Suzuki GS750 DB 1978

Dan zijn er veel details die makkelijk te verbeteren zijn
Ook omdat Suzuki veel onderdelen gebruikt op meerdere modellen

Zo was het schuifje van de stuurschakelaar gebroken en gerepareerd met kit en tape.

Dezelfde is ook gebruikt op de GT modellen en daar heb ik nog wel wat van liggen

Easy fix

20240921_184454.webp
 
Nu had ik al jaren een stabilisator voor de voorvork liggen van een GT750
Die past op.de GS

Wat ik een beetje wil gaan doen is zoveel mogelijk netjes te maken
Met gebruik van nieuwe originele onderdelen
Tank lakset laat ik zo of ik moet een originele nieuwe of betere vinden
Ga het niet laten spuiten.

Verder heb ik een zwak voor periode correcte aftermarket onderdelen
Wat we allemaal deden vroegah
Natuurlijk alleen maar als het zinder aanpassingen gemonteerd kan worden
Moet altijd weer terug naar origineel kunnen dus alles wat eraf komt blijft bewaard

20240921_195319.webp
20240921_195338.webp
20240921_195343.webp
 
Ik zit dagelijks op Japanse website op zoek naar onderdelen voor mijn 2 takt verzameling.

Intoetsen van een nieuwe zoekopdracht voor de GS is makkelijk gedaan.

Deze Kijima deksels gevonden

Ik vind dit soort dingen gewoon leuk en er goed uitzien


Nieuwe originele boutjes besteld en gemonteerd.

20241003_201703.webp
20241003_201724.webp
20241003_201801.webp
20241003_201654.webp
20241019_140024.webp
20241019_140851.webp
20241019_145420.webp
20241019_145811.webp
20241019_145829.webp
20241019_150231.webp
20241019_150253.webp
20241019_150239.webp
 
Toen ik begon met opknappen van motoren heb ik de carterdeksels van mij GT professioneel laten polijsten.
Er stond een artikel in Motor of Motor 73 waar een meneer uit Ameide polijst werk deed.
Ik daarheen en de deksels laten doen
Gewoon perfect bijna chroom.
Je had een zonnebril nodig om naar de GT te kunnen kijken.
Mijn opslag in de begin jaren was een licht vochtige schuur
Je raad het al het volgende seizoen zaten de zwarte pitjes en witte bloemkolen erop.:Y

Vanaf toen heb ik gezocht naar nos carterdeksels en gelukkig ook altijd kunnen vinden

Nu ook
Op 1 na heb ik de deksels nos
Nooit geweten dat het tandwiel deksels grijs aluminium gespoten is vanaf de fabriek.
Rest is wel gepolijst en in de blanke lak.

20250101_120016.webp
20250101_120021.webp
20250101_120035.webp
20250101_121750.webp
20250101_121800.webp
20250101_122308.webp
20250101_122320.webp
20250101_122350.webp
20250101_121514.webp
20250101_121522.webp
20250101_122014.webp
20250101_122022.webp
 
Om de topkoffer te kunnen monteren heeft de vorige eigenaar de beugeltjes van de knipperlichten moeten verwijderen.

Heb er 1 kunnen vinden de andere komt vast wel voorbij
Dan kan de beugel eraf

Het verchroomde handvat heb ik al gevonden

20250101_123155.webp
20250101_123202.webp
 
De wielen zijn wel echt slecht
De spaken verroest de velgen roestpitten.
Om het goed te doen moeten er nieuwe spaken in nieuwe velgen en naven nieuw of polijsten.

Daar hangt een heel hoog prijskaartje aan.

Ga daar even goed over nadenken en zoeken naar de onderdelen voor een normale prijs.

Heb een set gietwielen gekocht zodat ik wel kan blijven rijden en het er iets beter uitziet.
Screenshot_20241027_125145_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20241027_125148_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20241027_125151_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20241027_125153_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20241027_125159_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20241027_125206_Kleinanzeigen.webp
 
Leuke motor,

Nou moet je wel de rest van het motorblok netjes maken, anders ziet het er niet uit met die mooie klepdeksel zijplaatjes.......

En ze rijden echt erg fijn. Ik vind de mijne heerlijk om mee te toeren. Ondanks de 550cc kan je er enorm schakellui mee rijden.
Met een krukas van (gemeten) 14,5kg, gaat dat natuurlijk prima. Ik vind het een erg fijne motor.
Zeker gezien zijn leeftijd, vind ik hem, naar moderne maatstaven, echt goed rijden > prima chasis en fijn motorblok :t :]

Gaat bij mij ook niet meer weg.
 
De wielen zijn wel echt slecht
De spaken verroest de velgen roestpitten.
Om het goed te doen moeten er nieuwe spaken in nieuwe velgen en naven nieuw of polijsten.

Daar hangt een heel hoog prijskaartje aan.

Ga daar even goed over nadenken en zoeken naar de onderdelen voor een normale prijs.

Heb een set gietwielen gekocht zodat ik wel kan blijven rijden en het er iets beter uitziet.Bekijk bijlage 2084832Bekijk bijlage 2084833Bekijk bijlage 2084834Bekijk bijlage 2084835Bekijk bijlage 2084837Bekijk bijlage 2084838
Ik heb volgens mij nog wel een set nette velgen van een gs750…. Zonder de naven en spaken… (die heb ik nodig voor een project…. :X Nr.N+1)
Schijven heb ik wellicht ook nog :?
Maar of het voldoet aan jouw niveau weet ik natuurlijk niet.
Bij interesse wil ik ze wel even opsnorkelen in de box…
 
Ik heb volgens mij nog wel een set nette velgen van een gs750…. Zonder de naven en spaken… (die heb ik nodig voor een project…. :X Nr.N+1)
Schijven heb ik wellicht ook nog :?
Maar of het voldoet aan jouw niveau weet ik natuurlijk niet.
Bij interesse wil ik ze wel even opsnorkelen in de box…
Graag
 
En net een nieuw zijcover
Bij die erop zit zijn de bevestigings punten gebroken.
En rammelt tijdens het rijden

Screenshot_20250105_075954_Kleinanzeigen.webp
Screenshot_20250105_080002_Kleinanzeigen.webp
 
Setje progressieve veren??
 
Mooie achterschokkers voor weinig, wel even kijken of ze passen, zijn van een ander model.
 
Leuke motor. Voorvering is echt zacht. Ik had er 20W inzitten voor wat stuggere demping.
Remblokken had ik sinterblokken van JSPP en stalen remleidingen, dat was prima. Nog steeds knijpen, maar t remde wel.
Achtervering had ik Koni's, prima, tikkie stug. Uitlaat had ik eerst Megaton, beetje té, toen vervangen door een Marshall, allebei 4 in 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan