TERUG!! 20-07-09 groene Kawasaki KLX 650R Groningen Station

De tipgever ga ik nog bedanken en geef 'm denk ik nog een beloning (nog ff kijken hoeveel)

En idd, de verkoper wist donders goed dat er geen papieren bij waren, hij kan er meer van weten of hij is gewoon dom geweest. Hij had de motor gekocht voor onderdelen maar heeft na een jaar toch maar de motor verkocht. Als hij m uit elkaar had gehaald dan had ik nooit meer wat gehoord. De verkoper van de motor destijds heeft natuurlijk gedacht, dat wanneer de motor gedemonteerd wordt, het gevaar geweken zou zijn. Als de politie de verkoper vraagt van wie hij m heeft gekocht, en diegene kan niet aantonen waar hij m weg heeft, dan is dat dus de dief en kan ik ook nog een schadevergoeding verwachten als m oppakken!

Ik hoop dat ze uitkomen bij de monteur (dief) die ik destijds verdacht..

de motor staat op het politiebureau totdat het onderzoek is afgesloten..

De tipgever ga ik nog bedanken en geef 'm denk ik nog een beloning (nog ff kijken hoeveel)

En idd, de verkoper wist donders goed dat er geen papieren bij waren, hij kan er meer van weten of hij is gewoon dom geweest. Hij had de motor gekocht voor onderdelen maar heeft na een jaar toch maar de motor verkocht. Als hij m uit elkaar had gehaald dan had ik nooit meer wat gehoord. De verkoper van de motor destijds heeft natuurlijk gedacht, dat wanneer de motor gedemonteerd wordt, het gevaar geweken zou zijn. Als de politie de verkoper vraagt van wie hij m heeft gekocht, en diegene kan niet aantonen waar hij m weg heeft, dan is dat dus de dief en kan ik ook nog een schadevergoeding verwachten als m oppakken!

Ik hoop dat ze uitkomen bij de monteur (dief) die ik destijds verdacht..

de motor staat op het politiebureau totdat het onderzoek is afgesloten..

Zo werkt dat helaas niet.

Mooi dattie terug is. Nou nog afwachten waar de motor straks naartoe gaat :Y

Ik denk dat je blij mag zijn als je gewoon de motor terugkrijgt.

Mwah, als ik die verkoper was zou ik ook beweren dat ik van niks weet.... Kan best zijn dat je een motor zonder kenteken koopt, zeker zo'n crosser. Maar dan controleer je het framenummer toch? Zou je denken althans.

Op wat? Waar? Hoe :?
En nu maar hopen dat je de motor vlot terugkrijgt en dat'ie nog in behoorlijke staat is. Wel mooi dat'ie terug is, niks zo vervelend als bij elke groene crossmotor omkijken of het toevallig de jouwe is..

Framenummer kan je geloof ik gewoon bij het politie bureau laten controleren.

~

Framenummer op balhoofd kwam overeen, ik had mijn papieren meegenomen en heb het gecontroleerd toen ik bij hem langsging, ik had me als potentiele koper voorgedaan..

De motor ga ik wel terugkrijgen, zou niet weten waarom niet.. Ik heb immers de papieren van de motor.. Een schade vergoeding zou alleen mooi meegenomen zijn wanneer de dader wordt opgepakt, die ga ik zeker eisen!

Laatst bewerkt:
\

Framenummer op balhoofd kwam overeen, ik had mijn papieren meegenomen en heb het gecontroleerd toen ik bij hem langsging, ik had me als potentiele koper voorgedaan..

De motor ga ik wel terugkrijgen, zou niet weten waarom niet.. Ik heb immers de papieren van de motor.. Een schade vergoeding zou alleen mooi meegenomen zijn wanneer de dader wordt opgepakt, die ga ik zeker eisen!

Hierom dus: Leerlingen thuisgehouden om sexy hobby schooljuf

Ik reageerde op de post van Karl. Er zit dus nog iemand tussen, of niet?

En die tweede persoon kan dus niet zomaar even een VIN checken, wel?

Geen idee hoeveel vaak de motor is doorverkocht sinds die gestolen is.. En weet ook niet wie VIN kan checken. Het framenummer staat er gelukkig nog in en ik heb de papieren gelukkig bewaard..

is het niet zo dat diegene die de motor nu had hem gewoon kan houden als hij geen afstand doet en kan aantonen dat hij hem voor een normale prijs gekocht heeft en er geen reden voor hem was te twijelen of het een gestolen motor betreft?

en dan heb jij als echte eigenaar gewoon pech.

is het niet zo dat diegene die de motor nu had hem gewoon kan houden als hij geen afstand doet en kan aantonen dat hij hem voor een normale prijs gekocht heeft en er geen reden voor hem was te twijelen of het een gestolen motor betreft?

en dan heb jij als echte eigenaar gewoon pech.

:Y

Super dat ie terug is!

Toch he? Toch moet je maar afwachten of die motor terugkomt. Nu ie 3.5 jaar geleden gejat is, kun je 'm zelf niet meer revindiceren (terugvorderen) en vraag ik me af of je 'm dus wel terug krijgt... gezien de persoon er geen afstand van heeft gedaan ben ik benieuwd of je m dus wel terugkrijgt eigenlijk.

http://www.speurders.nl/overzicht/g...wasaki-klx-650-120566738.html?fh_view_size=50

Volgens mij was het bovenstaande advertentie en verkoper. Correct?

In dat geval is die persoon een zakelijke verkoper en zoekend op het tel.nr schuilt er dus inderdaad een handelaartje achter. Je zou zeggen dat ie zn zaakjes wel op orde moet hebben en zo zonder problemen kan vertellen waar ie die motor gekocht heeft. Niets zielig particuliertje dus.

Hoop dat je 'm alsnog terugkrijgt, maar betwijfel dat wel vanwege die termijn van 3 jaar.

Die verkoper verkoopt via speurders ook 3 scooters. zijn deze ook in beslag genomen.
Advertentiefotos zijn crap en sowieso mist er bij tenminste 1 scooter de papieren...

ZO onschuldig oogt die advertentie namelijk ook niet.

Die verkoper verkoopt via speurders ook 3 scooters. zijn deze ook in beslag genomen.
Advertentiefotos zijn crap en sowieso mist er bij tenminste 1 scooter de papieren...

ZO onschuldig oogt die advertentie namelijk ook niet.

Als je op zijn mobiele telefoonnummer googled (zoals eerdere aangegeven) dan zie je dat hij een (tussen)handelsonderneming heeft in auto's en motoren en dergelijke. Het is dus een zakelijke handelaar die hoort te weten hoe het hoort m.b.t. kentekens ed. en wat marktconforme (lees bonafide) bedragen zijn.

De Groot Tussenhandel in Hattem - Handel - Telefoonboek.nl - Telefoongids bedrijven

Autobedrijf Hattem | De Telefoongids

Super dat ie terug is!

Toch he? Toch moet je maar afwachten of die motor terugkomt. Nu ie 3.5 jaar geleden gejat is, kun je 'm zelf niet meer revindiceren (terugvorderen) en vraag ik me af of je 'm dus wel terug krijgt... gezien de persoon er geen afstand van heeft gedaan ben ik benieuwd of je m dus wel terugkrijgt eigenlijk.
Beetje krom. Je steelt een motor, slaat deze voor een jaar of wat op en vervolgens wordt het je eigendom omdat je aangeeft dat deze ter goede trouw hebt overgenomen.....................

gaat niet werken volgens mij

Als die motor als gestolen geregistreerd staat en je meld je met dat framenummer bij oom agent, kan die toch aangeven of die motor wel of niet als gestolen te boek staat.

Althans, mijn gestolen motorscooters hadden geen kentekenplaat meer toen ze teruggevonden werden. Desondanks kreeg ik ze terug, dus ik vermoed dat de politie dat heeft gedaan aan de hand van de framenummers..

Beetje krom. Je steelt een motor, slaat deze voor een jaar of wat op en vervolgens wordt het je eigendom omdat je aangeeft dat deze ter goede trouw hebt overgenomen.....................

gaat niet werken volgens mij

Dat klopt, maar is typisch voor het Nederlandse recht. Dat is ook krom.

Maar zo staat het eenmaal omschreven in de wet. De revindicatie vordering moet binnen 3 jaar na de diefstal gebeuren. Dus in dit geval is TS daarmee te laat en zal ie denk ik zn motor niet terugkrijgen op die grond. En als de huidige bezitter geen afstand doet... komt die er dus mee weg.

Zo werkt dat helaas niet.

Mooi dattie terug is. Nou nog afwachten waar de motor straks naartoe gaat :Y

Als de verkoper hem ter goede trouw gekocht heeft denk ik dat de originele eigenaar en TS zen motor nooit terug ziet, helaas -O-

Als de verkoper echt onschuldig is waarom doet hij er dan geen afstand van? Mocht ik mij ooit in de hypothetische situatie bevinden dat je ongekend een gestolen motor in bezit hebt en de rechtmatige eigenaar komt langs, dan zou je toch zo je ogen uit je kop schamen dat je hier niet moeilijk over doet?

Als de verkoper echt onschuldig is waarom doet hij er dan geen afstand van? Mocht ik mij ooit in de hypothetische situatie bevinden dat je ongekend een gestolen motor in bezit hebt en de rechtmatige eigenaar komt langs, dan zou je toch zo je ogen uit je kop schamen dat je hier niet moeilijk over doet?

hangt er vanaf, als je er een normale prijs voor betaald hebt en zelf niks met de diefstal te maken hebt dus. Tsja, dan zou ik ook zeggen dat de eigenaar pech heeft of m terug mag kopen. En daarom moet je je spullen dus verzekeren :)

btw, ik zou een motor niet eens terug hoeven. De kans dat je een grote hoop afgeragde troep terug krijgt lijkt me best groot.

hangt er vanaf, als je er een normale prijs voor betaald hebt en zelf niks met de diefstal te maken hebt dus. Tsja, dan zou ik ook zeggen dat de eigenaar pech heeft of m terug mag kopen. En daarom moet je je spullen dus verzekeren :)

btw, ik zou een motor niet eens terug hoeven. De kans dat je een grote hoop afgeragde troep terug krijgt lijkt me best groot.

TS heeft al een nieuwe motor. Ik zou deze iets opknappen en nu met kenteken weer verkopen.

Goed en slecht nieuws!

Goede nieuws: Ik krijg mijn motor terug! Mag 'm opkomen halen van het politiebureau :)
Slechte nieuws: De zaak wordt geseponeerd i.v.m. te weinig bewijslast (te weinig tijd/geld waarschijnlijk)

Al met al ben ik erg blij dat ik na 3,5 jaar mijn gestolen motor terugkrijg!

Iig bedankt allemaal voor jullie steun en hulp! (vooral de tipgever!)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan