Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dynamo en of spanningsregelaar van een dusdanig systeem gaan gewoon een keer stuk. Doe je weinig aan. heeft niks met Triumph specifiek te maken, bij Honda, Suzuki, BMW, KTM etc gaan ze net zo stuk..
Ja dat kan wel maar dan bij meer als 100.000 km a 150.000 , 50.000 is een beetje snel.
Mee eens, het scheelt voor mij (160 cm hoog) ongeveer 20 km per uur harder op de snelweg qua comfort.Ik heb een soortgelijk ruitje op mijn 765 RS. Ik ben er erg blij mee. Naast het feit dat het ik het er wel mooier uit vindt zien doet het ook iets. Hoewel je daar ook andere verhalen over leest. Dat blijft ook iets persoonlijks en moet je gewoon proberen.
Volgens mij hebben alleen "premium" merken daar last van.Tja, de klep door de zuiger:
Ik heb op een ander forum al eerder gelezen dat een bezitter dit overkomen is.
Ook de duurtester van het tijdschrift MotoPlus heeft het euvel gehad even onder de 20.000 km.
Die waren op z’n zachtst gezegd ‘not amused’, en kunnen hun 50.000 km test dus overnieuw beginnen.
De berijder kon zijn koppeling net op tijd inknijpen.
Voordeel is wel dat Triumph nu met de billen bloot moet en uit mag gaan leggen hoe dit kan gebeuren.
Nee, het is zeker niet goed voor het vertrouwen als je zegt een premium merk te zijn.
Ben benieuwd met wat voor verklaring ze gaan komen...
PS. MotoPlus werk samen met het Duitse MotorRad, hieronder een linkje naar het desbetreffende artikel:
Triumph Street Triple RS im 50.000 km-Dauertest
Nee, was geen schakelfoutje. Ik merkte de dag voordat het mis ging dat er een “rateltje”. In het blok zat, volgens de wat meer technische mannen in het gezelschap een iets te los zittende klep. Hij reed toen nog prima. De dag erna was het rateltje ineens weg en even later merkte ik dat de motor minder goed reageerde op het gas en hield ie er ineens mee op. Gelukkig geen vastloper maar toch lastig genoeg als je in zuid Duitsland onderweg bent op vakantie.schakelde je toevallig terug ipv op, toen dat gebeurde?
Dat zijn geen leuke grappen
Hoe hebben ze het opgelost? Zowel in Z-Duitsland als in door Triumph zelf?
Ik ben zelf aan t denken wat te doen met de lak. Misschien eerst voor el cheapo oplossing en stickers erop oid. Helemaal laten overspuiten vind ik toch iets te veel geld... hmmm
absoluut!!Ja, maar is dat niet beter voor de waarde als je m later verkoopt?
Het blok van de Triumph is bij de Triumph importeur door een uit Engeland afgereisde delegatie gedemonteerd. De rechter inlaatklep van de middelste cilinder was afgebroken , waardoor er delen in de cilinder kwamen en zo de zuiger en zuigerwand hebben beschadigd. Omdat de zuiger direct in het blok draait en niet in bussen , is het blok dus afgeschreven. De bewuste onderdelen zijn mee naar Engeland meegenomen voor verder onderzoek.(bron Motoplus nr.24)
Ik ben heel blij met mijn 765 , het is gewoon een top motor , maar ik hoop maar dat dit toeval is en dat ik niet op een rijdende tijdbom rondrijd.
Laten we maar hopen dat Triumph snel weet wat de oorzaak is , zodat men klanten kan informeren en er geen gewonden vallen.
M.vr.gr.
Marcel.