Dag techneuten,
Ik heb een rare vraag. Zelf heb ik totaal geen verstand van techniek, en heb mijn motor dus naar de garage gebracht. Echter kunnen ze daar ook niet achter het probleem komen.
Eerst zal ik hier het probleem omschrijven:
Op vakantie kwam ik erachter dat de motor als het ware inhield bij 10.000 toeren, daarna heeft de motor het zelfs ook bij 8.000 toeren gedaan. Hij doet dit in elke willekeurige versnelling. Draaide ik de gashendel echter en halve mm dicht dan pakte de motor weer volop een liep direct door naar het rode gebied van de toerenteller.
Dit is dus niet zoals het hoort, dus heb ik de motor weggebracht. Hij moest toch een beurtje en nieuwe tandwielen en ketting hebben.
Bij de garage kwamen ze er al achter dat het luchtfilter helemaal dichtzat, en deze hebben ze vervangen. Het probleem leek hier eerst mee verholpen te zijn. Echter na een proefrit door de monteur bleek het probleem nog niet verholpen te zijn.
Hij heeft een aantal dingen geprobeerd, die zal ik even opsommen maar daar is het probleem niet mee opgelost. Heeft één van jullie dit probleem ook al eens meegemaakt of heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen.
Wat is er gebeurt:
Het bovenstaande is dus al gedaan, het is niet zo dat ik de monteur niet vertrouw. Integendeel, maar als 1 van jullie het misschien al heeft meegemaakt, of een idee heeft van wat het kan zijn... dan kan ik dat aan hem doorgeven.
Misschien is dit een overbodige toevoeging, maar ik vertel het wel even. Het gaat om een Amerikaanse GSX-R 600 uit 2006, die standaard een boordcomputer heeft die 78kw afgeeft. Er zit dus verschil in met de europese boordcomputer.
Nogmaals, ik ben een complete leek op het gebied van motor-techniek. Heb de motor dus ook niet thuis staan maar bij een garage. Ik kan dus niet iets voor jullie nakijken. Als jullie dus een eventuele oplossing hebben, kan ik deze hooguit voordragen aan de monteur.
Maar alle help is natuurlijk welkom!
Ik heb een rare vraag. Zelf heb ik totaal geen verstand van techniek, en heb mijn motor dus naar de garage gebracht. Echter kunnen ze daar ook niet achter het probleem komen.
Eerst zal ik hier het probleem omschrijven:
Op vakantie kwam ik erachter dat de motor als het ware inhield bij 10.000 toeren, daarna heeft de motor het zelfs ook bij 8.000 toeren gedaan. Hij doet dit in elke willekeurige versnelling. Draaide ik de gashendel echter en halve mm dicht dan pakte de motor weer volop een liep direct door naar het rode gebied van de toerenteller.
Dit is dus niet zoals het hoort, dus heb ik de motor weggebracht. Hij moest toch een beurtje en nieuwe tandwielen en ketting hebben.
Bij de garage kwamen ze er al achter dat het luchtfilter helemaal dichtzat, en deze hebben ze vervangen. Het probleem leek hier eerst mee verholpen te zijn. Echter na een proefrit door de monteur bleek het probleem nog niet verholpen te zijn.
Hij heeft een aantal dingen geprobeerd, die zal ik even opsommen maar daar is het probleem niet mee opgelost. Heeft één van jullie dit probleem ook al eens meegemaakt of heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen.
Wat is er gebeurt:
- Reguliere beurt
- Ketting + tandwielen vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Exupklep + motor eruit gehad, bleek 100% te werken.
- Injectie eruit gehaald, schoongemaakt en rubber ringetjes vervangen.
- Zonder luchtfilter gereden, leek beter te gaan maar is natuurlijk niet zoals het hoort en het probleem is er niet mee verholpen
- Boordcomputers gechecked en herstrart, geen foutmeldingen of problemen
Het bovenstaande is dus al gedaan, het is niet zo dat ik de monteur niet vertrouw. Integendeel, maar als 1 van jullie het misschien al heeft meegemaakt, of een idee heeft van wat het kan zijn... dan kan ik dat aan hem doorgeven.
Misschien is dit een overbodige toevoeging, maar ik vertel het wel even. Het gaat om een Amerikaanse GSX-R 600 uit 2006, die standaard een boordcomputer heeft die 78kw afgeeft. Er zit dus verschil in met de europese boordcomputer.
Nogmaals, ik ben een complete leek op het gebied van motor-techniek. Heb de motor dus ook niet thuis staan maar bij een garage. Ik kan dus niet iets voor jullie nakijken. Als jullie dus een eventuele oplossing hebben, kan ik deze hooguit voordragen aan de monteur.
Maar alle help is natuurlijk welkom!