P@trick
MF veteraan
Het is misschien niet nodig maar ze worden wel elke 20.000 km gecontroleerd en dan moet hij dusdanig uit elkaar dat het een dag werk is.Hoefte bij mij pas na 95.000
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is misschien niet nodig maar ze worden wel elke 20.000 km gecontroleerd en dan moet hij dusdanig uit elkaar dat het een dag werk is.Hoefte bij mij pas na 95.000
Oké maar het scheelt toch wel een paar uur of je wel of niet hoeft te stellen. Zoals ik al zei bij de 1200 om de 32.000 en bij de 8 en 900 om de 20.000Het is misschien niet nodig maar ze worden wel elke 20.000 km gecontroleerd en dan moet hij dusdanig uit elkaar dat het een dag werk is.
Die kleuren staan hem goedIk ben een trouw lezer maar een heel beperkte schrijver, maar deze foto's van mijn Tiger wil ik toch even delen:
Ga je geen spijt van hebben!Ik meld me: De GSA is verkocht, eind april komt de tiger 1200 GT explorer (nieuw)
Navigatiesteun achter de ruit, voetverbreder zijstandaard, X-mount voor telefoon, dashcam voor en achter, tankring met swMotech micro tanktas, Gopro bevestiging.Ik ben benieuwd welke achteraf accessoires jullie er op hebben geschroefd achteraf op de tiger: ik denk sowieso aan de spatbord verlengen voor en achter te denken. Weten Julie of dat spatbord achterop het wiel dan ook kan blijven zitten
Verder heb ik de navigatie sturen besteld voor op het stuur
Zo, na wat "hoofdbrekens" heb ik zelf een navi steun gemaakt, welke op een vaste positie staat, dus onafhankelijk van de positie van de ruit.
De ruit KON niet meer helemaal naar beneden, omdat dan de tellers er grotendeels achter weg vielen.
Nu kan ze weer over de hele verstelling gebruikt worden, zonder dat de navi voor het dashboard komt.
Benodigdheden: 10 cm alu hoekprofiel 20*20mm, 20cm alu buis 12,7mm, 2 zelf-tappers 4,2mm*17mm ( om de bovenste zelf-tappers te vervangen in de glijbaan van de ruit), 2 x M6*20 boutjes ( inkorten naar 12mm) , 2 buisklemmen 13mm. Busje Motip ontvetter, spuitbus Motip grondlak zwart, spuitbus Motip zwart semi gloss.
Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Op de 4e foto is te zien dat het gaatje waar de steun (boutje) mee bij elkaar wordt gehouden, een paar mm terugvalt, zodoende kan de nieuwe steun rusten op kunststof bovenop de glijbaan van de ruit.
De laatste foto is gezien vanaf mijn kijkhoek in mijn normale zitpositie.
Alleen nog ergens van die plakhoudertjes regelen om de kabel vast te zetten op de voorzijde.
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Bekijk bijlage 1985458Bekijk bijlage 1985459Bekijk bijlage 1985460Bekijk bijlage 1985464Bekijk bijlage 1985462
Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985469
De ruit is origineel, de opzet ruit is extra en komt van Aliexpress.Handig gedaan! Vraag: ik zie dat jij een vervanging ruit hebt welke is dat en hoe groot/lang ben jij
Mooie oplossing. Kun je nu nog makkelijk aan de hendel om het ruitje naar boven en onder te bewegen? Heb je een foto met het ruitje in de hoogste positie?Zo, na wat "hoofdbrekens" heb ik zelf een navi steun gemaakt, welke op een vaste positie staat, dus onafhankelijk van de positie van de ruit.
De ruit KON niet meer helemaal naar beneden, omdat dan de tellers er grotendeels achter weg vielen.
Nu kan ze weer over de hele verstelling gebruikt worden, zonder dat de navi voor het dashboard komt.
Benodigdheden: 10 cm alu hoekprofiel 20*20mm, 20cm alu buis 12,7mm, 2 zelf-tappers 4,2mm*17mm ( om de bovenste zelf-tappers te vervangen in de glijbaan van de ruit), 2 x M6*20 boutjes ( inkorten naar 12mm) , 2 buisklemmen 13mm. Busje Motip ontvetter, spuitbus Motip grondlak zwart, spuitbus Motip zwart semi gloss.
Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Op de 4e foto is te zien dat het gaatje waar de steun (boutje) mee bij elkaar wordt gehouden, een paar mm terugvalt, zodoende kan de nieuwe steun rusten op kunststof bovenop de glijbaan van de ruit.
De laatste foto is gezien vanaf mijn kijkhoek in mijn normale zitpositie.
Alleen nog ergens van die plakhoudertjes regelen om de kabel vast te zetten op de voorzijde.
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.
Bekijk bijlage 1985458Bekijk bijlage 1985459Bekijk bijlage 1985460Bekijk bijlage 1985464Bekijk bijlage 1985462
Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985468Bekijk bijlage 1985469
Dat is op zijn zachts gezegd KL*TE.Afgelopen woensdag de Tiger 900 opgehaald, vandaag m al op zijn kant gelegd. Klassieke beginnersfout, dat f..ing schijfremslot laten zitten. Gelukkig hebben alle valbeugels, handbeugels de klap opgevangen, allen het schakelpookje is verbogen maar dat buig ik wel bij. De valbeugels zijn echter wel asynchroon . Misschien een nieuwe set opzetten.
Hier staat hij in de hoogste stand, waarbij de beugel een paar mm speling heeft t.o.v. de navi steun.Mooie oplossing. Kun je nu nog makkelijk aan de hendel om het ruitje naar boven en onder te bewegen? Heb je een foto met het ruitje in de hoogste positie?
Die verwachting is er idd.Geen schade verder, alleen de valbeugels boven en de stalen handkapbeschermers zijn verbogen en gekrast. Maar daar zijn ze voor Ik vind het alleen vreemd dat die dingen zo snel verbuigen. Had verwacht dat zee wel tegen een stootje kunnen.
Stuur is nog recht, stalen beugels rondom de handkappen zijn krom/verbogen. Als ik alles zou willen vervangen dan spreek je van een schadepost van een 400 euro. Had erger gekund. Kan het ook laten zitten, soort van oorlogswonden of zo.Die verwachting is er idd.
Maar als hij zo omvalt, valt hij in jouw geval op het zwakste punt, 10 cm achter de versteviging omdat hij daar breed uitloopt.
Ik denk dat daar bijna niets tegen bestand is: 220kg+ PLOF op de beton.
Om de pijn wat te verzachten: zonder beugels was het een ontzettend dure "grap" geworden.
Is het stuur wel nog recht ?
Zoals je weet doen de eerste krasjes het meeste pijnStuur is nog recht, stalen beugels rondom de handkappen zijn krom/verbogen. Als ik alles zou willen vervangen dan spreek je van een schadepost van een 400 euro. Had erger gekund. Kan het ook laten zitten, soort van oorlogswonden of zo.
Daar zit iig een vorm van logica in.Ik meen onlangs ergens op dit forum gekezen te hebben dat juist doordat de valbeugels vervormen de energie van de val geabsorbeerd wordt, zou dat niet gebeuren dan zou die energie vd val doorgegeven worden naar bv het blok waardoor de schade veel groter zou zijn.
Ik vond dat vrij logisch klinken........
bedankt voor je berichtDe ruit is origineel, de opzet ruit is extra en komt van Aliexpress.
13.01AU $ 43% OFF|Universele Motorfiets Voorruit Uitbreiding Verstelbare Spoiler Clamp On Voorruit Deflector Voor Bmw Kawasaki Yamaha Honda Suzuki|Windschermen en windgeleiders| - AliExpress
Deze moet geboord/gebout worden. Bewust gekozen, zodat hij er niet af kan denderen.
Ik kan nog niet zeggen hoe hij bevalt en of hij optimaal te verstellen is, omdat ik nog niet met de navi in nieuwe positie gereden heb.
Ik ben 1m83
Dank je . Ik ga dit weekend ook eens knutselen.Hier staat hij in de hoogste stand, waarbij de beugel een paar mm speling heeft t.o.v. de navi steun.
Omhoog gaat van onder de navi uit goed.
Als hij naar beneden moet, druk je voor het eerste stuk bovenop de ruit, vervolgens kun je bij de beugel.
Bekijk bijlage 1985899
Als er behoefte aan is, kan ik nog wat details geven voor wat betreft maten e.d.Dank je . Ik ga dit weekend ook eens knutselen.