TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Ik bedoel die van de TT natuurlijk. Als accu nog vol genoeg is, neem ik dat bij het verliezen van de 12V voeding, die accu het overneemt en dus de TT niet uitvalt?
 
ja dat kan maar dan moet je wel ff rap op annuleren drukken. Op de accu kan je makkelijk een paar uur navigeren
 
Hij geeft aan de de stroomverbinding is onderbroken en telt dan van 15 naar 0. En floept dan soms toch weer aan.

Ik zou eerst eens goed testen of de bekabeling goed is aangesloten daar bij stilstand te proberen of je het effect kunt reproduceren door met de kabel te 'wiebelen'.

Ligt het niet aan de bekabeling dan vermoed ik een defect in de steun; dat komt wel vaker voor en wordt onder garantie opgelost. Kwestie van even bellen met TT (020 753 5818). Hou rekening met een verwerkingstijd van 5 tot 10 werkdagen.
 
ja dat kan maar dan moet je wel ff rap op annuleren drukken. Op de accu kan je makkelijk een paar uur navigeren
Aaai, het is zo eentje. Kan je dat niet uitzetten? Dat ie automatisch aanblijft op de accu? Of de vraag andersom: ik ga door op de accu, graag je ok, na 10 sec automatisch pop-up weg en doorgaan op de accu.
 
Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een oplossing!
De laatste tij gat mijn TT regelmatig uit tijdens het rijden. Hij geeft aan de de stroomverbinding is onderbroken en telt dan van 15 naar 0. En floept dan soms toch weer aan. Of als hij helelmaal uit gaat blijkt hij niet in slaapstand maar echt helemaal uitgeschakeld! Soms heeft hij dan blijkbaar och weer ergens zin maar start dan volledig weer op. Af en toe helpt het om van de houder te halen en weer op te klikken maar dat is tijdens het rijden niet ideaal natuurlijk.

Iemand tips of iedëen?

Kijk je steun eens goed na. Het kan zijn dat er scheuren in het plastic zitten. Deze zorgen ervoor dat er dan niet altijd goed verbinding gemaakt wordt.
 
ca4060d04a0b16bbe6618debecf9fe2c55daa617.jpg


Al een tijd lang in bezit van de TomTom, maar met een andere motor op komst eens gekeken naar de overige mounts. Waar is dat plasticen halve rondje helemaal bovenaan eigenlijk voor? :9
 
Ah tuurlijk, logisch! Zelf alleen maar supersports gewend dus niet aan gedacht :z
 
Bestaat de mogelijkheid ook om, halverwege de route, van snelwegen over te schakelen naar kronkele routes? Of moet je daarvoor twee verschillende routes creëren?
 
Ja dat kan.
Druk met je vinger op de route die je rijdt.
Kies dan de drie puntjes in het pop-up menu, en van daaruit kun je de route soort aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Met een track (GPX bestand) kan dit niet. Met een route gemaakt op het toestel zelf (of ITN bestand) kan dit wel.
Echter de opgegeven punten (vlaggetjes) zullen ten allentijde bezocht moeten worden.
 
Hoi even een vraagje , heb een TT Rider 450 en ben er super happy mee , maar sinds de laatste update ergens in juli , dus nieuwe kaart en de nieuwe firmware zeg maar heb ik zo af en toe dat hij crasht , bijv . Mijn TT ligt aan mijn computer om er dan een route bestand (van de tomtom site) op te zetten en daarna reageerde hij helemaal niet meer en valt hij uit om opnieuw op te starten .
Of ik heb hem in mijn hand , en draai een beetje , van horizontaal naar verticaal zeg maar dan word mijn beeld een soort van draaikolk beeld , om daarna uit tevallen en weer opnieuw op te starten .
Zijn er misschien die er ook last van hebben sinds de laatste update .
 
Laatste tijd wat vreemds met mijn TT400. Als ik de stroom er afhaal en dan aan/uit-knop lang indruk dan komt op het scherm de keuze slaapstand of uitschakelen. Maar zo gauw ik de knop loslaat dan wordt het scherm zwart en verdwijnt de knop. Dat moet ik dus met twee handen doen. Als de stroom er nog aan zit (usb of stuurstand) dan gaat het wel goed/zoals vroeger.
 
Ik heb een soort van spoed vraag, ik heb een route ontvangen via het forum, maar ik wil wat plaatsen toevoegen en het startpunt wijzigen.

Hoe doe ik dat? Moet dat in tyre? Het is een gpx bestand.
 
Ik heb een soort van spoed vraag, ik heb een route ontvangen via het forum, maar ik wil wat plaatsen toevoegen en het startpunt wijzigen.

Hoe doe ik dat? Moet dat in tyre? Het is een gpx bestand.
www.mydrive.tomtom.com, of
www.myrouteapp.com

Importeren, aanpassen, opslaan. Tyre kan ook, maar geen fan van.
 
Je kunt inderdaad met programma's als Tyre en MyRouteApp routes aanpassen.

Maar afhankelijk van of het een Track (zeer veel punten die de route exact aangeven) of een Route (welke alleen bestaat uit een beperk aantal strategisch geplaatste routepunten) zullen de programma's hier anders mee om gaan.

Om het eenvoudig te houden kan een GPX bestand ook zowel een route als een track bevatten.

Afhankelijk van de gebruikte kaart kunnen ook verschillen in de route optreden.

Zelf heb ik goede ervaring met MyRouteApp de gratis versie heeft de openstreetmaps kaart en de betaalde Gold ook de TomTom/Google en Here karten. Vergelijken van routes is eenvoudig zodat je eventuele foutjes snel kunt herstellen. (volgens mij kun je Gold gratis een maand proberen)

Ik heb net zelf in MyRouteApp (MRA) snel even drie routes opgezocht en het startpunt aangepast naar mijn vakantieadres en de kaart aangepast naar TomTom. Nu ik er wat heb ervaring mee heb een klusje van 10 minuten.
Een Track goed converteren kost wat meer tijd daar MRA hier standaard onvoldoende routepunten voor plaatst die ook vaak op een onhandige plek staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik raad MyRouteApp Gold aan om de redenen die Gs_Ben ook al aangeeft.
Je moet er wel even mee spelen want met MRA is veel mogelijk. Je moet even wegwijs zien te raken maar er zijn veel uitleg/instructie filmpjes bij zowel MyRouteApp website (abonneer je op de nieuwsbrief. Krijg je regelmatig info over de vernieuwingen binnen MRA incl links naar instructie filmpjes).
Ook bij Mr.GPS vind je nog wat info en filmpjes over MRA.
Als je wat filmpjes kijkt dan zie je vanzelf de handige mogelijkheden.

Als je een Ryder 4xx of 5xx hebt is MRA welhaast een must.
Met MRA kan je een route laten (her)berekenen op de TT kaart.
Iets dat eigenlijk noodzakelijk is als je een "Garmin" GPX bestand krijgt.
Je kunt de route eenvoudig controleren en gelijk maken voor zowel TT als Garmin.

Met MyDrive kun je ook een route maken maar de mogelijkheden zijn beperkter.
Voor sommigen daarom misschien prettiger werken in het begin.
Voor het serieuzere/uitgebreidere werk is MRA meer geschikt.

MRA Gold kost, als je een Rider 4xx of 5xx en dus ook Tyre prof hebt, €75 voor een LifeTime abonnement. Inderdaad is ook een maand Gold op proef mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan