Suzuki GT 750 Project

ok, we zullen de carburateurs natuurlijk goed nakijken voordat hij gemonteerd wordt. Dit willen we natuurlijk niet met een nieuw blok :P

We zijn vandaag weer verder gegaan aan het blok van de GT.

We hebben een polijstmachine geleend van een collega, dus vandaag ff lekker staan te stoffen. Paar delen van het blok zijn klaar, maar nog niet alles. *D carters enzo zullen lichtjes worden gestraalt, want zwart is geen mooie kleur voor het blok. :r






Uploaded with ImageShack.us

Verder heeft pa het blok in tweeën gesplitst en daarbij twee mallen gemaakt.
Zo kunnen we straks precies terugzien waar elk boutje zat en natuurlijk veel foto's gemaakt.



In de carters kwamen we kleine stukjes koppelingsvoering tegen en de carterhelften hebben ook wat schrammetjes... geval van ooit een koppelingplaat in stukjes? :? Je kunt het zien net boven het tandwiel op de krukas.


Zoals je ziet is de keerring goed lek geweest, wat de ruimte was goed vies.

Deze O-ring is zeker belangrijk en moeten we niet vergeten!


Foto's van de versnellingsbak/schakelvorken:



Verder waren we wat gein aan het maken. Zie hier de nieuwe Dr Hans.. *O*
Met 2takt olie als infuus komt onze ''patient'' er wel weer bovenop :+



Be continued!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel dokter Bernhard _O- Bonnie kan nooit ver weg zijn 8-)


mooi allemaal, zelfde geldt voor de snelheid die er in zit (in het herbouwen) motor moet nog blijken natuurlijk, maar komt ook vast goed.
 
zou bonnie wel komen als er 2 takt olie geschonken wordt :)
 
Hehe, zou Bonnie t verschil zien tussen rode 2 takt olie en wijn :+

Maargoed, in de afgelopen dagen wat kleine klusjes gedaan aan de GT.
We hebben het werkplaatshandboek doorgespit en een onderdelenlijst gemaakt voor wat we allemaal nodig hebben voor het reviseren van het blok.
Dit is toch een hele lijst geworden *O* Deze gaat van de week naar Potze voor een prijsindicatie.

Verder hebben we jullie raad opgevolgd en gaat het brommerkapje plaats maken voor een ronde koplamp 8-) Ook hebben we een leuk achterlicht gevonden. Deze wordt strakt gezamelijk met het kenteken achterop het zitje bevestigd, nog een verrassing hoe dat wordt :)


Daarnaast zijn we bezig geweest om de thermostaat uit de cilinderkop te krijgen. Hetzelfde geldt ook voor de aansluiting op onderste carter. Dit was geen makkelijk karweitje, de schroeven zaten muurvast.
Ja letterlijk muurvast want met de slagschroevendraaier kregen we alleen afgebroken koppen.


De thermostaat hebben we wel uit zijn benarde positie kunnen verwijderen. ook meteen de cilinderkop opgeknapt.


Verder hebben we de carters in de afbijt gezet en de zwarte verf eraf gehaald. Alleen de carters hebben wat corrosie sporen. Hoe kun je dit eenvoudig weer netjes krijgen? :?


De onderste aansluiting voor het KVS, zullen we morgen eens gaan kijken hoe we deze los gaan krijgen.... Iemand ideeën tips? We dachten zelf aan verhitten.
 
Laatst bewerkt:
Hehe, zou Bonnie t verschil zien tussen rode 2 takt olie en wijn :+

Maargoed, in de afgelopen dagen wat kleine klusjes gedaan aan de GT.
We hebben het werkplaatshandboek doorgespit en een onderdelenlijst gemaakt voor wat we allemaal nodig hebben voor het reviseren van het blok.
Dit is toch een hele lijst geworden *O* Deze gaat van de week naar Potze voor een prijsindicatie.

Verder hebben we jullie raad opgevolgd en gaat het brommerkapje plaats maken voor een ronde koplamp 8-) Ook hebben we een leuk achterlicht gevonden. Deze wordt strakt gezamelijk met het kenteken achterop het zitje bevestigd, nog een verrassing hoe dat wordt :)
[~[url="http://img31.imageshack.us/img31/1939/30052010074.jpg"]afbeelding~][/URL]

Daarnaast zijn we bezig geweest om de thermostaat uit de cilinderkop te krijgen. Hetzelfde geldt ook voor de aansluiting op onderste carter. Dit was geen makkelijk karweitje, de schroeven zaten muurvast.
Ja letterlijk muurvast want met de slagschroevendraaier kregen we alleen afgebroken koppen.
[~[url="http://img231.imageshack.us/img231/4258/30052010078.jpg"]afbeelding~][/URL]

De thermostaat hebben we wel uit zijn benarde positie kunnen verwijderen. ook meteen de cilinderkop opgeknapt.
[~[url="http://img205.imageshack.us/img205/4848/30052010076.jpg"]afbeelding~][/URL]

Verder hebben we de carters in de afbijt gezet en de zwarte verf eraf gehaald. Alleen de carters hebben wat corrosie sporen. Hoe kun je dit eenvoudig weer netjes krijgen? :?
[~[url="http://img692.imageshack.us/img692/5532/30052010077.jpg"]afbeelding~][/URL]

De onderste aansluiting voor het KVS, zullen we morgen eens gaan kijken hoe we deze los gaan krijgen.... Iemand ideeën tips? We dachten zelf aan verhitten.


Wat voor afbijt heb je gebruikt?? Ik heb gehoord dat sommige afbijt niet gesschikt is voor alu dus vandaar mijn vraag, ik wil namelijk ook afbijt gaan gebruiken.
 
Welke afbijt TS gebruikt, weet ik niet.

Effe spammen: O-)
de Gamma heeft een eigen merk afbijt, die minder aggresief werkt dan de normale.
Die gebruik ik ook oa voor de kwetsbare alu/zink legering van oude speelgoedloks.
Gaat erg goed. Geen schade.
Ben idd benieuwd hoe TS het doet. :Y


:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn carters laten parelstralen en ze waren echt weer als nieuw, wel héél goed uitspoelen.
 
OK dus de corrosiesporen zijn weg te werken.
Graag zouden we het eens willen proberen met Race Glaze Alubright Deoxidiser, maar waar is dit te koop? Heb op internet gekeken, maar kon er niet veel over gevonden krijgen.

Alvast bedankt.
 
Natstralen werkt ook heel mooi, stond een artikeltje over in Klassiek en Techniek van afgelopen maand, ik weet alleen niet meer hoe dat bedrijfje nou heet...google?
 
Tsja, natstralen en ijsstralen heb ik geen ervaring mee :')

Maar via een collega, kwamen op dit spul: Caustic Soda.
Heel de achterkant staat met oranje tekens, dus wel oppassen geblazen.
Ik denk dat dit op de manier van Skiddy gaat lijken, beetje chemisch :+


Maar de eerste kleine dingen hebben we als eerste geprobeerd.
kokend water in een emmer, paar balletjes Caustic Soda en t lijkt net n bubbelbad _O-
Maar wel heel chemisch, want de dampen enzo zijn niet gezond -O-

De producten die eruit komen, zijn dof grijs. Dit moet er dan weer afgepoetst worden.
Het lijkt te werken, maar weet niet hoe dit uitpakt op de carters..


Uploaded with ImageShack.us

Dit is voorlopig de laatste update, ikzelf moet voor het werk 3 weken naar Spanje toe.
Daarna zal het project weer verder gaan. *O*

Grt Hans & Zeb :W
 
afbijt werkt prima hoor.
in combinatie met zo'n staalwol pannenspons vliegt het vuil eraf.


bak3.jpg


bak4.jpg


stond in de zwarte wrinkle lak.
 
Zo even het stof van dit topic afvegen :+
Ben zelf voor het werk aantal weken weggeweest en daarna nog veel werk thuis gehad.
Daarom dat het zo lang duurde...... voordat ik weer kon gaan sleutelen })

Maargoed ondertussen is er vrij weinig gebeurd aan het blok.
We hebben Dhr Potze gebeld, welke nog voor 2 weken op vakantie is.
Na deze tijd zullen we proberen een afspraak te maken om langs te komen om te shoppen *O*

Het enigste wat er te vertellen valt. Is dat wel bezig zijn om de achterverlichting in orde te maken. We hebben nu dit idee in gedachte:


Het zit allemaal nog vast met tape en tywraps, maar het is maar voor het idee :9

Daarnaast is de koplamp ook mooi gespoten en klaar om gemonteerd te worden.
Zoals eerder vermeld willen we het ''brommerkuipje'' hierbij gebruiken, omdat het bovenste deel wel netjes aansluit over de tellers. Een soort combo moet het dan worden, zou dit mooi zijn?


Het stof is er weer af, dus het project kan weer verder :W
 
Tsja, natstralen en ijsstralen heb ik geen ervaring mee :')

Maar via een collega, kwamen op dit spul: Caustic Soda.
Heel de achterkant staat met oranje tekens, dus wel oppassen geblazen.
Ik denk dat dit op de manier van Skiddy gaat lijken, beetje chemisch :+
[~[url="http://img202.imageshack.us/img202/9876/14062010104.jpg"]afbeelding~][/URL]

Maar de eerste kleine dingen hebben we als eerste geprobeerd.
kokend water in een emmer, paar balletjes Caustic Soda en t lijkt net n bubbelbad _O-
Maar wel heel chemisch, want de dampen enzo zijn niet gezond -O-

De producten die eruit komen, zijn dof grijs. Dit moet er dan weer afgepoetst worden.
Het lijkt te werken, maar weet niet hoe dit uitpakt op de carters..
[~[url="http://img149.imageshack.us/img149/2315/14062010105.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Dit is voorlopig de laatste update, ikzelf moet voor het werk 3 weken naar Spanje toe.
Daarna zal het project weer verder gaan. *O*

Grt Hans & Zeb :W

Caustic soda kan je beter niet gebruiken,het tast alu aan,buiten dat kan je er
pijnlijke brandwonden aan overhouden,en ook kan je waterstof gas vorming krijgen wat
zeer brandbaar is,heb een heel klein druppeltje van het spul in m,n oog gekregen,
gevolg een bezoek aan de eerste hulp en een week lang pijn gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet met die lamp en het kuipje lijkt me een moeilijk mooi te krijgen combi....
 
Ik zou het koplamphuis dezelfde kleur rood spuiten samen met de chromen rand lijkt me dat wel wat, stukje kuip (als het er persé op moet) zwart spuiten als een soort 'dark smoke' ruitje.
 
Hallo kroket... Dit is een knap verbouw stukje! :}
Ikzelf zou het kapje achterwege laten en zoals Robinjo zegt... smokeglass :Y
 
Nee we hebben het eigenlijk ook niet echt op die caustic soda.. Als je ziet hoeveel werk het eigenlijk geeft op 3 kleine onderdelen, laat staan het hele carter....
We zullen even afwegen hoe we de carters gaan aanpakken, al zit de kans van stralen er goed in.

De combo van het ''brommerkuipje en koplamp moet deze vorm dan gaan aannemen:


Opzich wel netjes als we het zo voor elkaar krijgen.

(aarggh de smileys werken weer niet:p)
 
text spatie :P spatie text (ofzo)

ik ken die kuipjes wel... moet kunnen!!! ben je denk wel uniek!
 
Laatst bewerkt:
geweldig!
Ik heb destijds ook geboden op deze machine, als ik het goed heb (marktplaats?)
Maar goed, had/heb al een GT750 (A) en een GT250 ( in onderdelen) dus had er niet zoveel voor over....
wel wat spijt nu
maar ben benieuwd hoe het verder gaat.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan