Toerental schiet omhoog bij starten!

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
ik heb de carbs ultrasoon ultrasoon gereinigd, omdat hij stationair niet goed liep en hij starte alleen maar op choke.

na het reinigen heb ik alles weer gemonteerd en bij het starten schiet het toerental hard omhoog

De gaskabel blijft niet hangen en het stationair toerental afstelling doet helemaal niks hij duwt de gasschuif niet eens omhoog, die staat dus helemaal onderin de carburateur?

kan een lekkende vlotter naald hier voor zorgen dat hij overloopt en extra benzine in de motor gooit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je geen verstoppingen in je stationair kanalen/sproeiers hebt, geen valse lucht hebt en de gasschuif niet ver open staat cq blijft hangen wordt het al snel moeilijk op een afstand.

Nog een idee: Bij sommige vlakschuif-carburateurs kun je de gasschuif achterstevoren monteren. Misschien kun je dat nog controleren. Ik ken dit specifieke type niet, maar mocht er een schuin kantje aan de gasschuif zitten (dat is bijna altijd zo) aan de kant van de venturi (zeg maar de luchtdoorlaat door je carburateur heen) dan moet die kant van de schuif richting het luchtfilter wijzen.
 
de gasschuif kan ik dit geval maar op 1 manier gemonteerd worden gelukkig.

Een beetje valse lucht zorgt voor een verhoogd toerental en bij gas geven valt hij langzaam terug

Bij mij schiet het toerental gelijk naar maximaal. Je zou bijna denken dat ik ergens een slangetje vergeten bent, maar heb alles dubbel gecheckt en dat is niet het geval.

Ik wacht nu sowieso even op het revisie setje en als ik die gemonteerd heb probeer ik het nog een keer na de vlotterhoogte gecontroleers te hebben.

Nu even de shims opmeten en nieuwe bestellen om de klepspeling weer in orde te krijgen

Ik ga er nog eens over nadenken en alles dubbel checken. Zijn er misschien mensen of bedrijven die het voor mij kunnen controleren of moet de motor lopend zijn?
 
Ik heb ever verder gekeken en kwam erachter dat je de body in 2 delen kan splitten. Staat niet op de exploded vieuw, maar schijnt vaker gedaan te worden. De rubbers waren helemaal versleten en daarvoor heb ik ook een nieuw revisie setje gekocht. De 2 delen zaten ook nog aan elkaar met een harde 2 componenten pakking ofzo. Deze is grijs en bijna net zo hard als het aluminium.

Weet iemand waar je deze lijm of wat het ook is kan kopen. Het dicht geen luchtkanalen af daarvoor zijn alle rubbertjes dat heb ik goed gecheckt en dat hebben andere uit de usa bevestigd, zij hadden het over suzuki bond ofzo. geen idee of er zo iets ook te krijgen is in nederland?
 

Bijlagen

  • 20210715_192946.jpg
    20210715_192946.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 31
Ik heb ever verder gekeken en kwam erachter dat je de body in 2 delen kan splitten. Staat niet op de exploded vieuw, maar schijnt vaker gedaan te worden. De rubbers waren helemaal versleten en daarvoor heb ik ook een nieuw revisie setje gekocht. De 2 delen zaten ook nog aan elkaar met een harde 2 componenten pakking ofzo. Deze is grijs en bijna net zo hard als het aluminium.

Weet iemand waar je deze lijm of wat het ook is kan kopen. Het dicht geen luchtkanalen af daarvoor zijn alle rubbertjes dat heb ik goed gecheckt en dat hebben andere uit de usa bevestigd, zij hadden het over suzuki bond ofzo. geen idee of er zo iets ook te krijgen is in nederland?
Ik zou uitkijken met daar iets tussen smeren bij de pakking op, gewoon de pakking gebruiken en anders heel heel dun doen want je perst het overal tussen met montage. Suzuki bond, yamaha bond het bestaat allemaal volgensmij is het meer een amerikaans dingetje suzuki bond is als het goed is gewoon vloeibare pakking heb je niet nodig tenzij hij niet mooi meer afdicht maar dan zou hij helemaal krom moeten zijn.
 
Ik heb er geen aandelen, maar als je er niet uit komt zou je eens contact op kunnen nemen met ftankmxparts.com. Ik heb ook een drz met een fcr39 en die daar laten reviseren, en naar volle tevredenheid.
 
Ik zou uitkijken met daar iets tussen smeren bij de pakking op, gewoon de pakking gebruiken en anders heel heel dun doen want je perst het overal tussen met montage. Suzuki bond, yamaha bond het bestaat allemaal volgensmij is het meer een amerikaans dingetje suzuki bond is als het goed is gewoon vloeibare pakking heb je niet nodig tenzij hij niet mooi meer afdicht maar dan zou hij helemaal krom moeten zijn.
ja inderdaad wil echt een heel dun laagje doen aangezien dat er origineel ook op zat en het geeft extra stevigheid, want die delen zitten maar vast met 2 schroefjes inbus 2.5 weet even niet of het m2,3 of 4 is, maar ze zijn klein. maar ben dus opzoek naar zon pakking mateiraal wat wel hard wordt en niet zacht zoals volgens mij bij de meeste vloeibare pakkingen.

heeft iemand een naam van deze pakking of bij welke winkel of expert zou ik dit kunnen vragen?
 
Als je echt een afdichtmiddel er tussen wil stoppen die hard word kun je zoiets proberen
Loctite Afdichtmiddel, type 577 50 ml
Weet niet of het ook als lijm werkt anders krijg je het er amper meer van af natuurlijk. Ik zou gewoon een benzinebestendige vloeibare pakking er tussen doen dan weet je zeker dat je het weer uit elkaar kunt krijgen en shoon kunt maken. Zelf denk ik dat de schroefjes sterk genoeg zijn in combinatie met een nieuwe pakking om alles goed af te dichten. Vaak word een oude pakking hergebruikt in combinatie met vloeibare ivm kostenbesparing......
 
Bedankt voor je berichtje ik heb bij de autozaak loctite 3455 gekocht en ga hem tog dichtsmeren ermee, benzine en olie bestendig en het wordt hard. Ga het weekkend weer verder sleutelen, hopelijk is vandaag of morgen alles binnen en dan kan ik beginnen
 
Ik heb de carburateur compleet gereviseerd ook de mid body eraf gehaald en alle pakkingen vervangen. De motor loopt nu super goed. Nog even de stationair mengsel schroef afstellen, kom er helaas heel slecht bij geen idee hoe io dat ga doen maargoed. Bedankt voor alle hulp iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan