Triumph Street Triple topic deel 24

Denk inderdaad dat ik het weer door Pajic laat doen. Ook bij mijn Fazer 1000 gedaan.

Heb een paar mooie Arrow's gezien daar (Thunder Carbon). Kan ik eindelijk een strak "kontje" geven aan mijn Triple. Scheelt ook weer wat qua gewicht en onderhoud (bochten mooi houden e.d.) Het Y stuk begon ook een beetje te lekken.

Maar denk dat ik dan rond de 600 kwijt ben de Arrow zit tegen de 490 aan. En weet niet hoe moeilijk het oor hem is om die linkpijp goed te maken gezien er zo'n rare verhoging inzit. Dus die kosten kunnen nog wat oplopen.

Misschien ga ik ook nog wel voor een wat goedkopere laser/Bos/SP engineering. Ach, maak de beslissing wel als ik ze gehoord heb :P.

Moet alleen dan nog een dealer vinden voor de 3-1 Map bij mij in de buurt.
 
Beste is laten afstellen hoor. Ik had de map voor de 3-1 arrow lowboy van triumph zelf maar ding stond niet goed :/
 
Beste is laten afstellen hoor. Ik had de map voor de 3-1 arrow lowboy van triumph zelf maar ding stond niet goed :/

Custom mappen is altijd beter. En de kwaliteit van Arrow / Akrapovic / SC / Spark / Leovince is echt wel een stukkie beter als Laser en Bos enzo, maar dat is mijn eigen ervaring en mening.

Ik had op de Street 675 die ik een aantal jaren geleden reed een Arrow 3 - 1 en die vond ik geweldig. Kost wat maar dan heb je ook wat.


Ik heb 2 van mijn Triumph's door Ruud Fredriks laten afstellen en ik ben daar dik tevreden over, die man is echt een vakman! De Speed Triple die ik hiervoor had die had na het mappen van Ruud 13pk en 11nm koppel winst.
 

Bijlagen

  • S1051239.JPG
    S1051239.JPG
    294,7 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik ga volgende maand denk ik een vervangingsdemper voor mijn Street 765 RS bestellen. Na heel veel research en wikken en wegen denk ik dat het de SC Project SC1-R wordt. Schitterende looks, E keur en ik hoop een lekkere sound!
Ook bestel ik er gelijk een open luchtfilter bij.
 
Laatst bewerkt:
Custom mappen is altijd beter. En de kwaliteit van Arrow / Akrapovic / SC / Spark / Leovince is echt wel een stukkie beter als Laser en Bos enzo, maar dat is mijn eigen ervaring en mening.

Ik had op de Street 675 die ik een aantal jaren geleden reed een Arrow 3 - 1 en die vond ik geweldig. Kost wat maar dan heb je ook wat.


Ik heb 2 van mijn Triumph's door Ruud Fredriks laten afstellen en ik ben daar dik tevreden over, die man is echt een vakman! De Speed Triple die ik hiervoor had die had na het mappen van Ruud 13pk en 11nm koppel winst.

Is misschien wel beter om dat te doen ja. Dmv een powercommander of een ecu flash? Ruud is mij te ver weg. Woon zelf in de buurt van Hardenberg.

Wel jammer dat die 3-1 map niet denderend is terwijl meerder uitlaat merken dit aangeven bij een 3-1 setje.

Wat mag zoiets kosten afstellen? 250 tot 300?
 
Is misschien wel beter om dat te doen ja. Dmv een powercommander of een ecu flash? Ruud is mij te ver weg. Woon zelf in de buurt van Hardenberg.

Wel jammer dat die 3-1 map niet denderend is terwijl meerder uitlaat merken dit aangeven bij een 3-1 setje.

Wat mag zoiets kosten afstellen? 250 tot 300?

Ik woon zelf in Emmen en heb de trip 2 keer gemaakt, zou het lachend weer doen. Ik was 250 euro kwijt voor een dyno sessie en custom map bij Ruud.

Een powercommander kan ook maar daarmee haal je nooit dezelfde resultaten als een one off custom map die speciaal voor jouw fiets gemaakt is.
 
Ik ga volgende maand denk ik een vervangingsdemper voor mijn Street 765 RS bestellen. Na heel veel research en wikken en wegen denk ik dat het de SC Project SC1-R wordt. Schitterende looks, E keur en ik hoop een lekkere sound!
Ook bestel ik er gelijk een open luchtfilter bij.


Vast wel voorbij zien komen in je zoektocht, koop deze en laat mij een keer testrijden:9. Nog steeds de mooiste:9~ maar durf hem niet te bestellen, bang dat die echt teveel lawaai maakt.
 

Vast wel voorbij zien komen in je zoektocht, koop deze en laat mij een keer testrijden:9. Nog steeds de mooiste:9~ maar durf hem niet te bestellen, bang dat die echt teveel lawaai maakt.

Ik was er van overtuigd dat ik die demper wou voor ik mijn RS had maar hij is iets te gek zeg maar. Kan ik elke keer wanneer ik naar Duitsland ga mijn originele er weer onderbouwen en daar heb ik geen zin aan. :+
 
Ik woon zelf in Emmen en heb de trip 2 keer gemaakt, zou het lachend weer doen. Ik was 250 euro kwijt voor een dyno sessie en custom map bij Ruud.

Een powercommander kan ook maar daarmee haal je nooit dezelfde resultaten als een one off custom map die speciaal voor jouw fiets gemaakt is.

Mmmm misschien toch maar doen deze zomer. 250 voor een flash voor een mooier lopende motor is wel duur. Maar je krijgt er wel wat voor terug
 
Kijk eens bij Motor Centrum Eibergen. Triumph dealer en doen dynoruns. Ga er al lang heen en word er goed en vriendelijk geholpen. Zelf heb ik geen dynorun laten doen. Denk zo’n 45min rijden?

Bedankt, zal ik ook eens een belletje naar doen!

Edit: zie nu dat je het daar alleen via powercommander doen. Is dus niet zo uitgebreid en moet ik er ook nog eens 1 aanschaffen...
 
Laatst bewerkt:
Royal, al wat mensen voor je motor geweest? Had hem laten zien aan menne maat, hij baalde dat die hem niet een dag eerder had gezien. Maar moet zeggen dat die Street welke hij nu heeft gekocht ook zeer net is :9~
 
Hallo, als kawasaki zx6r bezitter zit ik te denken aan de overstap naar een street triple. Waarschijnlijk hou ik mijn zx6r er nog wel er naast, omdat ik het nog zonde vind ik hem weg te doen.

De zx6r vind ik nu nog een top motor, maar binnen de Nederlandse grenzen en de toertochten die hier vaak toch gepaard gaan met wat lagere snelheden, drukke verkeerssituaties, drempels etc etc doet mij steeds meer neigen naar een iets meer comfortabele naked. Eenmaal Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland of Italië in maakt de zx6r veel goed, maar dat kan de Triumph misschien net zo goed?

Zover ik me heb ingelezen zijn de motoren kwalitatief uitstekend en verwacht ik niet snel een miskoop te doen.
Mijn budget ligt rond de €5000, daarbij heb ik een lichte voorkeur voor het oudere model street triple r mat grijs. Echter zie je soms voor iets meer geld al een motor van 2012 met abs.

  1. Wat is jullie advies met betreft het model, is het model met de moderne koplamp beter qua rij eigenschappen?
  2. Is een R versie (oud model) echt veel beter? Ik vind ze zelf wel stukken mooier vooral qua remmen en vering gebied lijkt mij, of is dit vooral een onnodige overkill?
  3. Valt er met een oud model nog op een fatsoenlijke manier een rollbag achterop de binden of dit is niet te doen i.v.m. de dempers? Andere dempers/uitlaatset loopt al snel op in de kosten dus hierbij probeer ik dan rekening mee te houden bij de aankoop.
  4. Bij mij in de buurt zit Goeedhart Motoren en Roke Motors, heeft iemand ervaring met een van deze dealers, mocht ik bij een dealer gaan kijken?
  5. Soms hoor ik mensen dat een motor bij 40.000km afgeschreven is, in mijn ogen is dit onzin, maar het onderhoud moet natuurlijk wel te betalen blijven. Wanneer de motor goed onderhouden is moet het volgens mij prima zijn om een motor te kopen met een km-stand van tussen de 30 en 50k.
  6. Wat zijn jullie ervaringen met andere nakeds zoals de Yamaha MT9, KTM 690 en zelf dacht ik nog aan een nieuwe sv650a (goedkoop, maar afwerking staat me wat tegen en relatief weinig vermogen)
  7. Meerdere mensen die al de overstap hebben gedaan van een supersport naar naked en wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Tot slot nog een paar motoren die ik op Marktplaats tegen kwam:

2009 model in nette staat: ≥ TRIUMPH STREET TRIPLE 675 (bj 2009) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl en ≥ TRIUMPH STREET TRIPLE 675 Nieuwstaat.! (bj 2009) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Zie er nog erg mooi uit, prijs en km-stand ziet er goed uit. Dealer zit hier letterlijk om de hoek. Wellicht binnenkort even een proefrit maken. Helaas hoor ik alleen wel eens van andere dat deze zaak nogal vaak schade motoren verkoopt.

2010 model r versie ≥ Triumph Street Triple R (bj 2010) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Vind dit een erg mooi model qua kleurstelling, r versie. Km-stand is denk nog goed te doen.
 
Hallo, als kawasaki zx6r bezitter zit ik te denken aan de overstap naar een street triple. Waarschijnlijk hou ik mijn zx6r er nog wel er naast, omdat ik het nog zonde vind ik hem weg te doen.

De zx6r vind ik nu nog een top motor, maar binnen de Nederlandse grenzen en de toertochten die hier vaak toch gepaard gaan met wat lagere snelheden, drukke verkeerssituaties, drempels etc etc doet mij steeds meer neigen naar een iets meer comfortabele naked. Eenmaal Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland of Italië in maakt de zx6r veel goed, maar dat kan de Triumph misschien net zo goed?

Zover ik me heb ingelezen zijn de motoren kwalitatief uitstekend en verwacht ik niet snel een miskoop te doen.
Mijn budget ligt rond de €5000, daarbij heb ik een lichte voorkeur voor het oudere model street triple r mat grijs. Echter zie je soms voor iets meer geld al een motor van 2012 met abs.

  1. Wat is jullie advies met betreft het model, is het model met de moderne koplamp beter qua rij eigenschappen?
  2. Is een R versie (oud model) echt veel beter? Ik vind ze zelf wel stukken mooier vooral qua remmen en vering gebied lijkt mij, of is dit vooral een onnodige overkill?
  3. Valt er met een oud model nog op een fatsoenlijke manier een rollbag achterop de binden of dit is niet te doen i.v.m. de dempers? Andere dempers/uitlaatset loopt al snel op in de kosten dus hierbij probeer ik dan rekening mee te houden bij de aankoop.
  4. Bij mij in de buurt zit Goeedhart Motoren en Roke Motors, heeft iemand ervaring met een van deze dealers, mocht ik bij een dealer gaan kijken?
  5. Soms hoor ik mensen dat een motor bij 40.000km afgeschreven is, in mijn ogen is dit onzin, maar het onderhoud moet natuurlijk wel te betalen blijven. Wanneer de motor goed onderhouden is moet het volgens mij prima zijn om een motor te kopen met een km-stand van tussen de 30 en 50k.
  6. Wat zijn jullie ervaringen met andere nakeds zoals de Yamaha MT9, KTM 690 en zelf dacht ik nog aan een nieuwe sv650a (goedkoop, maar afwerking staat me wat tegen en relatief weinig vermogen)
  7. Meerdere mensen die al de overstap hebben gedaan van een supersport naar naked en wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Tot slot nog een paar motoren die ik op Marktplaats tegen kwam:

2009 model in nette staat: ≥ TRIUMPH STREET TRIPLE 675 (bj 2009) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl en ≥ TRIUMPH STREET TRIPLE 675 Nieuwstaat.! (bj 2009) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Zie er nog erg mooi uit, prijs en km-stand ziet er goed uit. Dealer zit hier letterlijk om de hoek. Wellicht binnenkort even een proefrit maken. Helaas hoor ik alleen wel eens van andere dat deze zaak nogal vaak schade motoren verkoopt.

2010 model r versie ≥ Triumph Street Triple R (bj 2010) - Motoren | Triumph - Marktplaats.nl
Vind dit een erg mooi model qua kleurstelling, r versie. Km-stand is denk nog goed te doen.

Hey man, de Street is op bergwegen en bochtige wegen geheid sneller en rijdt lekkerder. Kan niet op al je vragen antwoorden maar zal op enkele vragen mijn mening geven:

Een KTM 690 (zelf gehad) past niet in de categorie Street Triple. Die is leuk voor binnendoor en knallen op een industrie terrein maar daar wil je geen hele dag op rijden en al helemaal niet op snelheden van 120+. Ook zijn ze lang niet zo soepel. Een MT09 rijdt goed maar legt het qua vering en stijfheid dik af tegen een Street R. Ook zijn ze niet half zo mooi in mijn ogen.

Een Street R is dat kleine beetje meer geld dubbel en dwars waard tegenover een normale Street. De instelmogelijkheden zijn daarop minimaal en ook de remmen op een normale houden niet over. Ik heb een normale gehad en die toch dik geupgrade, achteraf was een R beter en voordeliger geweest.

Km standen rond de 30k zou ik me geen zorgen om maken zolang hij zijn normale onderhoud gehad heeft.

Nogmaals, bovenstaand is mijn persoonlijke mening en ervaring, anderen kunnen er anders over denken!
 
Even de Moto2-race gekeken, om eens te horen hoe zo'n 765 nou klinkt zonder euro4-restricties.

... ik denk dat ik eens moet investeren in een betere geluidsopstelling :+ en niet via een gecaste mobdro-stream moet kijken
 
Laatst bewerkt:
Kunnen jullie, als berijders van een Street Triple, iets zinvols zeggen over groter dan gemiddelde mensen icm deze motor. Ik ben 1.88m / 100kg en wil graag een naked en ben erg gecharmeerd van de Street Triple. Ik snap dat dit erg persoonlijk is, maar gemiddeld genomen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan