Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankzij de luisterspel tips heb ik de relai makkelijk kunnen vinden en hij zit links achter.

[afbeelding]

Alleen was ik zo slim om een 7 pins te kopen terwijl er een 4 pins onder zit :$ En formaat is ook heel anders. Heb al ff mail naar Motorlife gestuurd of ik hem kan ruilen.

[afbeelding]
Links de bestelde/foute. Rechts de originele.


_O- _O- _O-

toen ik de afbeelding er van zag was het eerste wat ik dacht: wtf, gaat dat wel passen.
volgende keer toch maar eerst kijken voor je wat besteld ;) :+

gelukkig kan je hem ruilen, en het had ons allemaal kunnen gebeuren :Y


GR NEMO!
 
Die van mij zat op een andere plaats en was wel degelijk 7 pins.
Onder de accubak.
Bij de zevenpins schijnt er ook iets van de jiffyschakelaar naar toe te gaan.

Sla het wph er maar 's op na. :Y

anyway, suc6
 
Laatst bewerkt:
Haha okee okee :P
Maar doe jij ook je luchtfilter dan?
Want ik heb alleen nog maar olie+filter in huis

Heb ook alleen olie en oliefilter besteld. Anderen vertelde dat de luchtfilter bij 24k beurt vervangen wordt.

We kunnen de luchtfilter sowieso even los halen en de staat bekijken. En misschien even doorblazen.
 
@ Hinkz: Ik denk dat wij deze moeten hebben.... :') Die heeft een 2 x 2 pins aansluiting...
Alhoewel ik hier toch wel over twijfel.... B|

Bestel jij die dan even. Dacht wacht ik wel even af :+ ;)

Heb ze al even gevraag of die wel gaat werken. Maar denk dat het ook niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Wph, hoofdstuk 9 pagina 6 fotonummer 4 onderdeel 12.

Dit is toch echt een 7 pins relais.

Er zijn er vast meer die dit vervangen hebben !
 
Dit moet 'm wezen !
full
 
Heb ook alleen olie en oliefilter besteld. Anderen vertelde dat de luchtfilter bij 24k beurt vervangen wordt.

We kunnen de luchtfilter sowieso even los halen en de staat bekijken. En misschien even doorblazen.

Als je even het wph er op na slaat, dan staat er in het hoofdstukje maintenance toch echt bij 18k het luchtfilter "Replacen".
 
Wat betreft het knipper relais, ben ik het volgens mij ook op andere site's tegenkomen dat het 7pins is. Doen je knippers het nog als het 4 pins relais er uit is? Dan weet je zeker dat je de goede hebt.
 
Luchtfilter: volgens wph vervangen bij 18 k. Volgens de GSR app (voor de android gebruikers onder ons) vervangen bij 24 k. Ik heb hem bij 18 k even bekeken, geblazen en hij zag er nog prima uit.... Bij 24 k wordt hij vervangen door een k&n filter....

Relais: hij komt vanmiddag bij me binnen, dan ga ik eens lekker er voor zitten... Misschien zit er per bouwjaar verschil in? Wordt vervolgd.....
 
Heb ook alleen olie en oliefilter besteld. Anderen vertelde dat de luchtfilter bij 24k beurt vervangen wordt.

We kunnen de luchtfilter sowieso even los halen en de staat bekijken. En misschien even doorblazen.

Komt helemaal goed :D
Vandaag en morgen moet ik wel werken en vrijdag komt de vrouw weer langs :P
 
Gelijk even de app gedownload. Wist niet eens dat er één app was. Bedankt voor de info.
 
Het oude en nieuwe relais:
20121023141603.jpg

Waar zit hij nou?
20121023141202.jpg

Ja echt waar!
20121023141234.jpg

Even los friemelen
20121023141451.jpg


Tadaaa!
 
Voor de liefhebbers heb ik in de OP meteen een aantal How to's neergezet...
Waarvoor hartelijk dank Kiwi :Y
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers heb ik in de OP meteen een aantal How to's neergezet...
Waarvoor hartelijk dank Kiwi :Y
goed zo!

het relai zit dus op een andere plek?
maar hij is dus gevonden *O* .

maar dat ze de jiffy hebben opgenomen als schakelvoorwarden in het knipperlicht relai vind ik omslachtig, maar zal wel weer kabels in de kabelboom schelen.
ik zelf zou een jiffy schakelaar tussen de noodstop hebben gezet (maar dan doen de richting aanwijzers het weer niet als de jiffy uit staat ;) ).


GR NEMO!
 
Komt helemaal goed :D
Vandaag en morgen moet ik wel werken en vrijdag komt de vrouw weer langs :P

Kom ik toch ook gezellig op vrijdag langs ;)

Heb de olie en filter binnen. Zitten geen ringetjes bij dus daarvoor wil ik nog even langs een garage.
 
:Y :Y :Y :Y :Y *O* *O* *O* *O* *O*
Nah nah nah nah!


@Hinkz: Hoop dat je het relais nog niet terug gestuurd hebt..... :P

:$

Heb hem nog liggen. Asap maar ff kijken hoe het bij mij zit maar denk dat ik daar een andere relai ga vinden welke ik wel kan vervangen voor de 7 pins :$

Wordt vervolgd!

THNX! :)
 
:$

Heb hem nog liggen. Asap maar ff kijken hoe het bij mij zit maar denk dat ik daar een andere relai ga vinden welke ik wel kan vervangen voor de 7 pins :$

Wordt vervolgd!

THNX! :)

Denk het ook, in eerste instantie had ik hetzelfde relais als jij gevonden. Niet alleen zat deze vast aan een andere kleur draden als die uit de achterkant komen, ik kon hem er uithalen zonder dat het knipperen stopte. Wel kreeg ik een F1 storing.... Vervolgens maar speurtochtje gedaan langs de hele kabelboom en toen kwam ik dus uit tussen de motor en de achterveer... Een beetje vreemde plaats, maar als je bedenkt dat het een japanse motor is toch ook weer niet....Die gasten zijn niet voor niks masters of compact.. _O-
 
Heu maar stond er niets in het almachtige WPH dan?? :o
Nja blij dat dat mysterie opgelost is *O*


Owh en ik las ergens dat n noorderling zn motor ging wassen en n bordje te koop eraan liet bungelen?? :o :o
 
Moet hiervoor de tank eraf?

:N :N
1; Buddyseat verwijderen
2; Kap links verwijderen
3; Gereedschapbakjesdeksel en gereedschap verwijderen (geeft beter zicht en meer ruimte)
4; Kijk achter het blok en voor de achterveer
5; De meest linkse van de twee blokjes is het relais
6;Trek het rubberen jasje naar voren om hem los van het steuntje te krijgen
7; Nu kun je hem langs het geleideblok van je ketting naar buiten friemelen
8; maak de clipjes aan de buitenzijde los met BV een dunne schroevedraaier (ik heb geen nagels :$ )
9;Verwijder het oude relais en plaats het nieuwe
10; Herhaal stap 1 t/m 7 in omgekeerde volgorde
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan