Suzuki GS750 DB 1978

Haha, in het begin van dit verhaal dacht ik al hij kan het toch niet laten, deze ziet er straks net zo bling-bling uit als de rest. 🤭
Wat de waarde betreft, langzamerhand zie je die toch omhoog gaan. Zei het niet zo hard als bij een 2 takt.
Japanners zullen wel blij zijn, werd eerst heel Japan leeggeroofd van Suzuki RG delen, zijn ze binnenkort af van de GS delen.:+
 
Je kan er wel wat leuks van maken.
IMG_9169.webp
 
Prachtige fiets. Ik heb een GS 550 uit ‘77 gehad in dezelfde kleurstelling. Jammer genoeg in de tijd dat fotorolletjes nog duur waren en mobieltjes niet bestonden. Dit is de enige van al de motoren die ik heb gehad, waar ik geen foto van heb.
 
Sprak hij bescheiden.....
Het is best lastig
Origineel bouwen/ houden is het makkelijkste.
Je weet wat je nodig hebt en hoeft het alleen maar te vinden _O- _O- _O-
Er iets speciaals van maken is veel moeilijker
Uitvinden wat 1 op 1 past voorvork andere wielen etc.
Anders speciale bussen beugels etc laten maken.
Ik doe dat op het moment met een RG250 en dat is echt veel werk
Maar Bas de foto hierboven ziet er echt goed uit.
Ga er me in verdiepen
De verhoudingen moeten wel blijven kloppen en gelukkig is de GS een forse motor.
Dank jullie wel voor het meedenken
 
Extra oliekoeler vind ik altijd erg mooi staan.
Heb foto's gezien waar er 1 gemonteerd zat.
Voegt het iets toe of slaat het helemaal nergens op?
 
Het is best lastig
Origineel bouwen/ houden is het makkelijkste.
Je weet wat je nodig hebt en hoeft het alleen maar te vinden _O- _O- _O-
Er iets speciaals van maken is veel moeilijker
Uitvinden wat 1 op 1 past voorvork andere wielen etc.
Anders speciale bussen beugels etc laten maken.
Ik doe dat op het moment met een RG250 en dat is echt veel werk
Maar Bas de foto hierboven ziet er echt goed uit.
Ga er me in verdiepen
De verhoudingen moeten wel blijven kloppen en gelukkig is de GS een forse motor.
Dank jullie wel voor het meedenken
Die motor hier boven heeft denk ik 18 inch Dymags, vind ik echt perfect bij dit type motor passen.
 
Die motor hier boven heeft denk ik 18 inch Dymags, vind ik echt perfect bij dit type motor passen.
Mijn eerste "echte nieuwe" motor was een Suzuki GSX400 beeldschoon vond ik die style toen, ook al waren het "brommer"bandjes. Ik heb u weer een Suzuki,...blij mee. @TS maak er wat moois van,...wordt de wereld beter en mooier van.
 
Extra oliekoeler vind ik altijd erg mooi staan.
Heb foto's gezien waar er 1 gemonteerd zat.
Voegt het iets toe of slaat het helemaal nergens op?
Er zit al een bak olie in dat blok, ik meen 3,5 liter, voor op straat lijkt me het niet nodig. Voor een pré SACS 750 is dat behoorlijk. Er zullen in de endurance 1000's wel oliekoelers hebben gezeten, daar weet @Robinjo meer van.

Ik denk dat een elektronische ontsteking, eventueel met betere bobines, fijn is voor de dagelijkse betrouwbaarheid.

Als periodecorrect aanpassen het doel is zou ik eerst gaan voor een betere voorvork (stijvere constructie en betere demping), dan voor flatslides vanwege de kwijlfactor, dan de ontsteking. Olietemperatuurmeter zou ik eerst monteren en monitoren, pas een koeler monteren als je bij 30 graden+ in de stad of met flink doorperen hoog blijft zitten.

Volgens mij zit de oliedruksschakelaar achter de cilinderbank op het carter, kun je wrs iets opzetten dat de druk op een metertje kan weergeven. Misschien ook wel gecombineerd met de temperatuur. Aan de rechetrzijkant/achterkant cilinderblok zit volgens mij ook nog een bout waar je oliedruk kunt meten.
 
Er zit al een bak olie in dat blok, ik meen 3,5 liter, voor op straat lijkt me het niet nodig. Voor een pré SACS 750 is dat behoorlijk. Er zullen in de endurance 1000's wel oliekoelers hebben gezeten, daar weet @Robinjo meer van.

Ik denk dat een elektronische ontsteking, eventueel met betere bobines, fijn is voor de dagelijkse betrouwbaarheid.

Als periodecorrect aanpassen het doel is zou ik eerst gaan voor een betere voorvork (stijvere constructie en betere demping), dan voor flatslides vanwege de kwijlfactor, dan de ontsteking. Olietemperatuurmeter zou ik eerst monteren en monitoren, pas een koeler monteren als je bij 30 graden+ in de stad of met flink doorperen hoog blijft zitten.

Volgens mij zit de oliedruksschakelaar achter de cilinderbank op het carter, kun je wrs iets opzetten dat de druk op een metertje kan weergeven. Misschien ook wel gecombineerd met de temperatuur. Aan de rechetrzijkant/achterkant cilinderblok zit volgens mij ook nog een bout waar je oliedruk kunt meten.
Dank je wel
De metertjes heb ik liggen van racimex
Oliekoeler gaat er niet op.

Enig idee wat voor " betere" voorvork er in zou passen?

Klopt nieuwe ontsteking staat al op het verlanglijstje
 
Met de standaard kroonplaten wrs niet zoveel, ik meen dat de poten 35mm "dik"zijn. De standaard vork is dacht ik ook behoorlijk lang van zichzelf. Ik meen wel eens een '88 of '89 GSXR750 vork er in gezien te hebben, maar dan komen de uitlaatbochten wel flink richting stoeprand. Zou voor mijn smaak wel een normale vork moeten zijn bij zo'n motor, geen USD, dat is meer restomod.

FF zoeken of ik dat bestandje met met maten van voorvorken nog kan vinden, kun je wat gerichter zoeken

Ook weer @Robinjo had dacht ik een GS1000, vork weet ik niet. @reinhoud heeft een Turbo GS1000 met een andere vork erin, ik weet zo niet welke.
 
Met de standaard kroonplaten wrs niet zoveel, ik meen dat de poten 35mm "dik"zijn. De standaard vork is dacht ik ook behoorlijk lang van zichzelf. Ik meen wel eens een '88 of '89 GSXR750 vork er in gezien te hebben, maar dan komen de uitlaatbochten wel flink richting stoeprand. Zou voor mijn smaak wel een normale vork moeten zijn bij zo'n motor, geen USD, dat is meer restomod.

FF zoeken of ik dat bestandje met met maten van voorvorken nog kan vinden, kun je wat gerichter zoeken

Ook weer @Robinjo had dacht ik een GS1000, vork weet ik niet. @reinhoud heeft een Turbo GS1000 met een andere vork erin, ik weet zo niet welke.
Ik heb een voorvork van een GSXR600 uit 2006 in mijn GS1000

2056370-2233302d3cb740d6aa74b5dfbec1eb28.webp
by
 
Quote uit dit artikel over de race GS750 met een door Pops gekieteld blok: klik je wordt wel hebberig van het doorlezen.. ;)

The front forks and triple trees looked stock but actually were factory race parts. Forks were the archetype of air forks with an air valve on each top cap, billet bottoms and 36mm diameter tubes (while the stock ones were 35mm). The triple trees were, despite their hand sanded edges, also billet.

Plaatjes, want mooi
1736194793739.webp


1736194809982.webp
 
Uit de archieven van oldskoolsuzuki.info
1736194920887.webp


1736194978371.webp


Standaard Bandit en GSXF vorken zijn imho niet echt een grote verbetering als het op demping aankomt.
 
Quote uit dit artikel over de race GS750 met een door Pops gekieteld blok: klik je wordt wel hebberig van het doorlezen.. ;)

The front forks and triple trees looked stock but actually were factory race parts. Forks were the archetype of air forks with an air valve on each top cap, billet bottoms and 36mm diameter tubes (while the stock ones were 35mm). The triple trees were, despite their hand sanded edges, also billet.

Plaatjes, want mooi
Bekijk bijlage 2085958

Bekijk bijlage 2085959
Gelezen
Leuk
Dank je wel
 
Ik heb meerdere GS750's en GS1000's gehad, nu nog steeds een Wes Cooley maar die blijft saai origineel. O-)

Mijn eerste GS750 was vrij normaal, beetje een brik :9 mijn tweede werd een super low budget GS7/10, een wat sneller brik dus... de derde in 1999 werd een echt kale caféracer, in een tijd dat het ongehoord was dat een viercilinder japanner daarvoor als basis gebruikt werd, andere tijden. De vierde werd de 7/12 Retro-Fighter, beest van een ding met een 1989 GSX-R 750 RSU vork en 17 inch spaakwielen een stukje lager als standaard maar omdat de collector mooi in het midden zat was er toch nog aardig mee te sturen hoor. Het eerdere model GSX-R voorvork (Slabby) en wielen
worden in de Classic Race vaak op luchtkoelers gebouwd.
 
Ga dit rustig uitpluizen en kijken wat ik ermee kan
Heel erg bedankt voor de hulp
Wij helpen jou, jij bouwt weer iets moois, wij weer een mooi topic. Iedereen blij.

Ik heb echt genoten van je RG topics, het geduld en perfectionisme dat jij hebt, heb ik zelf minder, dat maakt het juist mooi om bij jou mee te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan