Suzuki GT 750 Project

Ja het begint al op te schieten, maar vandaag hebben we een hele grote sprong gemaakt.

Toen ik(zeb) terug kwam van het werk, had pa hem al volledig op zn wieltjes staan.
ik kom dus veel foto's tekort, hehe.

Vrijdag avond zijn we begonnen met assembleren van de voorvork, hier geen problemen gehad. En voorvork zat er zo in. Verder hadden we de wielen in orde gemaakt, omdat deze vandaag gebalanceerd zijn.
Klein beetje verf van de velgen. 'De banden zijn taaie joekels', zei de monteur die de banden erop legde, is verder vakkundig gebeurt. Dus geen probleem van gemaakt, het is makkelijk te herstellen.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met de achterbrug, deze scharniert op conische lagers. Hierom heen hebben we een O-ring gedaan, zodat het vuil beter buiten blijft.
Daarna zijn de wielen en dergelijk erin gekomen, en....

Stond hij op zijn bandjes!!
Even de uitlaten en tank+zitje erop, het begint al ergens op te lijken!!


Lekker brede achterband!


Verderrest zullen we de remmerij in orde gaan maken, en beginnen met de kabelboom te installeren. Ook stuurinrichting staat in de afbijt en zal allemaal worden opgeknapt.
Verder moet de rechtse schokbreker nog gemonteerd worden, maar moeten we eerst goed uitlijnen, ivm de ketting.

Zo dit was het weer voor vandaag!
Project is nog lang niet af, maar het begint Vorm te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Ja het begint al op te schieten, maar vandaag hebben we een hele grote sprong gemaakt.

Toen ik(zeb) terug kwam van het werk, had pa hem al volledig op zn wieltjes staan.
ik kom dus veel foto's tekort, hehe.

Vrijdag avond zijn we begonnen met assembleren van de voorvork, hier geen problemen gehad. En voorvork zat er zo in. Verder hadden we de wielen in orde gemaakt, omdat deze vandaag gebalanceerd zijn.
Klein beetje verf van de velgen. 'De banden zijn taaie joekels', zei de monteur die de banden erop legde, is verder vakkundig gebeurt. Dus geen probleem van gemaakt, het is makkelijk te herstellen.

Daarna zijn we aan de slag gegaan met de achterbrug, deze scharniert op conische lagers. Hierom heen hebben we een O-ring gedaan, zodat het vuil beter buiten blijft.
Daarna zijn de wielen en dergelijk erin gekomen, en....

Stond hij op zijn bandjes!!
Even de uitlaten en tank+zitje erop, het begint al ergens op te lijken!!
[~[url="http://img180.imageshack.us/img180/140/p4170159.jpg"]afbeelding~][/URL]

Lekker brede achterband!
[~[url="http://img153.imageshack.us/img153/410/p4170160.jpg"]afbeelding~][/URL]

Verderrest zullen we de remmerij in orde gaan maken, en beginnen met de kabelboom te installeren. Ook stuurinrichting staat in de afbijt en zal allemaal worden opgeknapt.
Verder moet de rechtse schokbreker nog gemonteerd worden, maar moeten we eerst goed uitlijnen, ivm de ketting.

Zo dit was het weer voor vandaag!
Project is nog lang niet af, maar het begint Vorm te krijgen!


Gadver dat wordt mooi :} :9~
 
Bedankt voor de reacties!

Van de week hebben we het internet afgespeurt voor een bedrijf die krukassen reviseert.
Via een Link kwamen we op -Knal naar Potz-.
Deze heeft komplete krukassen gereviseerd te koop, kun je hier dan de oude inleveren?
Heeft iemand ervaring met deze webshop/bedrijf met het bestellen van kleine onderdelen, zoals carb. rubbers, pakkingen en dergelijke?

Alvast bedankt!

Verder is er nog niet veel meer gebeurt aan de GT om een update te plaatsen, maar er wordt aan gewerkt!

Grt Hans en Zeb
 
Wow, erg cool! ben benieuwd naar de verdere opbouw straks!
 
Net zoals The Dunsz al zegt Potze is goed en betrouwbaar
 
Ook ik ben het hier mee eens. Ben bezig met een GT550 en bestel mijn onderdelen bij Erik. Hij heeft veel op voorraad. Is het niet op voorraad, dan probeert hij het te bestellen.

Daarnaast heeft hij veel kennis van de GT en is telefonisch bereid je te adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Een goede zondagmiddag! :) (ondankse het weer -O- )

Een lange tijd hier niet meer geupdated, shame on me :+
Maar het waren 2 drukke werkweken....

Maargoed, aan de GT is daarom niet al te veel geknutseld.
De remmerij is wel geplaatst en remt zekers goed! :Y
Bij achterste remkabel komt een klem overheen die samen met de uitlaten bij elkaar wordt geschroeft.




Daarnaast is de kabelboom gelegd, met het elektronica gebeuren achter bij accu houder.


Pa aant sleutelen:


De stuurinrichting is uit elkaar gehaald, zuiver gemaakt, gespoten en de letters rood ingekleurd.
Nadat we alles open hadden gemaakt, stond in het werkplaatshandboek:
''Maak de schakelaars niet open tenzij u om werk verlegen zit en kleine vingers heeft''. Whoeps :X :+ Maarja ondanks wat gepriegel hebben we het met vier handen, oftwel 20 dikke vingers, toch weer allemaal netjes in elkaar kunnen zetten *O*


Wanneer dadelijk de kabelboom gefatsoeneerd is, zullen we gaan beginnen aan het blok. Helaas wordt het ''Brommerkuipje'' tijdelijk geinstalleerd, totdat we op iets mooiers uitkomen. Pa heeft laatst een grote kostenpost gehad aan de auto, dus geldboom moet weer groeien:+

Grt Hans & Zeb
 
Laatst bewerkt:
Sorry mensen...
Helemaal vergeten de foto's te plaatsen.
Maar ze zijn toegevoegd!
 
Hallo,

Mooi project. Volg het al vanaf het begin. Hoe heb je het rood zo mooi ingekleurd. Moet ik ook nog gaan doen.
 
Hallo,

Mooi project. Volg het al vanaf het begin. Hoe heb je het rood zo mooi ingekleurd. Moet ik ook nog gaan doen.


Wordt errug mooi.............maarre zoals Ruud al zegt/vraagt ..wil de mijne ook doen
(leuk klusje voor de winter) hoe krijg je die kleine lettertjes een beetje "strak" ??
 
Hallo,

Mooi project. Volg het al vanaf het begin. Hoe heb je het rood zo mooi ingekleurd. Moet ik ook nog gaan doen.

Hallo Ruud en The Dunsz

Als eerst heb ik de behuizing zwart gespoten.
Daarna ben ik gaan rommelen in de plastic modelbouwdoos, en kwam ik een potje rode verf tegen.
Met sateprikkers heb ik de letters voorzichtig ingekleurd. Best wel een zenuwenwerk, want het kan soms uitlopen, waardoor een vlek krijgt ipv een letter.

Maar na wat oefenen lukt het wel.
 
Nou het is in ieder geval mooi geworden en dank voor je/jullie tip.

Een leuk klusje voor de komende winter avonden :W

Succ6 met het project *D
 
Hallo Mensen!

De laatste update betreft het assembleren van het frame *O*

De laatste hand is gelegd aan de draadboom en verlichting.
Het frame is nu op een paar puntjes na af.
Zo moet het zadel opnieuw bekleed worden, de kentekenhouder met remlicht moet nog gemaakt worden en zo nog paar kleine aandachtspuntjes.



URL=http://img691.imageshack.us/i/10052010024.jpg/]
10052010024.jpg
~[/URL]

Vandaag even wat fototjes geschoten met de Honda Cb750.




Omdat pa aan de motor verder ging en ik niet kon helpen, heb ik even een ''tussendoor'' projectje gehad. Heb een Honda Wallaroo gekocht voor een prikkie, maar wel met veel werk. Liep onregelmatig en na heel de draadboom opgeknapt te hebben, loopt hij weer als een zonnetje! :]
Daarnaast heeft de buitenkant ook wat aandacht gehad en ziet hij er weer fris uit *D
Brommer ga ik gebruiken om de laatste 2 maanden van dit schooljaar mee naar school te rijden. Genoeg hierover, want tis geen motor :X :+

Van een hopeloos gevalletje....


...naar:


Als het goed is gaan we in het verloop van deze week, een klein begin maken aan het blok *O*

Keep you updated 8-)
 
Laatst bewerkt:
Tja ben nog steeds geen fan van het koplampkuipje (ondanks dat het er netjes op zit)
geeft de voorkant een beetje chopper look....
Vanaf achter zit het er lekker dik uit... mi moet je dat voor ook toepassen...
Maar ondanks dat ziet het er erg goed uit...!

Brommertje knutselen is trouwens altijd leuk!!! succes!!
 
word netjes maar vind verhouding motor koplamp wat klein volgens de grote motor :P

wij zijn ook bezig met enkele gt's te restauren dus moest je vragen hebben of iets zoeken, of als de motor geboord moet worden ,kun je bij ons steeds terecht

groeten
 
word netjes maar vind verhouding motor koplamp wat klein volgens de grote motor :P

wij zijn ook bezig met enkele gt's te restauren dus moest je vragen hebben of iets zoeken, of als de motor geboord moet worden ,kun je bij ons steeds terecht

groeten

U heeft PM! :)
 
Goedeavond! :)

Hier zijn we met de eerste update van het sleutelen aan de ''waterkoker'' :+
Oftewel het blok.

Met de carburateurs zijn we naar een kennis gegaan voor een ultrasoonbadje, helaas waren de carbs te groot( en ja ook 1 voor 1 _O- ) Hij was de kleine 12mm van brommers gewend. Dusja dit ging niet, daarom hebben we ze zelf zo goed mogelijk schoongeweekt/gepoetst.
De membraamdeksels zijn gepolijst, en van de week nog even de vlotterbakjes *D


Pa is verder gegaan aan het blok, dit ging vrijwel probleemloos.
De cilinder is toe aan een poetsbeurtje en de zuigers zijn toe aan vervanging.
Iemand enige idee, waarom de zijkant van de 3e zuiger is afgeknabbeld en er een kuil inzit? :?




De koppelingskant was wat moeilijker. De borgmoer op de moer van de koppeling zat echt voor eeuwig vast, helaas hebben we die moeten breken..... Dit door er 8 gaatjes in te boren waarna hij kapotsprong. Is dit bij jullie ook wel eens voorgekomen?


Verder heeft de keerring van de krukas goed gelekt, want alles zat bij de ontsteking onder oude olie een koolresten, evenals de spoelpoorten.



Van het weekend zal het blok gesplitst worden en zullen we zien wat we daar aantreffen :+

Grt Hans en Zeb
 
Deuk in de zuigert= begin van gat er in! :Y
Stond dus te arm. Even goed je carbs bekijken met name de sproeierbezetting. En ook belangrijk de warmtegraad van je kaarsen (bougies)

Zuiger is behoorlijk aan het vreten geweest, kan ook nog slechte smering zijn geweest.

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan