Suzuki GS750 DB 1978

_O- heeft het nog nut dat ik die originele gs750 spaakvelgen ga opzoeken..... :+

Nouja, ter inspiratie dan maar:

foto (1).webp


foto.webp
 
Extra oliekoeler vind ik altijd erg mooi staan.
Heb foto's gezien waar er 1 gemonteerd zat.
Voegt het iets toe of slaat het helemaal nergens op?
Heeft geen nut hier in Nederland, wel in warme landen of voor race gebruik.
Ik heb er ooit 1 gemonteerd op mijn Honda 750 KZ, het duurde veel langer voor de motor op temperatuur was,
dat is eerder een nadeel dan een voordeel. Ik had er ook een olietemperatuurmeter opzitten, het duurde een eeuwigheid voordat de olietemperatuur goed was.
 
Heeft geen nut hier in Nederland, wel in warme landen of voor race gebruik.
Ik heb er ooit 1 gemonteerd op mijn Honda 750 KZ, het duurde veel langer voor de motor op temperatuur was,
dat is eerder een nadeel dan een voordeel. Ik had er ook een olietemperatuurmeter opzitten, het duurde een eeuwigheid voordat de olietemperatuur goed was.
Ik heb ook een koeler op die van mij zitten, geen idee of het nodig is. Ik heb er een 1245cc big bore opzitten, dat was mijn idee er achter, en zomers wordt het blok soms echt wel warm.
 
Ik heb ook een koeler op die van mij zitten, geen idee of het nodig is. Ik heb er een 1245cc big bore opzitten, dat was mijn idee er achter, en zomers wordt het blok soms echt wel warm.
Dat is ook heel wat anders dan een standaard 750. :Y
Met een olietemperatuurmeter kan je ook zien hoe warm de olie word.
Maar ook olie is in al die jaren beter geworden, die geeft minder wrijving en kan ook hogere temperaturen aan.
Maar bij een oud blok wat nooit open is geweest daar kan je beter geen volsyntheet in doen.
Die olie lost ook de kool op die in al die jaren zich in de motor verzameld heeft, het gevolg kan dan een hoog olieverbruik worden.
Tenzij je weet dat de motor altijd op een volsyntheet gedraaid heeft, dan maakt het niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo eenvoudig om een uitlaatsysteem te kiezen.
Zo ontzettend veel te vinden overal.
Origineel is echt lastig het meeste wat aangeboden wordt is echt niet goed genoeg meer.
Voor mij onbekende merken wel te vinden maar geen idee of het een beetje 'normaal" klinkt.
Wil eigenlijk bij de 4 in 2 blijven.
En dat maakt het moeilijker.
 
Zijn de uitlaten zo slecht? Ik zie wel wat uitstulping wat op verrotte tussenschotjes wijst, maar je hebt toch nog wel wat tijd? Jou kennende kom je straks met een nos systeem dat ergens in donker Afrika achter in een hut van de hoofdman lag en dat hij in 1978 voor zijn verjaardag heeft gekregen van de Japanse keizer. Of zo.
 
Zijn de uitlaten zo slecht? Ik zie wel wat uitstulping wat op verrotte tussenschotjes wijst, maar je hebt toch nog wel wat tijd? Jou kennende kom je straks met een nos systeem dat ergens in donker Afrika achter in een hut van de hoofdman lag en dat hij in 1978 voor zijn verjaardag heeft gekregen van de Japanse keizer. Of zo.
Dat zou zo maar kunnen

Klopt de set die erop zit is best nog ok.
Begint aardig op te roesten en lekt een beetje maar kan nog een hele tijd mee.

Ben nu een tijdje aan het zoeken voor onderdelen
Is niet makkelijk tot nu toe veel niet meer leverbaar.
Dan is de beslissing om er iets speciaals van te maken makkelijker.
 
Die ronde (Yoshi?) voorbochten zijn ook erg mooi en tijdseigen. En waarschijnlijk nog zeldzamer
 
Een 4 in 1 vind ik persoonlijk niet mooi staan, maar dat is mijn gebrek.
Hetzelfde als een gsx1400 met 1 uitlaat, dan mis je ook iets aan de linker kant.
Dan zorg je ervoor dat je altijd aan de rechterkant opstapt. En schoonmaken en poetsen aan de linkerkant laat je door iemand anders doen.
 
Vanmorgen op Kleinanzeigen een owners manual voor de GS gevonden en nog een onderdeelboek.

Ik blijf druk bezig met zoeken
Kan even duren voor ik wat gevonden heb natuurlijk.
Ga rustig door
Ben met 2 projecten bezig de GS en de HB RG250.
Komt uiteindelijk wel goed :Y
Ideeën meningen en foto's altijd welkom
Screenshot_20250112_115425_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115437_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115440_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115442_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115445_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115430_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250112_115450_Kleinanzeigen.webp
 
Terug
Bovenaan Onderaan