Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Ik ben een trouw lezer maar een heel beperkte schrijver, maar deze foto's van mijn Tiger wil ik toch even delen:
 

Bijlagen

  • IMG-20240310-WA0006.jpg
    IMG-20240310-WA0006.jpg
    788,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240310-WA0007.jpg
    IMG-20240310-WA0007.jpg
    696,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240310-WA0004.jpg
    IMG-20240310-WA0004.jpg
    743,3 KB · Weergaven: 0
Ik ben benieuwd welke achteraf accessoires jullie er op hebben geschroefd achteraf op de tiger: ik denk sowieso aan de spatbord verlengen voor en achter te denken. Weten Julie of dat spatbord achterop het wiel dan ook kan blijven zitten
Verder heb ik de navigatie sturen besteld voor op het stuur
 
Nou, dat was een navigatiesteun, gopro bevestiging, voetverbreder voor de zijstandaard, tankring, passend kofferrek, topkofferplaat en een gereedschapsbox
Dr komt vast nog wel wat bijO-)
 
Ik ben benieuwd welke achteraf accessoires jullie er op hebben geschroefd achteraf op de tiger: ik denk sowieso aan de spatbord verlengen voor en achter te denken. Weten Julie of dat spatbord achterop het wiel dan ook kan blijven zitten
Verder heb ik de navigatie sturen besteld voor op het stuur
Navigatiesteun achter de ruit, voetverbreder zijstandaard, X-mount voor telefoon, dashcam voor en achter, tankring met swMotech micro tanktas, Gopro bevestiging.
 
Sinds september 2022 ben ik eigenaar van een tiger gt explorer.
Standaard is deze al van bijna alle opties voorzien.
Koffers incl topkoffer, origineel alarm, sw motech tanktas en een navisteun van evotech heb ik als optie erbij genomen.
Was wel wennen t.o.v. mijn vorige tiger, qua motorkarakter.
Vind n heerlijke fiets met voldoende vermogen.
Normaal wissel ik om de 2 jaar van motor, ben nu aan denken aan een rocket 3 gt
 

Bijlagen

  • 88FE20E7-7E16-4FF0-89B9-7C6999D45453_1_105_c.jpeg
    88FE20E7-7E16-4FF0-89B9-7C6999D45453_1_105_c.jpeg
    317,1 KB · Weergaven: 0
Zo, na wat "hoofdbrekens" heb ik zelf een navi steun gemaakt, welke op een vaste positie staat, dus onafhankelijk van de positie van de ruit.😊
De ruit KON niet meer helemaal naar beneden, omdat dan de tellers er grotendeels achter weg vielen.🥴
Nu kan ze weer over de hele verstelling gebruikt worden, zonder dat de navi voor het dashboard komt.😎

Benodigdheden: 10 cm alu hoekprofiel 20*20mm, 20cm alu buis 12,7mm, 2 zelf-tappers 4,2mm*17mm ( om de bovenste zelf-tappers te vervangen in de glijbaan van de ruit), 2 x M6*20 boutjes ( inkorten naar 12mm) , 2 buisklemmen 13mm. Busje Motip ontvetter, spuitbus Motip grondlak zwart, spuitbus Motip zwart semi gloss.

Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Op de 4e foto is te zien dat het gaatje waar de steun (boutje) mee bij elkaar wordt gehouden, een paar mm terugvalt, zodoende kan de nieuwe steun rusten op kunststof bovenop de glijbaan van de ruit.
De laatste foto is gezien vanaf mijn kijkhoek in mijn normale zitpositie.
Alleen nog ergens van die plakhoudertjes regelen om de kabel vast te zetten op de voorzijde.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

IMG-20240316-WA0020.jpgIMG-20240316-WA0016.jpgIMG-20240316-WA0015.jpgIMG-20240316-WA0014.jpg
IMG-20240316-WA0009.jpg

IMG-20240316-WA0006.jpg
IMG-20240316-WA0006.jpg
IMG-20240316-WA0006.jpg
IMG-20240316-WA0010.jpg
 
Zo, na wat "hoofdbrekens" heb ik zelf een navi steun gemaakt, welke op een vaste positie staat, dus onafhankelijk van de positie van de ruit.😊
De ruit KON niet meer helemaal naar beneden, omdat dan de tellers er grotendeels achter weg vielen.🥴
Nu kan ze weer over de hele verstelling gebruikt worden, zonder dat de navi voor het dashboard komt.😎

Benodigdheden: 10 cm alu hoekprofiel 20*20mm, 20cm alu buis 12,7mm, 2 zelf-tappers 4,2mm*17mm ( om de bovenste zelf-tappers te vervangen in de glijbaan van de ruit), 2 x M6*20 boutjes ( inkorten naar 12mm) , 2 buisklemmen 13mm. Busje Motip ontvetter, spuitbus Motip grondlak zwart, spuitbus Motip zwart semi gloss.

Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Op de 4e foto is te zien dat het gaatje waar de steun (boutje) mee bij elkaar wordt gehouden, een paar mm terugvalt, zodoende kan de nieuwe steun rusten op kunststof bovenop de glijbaan van de ruit.
De laatste foto is gezien vanaf mijn kijkhoek in mijn normale zitpositie.
Alleen nog ergens van die plakhoudertjes regelen om de kabel vast te zetten op de voorzijde.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Bekijk bijlage 1985458Bekijk bijlage 1985459Bekijk bijlage 1985460Bekijk bijlage 1985464Bekijk bijlage 1985462
Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985469

Handig gedaan! Vraag: ik zie dat jij een vervanging ruit hebt welke is dat en hoe groot/lang ben jij
 
Handig gedaan! Vraag: ik zie dat jij een vervanging ruit hebt welke is dat en hoe groot/lang ben jij
De ruit is origineel, de opzet ruit is extra en komt van Aliexpress.
13.01AU $ 43% OFF|Universele Motorfiets Voorruit Uitbreiding Verstelbare Spoiler Clamp On Voorruit Deflector Voor Bmw Kawasaki Yamaha Honda Suzuki|Windschermen en windgeleiders| - AliExpress
Deze moet geboord/gebout worden. Bewust gekozen, zodat hij er niet af kan denderen.
Ik kan nog niet zeggen hoe hij bevalt en of hij optimaal te verstellen is, omdat ik nog niet met de navi in nieuwe positie gereden heb.
Ik ben 1m83
 
Zo, na wat "hoofdbrekens" heb ik zelf een navi steun gemaakt, welke op een vaste positie staat, dus onafhankelijk van de positie van de ruit.😊
De ruit KON niet meer helemaal naar beneden, omdat dan de tellers er grotendeels achter weg vielen.🥴
Nu kan ze weer over de hele verstelling gebruikt worden, zonder dat de navi voor het dashboard komt.😎

Benodigdheden: 10 cm alu hoekprofiel 20*20mm, 20cm alu buis 12,7mm, 2 zelf-tappers 4,2mm*17mm ( om de bovenste zelf-tappers te vervangen in de glijbaan van de ruit), 2 x M6*20 boutjes ( inkorten naar 12mm) , 2 buisklemmen 13mm. Busje Motip ontvetter, spuitbus Motip grondlak zwart, spuitbus Motip zwart semi gloss.

Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Op de 4e foto is te zien dat het gaatje waar de steun (boutje) mee bij elkaar wordt gehouden, een paar mm terugvalt, zodoende kan de nieuwe steun rusten op kunststof bovenop de glijbaan van de ruit.
De laatste foto is gezien vanaf mijn kijkhoek in mijn normale zitpositie.
Alleen nog ergens van die plakhoudertjes regelen om de kabel vast te zetten op de voorzijde.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Bekijk bijlage 1985458Bekijk bijlage 1985459Bekijk bijlage 1985460Bekijk bijlage 1985464Bekijk bijlage 1985462
Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985469
Mooie oplossing. Kun je nu nog makkelijk aan de hendel om het ruitje naar boven en onder te bewegen? Heb je een foto met het ruitje in de hoogste positie?
 
Afgelopen woensdag de Tiger 900 opgehaald, vandaag m al op zijn kant gelegd. Klassieke beginnersfout, dat f..ing schijfremslot laten zitten. Gelukkig hebben alle valbeugels, handbeugels de klap opgevangen, allen het schakelpookje is verbogen maar dat buig ik wel bij. De valbeugels zijn echter wel asynchroon . Misschien een nieuwe set opzetten. Zijn er mensen die ervaring hebben met valbeugels die niet vervormen?
20240318_182830.jpg
 
Afgelopen woensdag de Tiger 900 opgehaald, vandaag m al op zijn kant gelegd. Klassieke beginnersfout, dat f..ing schijfremslot laten zitten. Gelukkig hebben alle valbeugels, handbeugels de klap opgevangen, allen het schakelpookje is verbogen maar dat buig ik wel bij. De valbeugels zijn echter wel asynchroon . Misschien een nieuwe set opzetten.
Dat is op zijn zachts gezegd KL*TE.
Net persé een beginnersfout, ik kan je uit ervaring en verhalen van andere vertellen dat het (bijna) iedereen wel eens gebeurd.
Als je veel geluk hebt geen schade 😊, met een beetje pech je voorspatbord naar de knoppen omdat het slot er tegenaan "tikt" 🥺, en soms dat hij omkiepert en de beugels beschadigd 😢, en als je geen beugels hebt...........😭

Zoals je op mijn foto's kunt zien, heb ik er zo'n verend koord op het stuur zitten , ten teken van.............., idd aanwezigheid schijfremslot.
Dit is pas sinds......................................................................, yep, ik het voorspatbord genekt had8)7
 
Laatst bewerkt:
Mooie oplossing. Kun je nu nog makkelijk aan de hendel om het ruitje naar boven en onder te bewegen? Heb je een foto met het ruitje in de hoogste positie?
Hier staat hij in de hoogste stand, waarbij de beugel een paar mm speling heeft t.o.v. de navi steun.
Omhoog gaat van onder de navi uit goed.
Als hij naar beneden moet, druk je voor het eerste stuk bovenop de ruit, vervolgens kun je bij de beugel.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-16 om 20.30.24_fdcdc68a.jpg
 
Geen schade verder, alleen de valbeugels boven en de stalen handkapbeschermers zijn verbogen en gekrast. Maar daar zijn ze voor :Y Ik vind het alleen vreemd dat die dingen zo snel verbuigen. Had verwacht dat zee wel tegen een stootje kunnen.
 
Geen schade verder, alleen de valbeugels boven en de stalen handkapbeschermers zijn verbogen en gekrast. Maar daar zijn ze voor :Y Ik vind het alleen vreemd dat die dingen zo snel verbuigen. Had verwacht dat zee wel tegen een stootje kunnen.
Die verwachting is er idd.
Maar als hij zo omvalt, valt hij in jouw geval op het zwakste punt, 10 cm achter de versteviging omdat hij daar breed uitloopt.
Ik denk dat daar bijna niets tegen bestand is: 220kg+ PLOF op de beton.
Om de pijn wat te verzachten: zonder beugels was het een ontzettend dure "grap" geworden.
Is het stuur wel nog recht ?
 
Die verwachting is er idd.
Maar als hij zo omvalt, valt hij in jouw geval op het zwakste punt, 10 cm achter de versteviging omdat hij daar breed uitloopt.
Ik denk dat daar bijna niets tegen bestand is: 220kg+ PLOF op de beton.
Om de pijn wat te verzachten: zonder beugels was het een ontzettend dure "grap" geworden.
Is het stuur wel nog recht ?
Stuur is nog recht, stalen beugels rondom de handkappen zijn krom/verbogen. Als ik alles zou willen vervangen dan spreek je van een schadepost van een 400 euro. Had erger gekund. Kan het ook laten zitten, soort van oorlogswonden of zo.
 
Stuur is nog recht, stalen beugels rondom de handkappen zijn krom/verbogen. Als ik alles zou willen vervangen dan spreek je van een schadepost van een 400 euro. Had erger gekund. Kan het ook laten zitten, soort van oorlogswonden of zo.
Zoals je weet doen de eerste krasjes het meeste pijn 🥺
Maar ik verwacht dat de beugeltjes van de handkappen vrij eenvoudig recht te maken zijn.
De beugel vervangen kost een paar centen, maar zou ik toch doen.
Je kunt er vanuit gaan , dat je dit nooit meer gebeurd, dus met een nieuwe beugel staat hij er weer netjes en strak op.
Aan de bekraste beugel zou IK me op den duur toch flink storen: Heb je zo'n mooie machine, zitten er flinke krassen op 😭
En het nare is: mss dat het iemand anders (bijna) niet opvalt, maar het eerste waar jouw oog op valt is de beschadiging.
En dát iedere keer als je naar de motor kijkt, of er mee weggaat..................................................... 🧐 🏍️ 🧐 🏍️ 🧐 🏍️ 🧐 🏍️ 🧐 🏍️ 🧐 🏍️ 🧐🏍️🧐🏍️
 
Ik meen onlangs ergens op dit forum gekezen te hebben dat juist doordat de valbeugels vervormen de energie van de val geabsorbeerd wordt, zou dat niet gebeuren dan zou die energie vd val doorgegeven worden naar bv het blok waardoor de schade veel groter zou zijn.
Ik vond dat vrij logisch klinken........
 
Ik meen onlangs ergens op dit forum gekezen te hebben dat juist doordat de valbeugels vervormen de energie van de val geabsorbeerd wordt, zou dat niet gebeuren dan zou die energie vd val doorgegeven worden naar bv het blok waardoor de schade veel groter zou zijn.
Ik vond dat vrij logisch klinken........
Daar zit iig een vorm van logica in.
Het aluminium van het blok wordt iig niet blij van zo'n klap, dat is zeker
🫣
 
De ruit is origineel, de opzet ruit is extra en komt van Aliexpress.
13.01AU $ 43% OFF|Universele Motorfiets Voorruit Uitbreiding Verstelbare Spoiler Clamp On Voorruit Deflector Voor Bmw Kawasaki Yamaha Honda Suzuki|Windschermen en windgeleiders| - AliExpress
Deze moet geboord/gebout worden. Bewust gekozen, zodat hij er niet af kan denderen.
Ik kan nog niet zeggen hoe hij bevalt en of hij optimaal te verstellen is, omdat ik nog niet met de navi in nieuwe positie gereden heb.
Ik ben 1m83
bedankt voor je bericht
 
Terug
Bovenaan Onderaan