T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Weet ook iemand hier waar deze sprinter gebleven is ??
Iets van 10 jaar geleden werd het prototype van de Van Veen ontdekt als een troosteloze motor op een hooizolder Blijkbaar is het te bijzonder om in het oud ijzer te gooien maar niet bijzonder genoeg om te koesteren. Ik hoop hetzelfde voor de sprinter. Misschien dat er een andere motor in is gezet en elders verder mee is gegaan. Moeilijk om te herkennen aan de hand van een foto
 
Met dank aan halflive
Screenshot_20231024_200501_Gallery.jpg
 
Hier nog ff wat foto's van de bouwert.
#Jos Hammer.
received_883736339829252.jpeg
received_236643369211310.jpeg
received_883328139974065.jpeg
received_3650673351876103.jpeg
received_347785347931315.jpeg

Hij vond het heel erg jammer dat de zijkapjes erop gingen. Want meneer heeft het frame zo goed gemaakt, dat t op het orgineel lijkt. (Nee niks overlegd, dat was ook de afspraak. Als jij tevreden bent, doe mij een bericht) En met dat bericht liet hij mij de mini W2000 zien. Ik was verbijsterd!
Doch vertelde hij mij, dat hij er een beetje van baalde om de zijkapjes er tegen aan te maken. Zat er nog aan te denken om deze demontabel te maken. Na het zien van zijn foto's snapte ik hem helemaal!!!
Had zich verdiept in deze motorfiets, kwa frame klopt het helemaal inclusief het achterrekje. En de details kloppen! Echt top werk!
Jos is een motor liefhebber, vandaar zijn werk ook bij: Hammermotorsport
Beetje reklame mag vast wel. Evenals zijn scrapmetal artiest:
COLNIC Design

Ben er erg blij mee!
Dank Jos!!!
 
Ok ff wat anders. Er staat nog steeds een knikkerbus oranje MWB op de brug. En daarvoor is wat binnen gekomen...
20231204_182356.jpg


20231204_125130.jpg
20231204_125255.jpg

Chippie overgezet. En zelf aan aarde gezet om geen statische oplading te hebben. Gelukt.


Eerste start:
Erik een een maatje, waarmee we deze motor gekocht hebben.

Nu deze wat warm is...
Ik ben erg benieuwd, K&N luchtverfrisser is onderweg. Volgens de tunert: 8pk en 10nm erbij...
 
De 250Km/u zal de max zijn. Omdat deze een RT overbreninging heeft. (Dus korter dan de RS) Maar, dat is het doel niet. Sneller optrekken, dat hopenlijk wel! :Y

Het zal wel een fout in de flitsmeister pro zijn. (Of aan de comminucatie van de telefoon) Had een 4,9 seconde met de Tesla geregistreerd.

Maar nu staat er:
20231204_192311.jpg


Dat kan enkel met die sprint races gebeurd zijn. Ik heb verders niks ingesteld. Dus geloof er niks van...
 
Ik heb ooit eens achter 1 van de snelste Tesla modellen gereden met mijn motor, wat gaat zo'n ding
hard van zijn plek af. Ik had geeneens tijd om te reageren, toen was het al een stip in de verte.😲
 
Tegen een model S plaid maak je weinig kans tenzij je stijf van de adrenaline met gillende motor klaar staat om binnen de 10e seconde weg te spuiten en dan nog moet je exact juist schakelen en dan nog heb je een echt snelle motor nodig.
Ik red het in het normale verkeer ook niet met mijn gekietelde K1300r tegen een Tesla.
 
Terug
Bovenaan Onderaan