TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Klopt MRA heeft nu alleen jaar of 3 jaar abo.

De trail periode voor Gold is nu 14 dagen.

Ik kan iedereen met een TomTom die zelf routes wil maken of aanpassen MRA Gold aanraden.
 
Ik raad MyRouteApp Gold aan om de redenen die Gs_Ben ook al aangeeft.
Je moet er wel even mee spelen want met MRA is veel mogelijk. Je moet even wegwijs zien te raken maar er zijn veel uitleg/instructie filmpjes bij zowel MyRouteApp website (abonneer je op de nieuwsbrief. Krijg je regelmatig info over de vernieuwingen binnen MRA incl links naar instructie filmpjes).
Ook bij Mr.GPS vind je nog wat info en filmpjes over MRA.
Als je wat filmpjes kijkt dan zie je vanzelf de handige mogelijkheden.

Als je een Ryder 4xx of 5xx hebt is MRA welhaast een must.
Met MRA kan je een route laten (her)berekenen op de TT kaart.
Iets dat eigenlijk noodzakelijk is als je een "Garmin" GPX bestand krijgt.
Je kunt de route eenvoudig controleren en gelijk maken voor zowel TT als Garmin.

Met MyDrive kun je ook een route maken maar de mogelijkheden zijn beperkter.
Voor sommigen daarom misschien prettiger werken in het begin.
Voor het serieuzere/uitgebreidere werk is MRA meer geschikt.

MRA Gold kost, als je een Rider 4xx of 5xx en dus ook Tyre prof hebt, €75 voor een LifeTime abonnement. Inderdaad is ook een maand Gold op proef mogelijk.

Ok is er iemand die mijn route kan checken ik ga zondag weg namelijk...
 
De Link is niet compleet dus kan ik er niet veel mee.

Maar als hij in MyDrive staat dan heeft TomTom al een conversie gedaan naar zijn eigen kaart.

Je kunt de route dan ook controleren door deze ingezoomd na te lopen in MyDrive.
De rider zal de route dan zoals getoond in MyDrive gaan volgen.
 
Klopt MRA heeft nu alleen jaar of 3 jaar abo.

De trail periode voor Gold is nu 14 dagen.

Ik kan iedereen met een TomTom die zelf routes wil maken of aanpassen MRA Gold aanraden.

Waarom zou je het niet met mydrive doen? Lekker gratis en werkt als een malle!

Ik heb zelf een myroute-app liftime gold maar gebruik steeds meer mydrive! Het is even wennen maar dan maak je ook super snel routes. Op het moment dat je bochtige wegen etc aan zet krijg je de mooiste resultaten waar je bij het zelf maken van een route soms dus niet zou komen en je doet het in de helft van de tijd. Ook als je exact een route wilt maken is het prima te doen overigens.

Ik begrijp als je eenmaal gewend bent aan aan myroute-app dat mensen het lekker blijven gebruiken. Voor vergelijken met de garmin routes werkt het wel soepel inderdaad maar aangezien er steeds meer mensen een Tom gebruiken word die optie minder speciaal! Daarom is het nodig hebben van myroute app iets heel persoonlijks en absoluut niet nodig in mijn ogen.

Kortom je kunt niet van goed of slecht spreken het is puur waar je jezelf het beste bij voelt. Zo zullen er ook mensen zijn die nog veel met basecamp etc kunnen bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, MyDrive doet het goed. Zeker met de laatste updates.
Ik zie dat je ook je routes kan delen op de Roadtrips website van TT in de 'Community'
 
Ik vind de gratis versie van MyRoute niet de moeite waard om te gebruiken. Het heeft geen voordelen t.o.v andere routetools.

Het sterke van de GOLD is juist de kaarten en onderlingen kunnen vergelijken met deze kaarten. Dit vooral tijdens het maken routes erg handig.
Een voordeel van MRA t.o.v MyDrive is het kunnen organiseren van je routes.

Ga het je puur om even een gekregen route op navigatie te zetten en daarnaast ook nog even op je eigen kaartmateriaal te laten controleren, is MyDrive gewoon meer dan goed genoeg.

Door de ontwikkeling van MyDrive vind ik dat MRA minder meerwaarde heeft gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Typisch,

Ik zit hier een nieuwe route te maken over de Schwarzwaldhochstrasse in Myroute (wegnr. 500) en constateer dat de 500 niet vervolgd kan worden door Furtwangen; kruispunt 500 met Martin-Schmitt-Strasse in Furtwangen kan niet gepasseerd worden alsof er een "breuk" in de weg zit. Volgens mij was dit vroeger niet. Iemand een idee? Welke kaart ik neem in Myroute maakt niet uit.
OudTomTom-toestel (Rider One) kan het punt gewoon passeren; ook in Tyre lukt het gewoon om dat punt te passeren.
Kan het ermee te maken hebben dat momenteel behoorlijk aan de weg gewerkt wordt bij Furtwangen (Umleitung)? Dat blijkt nl wel het geval te zijn. Maar indien dat zo is, hoe "weet" Myroute dat dan en Tyre niet?
 
Heb ook zoiets gehad in Sauerland.
Met Basecamp een route gemaakt, door dorp over een brug heen.
Daarna met MyRouteApp de route aangepast/omgezet naar TomTom.
Volgens mij weigerde toen de TomTom kaart (of mijn Rider) over die brug te rijden.

Heb de route toen maar iets omgelegd en toen ik er later met de club vlak langs reed zag ik inderdaad dat de brug gesloten was wegens langdurige werkzaamheden.

Durf niet zeker meer te zeggen of de weigering al bij MRA was, of pas na import in toestel.
MyDrive zou die blokkade ook wel kennen maar dat heb ik toen niet gebruikt.

Bij langdurige werkzaamheden kan die afsluiting opgenomen zijn in de kaart zelf zodat ook zonder actuele verkeersinfo je dus geen doorgang krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je gelijk hebt.
Het nadeel is dan weer dat het nog 3 maanden na ijlt.
De brug is dan al 3 maanden los maar de TomTom weigert jouw er nog steeds overheen te sturen. De dag daarna hebben ze bij TomTom de kaarten bijgewerkt en dan zal die je er wel overheen sturen.

Heb je nog een roder 5, dan duurt het waarschijnlijk nog langer omdat je dat ding eerst aan de computer moet hangen voor een update.
Ik werk sinds kort in Duitsland. Eerst dook ik gelijk de grens over en reed ongeveer parallel langs de grens hogerop naar Gronau,50 min.
Men was toen nog aan het werk met de nieuwe N18, die aanzienlijk zou schelen in de reistijd naar Enschede, in vergelijking met de oude N18.
Indeed, deze week weer begonnen met werken na de vakantie en nu maar eens gelijk over de nieuwe N18. Check, ik rijd er gelijk een kwartier van af.
Ipv van 50 minuten nog maar 35 min. Lekker.

Alleen het vreemde is dat de nieuwe N18 al wel in beeld is op de rider 5, maar dat gekke ding wil je nog steeds via de oude N18 sturen.
Ik draai de nieuwe N18 op en de reistijd gaat stijgen tot meer dan een uur, terwijl ik mijzelf dmv de pijl zie rijden op de nieuwe N18.
Vlak voor Enschede ziet de fider5 het licht en gaat de reistijd naar Gronau opeens een half uur terug.
 
Laatst bewerkt:
Kan wel iets te maken hebben met het aanleren van vaste routes (dacht het het Smart Routes heette ofzoiets bij de oude Riders).
Je rijdt meerdere keren over de oude N18, TT denkt dan dat dat jouw voorkeur heeft en zal dat in het vervolg ook zo plannen. Gewoon een paar keer over de nieuwe N18 en dan neemt TT het vanzelf over.

Heb ooit een vergelijkbare situatie gehad. TT wil me om het dorp heen sturen ipv er doorheen. Na een paar keer door het dorp gereden te zijn, werd het vanzelf de route waarvan TT dacht dat het mijn voorkeur had.
 
Laatst bewerkt:
Oké, IQ routes, intelligente routes bedoel je? Zou het daaraan liggen.
Het kan ook dat TomTom de route alleen al wel ingetekend heeft, maar dat de software nog niet bijgewerkt is. (DIT denk ik eerder, want ik rij nooit over de oude N18, dat verschrikkelijke karrespoor. Ik rij liever nog een kwartier langer binnendoor als ik maar dat ik het gevoel heb dat het opschiet.)
 
IQ routes maar dat zat o.a. op de Go 940/950.
(Je had ook een versie zonder IQ routes dacht ik)
Maar dat was dus de oude TT generatie, die leerde zichzelf bij.

Ik denk ook dat de weg nog niet vrijgegeven is door TomTom.
Als je dwars door een (groot) weiland gaat rijden gaat de TT ook terugrekenen via het vaste/bekende punt waar je de weg verlaten had.
Als je bijna aan de overkant komt zie je de TT dan ook ineens overspringen naar de andere zijde, omdat hij dan doorkrijgt dat dat toch echt sneller zal zijn, om op je bestemming aan te komen.

In het begin, rond 2003, had je dikwijls dat TT een rotonde aangaf die er in werkelijkheid (nog) niet bleek te liggen.
Dat kwam omdat gemeentes die wegen plannen doorgaven aan TT (of TT die opvroeg)
Maar omdat allerlei instemmings procedures veel tijd kosten (jaren) en soms ook gemeentes geld tekort kwamen, had TT zijn kaarten eerder bijgewerkt dan dat de weg er ook daadwerkelijk kwam te liggen.
TT was dus niet te laat, maar juist te vroeg met bijwerken. Dat werd toen niet tussentijds getoetst.
Nu, met map sharing, kan men de werkelijke situatie snel doorgeven.
 
De weg, de nieuwe N18, staat er al wel zo n anderhalf, 2 maanden ingetekend, alleen Tommie doet er niets mee.
De rider5 is net voor onze zomervakantie geupdated. Nu 3 weken geleden.

Ik hang e m er weer even aan dadelijk.
 
Laatst bewerkt:
De weg, de nieuwe N18, staat er al wel zo n anderhalf, 2 maanden ingetekend, alleen Tommie doet er niets mee.
De rider5 is net voor onze zomervakantie geupdated. Nu 3 weken geleden.

Ik hang em er weer even aan dadelijk.


Kssst!
 
Laatst bewerkt:
De mydrive app geeft zodra de Bluetooth aan staat een melding: sluit je TomTom systeem aan.

Ik dacht dat ik hier een oplossing voor had bij mijn vorige telefoon. Ik kan dit echter nergens terug vinden op internet.


Hebben overigens meer mensen dat via de app geen route te laden is? Via de site kan ik wel een bestand op de telefoon selecteren..
 
Deze vraag is meer hier op zijn plaats: Android Smartphone Navigatie
MyDrive is een handige hulp: verkeersinfo checken en een route van A->B maken en die verzenden naar je systeem. Maar dat weet je allang ;) Wellicht gebruik je de MyDrive app icm bv een Rider?

Als je routes (.gpx files) wilt rijden moet je de TomTom GO Mobile app installeren. De routes en POI's gaan dan automatisch via de cloud naar je telefoon.

PS: ik lees dit op de Playstore pagina's:

The option to send route to device is always greyed out, the app is useless without this option. Very poor from a big company and when you pay a lot of money for a device.
TomTom International BVAugust 8, 2018
-----------------------------------------------------------------------------------
Hi there! Please could you save the route and then attempt to send the route to the device again. Please contact our Support Team if you need more help :- TomTom Support (please click on the flag on the bottom right corner of the page to choose the correct country) Cheers, Becky@TomTom

bron: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.mydrive.eu
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel de my drive app voor gebruik in combinatie met de rider(550 in mijn geval) hiermee kun je verkeersinformatie en telefoon functies gebruiken.

Zo lang de Bluetooth aan staat blijft de app dus aangeven dat hij gekoppeld wilt worden.


Wat betreft het laden van de routes gaat het dus om het laden van een gpx file in de app. Op de site heb je dezelfde menu's maar dus wel de mogelijkheid een bestand te uploaden.

Edit: ik zag dat tomtom bij de playstore als oplossing geeft de meldingen van de app te blokkeren. Leuk maar de app blijft evengoed actief (op de achtergrond) zolang de Bluetooth aan staat..
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel de my drive app voor gebruik in combinatie met de rider(550 in mijn geval) hiermee kun je verkeersinformatie en telefoon functies gebruiken.

Zo lang de Bluetooth aan staat blijft de app dus aangeven dat hij gekoppeld wilt worden.


Wat betreft het laden van de routes gaat het dus om het laden van een gpx file in de app. Op de site heb je dezelfde menu's maar dus wel de mogelijkheid een bestand te uploaden.

Edit: ik zag dat tomtom bij de playstore als oplossing geeft de meldingen van de app te blokkeren. Leuk maar de app blijft evengoed actief (op de achtergrond) zolang de Bluetooth aan staat..

Ik had dit ook zo lang ik in huis was en zolang de 550 dus met de wifi gekoppeld was. Eenmaal de straat uit werkt alles als een zonnetje.
 
De mydrive app geeft zodra de Bluetooth aan staat een melding: sluit je TomTom systeem aan.

Ik dacht dat ik hier een oplossing voor had bij mijn vorige telefoon. Ik kan dit echter nergens terug vinden op internet.


Hebben overigens meer mensen dat via de app geen route te laden is? Via de site kan ik wel een bestand op de telefoon selecteren..

Ik herken alle problemen die ik hier lees met de my drive app :/ Bij mezelf werken alle functies pas weer (tijdelijk) als ik me afmeld en weer aanmeld. Ik heb contact gehad met tomtom en ze weten van alle bugs. Maar tot op heden werkt de app bij mij slecht. Online gaat prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan