Knipperlicht vervangen Suzuki GSX 600F

Martin54

MF'er
15 mrt 2024
42
37
Nieuw hier en gelijk een vraag.
Kort geleden was een bestelbus zo vriendelijk om mijn geparkeerde motor omver te rijden. Schade viel gelukkig mee, (spiegel en knipperlicht).
De nieuwe spiegel zit er al op maar nu het knipperlicht...
Het nieuwe knipperlicht is een kopie van het origineel gemaakt door JMP, 2 draads: een zwarte en een zwarte met een witte streep. maar verder geen beschrijving. Stekkertjes zitten er al aan.
Nu heb ik geen idee welke draad waar moet. Ik heb het net getest op een 9V batterij en het maakt niet uit welke draad ik op de + of - zet, het knipperlicht brandt bij alle combinaties. Geen idee hoe dit mogelijk is en Ik vraag mij nu dus af hoe ik het aan moet sluiten. Vanaf de schakelaar loopt een groene draad en een zwarte met een witte streep en ik heb een flauw vermoeden dat de groene de massa is omdat de zwart/witte zwaar geïsoleerd is.
Kan ik het gewoon uitproberen of loop ik dan een risico op kortsluiting. Elektronica is niet m'n sterkste punt...
Graag jullie advies en alvast bedankt!
 
Is het ineens een GSX-R geworden? ;)

Als je voortaan een stekker in het stopcontact steekt; wel opletten welk pootje er links en welke er rechts in moet.
Ik markeer het daarna gelijk met een viltstift. :t
 
Is het ineens een GSX-R geworden? ;)

Als je voortaan een stekker in het stopcontact steekt; wel opletten welk pootje er links en welke er rechts in moet.
Ik markeer het daarna gelijk met een viltstift. :t
Lol! Met gelijkstroom ligt dat toch ff anders, maar verder reikt mijn kennis ook niet.
Ik lees op engelstalige fora dat de GSX 600F ook een Gixxer wordt genoemd, of was dat nou met één x? 🤡
 
Lol! Met gelijkstroom ligt dat toch ff anders, maar verder reikt mijn kennis ook niet.
Geeft niet, maar een gloeilamp wisselstroom of gelijkstroom heeft inderdaad geen +/-.
Oude techniek want alles is LED geworden natuurlijk.
Nieuw in de winkel.
Ik lees op engelstalige fora dat de GSX 600F ook een Gixxer wordt genoemd, of was dat nou met één x? 🤡
Hier al veertig jaar Gixxer voor het eindigen op de R in GSX-R.
Maar als een massa het overneemt voor de GSX-F wie ben ik dan.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan