Triumph Street Triple topic deel 24

Zal nog even naar de verzendkosten kijken. Is in principe dezelfde prijs is vanuit de UK ex verzending. En anders geef ik het wel even door aan den lokale Triumph dealer.

Maar bedankt voor de moeite iedereen :)
 
goedemiddag heren en dames,

Bij deze zal ik me hier ook even voorstellen, ik ben bas sinds een aantal weken een trotse eigenaar van een 2011 street tripple r.
deze is voorzien door de vorige eigenaar van de meeste opties (hyperpro voor en 3d veer, k&n filter, arrow pijpen, onderkuip, snelgas waar ik erg aan moest wennen, wave schijven, powercommander met mapping van ruud frederiks, korte hendels)

kortom veel rijden en wijnig sleutelen dus heb nog wel paar kleine dingetjes op de verlanglijst staan zoals, barend mirrors, frame sliders en een korte kentekenplaat en led knippers.

tussen mij en de triumph was het niet meteen liefde op het eerste gezicht maar wat rijd dat onwijs goed als ik dit van te voren had geweten had ik denk voor mijn vriendin geen z750 gekocht!

een vraag nog heeft er iemand ervaring met orginele led knippers icm een R&G tail tidy? met namen of deze tussen de uitlaten passen (laag zeg maar).
al vast bedankt voor de reacties en hier nog een paar plaatjes!

gr. Bas


$_86 (17).JPG
$_86 (16).JPG
testbank street.png
 
Ben bang dat mijn accu overleden is. Geeft geen kik meer en na opladen is hij snel weer leeg. Tips welke accu en waar te kopen? Gaat om een Street R van 2015. Zit nu een Yuasa in zag ik.
 
goedemiddag heren en dames,

Bij deze zal ik me hier ook even voorstellen, ik ben bas sinds een aantal weken een trotse eigenaar van een 2011 street tripple r.
deze is voorzien door de vorige eigenaar van de meeste opties (hyperpro voor en 3d veer, k&n filter, arrow pijpen, onderkuip, snelgas waar ik erg aan moest wennen, wave schijven, powercommander met mapping van ruud frederiks, korte hendels)

kortom veel rijden en wijnig sleutelen dus heb nog wel paar kleine dingetjes op de verlanglijst staan zoals, barend mirrors, frame sliders en een korte kentekenplaat en led knippers.

tussen mij en de triumph was het niet meteen liefde op het eerste gezicht maar wat rijd dat onwijs goed als ik dit van te voren had geweten had ik denk voor mijn vriendin geen z750 gekocht!

een vraag nog heeft er iemand ervaring met orginele led knippers icm een R&G tail tidy? met namen of deze tussen de uitlaten passen (laag zeg maar).
al vast bedankt voor de reacties en hier nog een paar plaatjes!

gr. Bas


Bekijk bijlage 1342508Bekijk bijlage 1342509Bekijk bijlage 1342510
Wat is het verbruik van jullie street triple?
De mijne (2010) verbruikt 1 op 16 vind ik wel war veel.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit meet. Het heeft alles van doen hoe je met de rechterhand aan die handel draait. Als je bij elk stoplicht met gierende bandjes wegtrekt gaat het verbruik ook gierend omhoog. Er gaat zo’n 17,5 liter in de tank van mijn RS en ik ga zeg maar elke 250 km tanken. Dan rijdt ik ‘m niet tot de laatste druppel leeg natuurlijk. Het lampje gaat branden als er volgens de meter nog 1/4 in zit, dus zo’n 4,5 liter (voor wat het waard is). Dus als ik 250 deel door 13 kom ik uit op ca. 1 op 19. Nogmaals, dit zegt niks. Ik vindt 1 op 16 helemaal niet raar. Rijstijl zegt ook veel en mijn motor is van vrij recent. Fabrikanten moeten er tegenwoordig alles aan doen de uitstoot te beperken bla bla bla wat direct natuurlijk ook met je verbruik te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
De <2013 modellen gebruiken meer brandstof. 1:16 is niet echt zuinig, maar ligt inderdaad aan je rechterhand én aan de mapping die je gebruikt.
Mapping voor sportdempers gaat royaler met je benzine om.
Ook postuur en andere windvangers aan je motor beïnvloeden het verbruik.
Zo moet ik na een rit van 240 km altijd 1 liter meer tanken als mijn vrouw. We rijden samen, zelfde tempo en ik durf zelf te zeggen dat ik vloeiender rijdt.
Ik ben wel een 20 cm langere windvanger ;)
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit meet. Het heeft alles van doen hoe je met de rechterhand aan die handel draait. Als je bij elk stoplicht met gierende bandjes wegtrekt gaat het verbruik ook gierend omhoog. Er gaat zo’n 17,5 liter in de tank van mijn RS en ik ga zeg maar elke 250 km tanken. Dan rijdt ik ‘m niet tot de laatste druppel leeg natuurlijk. Het lampje gaat branden als er volgens de meter nog 1/4 in zit, dus zo’n 4,5 liter (voor wat het waard is). Dus als ik 250 deel door 13 kom ik uit op ca. 1 op 19. Nogmaals, dit zegt niks. Ik vindt 1 op 16 helemaal niet raar. Rijstijl zegt ook veel en mijn motor is van vrij recent. Fabrikanten moeten er tegenwoordig alles aan doen de uitstoot te beperken bla bla bla wat direct natuurlijk ook met je verbruik te maken heeft.
Volgens de boordcomputer zit ik op 1 op 17,8 (woon-werk; plezierritjes samen) met de 765R. Bij 130 op de snelweg viel mij op dat ie rond de 1 op 16 tot 18 zit, maar bij 120 is het 1 op 23 ofzo _O-
Ik vertrouw de boordcomputer dus niet heel erg qua verbruik. En ik ga tanken zodra t lampje gaat branden, dan gaat er meestal 13 liter in ofzo en heb ik zo ca 225km gereden
 
gereden afstand maakt ook veel uit, bij korte ritjes zit ik (2007 model) rond de 1 op 17, langere ritten, ook snelweg, 1 op 19, arrow slipons met standaard mapping
 
Geen idee eigenlijk wat het verbruik is.
Maakt me ook niet zoveel uit.
Het is voor mij hobby en ben mooi weer rijder.
Ik tank altijd als het nodig is en als het lukt ook de duurdere competition brandstof van de Firezone.

Maar als je woon werk verkeer rijd dan kan ik begrijpen dat dat wel interessant is:)
 
Geen idee eigenlijk wat het verbruik is.
Maakt me ook niet zoveel uit.
Het is voor mij hobby en ben mooi weer rijder.
Ik tank altijd als het nodig is en als het lukt ook de duurdere competition brandstof van de Firezone.

Maar als je woon werk verkeer rijd dan kan ik begrijpen dat dat wel interessant is:)
Het boeit mij ook niet... al is het wel een meevaller t.o.v. de eerdere motoren die op t best 1 op 16 haalden.

Maar dat TFT scherm vertelt nog net niet het laatste nieuws op nos.nl dus er is geen ontkomen aan :P (owkee kan wel, maar t staat nu net in t menuutje wat ik altijd heb staan)
 
Hmm net met poetsen lakschade gezien op de street 765. Heb sinds de poetsbeurt ervoor niets gezien en ook niet getankt. Wel nog een keer gereden dus vandaar nu weer gepoetst... Zijn ook niet echt druppelvormig maar eerder vlekkerig.. iemand anders ook zoiets gehad? Lak komt ook voelbaar iets omhoog... heel vreemd dit

Wel beetje aan het balen.
 

Bijlagen

  • F79B93D4-4646-4BFB-A542-3345160B1E9F.jpeg
    F79B93D4-4646-4BFB-A542-3345160B1E9F.jpeg
    748,2 KB · Weergaven: 42
Hmm net met poetsen lakschade gezien op de street 765. Heb sinds de poetsbeurt ervoor niets gezien en ook niet getankt. Wel nog een keer gereden dus vandaar nu weer gepoetst... Zijn ook niet echt druppelvormig maar eerder vlekkerig.. iemand anders ook zoiets gehad? Lak komt ook voelbaar iets omhoog... heel vreemd dit

Wel beetje aan het balen.
Nee
Ik zeg gevalletje garantie
 
Ben bang dat mijn accu overleden is. Geeft geen kik meer en na opladen is hij snel weer leeg. Tips welke accu en waar te kopen? Gaat om een Street R van 2015. Zit nu een Yuasa in zag ik.

Yuasa en een druppellader er aan knopen
 
Wat is het verbruik van jullie street triple?
De mijne (2010) verbruikt 1 op 16 vind ik wel war veel.


Die van mij (2010 -- 50.000 km) verbruikt al vanaf het begin 1 op 15 a 16) ben al eens terug geweest voor een andere mapping maar dit hielp maar zeer weinig.
sinds de zuinigere mapping is het 1 op 16 a 17 geworden.
De ellende is alleen wat mij betreft dat je te vaak naar de benzine pomp moet (je stekt daar nogal wat tijd in) .
 
Maandag gaan ze ernaar kijken. Komt vast weer goed :)
Helaas ze kunnen dus niets eraan doen... er is blijkbaar iets aggressiefs opgekomen en schade van buitenaf aan de lak wordt niet gedekt. Dat is natuurlijk ook wel logisch maar extra balen voor mij. Polijsten gaat niet vanwege de matte lak... erg jammerrr.

Maar wat er dan in vredesnaam op gekomen is :? T zat ook nog op motordeksel rechts -O- en alle vloeistoffen zaten nog waar t hoorde..
 
das wel klote :/ hoe ziet het er uit op de motordeksel?
Beetje wittige waas en vlekkerig maar valt niet heel erg op... ze zijn wel alles even nagelopen of zaken goed dicht zaten en dat was ook zo. Zij konden het dus ook niet verklaren.

Iets heeft gereageerd met de lak, komt ook voelbaar iets omhoog en is dus verkleurd
 
Kan ook tijdens verwisselen gebeurd zijn. Dan zitten alle deksels nog dicht, maar zijn wel open geweest...
 
Dat is voor t laatst in november vorig jaar gebeurd bij zijn 800 km beurt. Nu heb ik de jaarlijkse check naar t voorjaar gedaan dus is sindsdien niet open geweest. En in tussentijd regelmatig gepoetst en dit valt dan wel op. T moet echt van de laatste 3 weken zijn gebeurd... vorige poetsbeurt was toen en het zat er niet op destijds. Heb wel twee ritten moeten maken en kon de motor niet direct afnemen en zal in de tussentijd dus iets moeten zijn geweest...
 
Toch... ook voor mij blijft het slechts een motor en zal de kerst of t leven er niet minder van worden...

Fijne feestdagen allen!!
 
Heb nog een tegenvaller gehad met mijn Street van 2010 met 50.000 km op de teller, mijn dynamo was kapot in de wikkelingen zat massa sluiting.
Laten repareren wat me toch zo.n €680.- koste.
Een paar jaar geleden op vakantie op de Alphe DHuez met een kapotte spanningsregelaar gestaan .
Dus elektrisch vind ik het wat minder met de/mijn Street Triple.
Hebben jullie ook al problemen met de dynamo gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan