Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

De Duitsers kennende gaat die tol gewoon door.

Maar dan wel voor een lagere prijs. Want blijkbaar mag een jaarpas niet meer kosten dan 8x de goedkoopste pas. Ik woon bij de grens en voor mij is dat goed nieuws. :)
 
Dus het gaat wel door... :(

Duitse tol vanaf 5 euro

Nederlanders die een weekje naar de sneeuw willen kunnen volgend jaar vanaf 5 euro een Duits tolvignet kopen.
Dat blijkt uit het aangepaste Duitse tolplan dat minister Dobrindt (Verkeer) vandaag naar het Duitse parlement heeft gestuurd.

De bewindsman heeft onder druk van de Europese Commissie de tarieven voor het tiendaagse- en tweemaandsabonnement aangepast en een stuk goedkoper gemaakt voor schone auto's.

In plaats van een vast tarief van 10 euro voor tien dagen kunnen schone auto's nu voor 5 euro door het land rijden, minder zuinige auto's voor 10 euro en de grotere benzineslurpers voor 15 euro.

Ook voor het tweemaandsabonnement is het vaste tarief van 22 euro vervangen voor drie prijzen van 16, 22 en 30 euro die afhangen van de co2-uitstoot van de auto.

De opbrengst van de in 2016 ingaande tolheffing is 500 miljoen euro. Duitse automobilisten ontvangen de kosten voor hun tolstickers terug via een lagere wegenbelasting.

Wel zullen Duitsers een tolsticker nodig hebben op zowel de Autobahn als op de Bundestrassen. Voor buitenlanders is alleen op de Autobahn een tolsticker vereist, waardoor Nederlands grensverkeer niet voor kleine ritjes in Duitsland hoeft te betalen.
 
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk hebben de Duitsers wel een regeling met Nederland om boetes te kunnen innen.
In Turkije reed ik door het tolpoortje (echt geen idee waar ik een tolticket moest kopen), alle toeters en bellen en lampen gingen rinkelen, maar niks meer van gehoord. Ook in Slovenië reed ik (op de terugweg van Turkije met een verlopen tolticket (van de heenweg naar Turkije) door het poortje en ook daar nooit niks meer van gehoord.
In London centrum moest je ook een tolticket kopen om daar te rijden (twijfelde alleen of motorrijders dat ook moesten kopen) maar ook nooit niks van gehoord.
Kortom niet te snel betalen en net doen of je gek bent..
 
Laatst bewerkt:
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.

Ik heb het herhaaldelijk genoemd in mijn reisreports.. ik HAAT die tolstops in Austria, Frankrijk, Croatia, Serbia, Hungary....
Austria wint de hoofdprijs: je moet al een vignet kopen en dan moet je ook nog eens om de haverklap de locale gemeentekas spekken en stemvee aan het werk houden ... ??
Daar hebben we nou een europa voor ??

Frankrijk peage: idem. Verspilling van ruimte, verspilling van tijd en verspilling van talent.

Al dit tolheffing is werkverschaffing, of het nu tolboots of vignettes of tolpoorten zijn. het houd domme ambtenaren, IT-ers en controleurs bezig en pompt zinloos geld rond.
Laat die mensen hun hersenen en handen voor iets nuttigs inzetten.
ik betaal belasting en BTW. Doe daar PLEASE iets nuttigs mee, en val me niet langer lastig.

Die mensen die daar zitten zouden beter iets nuttigs gaan doen, iets productiefs. Of gewoon de darwin k(n)euze maken.. Maar val mij AJB niet lastig met wachtrijen en tolheffing als ik langs kom om mijn koopkracht aan een service-verlenende middenstander uit te geven.
Fucking mee-eters, leer een vak en doe iets nuttigs!


/rant over.
 
Laatst bewerkt:
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.

Joh, al die weekendjes dat we touren gaan we toch niet helemaal naar Frankrijk, Oostenrijk of Zwitserland toch? En dan heb ik het nog niet eens over al die andere keren dat ik even de grens oversteek. Duitsland grenst aan Nederland, dat is het verschil.
 
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.



Een autobahn vignet valt nog overheen te komen, als het eenmalig is, maar bepaalde wegen in Oostenrijk heb ik niet gereden, puur door het naar verhouding hoge prijskaartje. De Grossglockner doet al 34,50 per dag bijvoorbeeld. En als alle mooie plekjes zo duur zijn, is dat een serieuze reden, om ergens anders vakantie te vieren, waar ik me minder melkkoe voel. Ook de hoge Franse tol kan ik niet echt waarderen. Enkele reis kost net zoveel, als bijna 3 maanden wegenbelasting in Nederland voor hetzelfde koekblik.
 
Een autobahn vignet valt nog overheen te komen, als het eenmalig is, maar bepaalde wegen in Oostenrijk heb ik niet gereden, puur door het naar verhouding hoge prijskaartje. De Grossglockner doet al 34,50 per dag bijvoorbeeld. En als alle mooie plekjes zo duur zijn, is dat een serieuze reden, om ergens anders vakantie te vieren, waar ik me minder melkkoe voel. Ook de hoge Franse tol kan ik niet echt waarderen. Enkele reis kost net zoveel, als bijna 3 maanden wegenbelasting in Nederland voor hetzelfde koekblik.

Franse tol kun je vermijden, die is niet verplicht...
Maar je kunt kiezen, 90 euro aan tol van noord naar zuid en in 6-7 uur het land door, of de N-routes, en overnachten ..

Plus alle grote steden hebben een tolvrij stuk als rondweg...

Ik heb voor de Peage een telepeage kastje ...kost eenmalig 20 euro, en dan 1,60 per maand dat je hem gebruikt, is mij de lange wachttijden bij de tolpoortjes wel waard, en je kunt gewoon in de 2-3 linkse poortjes doorrijden,
Dus in nijmegen vertrekken, sta ik 12 uur later in perpignan ook met de motor
 
Een autobahn vignet valt nog overheen te komen, als het eenmalig is, maar bepaalde wegen in Oostenrijk heb ik niet gereden, puur door het naar verhouding hoge prijskaartje. De Grossglockner doet al 34,50 per dag bijvoorbeeld.

De Grossglockner is ook geen weg, maar een attractiepark.
 
Ik heb voor de Peage een telepeage kastje ...
Dus in nijmegen vertrekken, sta ik 12 uur later in perpignan ook met de motor

maar dan is het wel de volle poet betalen als of je een auto bent.......je zult dit vast wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.

Ik snap het wel, de gemiddelde burger wil gewoon voor een dubbeltje eerste rang, altijd en overal. En als er dan een paar euri afgetikt moet worden voor iets wat voorheen gratis was, dan zijn de poppen aan het dansen. :z
 
De Grossglockner is ook geen weg, maar een attractiepark.







Dat weer wel ja. Ik heb hem 1 keer met mijn bestelbus gereden en hem af en toe hoofdschuddend beleefd. Waanzinnige inhaalacties van motorrijders voor een blinde bocht, een bijna frontale aanrijding met een Ferrari, die in een blinde bocht een fietser in wilde halen en daar vanaf zag, toen hij mij met m'n bakbeest tegenkwam. Meerdere Duitse automobilisten, die afdalend vanaf de top de gehele weg naar beneden de poot op de rem hadden. De lucht van verbrande remmen was beneden op de parkeerplaats dan ook niet te harden. En bij het klimmen was mijn dikke diesel alle grote Mercedessen de baas. _O-

Maar het blijft veel geld voor 48 kilometer tolweg.
 
Franse tol kun je vermijden, die is niet verplicht...
Maar je kunt kiezen, 90 euro aan tol van noord naar zuid en in 6-7 uur het land door, of de N-routes, en overnachten ..

Plus alle grote steden hebben een tolvrij stuk als rondweg...

Ik heb voor de Peage een telepeage kastje ...kost eenmalig 20 euro, en dan 1,60 per maand dat je hem gebruikt, is mij de lange wachttijden bij de tolpoortjes wel waard, en je kunt gewoon in de 2-3 linkse poortjes doorrijden,
Dus in nijmegen vertrekken, sta ik 12 uur later in perpignan ook met de motor


In Frankrijk kan je inderdaad kiezen. Soms is het overigens beter de snelweg te mijden, ook wel eens rustig over N wegen langs 30 kilometer file gereden.
 
Niemand klaagt over ieder weggetje in Oostenrijk waar je voor moet betalen,
of de auto "baan" in Frankrijk, Zwitserland om er maar een paar te noemen,
maar die racebaan in het oosten waar je nog onbeperkt mag en ook best vaak kan...
ik snap het niet helemaal.
Wij wonen vlakbij de Duise grens en rijden toch wel 1 tot 2 x per week even de grens over, net als heel veel andere grensstreekbewoners. Als we voor 2 auto s en 2 motoren zouden moeten betalen ( motoren hoeft dus niet) zou dat toch een duur grapje worden voor een paar km.
Frankrijk en Oostenrijk kom ik misschien alleen in de zomervakantie, dat kan me dus niet zo boeien
 
Wij wonen vlakbij de Duise grens en rijden toch wel 1 tot 2 x per week even de grens over, net als heel veel andere grensstreekbewoners. Als we voor 2 auto s en 2 motoren zouden moeten betalen ( motoren hoeft dus niet) zou dat toch een duur grapje worden voor een paar km.
Frankrijk en Oostenrijk kom ik misschien alleen in de zomervakantie, dat kan me dus niet zo boeien

Die €5,- per maand (voor een auto) haal je waarschijnlijk dubbel en dwars uit 't voordeel wat je met je boodschappen en brandstof al hebt áls je überhaupt al over de autobahn Dld. in zou gaan rijden.

Óf je gaat gewoon lekker in NL tanken en je boodschapsels halen, dat kan ook :P
 
Laatst bewerkt:
Wij wonen vlakbij de Duise grens en rijden toch wel 1 tot 2 x per week even de grens over, net als heel veel andere grensstreekbewoners. Als we voor 2 auto s en 2 motoren zouden moeten betalen ( motoren hoeft dus niet) zou dat toch een duur grapje worden voor een paar km.
Frankrijk en Oostenrijk kom ik misschien alleen in de zomervakantie, dat kan me dus niet zo boeien
Het gaat ook niet over de tank en boodschap toeristen.
Zolang je niet op de snelweg komt betaal je niets.
 
Ik snap het wel, de gemiddelde burger wil gewoon voor een dubbeltje eerste rang, altijd en overal. En als er dan een paar euri afgetikt moet worden voor iets wat voorheen gratis was, dan zijn de poppen aan het dansen. :z

Het mooiste is nog dat er figuren tussen zitten welke meer dan een uur bij de grens vandaan wonen en een afgeschreven diesel voor de deur hebben staan die 100 euro per maand aan wegenbelasting kost. Onderhoud van een paar honderd per jaar "hoort er bij". Maar worden wel gek als ze horen dat ze 5 euro kwijt zijn aan een weekje duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan