Transport van Italie naar Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
HI SMIB, hoe had je de verzekering geregeld met dit export kenteken? Heb zelf ook et plan om in April naar Italie te vliegen en dan een motor terug rijden


Via internet bij Diks op framenummer. Groene kaart wordt per mail naar je toegestuurd. Printen (wij hadden groen papier meegenomen voor het gemak) en klaar.

Je kunt ook een Italiaanse verzekering nemen bij het kenteken maar daarvan waren ons de voordelen niet helemaal duidelijk. Een verzekering in onze eigen taal is toch makkelijker als je hem nodig hebt.
En zijn meer aanbieders google maar even op importverzekering. Succes!!!
 
Laatst bewerkt:
HI SMIB, hoe had je de verzekering geregeld met dit export kenteken? Heb zelf ook et plan om in April naar Italie te vliegen en dan een motor terug rijden


Goed om te horen dat anderen hier ook brood in zien. Aan opmerking als dat van Bolski: Je wordt "geknipt en geschoren" heb je natuurlijk geen zak.

@Bolski: wat klinkt fout? Italiaanse vrienden hebben? Mijn berekening?
 
HI SMIB, hoe had je de verzekering geregeld met dit export kenteken? Heb zelf ook et plan om in April naar Italie te vliegen en dan een motor terug rijden


Ik heb hier ook naar gekeken en je kunt dus via een Nederlandse partij een Duitse KKZ plaat kopen voor 100 euro. In all EU landen geldig, inclusief verzekering (5-dagen). In Nederland willen ze hier wel eens moeilijk over doen maar zal vast en zeker gedoogd worden mocht je worden aangehouden en jij met jouw verhaal komt.

Je kan deze plaat zelfs in Italie bestellen (voor 16:00) en dan wordt het de volgende dag bezorgd door DHL bij jouw verblijfplaats in Italie.

Ook hoor ik dat je Italiaanse export platen kan krijgen bij het kantoor waar je de motor uitschrijft alleen daar zit niet standaard een verzekering bij.
 
Ik heb hier ook naar gekeken en je kunt dus via een Nederlandse partij een Duitse KKZ plaat kopen voor 100 euro. In all EU landen geldig, inclusief verzekering (5-dagen). In Nederland willen ze hier wel eens moeilijk over doen maar zal vast en zeker gedoogd worden mocht je worden aangehouden en jij met jouw verhaal komt.

Je kan deze plaat zelfs in Italie bestellen (voor 16:00) en dan wordt het de volgende dag bezorgd door DHL bij jouw verblijfplaats in Italie.

Ook hoor ik dat je Italiaanse export platen kan krijgen bij het kantoor waar je de motor uitschrijft alleen daar zit niet standaard een verzekering bij.


Diensten op het gebied van export - VDS Auto Export
 
Tip: neem eens contact op met MotoFun die heeft hier veel ervaring mee en kan misschien zelfs wel transport voor je regelen
 
Goed om te horen dat anderen hier ook brood in zien. Aan opmerking als dat van Bolski: Je wordt "geknipt en geschoren" heb je natuurlijk geen zak.

@Bolski: wat klinkt fout? Italiaanse vrienden hebben? Mijn berekening?
Het is te goedkoop, dit bestaat niet. Je wordt geknipt en geschoren.
Maar ik hoop hier straks te lezen dat ik ongelijk had, maar in 99% van de gevallen klopt dit niet.

En denk niet dat ik bang ben, ik heb al heel wat motoren in binnen- en buitenland ongezien gekocht, maar hier gaan de alarmbellen rinkelen.
 
Het is te goedkoop, dit bestaat niet. Je wordt geknipt en geschoren.
Maar ik hoop hier straks te lezen dat ik ongelijk had, maar in 99% van de gevallen klopt dit niet.

En denk niet dat ik bang ben, ik heb al heel wat motoren in binnen- en buitenland ongezien gekocht, maar hier gaan de alarmbellen rinkelen.

Ja maar DAAR is het motor-forum niet voor....
Je moet ze even vertellen dat ze goed bezig zijn, alle italianen goudeerlijk zijn, en dat er ECHT niets mis is .......
 
Het is te goedkoop, dit bestaat niet. Je wordt geknipt en geschoren.
Maar ik hoop hier straks te lezen dat ik ongelijk had, maar in 99% van de gevallen klopt dit niet.

En denk niet dat ik bang ben, ik heb al heel wat motoren in binnen- en buitenland ongezien gekocht, maar hier gaan de alarmbellen rinkelen.


Ongezien? Volgens mij snap jij het niet helemaal. Ik koop het liefst niet bij een dealer. Heb al twee afspraken staan met particulieren, ga er met een italiaans sprekende heen. Neem de motor mee naar een garage laat het nakijken etc. En dan na een dag of twee hak ik de knoop door.

Te goedkoop? Doe je marktonderzoek en kom er achter dat mijn prijzen zeer realistische zijn.

Meer kan je niet doen als je zelf nog niet veel verstand hebt. Jij schetst wel een erg duistere situatie. Maargoed ik ga hier verder niet meer op in. Het niveau is een beetje te ver gedaald.

Ik laat nog weteb hoe het verloopt. Ciao!
 
Ongezien? Volgens mij snap jij het niet helemaal. Ik koop het liefst niet bij een dealer. Heb al twee afspraken staan met particulieren, ga er met een italiaans sprekende heen. Neem de motor mee naar een garage laat het nakijken etc. En dan na een dag of twee hak ik de knoop door.
Even goed lezen. Ik zeg nergens dat jij hem ongezien koopt. Je leest dingen die er niet zijn.
Te goedkoop? Doe je marktonderzoek en kom er achter dat mijn prijzen zeer realistische zijn.

Meer kan je niet doen als je zelf nog niet veel verstand hebt. Jij schetst wel een erg duistere situatie. Maargoed ik ga hier verder niet meer op in. Het niveau is een beetje te ver gedaald.
:?
Ik laat nog weteb hoe het verloopt. Ciao!
Vol verwachting klopt ons hart.
 
Martin,
Ik zit veel in Italie,omdat mijn vrouw en dochters er wonen,
neem daarom regelmatig motoren mee,om ze in te voeren
en te verkopen,weet niet wat je zoekt of al iets hebt gekocht.
Ik heb dus ervaring met het kopen/invoeren uit Italie
Misschien kan ik je ergens mee helpen.
Ik hoor het wel van je.
Je kan me prive-mailen bakkermc@xs4all.nl
Groetjes Bouwe
 
Hallo Martin,

Wert je al hoe je het met het vervoer gaat doen?
En wanneer ga je?
Ik heb hetzelfde idee en ga medio april met een kleine verhuiswagen(18m3) naar Italië om een motor te kopen.
Voor jou en anderen op dit forum bied ik mij zelf aan als transporteur.
Prijs nader overeen te komen.
Ook ben ik nog op zoek naar een kleine verhuizing/transport naar Frankrijk of Italië.
Ik werk zelf bij een verhuisbedrijf dus heb ruime ervaring met het schadevrij transporteren van de meest uiteenlopende goederen.
 
Beste Martin,

wij willen over een week of 2 een aantal motoren invoeren vanuit italie...

wij hebben plek vrij voor nog 1 motor mits deze een beetje op de route ligt.

je kan mij mailen op berrybtk@hotmail.com

Altijd aantrekkelijk om de kosten te delen!

Met vriendelijke groet,
Berry
 
Ik heb in Januari een Aprilia Tuono V4 APRC gekocht in Italië, van een particulier. Ik vond de taalbarrière erg lastig, het lijkt wel of niemand daar Engels spreek.
Verder ben ik 2x op en neer geweest, eerst kijken, afspraken maken, kopen en later nog eens om de motor op te halen. Houd er ook rekening mee dat Italianen niet meer dan 1000 euro contant mogen afrekenen. De rest moet per bank. Het afmelden van het kenteken in Italië duurt ook enkele dagen.
De motor was zelf erg netjes en klopte met hetgeen afgesproken was. De prijs inclusief alle kosten lag uiteindelijk ongeveer 3000 euro lager in vergelijking met koop in NL. De voornaamste reden om in Italië te kopen was de beperkte keus in Nederland.
Het transport heb ik zelf gedaan, we hebben een aanhanger waar 3 motoren op kunnen. Dit was het makkelijkste.
Voor de liefhebber heb ik nog wel een goed Italiaans aankoopcontract.
 
Ongezien? Volgens mij snap jij het niet helemaal. Ik koop het liefst niet bij een dealer. Heb al twee afspraken staan met particulieren, ga er met een italiaans sprekende heen. Neem de motor mee naar een garage laat het nakijken etc. En dan na een dag of twee hak ik de knoop door.
Te goedkoop? Doe je marktonderzoek en kom er achter dat mijn prijzen zeer realistische zijn.
Meer kan je niet doen als je zelf nog niet veel verstand hebt. Jij schetst wel een erg duistere situatie. Maargoed ik ga hier verder niet meer op in. Het niveau is een beetje te ver gedaald.
Ik laat nog weteb hoe het verloopt. Ciao!

Tja, wat je m.i. nu even niet nodig hebt zijn de mensen die "hosanna" roepen. Dat doe je zelf immers al.
Dan is het misschien wel zo slim om ook aandacht te geven aan de negatieve kanten aan het verhaal. Maar ik heb de indruk dat je helemaal niets negatiefs wil horen, ook al roepen die mensen dat niet om je af te zeiken. Maar goed, het is jouw keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Januari een Aprilia Tuono V4 APRC gekocht in Italië, van een particulier. Ik vond de taalbarrière erg lastig, het lijkt wel of niemand daar Engels spreek.
Verder ben ik 2x op en neer geweest, eerst kijken, afspraken maken, kopen en later nog eens om de motor op te halen. Houd er ook rekening mee dat Italianen niet meer dan 1000 euro contant mogen afrekenen. De rest moet per bank. Het afmelden van het kenteken in Italië duurt ook enkele dagen.
De motor was zelf erg netjes en klopte met hetgeen afgesproken was. De prijs inclusief alle kosten lag uiteindelijk ongeveer 3000 euro lager in vergelijking met koop in NL. De voornaamste reden om in Italië te kopen was de beperkte keus in Nederland.
Het transport heb ik zelf gedaan, we hebben een aanhanger waar 3 motoren op kunnen. Dit was het makkelijkste.
Voor de liefhebber heb ik nog wel een goed Italiaans aankoopcontract.

Taalbarriere is er idd als je geen Italiaans spreekt of de verkoper geen Engels oid.
Een groot verschil vind ik wel dat motoren van een jaar of 5 en ouder meestal echt niet meer netjes zijn in Italië, het zijn echt gebruiksvoorwerpen.

Contant boven €1000 is wel gewoon mogelijk, ik heb zelf vorig jaar een motor van €13000 contant betaald bij een particulier.
Het is wel waar dat niet alle particulieren dit willen aannemen omdat ze het later moeilijk kunnen storten op hun rekening zonder belastingcontroles en andere ellende.
Kenteken afmelden kan bij een plaatselijke ACI/PRA en duurt ongeveer 5 min....
 
Laatst bewerkt:
Haha Bolski! Ik wist wel dat ik nog van je zou horen! Ik heb hulp gehad van een Italiaans sprekende Nederlander die al veel ervaring heeft met het kopen van tweedehands motoren in italie. Deze week staat mijn Monster 800 uit 2003 op kenteken. Er zal volgens jou natuurlijk van alles en nog wat mis zijn met dat ding, he die Italianen hebben het zeker 1000 dagen lang gebruikt om hun Parma ham mee te roken in een vochtige kelder :) ;) (grapje hoor) Ik kan alleen hopen dat ik niet ben "geknipt en geschoren... Ga er wel even mee langs de garage hier dus wellicht krijg je nog gelijk. Ik ga niet verklappen wat ik heb betaald, maar heb flink wat bespaart en kan iedereen aanraden op op zn minst de Italie optie te overwegen..Groet!!
 
Haha Bolski! Ik wist wel dat ik nog van je zou horen! Ik heb hulp gehad van een Italiaans sprekende Nederlander die al veel ervaring heeft met het kopen van tweedehands motoren in italie. Deze week staat mijn Monster 800 uit 2003 op kenteken. Er zal volgens jou natuurlijk van alles en nog wat mis zijn met dat ding, he die Italianen hebben het zeker 1000 dagen lang gebruikt om hun Parma ham mee te roken in een vochtige kelder :) ;) (grapje hoor) Ik kan alleen hopen dat ik niet ben "geknipt en geschoren... Ga er wel even mee langs de garage hier dus wellicht krijg je nog gelijk. Ik ga niet verklappen wat ik heb betaald, maar heb flink wat bespaart en kan iedereen aanraden op op zn minst de Italie optie te overwegen..Groet!!


Yep mooie besparing, dat weet ik zeker! Goed gedaan. Wellicht zijn er nu meer avonturiers..... ;)
 
Tja, wat je m.i. nu even niet nodig hebt zijn de mensen die "hosanna" roepen. Dat doe je zelf immers al.
Dan is het misschien wel zo slim om ook aandacht te geven aan de negatieve kanten aan het verhaal. Maar ik heb de indruk dat je helemaal niets negatiefs wil horen, ook al roepen die mensen dat niet om je af te zeiken. Maar goed, het is jouw keuze.


Ja, ik begrijp je volledig en hebt ook absoluut gelijk, maar ik start een draadje voor wat bruikbare tips (geen inkoppertjes) en om eventueel mensen tegen te komen die mij ergens bij kunnen helpen. Denk je niet dat het eerste wat ik heb gedaan; alle min en plus punten op een rijtje gezet? En dan 10 keer herhalen dat Italianen niet te vertrouwen zijn etc! Daar heb ik gewoon 0,0 aan, vertelt mij niets nieuws en dat is niet de reden dat ik dit draadje ben gestart. Hoe aardig en behulpzaam het uitgangspunt ook is, je hoeft mij niet te waarschuwen voor basis valkuilen als onbetrouwbare tweedehands verkopers (waarvan er overigens ook genoeg zijn in Nederland). Anders had ik het ik draadje wel een andere titel gegeven.

Je kan aan dit soort dingen ook beter met een positieve geest beginnen. Als je vanaf de start al alleen de negatieve aspecten benadrukt en met zo een instelling hieraan begint dan kan je er beter niet aan beginnen. Motor rijden doe je voornamelijk voor het plezier dus het moet wel leuk blijven! Als je onderbuik gevoel zegt niet doen, doe het dan niet!
Je oogst wat je zaait!
 
Beste Martin,

wij willen over een week of 2 een aantal motoren invoeren vanuit italie...

wij hebben plek vrij voor nog 1 motor mits deze een beetje op de route ligt.

je kan mij mailen op berrybtk@hotmail.com

Altijd aantrekkelijk om de kosten te delen!

Met vriendelijke groet,
Berry


Bedankt voor het aanbod! De mijne staat al ongeduldig te wachten op een kenteken! Veel succes in Italie! Saluti!
 
To val or not toeval, drie berichten achter elkaar van een user met 1 post op MF :+

Welkom allemaal en TS veel plezier van je nieuwe aanwinst :)



Precies! Bovenstaande is dus exact de reden waarom ik deze topic ben gestart! Het systeem werkt! Bedankt MF!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan