TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Heb ook zoiets gehad in Sauerland.
Met Basecamp een route gemaakt, door dorp over een brug heen.
Daarna met MyRouteApp de route aangepast/omgezet naar TomTom.
Volgens mij weigerde toen de TomTom kaart (of mijn Rider) over die brug te rijden.

Heb de route toen maar iets omgelegd en toen ik er later met de club vlak langs reed zag ik inderdaad dat de brug gesloten was wegens langdurige werkzaamheden.

Durf niet zeker meer te zeggen of de weigering al bij MRA was, of pas na import in toestel.
MyDrive zou die blokkade ook wel kennen maar dat heb ik toen niet gebruikt.

Bij langdurige werkzaamheden kan die afsluiting opgenomen zijn in de kaart zelf zodat ook zonder actuele verkeersinfo je dus geen doorgang krijgt.

Ik heb dit probleempje ook even voorgelegd aan Myroute zelf en kreeg deze reactie:

"wat u kan doen is het volgende:
in de HERE-kaart moet u onder toolkit kijken en daarbij de optie: disable seasonal closures aanvinken. dan zal U zien dan wel werkt!
U moet alleen zelf dan kijken of de pas wel echt open is in de periode dat u gaat rijden."

Dit lijkt inderdaad te kloppen.
Ik was in de veronderstelling dat deze functie uitsluitend betrekking had op tijdelijk afgesloten wegen (telkens terugkerend, bv in de winter), maar het gaat blijkbaar verder. Mogelijk worden langere afsluitingen van wegen i.v.m. wegwerkzaamheden ook met deze functie omzeild.
 
Ik bedoel de my drive app voor gebruik in combinatie met de rider(550 in mijn geval) hiermee kun je verkeersinformatie en telefoon functies gebruiken.

Zo lang de Bluetooth aan staat blijft de app dus aangeven dat hij gekoppeld wilt worden.


Wat betreft het laden van de routes gaat het dus om het laden van een gpx file in de app. Op de site heb je dezelfde menu's maar dus wel de mogelijkheid een bestand te uploaden.

Edit: ik zag dat tomtom bij de playstore als oplossing geeft de meldingen van de app te blokkeren. Leuk maar de app blijft evengoed actief (op de achtergrond) zolang de Bluetooth aan staat..

Mijn advies vanwege al die Bluetooth ellende met de Riders.
Gebruik de hotspot functie van je smartphone en verbind de Rider via Wifi. Volgens mij werkt dit een stuk betrouwbaarder/constanter.
 
TomTom heeft de aanpassing geaccepteerd en bij de volgende kaart update(ook online op Mydrive) is de weg open!

Citaat TT:
"Geaccepteerd
Je kaartrapport is geëvalueerd en geaccepteerd! We hebben onze database met kaarten bijgewerkt zodat deze klaar is voor de nieuwe kaartversie."

In maart had ik dus een melding gemaakt van een kaartfout.
Die hebben ze beoordeeld, en geaccepteerd.
Dacht; mooi werk!
Nu na de volgende kaart update is het nog steeds hetzlefde :z

Nog maar een report gestuurd _O-

full
 
Ik heb dit probleempje ook even voorgelegd aan Myroute zelf en kreeg deze reactie:

"wat u kan doen is het volgende:
in de HERE-kaart moet u onder toolkit kijken en daarbij de optie: disable seasonal closures aanvinken. dan zal U zien dan wel werkt!
U moet alleen zelf dan kijken of de pas wel echt open is in de periode dat u gaat rijden."

Dit lijkt inderdaad te kloppen.
Ik was in de veronderstelling dat deze functie uitsluitend betrekking had op tijdelijk afgesloten wegen (telkens terugkerend, bv in de winter), maar het gaat blijkbaar verder. Mogelijk worden langere afsluitingen van wegen i.v.m. wegwerkzaamheden ook met deze functie omzeild.
Sowieso een vreemd antwoord van MRA of je hebt de vraag anders gesteld.

MRA praat over de Here(Garmin) seizoens afsluitingen.
Dan vind ik het vreemd als daarmee ook langere wegwerkzaamheden mee gedissabled kunnen worden, maar wellicht is die eigenschap bij Here een aparte Tag van kaart-informatie, die ze hiermee gelijktijdig overrulen.

Mijn situatie betrof omzetting naar de TomTom kaart.
Durf niet meer met zekerheid te zeggen dat MRA/ TT kaart de brug weigerde te nemen. of mijn Rider na de route ingeladen te hebben.
Ik heb de route meteen wat omgelegd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn advies vanwege al die Bluetooth ellende met de Riders.
Gebruik de hotspot functie van je smartphone en verbind de Rider via Wifi. Volgens mij werkt dit een stuk betrouwbaarder/constanter.

Hoe zit het dan met het data verbruik?
Updates uiteraard niet per ongeluk gaan uitvoeren :p
 
Hoe zit het dan met het data verbruik?
Updates uiteraard niet per ongeluk gaan uitvoeren :p

Mijn 450 hangt aan mijn smartphone tijdens een rit (via BT) en als ik 10MB per rit verstook aan data is het veel.
Thuis hangt mijn smartphone aan de wifi dus daar maakt het niet uit
 
Voor de updates (kaarten en firmware) moet je altijd toestemming geven op het toestel.
Verkeers- en MyDrive info werken automatisch op de achtergrond.

Je hebt wel een punt dit met een Hotspot potentieel gevaarlijker is dan via Bluetooth.
Beter dat dan dat het helemaal niet werkt.
 
Ik denk eerder 1 MB. Ik heb het weleens uitgerekend: Retour NL-Avoriaz: 2200 km: 5 euro. Was nog voordat het dataverkeer in de EU binnen 1 bundel vielen. Maw, je mekrt het nauwelijks. 1 min YT film en je verbruikt het tienvoudige.
Men hoeft ook alleen maar de verkeersinfo op te halen. Dat zijn hele kleine pakketjes.
 
Ik kwam vorig jaar ook uit op ongeveer 10 MB per dag aan data verbruik van de smartphone. Ik had op dat moment een smartphone speciaal voor deze functie en zo veel mogelijk dataverbruikers uitgeschakeld.
 
Ik het dit jaar al mooi gemak gehad van "archies" om campings te zoeken. Is er ook een lijst van specifieke motorcampings in duitsland, belgie en frankrijk?
 
Iemand nog interesse in een mooie route in de Ardennen?

Zondag gereden ca. 740 km naar, in en van de Ardennen.

Wat wel jammer is dat je geen muziek kan luisteren van je mobiel als deze is verbonden via bluetooth tethering aan je TT.
 
Je kan 'm bijlage hierop het forum toevoegen

Klik hiervoor op "Klik hier voor uitgebreide mogelijkheden" bovenaan het reactieveld.
Je krijgt dan onderaan het invulveld de mogelijkheid om een bijlage toe te voegen.

Als je MyRoute gebruikt, kan je van daar uit ook een link aanmaken (optie delen) en deze link hier plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan