Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet dat in de vorige twee topics de vraag ook al meerdere malen voorbij is gekomen maar toch... Wat is een goede set banden voor de Tiger 800?
Kwam er vandaag achter dat de achterband lek is :(

Ik rijd er niet mee offroad alleen op de weg.
Alvast bedankt voor jullie tips :}

Ik weet dat in de vorige twee topics de vraag ook al meerdere malen voorbij is gekomen maar toch... Wat is een goede set banden voor de Tiger 800?

Tis heel persoonlijk maar ik heb nu deze:

full

Metzler Tourance Next

heb er gewoon zon stebel onder geknoopt
oude eraf stebel erop
fluitje van een cent
en een hoop herrie

Ik had liever een 800 Sport of R gezien met fatsoenlijke vering en remmen....beetje gemiste kans. Waarom wel bij dat ouwe tractorlerp van een 1050 zo'n versie maar niet bij de 800 jammer jammer.

ehh XC of Roadie :? In laatste geval: Dunlop Roadsmart 2 (heb ik op de mijne en bevallen super) of Michelin MPR3 Trail.

Ik had liever een 800 Sport of R gezien met fatsoenlijke vering en remmen....beetje gemiste kans. Waarom wel bij dat ouwe tractorlerp van een 1050 zo'n versie maar niet bij de 800 jammer jammer.
Denk dat als ze een 800R uitbrengen, ze bang zijn dat ze geen 1050's meer verkopen. Misschien met een paar jaar als de 1050 een beetje uit de spotlight is...

Nieuws voor 2014

mwaah kan er niet warm of koud van worden dit zou de SE moeten zijn, behalve kleur niets bijzonders, jammer

Denk dat daar niemand op zit te wachten , zelfde motor met een ander kleurtje :?
Paar updates hadden beter geweest dan het rode kleur wat ik persoonlijk niet eens mooi vind in dit geval .
En inderdaad beter een sport uitbrengen van de 800.

Pfff heb hem al een jaar of 6, heeft eerst onder mijn bmw 1200gs gezeten.
volgens mij compact stebel ofzo
Heb hem gewoon aangesloten op originele bedrading.
geen relaiis ertussen ofzo en hij doet het al bijna drie jaar prima
probeer weekend wel even foto te maken

Scherm is gisteren toegekomen , staat reeds gemonteerd ... het valt groter uit dan ik verwacht had , kans is dus bestaande dat ik het ga inkorten ... Het zwart scherm staat op zich wel mooi op een zwarte tiger en het is pakken steviger dan de Triumph schermen.

Foto's volgen , heb er nu geen zin in ... K' zit met een griepje :-(

Scherm is gisteren toegekomen , staat reeds gemonteerd ... het valt groter uit dan ik verwacht had , kans is dus bestaande dat ik het ga inkorten ... Het zwart scherm staat op zich wel mooi op een zwarte tiger en het is pakken steviger dan de Triumph schermen.

Foto's volgen , heb er nu geen zin in ... K' zit met een griepje :-(
Groter bedoel je hoger??

Balen van dat griepje, maar wel een slappe smoes _O-

Geintje

Ja hoger bedoel ik , morgen maak ik wel is een foto ;)

Slappe smoes ?? :N , KO in bed met den iPad '(
Ok, snap m. Ben eerder ook benieuwd hoe het dan is met rijden, dat hogere scherm.

Gelijk heb je, eerst maar eens uitzieken.

Bedankt voor de diverse al dan niet nuttige _O- informatie.
Er zaten fraaie exemplaren toeters bij..
hholties, ik ben wel benieuwd hoe je hem gemonteerd hebt en ben nieuwsgierig naar je foto, vast bedankt! :}

Voor wat betreft de banden voor 800 roadie. Ik heb redelijk recent de Dunlop Roadsmart 2 laten monteren. Moest eerst wennen, vond vooral t eerste insturen wat zwaarder gaan. Maar bevalt nu prima. Vooral stabiliteit en vertrouwen in langere bochten is echt beter dan met originele set. En voor mijn gevoel ook minder gevoelig voor opgeplakte strepen etc maar dat is geen eerlijke vergelijking natuurlijk omdat vorige set aardig op was voor vervanging.

Als Triumph een 800 R uitbrengt met betere vering en remmen dan koop ik hem uit de folder.

Ben al tijdje met m'n tweede setje Roadsmarts (is 110 breed voor tov 100 origineel) bezig, heb de vorkpoten iets van 8 mm meer doorgestoken en door de Hyperpro veer achter staat ie vanachter wat hoger, stuurt nu best lekker.

Laatst bewerkt:
Hier den Tiger met zijn zwart schermke ... alé zeg maar scherm 8-)

T'is groter ja , maar k'ga toch eerst het is bekijken of het een verbetering is kwa rijwind en als het zo is blijft het zoals het is , is er evengoed turbulentie rond den helm dan kort ik het in :Y

jhvjme.jpg

2lveng7.jpg

20jfgom.jpg

Ook de Brembo-blokken zitten op zijn plaats :

r8c6zs.jpg

Kleur staat em echt goed :Y vind het wel erg hoog :') maar misschien krijg je minder snel de griep achter zo'n hoog scherm. ;)

Hier den Tiger met zijn zwart schermke ... alé zeg maar scherm 8-)

T'is groter ja , maar k'ga toch eerst het is bekijken of het een verbetering is kwa rijwind en als het zo is blijft het zoals het is , is er evengoed turbulentie rond den helm dan kort ik het in :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook de Brembo-blokken zitten op zijn plaats :

[afbeelding]
Nou, moet zeggen dat het aardig staat !, komt denk ik voor een groot deel doordat ie zwart is. Ik ben benieuwd hoe het is met rijden. En de blokken met remmen, of dat echt merkbaar is.

Ben je al weer beter? Heb je wel al gereden?

Vind het zelf ook wel goed staan :Y

En nee nog niet gereden dus k' weet niet wat het gaat geven , mischien morgen als ik me wat beter voel , wat vandaag toch al een beetje het geval was ... ben zelden ziek maar als het dan is gebeurt is het wel goed raak :/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan