Triumph Street Triple topic deel 24

mn maatje heeft een beetje jouw lengte, maar minus een kilo of 25 denk ik, die kon goed op mn triple R.

Gewicht kan je opvangen met de juiste vering.

:+
 
Ik ben zelf ook 188 lang alleen 85 kg. Heb niet het idee op een kleine motor rond te rijden. Zit goed en kan Mn benen goed kwijt. Hij is wel uitgerust met andere vering.
EB3A6303-75FA-4CAC-A1D0-AB56D73DE874.jpeg


Het best kun je natuurlijk ergens gaan proef zitten/ rijden. De verhoudingen zijn voor iedereen anders.
 
Thanks mannen.

Ga binnenkort maar eens langs dealer om wat te kijken en passen tussen verschillende modellen op wishlist (Street Triple, Z900, GSX-R 750, MT-09 - in die volgorde).

Mocht je het gemist hebben, mijne is tekoop @Springbok

Triumph Street Triple R 2011

Had hem gezien inderdaad. Super dik! Sterker nog, ook reden dat ik me wat concreter ga afvragen hoe het zit enzo. Ik ben nog lessende, maar ben zo’n figuur dat best in staat is om alvast een motor te kopen.

Kom je m dan brengen? :+
 
Even de Moto2-race gekeken, om eens te horen hoe zo'n 765 nou klinkt zonder euro4-restricties.

... ik denk dat ik eens moet investeren in een betere geluidsopstelling :+en niet via een gecaste mobdro-stream moet kijken

Als je een set open SC Project / Bodis open voorbochten koopt, hier een SC Project S1 of CRT pijp op meubelt dan kom je leuk in de buurt van het Moto2 geluid. Het verschil in geluid komt vooral omdat hun handgemaakte uitlaatsystemen hebben, een andere cilinderkop en poorten en vooral dat hun blokken 2000 toeren meer draaien dan een standaard RS.

Geluid is wel zalig hoor, kan niet wachten om er 32 in het echt te horen tijdens de TT.
 
(Bijna) Alle foto's in de OP zijn weer gefikst als het goed is. Er ontbreken er een paar, daar is de link van kapot. Kentekenplaathouder van Jeroen er ook in gezet.
 
Hallo, als kawasaki zx6r bezitter zit ik te denken aan de overstap naar een street triple. Waarschijnlijk hou ik mijn zx6r er nog wel er naast, omdat ik het nog zonde vind ik hem weg te doen.

De zx6r vind ik nu nog een top motor, maar binnen de Nederlandse grenzen en de toertochten die hier vaak toch gepaard gaan met wat lagere snelheden, drukke verkeerssituaties, drempels etc etc doet mij steeds meer neigen naar een iets meer comfortabele naked. Eenmaal Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland of Italië in maakt de zx6r veel goed, maar dat kan de Triumph misschien net zo goed?

Zover ik me heb ingelezen zijn de motoren kwalitatief uitstekend en verwacht ik niet snel een miskoop te doen.
Mijn budget ligt rond de €5000, daarbij heb ik een lichte voorkeur voor het oudere model street triple r mat grijs. Echter zie je soms voor iets meer geld al een motor van 2012 met abs.

  1. Wat is jullie advies met betreft het model, is het model met de moderne koplamp beter qua rij eigenschappen?
  2. Is een R versie (oud model) echt veel beter? Ik vind ze zelf wel stukken mooier vooral qua remmen en vering gebied lijkt mij, of is dit vooral een onnodige overkill?
  3. Valt er met een oud model nog op een fatsoenlijke manier een rollbag achterop de binden of dit is niet te doen i.v.m. de dempers? Andere dempers/uitlaatset loopt al snel op in de kosten dus hierbij probeer ik dan rekening mee te houden bij de aankoop.
  4. Bij mij in de buurt zit Goeedhart Motoren en Roke Motors, heeft iemand ervaring met een van deze dealers, mocht ik bij een dealer gaan kijken?
  5. Soms hoor ik mensen dat een motor bij 40.000km afgeschreven is, in mijn ogen is dit onzin, maar het onderhoud moet natuurlijk wel te betalen blijven. Wanneer de motor goed onderhouden is moet het volgens mij prima zijn om een motor te kopen met een km-stand van tussen de 30 en 50k.
  6. Wat zijn jullie ervaringen met andere nakeds zoals de Yamaha MT9, KTM 690 en zelf dacht ik nog aan een nieuwe sv650a (goedkoop, maar afwerking staat me wat tegen en relatief weinig vermogen)
  7. Meerdere mensen die al de overstap hebben gedaan van een supersport naar naked en wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Goede keuze! (maar ja, wij van WC-Eend adviseren....).

1. Ik vind de 2013 fijner rijden, maar dat is persoonlijk.
2. Ik zou sowieso voor de R versie gaan. Vering en remmen zijn gewoon beter.
3. Tailpack en tanktas brengen je al een heel eind. Met de hoge dempers is een roltas vastmaken wat lastiger, maar volgens mij kan je best wat aan het subframe knopen.
4. Roké! Fijne zaak (vind ik).
5. Kan prima, als ze goed onderhouden zijn, lopen die blokken vrolijk door tot hoge standen.
6. Street is een van de beste nakeds voor je geld, lees de testen er maar op na.
7. Betere, meer ontspannen zit, ook goed vol te houden bij hogere snelheden. In Nederland veel praktischer dan een supersport en het rijdt ook nog beter, maar wederom, dat vind ik.

Succes!
 
Kunnen jullie, als berijders van een Street Triple, iets zinvols zeggen over groter dan gemiddelde mensen icm deze motor. Ik ben 1.88m / 100kg en wil graag een naked en ben erg gecharmeerd van de Street Triple. Ik snap dat dit erg persoonlijk is, maar gemiddeld genomen..

Proefrit maken? Dan kan je het zelf ervaren! Komt vast goed :)
 
Hallo allemaal. Even een vraagje. Kan iemand mij vertellen vanaf welk jaar de Street Triple met canbus werkt?
 
Jouw modeljaar niet. Je wilt je navigatie aansluiten op een geschakelde draad? Even topic doorzoeken, volgens mij staan er her en der wel wat tips. Overigens kan het prima direct op de accu, ik kan me weinig momenten bdenken waarop je motor uitstaat, maar je navi nog op de motor blijft.
 
Kunnen jullie, als berijders van een Street Triple, iets zinvols zeggen over groter dan gemiddelde mensen icm deze motor. Ik ben 1.88m / 100kg en wil graag een naked en ben erg gecharmeerd van de Street Triple. Ik snap dat dit erg persoonlijk is, maar gemiddeld genomen..

Ik ben 1.98 en weeg 70 kg, ik moet toegeven dat ik na 1.5 uur rijden wel wat last krijg van mijn benen. Mijn benen zijn net iets te lang voor de motor, ik heb overigens een 1e generatie street triple. Met 1.88 zit je gok ik wel goed qua beenruimte.
 
mbt tot navigatie, deze kan op de zwarte stekker onder het zadel, heb m daar zelf ook. even gauw googlen geeft:

Pin 4 is Ignition Power & pin 6 is Constant Battery Power. (weet dit niet zeker, zal er even proberen een foto van te maken)
pinnetjes heb ik besteld bij roke, op de draad van de navi krimpen, er in drukken ét voìla, geschakelde 12V.
 
Sinds 3 weken hoor ik ook officieel bij de club:] M'n eerste motor en ben er erg blij mee moet ik zeggen! Rijdt echt top! Nog even een korte kentekenplaathouder monteren en wat rode wheel striping en dan ben ik helemaal tevreden:Y
IMG_1712.JPG


Ik heb nog een vraag m.b.t. de koelvloeistof. Die komt bij mij net aan het minimum. Ik zou die dus iets willen bijvullen en vroeg mij af of ik dat simpelweg bij in de opening kan gieten aan de linkerkant bij de motor? Ben me ervan bewust dat er verschillende kleuren KVS zijn en dat ik uiteraard wel dezelfde moet bijvullen. Ik vroeg mij alleen of af ik nog rekening moet houden met het ontluchten van het systeem? Weet dat dit moet wanneer je alle KVS vervangt, maar in mijn geval zou ik het alleen iets willen aanvullen. Alvast bedankt voor jullie hulp:)
 
lekker op min laten

Kan dat verder geen kwaad? Het dashboard geeft aan dat hij nu tijdens rijden 5 'blokjes' warm (een buitentemperatuur van +- 10-14 graden. Vraag me dus af of hij niet te warm wordt wanneer het in de zomer 20-25 graden is en of de motor koeler blijft wanneer ik wat KVS toevoeg?
 
Het verschil tussen min en max gaat niet het verschil maken tussen een te hete of niet te hete motor :+

In mijn ervaring kotst zon ding alles boven min er uit als ie een keer warm is. Warm, dus niet te heet.
 
oh fijn, ik moet m'n Zumo nog aansluiten

Ik rij al een jaar of 8 rond met mijn Zumo aangesloten op de stadsverlichting in de koplamp.
Effe draadje trekken vanuit de koplamp door een doorvoer rubbertje in de koplamp naar buiten naar je stuur.
Makkelijker en een kortere weg kun je niet hebben en alles gezekerd via je stadslicht en er komt pas spanning
op als je contact aan staat werkt al 8 jaar perfect.
 
Dat reservoir is expansie en kun je gewoon op minimum laten. Zolang je radiateur maar vol is.
Triumph's gooien vaak alles boven het minimum er weer uit.
 
Ik rij al een jaar of 8 rond met mijn Zumo aangesloten op de stadsverlichting in de koplamp.
Effe draadje trekken vanuit de koplamp door een doorvoer rubbertje in de koplamp naar buiten naar je stuur.
Makkelijker en een kortere weg kun je niet hebben en alles gezekerd via je stadslicht en er komt pas spanning
op als je contact aan staat werkt al 8 jaar perfect.
da's ook een nette manier inderdaad alleen wou ik bij deze motor eens niet in de originele kabelboom hakken :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan