Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

Het wordt nog lekkerder, ze beginnen nu over een spitsheffing te praten. Hebben we dat soort kostbare ellende hier voorlopig afgewimpeld, beginnen de Duitsers er over.
 
Nog even en het gaat helemaal niet door.... })



'Aantal inspecteurs Duitse tol nu al omlaag'

BERLIJN -
De tolheffing voor personenauto's in Duitsland is nog niet ingevoerd of minister van Verkeer Alexander Dobrindt wil het aantal inspecteurs, dat er op moet toezien dat er ook wordt betaald, drastisch inperken. Van de geplande 410 arbeidsplaatsen zijn er al 123 geschrapt, aldus het tijdschrift Der Spiegel.
Met het terugschroeven van het aantal inspecteurs wil de minister 20 miljoen euro besparen.Tot nog toe ging Dobrindt ervan uit dat handhaving van het tolsysteem 200 miljoen euro per jaar zal kosten. Daar tegenover staan verwachte inkomsten van circa 700 miljoen euro, voornamelijk uit buitenlandse zak. Duitse automobilisten krijgen de tol gecompenseerd via lagere wegenbelasting.

Uit betrouwbare bron.
 
Regels worden duidelijker.....

Nederlandse automobilisten die in de toekomst vergeten tol te betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen kunnen boetes verwachten tot maximaal 260 euro, met daarbovenop de verplichte aanschaf van een jaarpas van maximaal 130 euro. Weigeren om de Duitse wegenkas te spekken, kan dus aardig in de papieren lopen.
Het hoogste boetebedrag is bestemd voor notoire zondaars die herhaaldelijk zijn betrapt. Een overtreding kost automobilisten in eerste aanleg tot 150 euro extra. Een vignet, zoals in Zwitserland, hoeft niet te worden aangeschaft. Voor korte bezoeken aan onze oosterburen kunnen automobilisten ook voor 10 euro een tolkaart voor tien dagen kopen, of voor 22 euro een twee maanden kaart. Een jaarpas kost maximaal 130 euro al naar gelang de grootte en uitstoot van het voertuig.
Voor campers moet ook worden betaald. Motoren, elektrische auto's, invalidenauto's en ziekenwagens zijn vrijgesteld van tol.Controleren doen de Duitse autoriteiten steekproefsgewijs met nummerbordherkenning.
Nederlanders betalen alleen voor het gebruik van 13.000 kilometer aan autobahn, Duitsers moeten ook betalen voor het gebruik van B-wegen, maar zij krijgen hun geld tot op de cent terug via een verlaging van de wegenbelasting.
 
Ik wil ook tol inspecteur worden .... 162000 pj is niet slecht betaald ..20 miljoen bepsparing op 123 mensen geen slechte baan.
 
Belangrijkste vind ik dat de b-wegen tolvrij blijven.
Woon zelf 2 km van de grens en daar toeren, goedkoop tanken en boodschappen doen wil ik graag blijven doen daar O-)

En voor de 2 à 3 keer per jaar dat ik over de autobanh naar Oostenrijk rij ben ik best bereid te betalen.
Dat is vakantie en dat kost altijd geld.
 
Ik ben al heel blij dat motoren zijn vrijgesteld. Wij wonen ook dicht bij de duitse grens en steken heel regelmatig over en met 2 auto's en 2 motoren had dat weleens een duur grapje kunnen worden.
Maar één auto komt alleen maar voor boodschapjes/tanken en komt dus nooit op de autobaan en motoren zijn dus vrijgesteld dus we hoeven straks gelukkig maar voor 1 auto te betalen.

Maar toch nog zonde geld....en het parlement heeft de plannen vandaag dus goedgekeurd... -O-
 
Laatst bewerkt:
Voor ons gaat het ook om 1 auto en dan heb je het over een paar keer per jaar een 10 dagen vignet, dus dat is nog te doen.

Maargoed, Brussel moet het geloof ik ook nog goedkeuren, dus we wachten af.
 
Blijven de milieuzones, waar nu al een lokaal vignet voor gekocht moet worden?
 
Voor ons gaat het ook om 1 auto en dan heb je het over een paar keer per jaar een 10 dagen vignet, dus dat is nog te doen.

Maargoed, Brussel moet het geloof ik ook nog goedkeuren, dus we wachten af.


Brussel had vorige week toch al gezegd dat het niet mag?
schuiven die moffen dat zo van tafel dan?
 
Brussel had vorige week toch al gezegd dat het niet mag?
schuiven die moffen dat zo van tafel dan?
Ik denk niet dat dat kan, ze zitten ook in de eu, dus hebben ze zich daar aan te houden.
Als Brussel het plan afkeurd en Duitsland zet toch door dan heb je het denk ik over een euro crisis.
Duitsland uit de eu, dat zou het begin van het einde zijn.

Ik geloof dat Brussel begin volgend jaar gaat stemmen.
Nederland, België en Oostenrijk gingen sowieso tegen stemmen.
 
Tolheffing gaat waarschijnlijk NIET door. *O*




vr 06 feb 2015, 15:04
Duitse Bondsraad kraakt tolheffing

BERLIJN -
De Duitse Eerste Kamer, de Bondsraad, is tegen het plan van minister van Verkeer Alexander Dobrindt om tol te eisen van personenauto's op de belangrijkste Duitse wegen. Dat standpunt is vrijdag in de stroom van kritiek van de Bondsraad op het tolplan naar voren gekomen, meldden Duitse media.
Een anti-tolsticker op een Duitse auto
Een anti-tolsticker op een Duitse auto
Foto: Jos Schuurman
Het tolplan is volgens een grote meerderheid van de raad in strijd met Europese regels, schaadt de economie in grensregio's en levert veel te weinig op. De raad vreest ook problemen met de uitvoering, zodat Duitsers straks toch geld kwijt zijn aan de heffing die voor buitenlanders is bedoeld. Als er toch tolheffing komt, wil de Bondsraad meer maatregelen om de grensstrook voor economische schade te behoeden. Dobrindts plannen zijn in buurlanden, vooral Nederland en Oostenrijk, fel afgewezen
Een vooraanstaand lid van de raad, de sociaaldemocratische premier Torsten Albig van deelstaat Sleeswijk-Holstein, zei dat het tolplan „enkel een onzinnige nieuwe bureaucratie in het leven roept waarvan niet duidelijk is dat die iets oplevert”.
De raad heeft veel bedenkingen over de juridische en praktische kant van de plan. Om buitenlanders te laten betalen en Duitsers niet, wil Dobrindt de tol die Duitsers betalen, teruggeven via kortingen op de wegenbelasting. Maar de meerderheid van de Bondsraad denkt dat de Duitse automobilist straks toch geld kwijt is aan de tol, omdat het vergoedingssysteem faalt of te ingewikkeld blijkt.
De Bondsraad vindt dat Dobrindts tolwet niet kan worden aangenomen zonder instemming van deze raad, maar de regering denkt die wel in te kunnen voeren zonder de raad. Het is zo nog onduidelijk of de Bondsraad een stokje voor de wet kan steken. De Duitse grondwet omschrijft een aantal soorten wetgeving waar de instemming van de raad voor is vereist.
Als er tussen de twee Kamers van de Duitse volksvertegenwoordiging of tussen Berlijn en Brussel een juridische strijd uitbreekt, lijkt Dobrindts plan de tol in 2016 te gaan heffen, onhaalbaar. Het jaar daarna wordt het ook moeilijk, want dat is in Duitsland een verkiezingsjaar en de tol is erg impopulair. Volgens peilingen van de Duitse ANWB, de ADAC, is maximaal 39 procent van de Duitsers voor een vorm van tolheffing.
 
Is niet door de Duitse eerste kamer gekomen *O*
Gelukkig niet, kom er regelmatig met koekblik en bike om te tanken en goedkoop mijn drank en bier voorraad aan te vullen :P
 
Is niet door de Duitse eerste kamer gekomen *O*
Gelukkig niet, kom er regelmatig met koekblik en bike om te tanken en goedkoop mijn drank en bier voorraad aan te vullen :P

Denk dat Rutte de duitsers nu aan het pressen is om het er toch snel doorheen te drukken. Is beter voor de nederlandse schatkist.
 
*O* *O* *O* Het is van de (Auto)BAHN....... *O* *O* *O*



Berlijn.
De geplande tol op de Duitse snelwegen heeft de doodsteek uit Brussel gekregen. De Europese Unie vindt dat buitenlandse automobilisten bij de heffing gediscrimineerd worden. En dat is verboden. Daarnaast is de tol simpelweg te duur.

De juridische dienst van de Europese Commissie maakt gehakt van de omstreden Duitse plannen, onthulde het Hamburgse blad Der Spiegel. Nadat de regering van kanselier Angela Merkel de tolwet gisteren in de Bondsdag bracht, konden de juristen de details van de wet bekijken.
,,Het is overduidelijk tegenstrijdig om elke Duitse automobilist exact voor het bedrag te compenseren, dat hij voor de tol moet betalen en dan te zeggen dat er tussen de tol- en compensatiewet geen verband bestaat", zo luidt het vernietigende oordeel van Brussel.
Te duur
De oorvijg kan gevolgen hebben voor de conservatieve Duitse verkeersminister Dobrindt, die zijn politieke lot aan de tol heeft verbonden. Voor de verkiezingen had ook kanselier Merkel keihard verkondigd: ,,Met mij komt er geen tol." Nu blijkt dat de populaire Oost-Duitse regeringschef totaal is gedraaid. Ze doet dit om ruzie met coalitiepartner CSU uit Beieren te voorkomen.
Maar nu zijn de rapen in Brussel gaar. Want de EU-ambtenaren vinden ook de prijs van het tolvignet te hoog. Nederlandse automobilisten moeten vanaf 2016 jaarlijks zo’n honderd euro betalen om over de Duitse snelwegen te sjezen. Voor tien dagen moet er tien euro betaald worden. Maar volgens de EU mag de prijs per jaar maar acht keer zo veel kosten als een kortlopend tolvignet.
 
Laatst bewerkt:
toch raar, je zou verwachten dat Duitsland zijn huiswerk had gedaan mbt de tarieven? maargoed, blij dat het is afgeschaft :). Als ze maar niet binnen korte tijd met een aangepast plan komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan