op heeft dus al is verholpen bij mijn Trident toen ik 2 jaar geleden stil kwam te staan. ;) Toen is de MAP-sensor echter niet vervangen omdat dat niet nodig bleek, maar de terugroepactie schrijft nu voor dit wel preventief te doen. Dus deze wordt alsnog vervangen wanneer de Trident voor een onderhoudsbeurt(en nieuwe voorband) bij de dealer staat.

Volgens mij is het alleen optisch inderdaad, ik heb niet het gevoel dat het heel veel helpt. Maar ook ik heb nooit zonder gereden.

Vandaag een brief ontvangen van het RDW betreffende een terugroepactie voor mijn trident.
" Omschrijving defect: Een vaccuumslang kan verstopt raken en als gevolg de meting van de MAP-sensor beinvloeden. "
Materiële gevolgen: afslaan van de motor "
Heb direct de dealer gebeld, het was bij hun bekend. Kan ondertussen gewoon doorrijden, de dealer gaf aan dat het geen héle dringende recall is.
Maar het moet uiteraard wel verholpen worden.
De onderdelen die vervangen moeten worden gaan ze nu bestellen bij Triumph.
Yes hier ook wordt binnenkort gefixt door mijn dealer, zou half uurtje werk moeten zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan