Triumph Street Triple topic deel 24

dynamo en of spanningsregelaar van een dusdanig systeem gaan gewoon een keer stuk. Doe je weinig aan. heeft niks met Triumph specifiek te maken, bij Honda, Suzuki, BMW, KTM etc gaan ze net zo stuk.. :)
 
dynamo en of spanningsregelaar van een dusdanig systeem gaan gewoon een keer stuk. Doe je weinig aan. heeft niks met Triumph specifiek te maken, bij Honda, Suzuki, BMW, KTM etc gaan ze net zo stuk.. :)

Ja dat kan wel maar dan bij meer als 100.000 km a 150.000 , 50.000 is een beetje snel.
 
Ik heb een soortgelijk ruitje op mijn 765 RS. Ik ben er erg blij mee. Naast het feit dat het ik het er wel mooier uit vindt zien doet het ook iets. Hoewel je daar ook andere verhalen over leest. Dat blijft ook iets persoonlijks en moet je gewoon proberen.
Mee eens, het scheelt voor mij (160 cm hoog) ongeveer 20 km per uur harder op de snelweg qua comfort.
 
Hoi allemaal, op deze grijze laatste dag van het jaar zit ik lekker motorgerelateert te websurfen. Je moet toch iets als de wegen vol liggen met pekel en het nog lang duurt voordat het motorrijden weer echt aangenaam wordt. Ik zal me ff voorstellen. Ik ben sinds juni 2017 in het bezit van een grijzr streettriple RS 765 en heb er inmiddels 19000 km mee gereden. Ik heb er wat aanpassingen aan laten doen. Hij is iets verlaagd, ik meet zelf maar 160 cm. Daarmee is het qua hoogte prima te doen. De vering is vakkundig afgesteld door HK suspension, origineel was het voor mij te stug afgeveerd. Hij is nog steeds vrij stug maar goed te doen. Ik heb handvatverwarming, vrouwen hebben immers vaak koude handen (zelf inbouwen was nog niet zo gemakkelijk). Ik heb een hoger ruitje (originele assessoire) waardoor ik nu met hetzelfde comfort ong. 20 km/u harder kan rijden op de snelweg. Mijn ketting wordt gesmeerd mbv een osco kettingsmeer systeem (dat had ik 30 jaar geleden al willen hebben, ik kan het iedereen aanraden). De motor bevalt me supergoed (het is mijn dertiende motor in 30 jaar) en ik hoop er nog lang mee te kunnen blijven rijden. Hopelijk blijft hij het doen, na 10000 km (net na de beurt) liet hij me in de steek toen er een klep door de zuiger sloeg. Dat soort fratsen zijn niet heel goed voor het vertrouwen, hebben daar meer mensen last van gehad met hun street triple RS?
 
Tja, de klep door de zuiger:
Ik heb op een ander forum al eerder gelezen dat een bezitter dit overkomen is.
Ook de duurtester van het tijdschrift MotoPlus heeft het euvel gehad even onder de 20.000 km.
Die waren op z’n zachtst gezegd ‘not amused’, en kunnen hun 50.000 km test dus overnieuw beginnen.
De berijder kon zijn koppeling net op tijd inknijpen.
Voordeel is wel dat Triumph nu met de billen bloot moet en uit mag gaan leggen hoe dit kan gebeuren.
Nee, het is zeker niet goed voor het vertrouwen als je zegt een premium merk te zijn.
Ben benieuwd met wat voor verklaring ze gaan komen...

PS. MotoPlus werkt samen met het Duitse MotorRad, hieronder een linkje naar het desbetreffende artikel:
Triumph Street Triple RS im 50.000 km-Dauertest
 
Laatst bewerkt:
Tja, de klep door de zuiger:
Ik heb op een ander forum al eerder gelezen dat een bezitter dit overkomen is.
Ook de duurtester van het tijdschrift MotoPlus heeft het euvel gehad even onder de 20.000 km.
Die waren op z’n zachtst gezegd ‘not amused’, en kunnen hun 50.000 km test dus overnieuw beginnen.
De berijder kon zijn koppeling net op tijd inknijpen.
Voordeel is wel dat Triumph nu met de billen bloot moet en uit mag gaan leggen hoe dit kan gebeuren.
Nee, het is zeker niet goed voor het vertrouwen als je zegt een premium merk te zijn.
Ben benieuwd met wat voor verklaring ze gaan komen...

PS. MotoPlus werk samen met het Duitse MotorRad, hieronder een linkje naar het desbetreffende artikel:
Triumph Street Triple RS im 50.000 km-Dauertest
Volgens mij hebben alleen "premium" merken daar last van.
 
schakelde je toevallig terug ipv op, toen dat gebeurde? :+
Nee, was geen schakelfoutje. Ik merkte de dag voordat het mis ging dat er een “rateltje”. In het blok zat, volgens de wat meer technische mannen in het gezelschap een iets te los zittende klep. Hij reed toen nog prima. De dag erna was het rateltje ineens weg en even later merkte ik dat de motor minder goed reageerde op het gas en hield ie er ineens mee op. Gelukkig geen vastloper maar toch lastig genoeg als je in zuid Duitsland onderweg bent op vakantie.
 
Dat zijn geen leuke grappen :N
Hoe hebben ze het opgelost? Zowel in Z-Duitsland als in door Triumph zelf?

Ik ben zelf aan t denken wat te doen met de lak. Misschien eerst voor el cheapo oplossing en stickers erop oid. Helemaal laten overspuiten vind ik toch iets te veel geld... hmmm
 
Het blok van de Triumph is bij de Triumph importeur door een uit Engeland afgereisde delegatie gedemonteerd. De rechter inlaatklep van de middelste cilinder was afgebroken , waardoor er delen in de cilinder kwamen en zo de zuiger en zuigerwand hebben beschadigd. Omdat de zuiger direct in het blok draait en niet in bussen , is het blok dus afgeschreven. De bewuste onderdelen zijn mee naar Engeland meegenomen voor verder onderzoek.(bron Motoplus nr.24)

Ik ben heel blij met mijn 765 , het is gewoon een top motor , maar ik hoop maar dat dit toeval is en dat ik niet op een rijdende tijdbom rondrijd.

Laten we maar hopen dat Triumph snel weet wat de oorzaak is , zodat men klanten kan informeren en er geen gewonden vallen.

M.vr.gr.

Marcel.
 
Dat zijn geen leuke grappen :N
Hoe hebben ze het opgelost? Zowel in Z-Duitsland als in door Triumph zelf?

Ik ben zelf aan t denken wat te doen met de lak. Misschien eerst voor el cheapo oplossing en stickers erop oid. Helemaal laten overspuiten vind ik toch iets te veel geld... hmmm

Ja, maar is dat niet beter voor de waarde als je m later verkoopt?
 
Ja, maar is dat niet beter voor de waarde als je m later verkoopt?
absoluut!!

Geheel tegen mijn principes in heb ik destijds besloten deze motor nieuw te kopen :P (stiekem toch bucket list dingetje zeg maar _O- ). Ik wil deze motor dus nog heel lang blijven rijden en het zal ongetwijfeld niet het enige zijn. Sowieso ga ik wel even verkennen wat de mogelijkheden zijn dat het gefikst kan worden, maar als dat echt serieus in de papieren gaat lopen, eerst andere opties. Over verkopen denk ik nog lang niet na. Staat pas net 5000km op na 1 motorseizoen. Dus mag nog flink wat jaartjes mee :Y in mijn bezit ;)
 
Het blok van de Triumph is bij de Triumph importeur door een uit Engeland afgereisde delegatie gedemonteerd. De rechter inlaatklep van de middelste cilinder was afgebroken , waardoor er delen in de cilinder kwamen en zo de zuiger en zuigerwand hebben beschadigd. Omdat de zuiger direct in het blok draait en niet in bussen , is het blok dus afgeschreven. De bewuste onderdelen zijn mee naar Engeland meegenomen voor verder onderzoek.(bron Motoplus nr.24)

Ik ben heel blij met mijn 765 , het is gewoon een top motor , maar ik hoop maar dat dit toeval is en dat ik niet op een rijdende tijdbom rondrijd.

Laten we maar hopen dat Triumph snel weet wat de oorzaak is , zodat men klanten kan informeren en er geen gewonden vallen.

M.vr.gr.

Marcel.

Ik ben ook blij met mijn RS, maar als dit gebeurd op een klaverblad... Net als jij hoop ik ook niet dat ik op een tikkende tijdbom rijdt. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar de importeur aan waag. Kijken wat zij er van vinden en of er al een oorzaak is aan te wijzen. Naast Micha P, een forumlid op een UK site en MotorPlus zijn er dus al 3 met hetzelfde euvel.
 
Met wat voor kilometerstand trad zoiets zo ongeveer op? Ben je in de clear als je de grote beurt in zicht hebt?
 
Beste forumgenoten, ik sta op het punt om mijn eerste motor te kopen. Één ding wat ik zeker weet is dat ik een naked bike wil halen, en na vele reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd geraakt dat de Street Triple een motor is die een goede kanshebber is. Nou heb ik een budget van +- €6000. Ik woon dichtbij de Duitse grens en heb me redelijk ingelezen over de mogelijkheden om een motor te importeren. Ik overweeg dan ook om een Street Triple ABS 2013/2014 te importeren. Ik vroeg mij af of jullie nog tips / specifieke punten hebben waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een Street Triple 2013/2014. Ik wil er een halen met max 25k. op de teller. Denken jullie dat ik veel risico loop wanneer ik er bv. een bij een particulier zou aanschaffen?

Alvast bedankt voor jullie hulp:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan