Een goedeavond!
Heel dit weekend zijn we aan het sleutelen geweest aan de GT
Zaterdagmiddag kwam de postbode langs met een pakktje sproeiers!
DIe moesten er met geweld in?
Nee toch met beleid
Verder de carburateurs geplaatst met de luchtfilters, de gaskabels aangesloten en afgesteld.
Daarna oliepomphevel geplaatst en ook afgesteld. Olie in de olietank gedaan..
Benzinetank erop, de leidingen aangesloten en maar eens wat benzine in gegoten..
maar deze kwam er ook evensnel uit
Dit omdat een koperen ring van de vlotterbak zijn werk niet deed....
Dit toch snel weer verholpen met een nieuw ringetje en hij was lekvrij!
Daarna de koelvloeistof afgevuld(dit na ook een klein lek in de koppakking, wat ook opgelost is) alle kappen gemonteerd, accu erin. Benzine met wat olie gemengd en in de tank gegoten...
...Hij was klaar voor zijn eerste start!
Alles nog een keer nagelopen en toen maar eens de poging gewaagd!
Op de choke sloeg hij na een paar keer aan!
Liep eerst op 2 cilinders, maar na een tikje op de carb, ging hij meelopen..
misschien een vuiltje of vastzitten van vlotter?
Verder liep hij goed, thermostaat werkte, waterpomp werkte, oliepomp werkte.
Toen maar een klein rondje geprobeerd, klonk allemaal goed.. dus...
Zondag niet uitslapen maar rijden
rustig rondgereden, met wat tussenstops een kleine 100km gereden!
Nouja ik denk dat een filmpje beter werkt als foto's en tekst
Tatatatadaa!
(ps 1 tip, zet je volume hard!
)
(weet iemand de link om deze in een youtube venster hierin te plaatsen?)
Problemen die we tot nu toe tegenzijn gekomen...:
-voorvorkpoot 'zweet'.
-dempers resoneren erg bij bepaald toerental.
-dempers lekken ietswat langs de alu behuizing.
-en natuurlijk de fijnafstelling, maar de maat sproeiers zijn goed, bougie's bruin.
Dus we zijn nog niet uitgehobbyt