Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist nicht toll ..

Triest...

ik herhaal.... (ff zoeken)..
pdv_moto in "Tol betalen vanaf 2016 in Duitsland ist ..."

Gewoon Triest.
Straks sta je weer voor elke brug, tunnel of gemeetegrens stil om te doneren..

@T_gixxer, tis niet zozeer het (nu nog lage) bedrag: dat is vaak nog te overzien, hoewel soms gewoon ridicuul zoals bij Grossglocker. Maar tis meer het feit dat je ouderwets uitgeklopt wordt om een of ander financieel gat te vullen.
En al die lachende minkukelende mee-eters, IT-ers, tolpoortbouwers, sticker-makers, vignette-verkopers, controleurs, etc.. het voegt niets toe.
Laat die hersenen en handen SVP iets nuttigs doen i.p.v. geld rondpompen.

nb: ik begrijp van duitse kennissen uit Bayern dat het ook een beetje de kift is tegen de Osterreicher en andere landen die al zo'n vignet hebben.

nb: er zitten nu nog 3 oude vignettes op mijn kuip.

nb: komende rit naar Belgrado gaat wellicht uit pure nijd gewoon eens om Austria, Slovenia (en Croatia, tolweg) heen, gewoon om eens geen vignettes te hoeven kopen.
Wel jammer van die mooie passen hoor..
 
Ik lees alleen zoals al 100x in dit topic is aangegeven:
Auto, snelweg, paar euro....
ask-me-if-i-care-house-md-gif.gif
 
Ja leuk ga even achterhaalde kranten berichten van bijna een jaar oud opduiken :Z
Die plannen zijn allemaal al aangepast om het goedgekeurd te krijgen in Duitsland.
Motoren gaan niet betalen en het geld alleen voor snelwegen.
Duitsland gaat zichzelf echt niet in de voet schieten wat betreft brandstof en boodschap toeristen.
 
Toch zit er aan de medaille een keerzijde. Ik heb pas een leuke tocht gemaakt door Noord Duitsland. Wat me opviel is, dat er zoveel wegen slecht onderhouden zijn. Juist de binnenwegen die voor het toeren zo leuk zijn. Vanwege "Strassenschade" is er dan een forse snelheidsbeperking, soms tot 30 km/u. En als je je daar niet aan houdt wordt je ongenadig door elkaar gerammeld. Dat kost toch wel een deel van je plezier.

Als de wegen weer wat opgeknapt zijn, wordt het toeren een stuk leuker. En daar is natuurlijk geld voor nodig….
 
Effe kijken, zo uit het hoofd weet ik Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Portugal en Frankrijk ook een vorm van tol betalen hebben. Waarom de Duitsers dan niet? Ik heb geen auto, maar ik kan me best voorstellen dat je hier de wegenbelasting afschaft en overgaat tot rekeningrijden. Betaal je tenminste alleen voor gereden kilometers..
 
van mij mogen ze, alleen al omdat de EP zich er weer mee wil bemoeien om het te verbieden...
Krijg helemaal de schijt van de bemoeienissen van het EP
 
Effe kijken, zo uit het hoofd weet ik Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Portugal en Frankrijk ook een vorm van tol betalen hebben. Waarom de Duitsers dan niet? Ik heb geen auto, maar ik kan me best voorstellen dat je hier de wegenbelasting afschaft en overgaat tot rekeningrijden. Betaal je tenminste alleen voor gereden kilometers..
Want dat doen we gelukkig al niet via de pomp en accijns...
 
Said it before and I'll say it again...

Jaaaaaaren terug toen Duitsland de Maut voor vrachtwagens invoerde (want wat er via het eurovignet binnenkwam was niet genoeg blijkbaar) zag je de stickers al op de trucks:

"Heute wir, morgen ihr"
 
Dan is Zwitserland ineens super goedkoop,
40 frankskes voor als je op de autobaan zou willen, per heeel jaar,
maar alle passen verder gratis,
je moet alleen niet echt te hard rijden.

en mooi asfalt..
 
Laatst bewerkt:
Dan is Zwitserland ineens super goedkoop,
40 frankskes voor als je op de autobaan zou willen, per heeel jaar,
maar alle passen verder gratis,
je moet alleen niet echt te hard rijden.

en mooi asfalt..
Super goedkoop?
Weet niet wat jij doet, maar ik kom niet het hele jaar door in Zwitserland.
Vanwege de hoge prijzen, eigenlijk zo kort mogelijk.
40 euro/jaar is prima prijs.. maar maak dan ook een normale prijs voor een week, zoals Oostenrijk.
 
En zo ontstaat er een lappendeken aan tolheffertjes in het vrije Europa. Zoals PdV ook al aangeeft, een zeer groot deel van de opbrengst vloeit weg aan kosten. De 10% die over blijft, zal die echt aan de wegen besteed worden?

Nu is het wachten op de rest van de landen die ook mee gaan in de vaart der volkeren.
 
Toch zit er aan de medaille een keerzijde. Ik heb pas een leuke tocht gemaakt door Noord Duitsland. Wat me opviel is, dat er zoveel wegen slecht onderhouden zijn. Juist de binnenwegen die voor het toeren zo leuk zijn. Vanwege "Strassenschade" is er dan een forse snelheidsbeperking, soms tot 30 km/u. En als je je daar niet aan houdt wordt je ongenadig door elkaar gerammeld. Dat kost toch wel een deel van je plezier.

Als de wegen weer wat opgeknapt zijn, wordt het toeren een stuk leuker. En daar is natuurlijk geld voor nodig….

Koop een allroad en je zoekt juist dat soort wegen voor de fun op. Met als groot voordeel dat het daar nooit druk is.
 
Effe kijken, zo uit het hoofd weet ik Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Portugal en Frankrijk ook een vorm van tol betalen hebben. Waarom de Duitsers dan niet? Ik heb geen auto, maar ik kan me best voorstellen dat je hier de wegenbelasting afschaft en overgaat tot rekeningrijden. Betaal je tenminste alleen voor gereden kilometers..

Besef, dat een enkele reis Zuid-Frankrijk me al dik 100 euro aan tol kost. 200 euro per vakantie. Het lijkt slim, om vooral de buitenlanders te laten betalen voor mooie wegen met een duur vignet, maar de keerzijde is, dat je om die reden het land vaker links laat liggen, vanwege de hoge kosten. Het lijkt me eerlijker, als elk land
voor z'n eigen wegen betaald. Vervolgens komt een groot deel (zo niet alles)van de kosten van het gebruik door buitenlanders wel terug in de vorm van inkomsten uit toerisme. Dat bijvoorbeeld de Duitse wegen er zo slecht bijliggen, komt doordat de wegenbelasting daar zo laag is, dat de opbrengst onvoldoende is voor onderhoud en aanleg.
Al die tolsystemen in Europa kosten veel geld, om ze uit te voeren. Bedenk maar eens hoeveel mensen nodig zijn voor verkoop en controle op gebruik van vignetten. Vaak gaat meer dan 50% van de opbrengst al op aan kosten. Zonde, want die kan je niet aan de wegen zelf besteden.
 
Besef, dat een enkele reis Zuid-Frankrijk me al dik 100 euro aan tol kost. 200 euro per vakantie. Het lijkt slim, om vooral de buitenlanders te laten betalen voor mooie wegen met een duur vignet, maar de keerzijde is, dat je om die reden het land vaker links laat liggen, vanwege de hoge kosten. Het lijkt me eerlijker, als elk land
voor z'n eigen wegen betaald. Vervolgens komt een groot deel (zo niet alles)van de kosten van het gebruik door buitenlanders wel terug in de vorm van inkomsten uit toerisme. Dat bijvoorbeeld de Duitse wegen er zo slecht bijliggen, komt doordat de wegenbelasting daar zo laag is, dat de opbrengst onvoldoende is voor onderhoud en aanleg.

Al die tolsystemen in Europa kosten veel geld, om ze uit te voeren. Bedenk maar eens hoeveel mensen nodig zijn voor verkoop en controle op gebruik van vignetten. Vaak gaat meer dan 50% van de opbrengst al op aan kosten. Zonde, want die kan je niet aan de wegen zelf besteden.

Vooral dat laatste: heel veel extra werk en Kosten.
En de verleiding om wat extra losgeld inkomsten te genereren ... dus worden die vignettes nog duurder.
De motivatie om met die opbrengst goede wegen aan te leggen ontbreek grotendeels !

En bij die tolzuigorganisaties werken juist de locale losers stemmers..., die hebben geen enkele motivatie om het systeem voor de betaler/reiziger/chauffeur efficienter te maken. Integendeel, die gaan juist steeds harder zuigen.

hmm. klein voorbeeldje: Amerikaanse kennissen reden van Florence naar Lubljana met huurauto. Voor hun een afstandje van niks, en Schengen-area, dus geen enkel obstakel ... toch?
Mis.
Pulled-over op de snelweg. Schrikken. Preek en boete vanwege ontbreken Slo-Vignette, een stormpje op social-media (en nog jarenlang een sterk borreltafelvehaal...).
Dit is voor hun gewoon jaren-70 gedrag van de locale bully sheriff die selectief de out-of-state plates met een speeding-ticket pakt. Lekker-puh, and we-dont-want-no-stinkin-strangers-around-here.

Deze pessimist voorziet over een paar jaar overal toll-systemen en controleurs en mulder-style boetes als je sticker of plaat niet brandschoon-leesbaar is.

(nah, heb ik lekker wat te klagen op Maandagochted)
 
Dit is voor hun gewoon jaren-70 gedrag van de locale bully sheriff die selectief de out-of-state plates met een speeding-ticket pakt. Lekker-puh, and we-dont-want-no-stinkin-strangers-around-here.

Hoezo jaren 70 gedrag? Dat gebeurt nu nog steeds.
 
Vertel !
(ik zie een stukje voor HGWIOMHT "het grote wat ik onderweg meegemaakt heb topic")

Jaar of wat geleden, reed 75 mph door Texas op een lokale weg achter een treintje andere auto's aan en tegemoet komt een police cruiser. Speedlimit 70 mph.

Ik zie de cruiser draaien in mijn spiegel, zijn kerstboomverlichting vliegt aan maar hij komt niet echt dichterbij. Uiteindelijk wat gas losgelaten en toen hij wat dichterbij kwam toch maar gestopt. Met getrokken pistool kwam de lokale sherrif aangelopen, zwaar in de stress.

Toen ik hem vroeg waarom hij ons aanhield was de opmerking dat we te hard reden. Kon hij nooit gemeten hebben, bovendien reed ik net zo hard als het treintje voor me. Alleen wij hadden een nummerplaat aan de voorkant (ik geloof Florida plates) en dat hebben ze in Texas niet dus hij zag meteen dat we out-of-state waren.

Veel geharrewar, uiteindelijk mocht ik verder rijden nadat hij een officiele waarschuwing had uitgeschreven. Toen ik vroeg waarom hij niet dichterbij was gekomen ontplofte hij zowat, zijn brakke cruiser kon niet harder *D

Ook in South Carolina en Mississipi wel soortgelijke verhalen meegemaakt, maar bij lange na niet zo extreem als deze.
 
Toch zit er aan de medaille een keerzijde. Ik heb pas een leuke tocht gemaakt door Noord Duitsland. Wat me opviel is, dat er zoveel wegen slecht onderhouden zijn. Juist de binnenwegen die voor het toeren zo leuk zijn. Vanwege "Strassenschade" is er dan een forse snelheidsbeperking, soms tot 30 km/u. En als je je daar niet aan houdt wordt je ongenadig door elkaar gerammeld. Dat kost toch wel een deel van je plezier.

Als de wegen weer wat opgeknapt zijn, wordt het toeren een stuk leuker. En daar is natuurlijk geld voor nodig….
Ik denk dat er geen weg meer wordt opgeknapt.
 
Effe kijken, zo uit het hoofd weet ik Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Portugal en Frankrijk ook een vorm van tol betalen hebben. Waarom de Duitsers dan niet? Ik heb geen auto, maar ik kan me best voorstellen dat je hier de wegenbelasting afschaft en overgaat tot rekeningrijden. Betaal je tenminste alleen voor gereden kilometers..


Het probleem is dat de Duitsers voor de tol op hun wegen gecompenseerd worden. Dus effectief betalen alleen buitenlanders die tol. Dat is ongelijkheid binnen Europa en daar gaat Brussel als het goed is nog wat van vinden. Of dat helpt is een tweede natuurlijk.

Für einen VW-Polo mit Benzin-Motor ist so mit Kosten von 24 Euro pro Jahr zu rechnen. Im Gegenzug soll die Kfz-Steuer im gleichen Maße gesenkt werden, so dass es für deutsche Autofahrer keine Mehrbelastung gibt.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de Duitsers voor de tol op hun wegen gecompenseerd worden. Dus effectief betalen alleen buitenlanders die tol. Dat is ongelijkheid binnen Europa en daar gaat Brussel als het goed is nog wat van vinden. Of dat helpt is een tweede natuurlijk.

Für einen VW-Polo mit Benzin-Motor ist so mit Kosten von 24 Euro pro Jahr zu rechnen. Im Gegenzug soll die Kfz-Steuer im gleichen Maße gesenkt werden, so dass es für deutsche Autofahrer keine Mehrbelastung gibt.

Dat is in al de tol landen natuurlijk zo.
De Duitser betaalt nu voor alle wegen in één keer,
nu gaat er voor hen een nieuw betaal systeem komen er gaat een stukje autobaan/hoofdweg van de jaarlijkse giro af en mogen ze daar niet meer rijden,
willen ze dat wel moeten ze ook tol betalen.

klinkt het zo eerlijker :+
 
En dan te bedenken dat in duitsland voor benzine en lpg koekblikken de belasting 7,50 euro per 100cc cilinderinhoud per jaar bedraagt en voor een diesel 15,-euro per 100cc cilinderinhoud per jaar bedraagt.

Mits het moderne "schone" koekblikken betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan