Zeg, we gaan geen verwijten maken hè
Ik moest binnen 2 minuten boven zijn voor de les, anders had ik heibel
Maar wie poste er hier als eerste dattie je WEL herkend had...hahaha
Ik heb ook weer eens een probleem
Zit nu 54.000km op het blokje
Problemen:
Hoog olie verbruik.
Olie is een beetje aan de donkere kant.
Sinds 5km bij hogere toeren last van een onregelmatig tikkend geluidje in het blok.
Er druppelt bij meer dan 2000 toeren ook wat uit de uitlaat. (verbinding 2 naar 1 stuk)
Bougies zijn niet nat.
Iemand een idee ?
p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.
Ik heb ook weer eens een probleem
Zit nu 54.000km op het blokje
Problemen:
Hoog olie verbruik.
Olie is een beetje aan de donkere kant.
Sinds 5km bij hogere toeren last van een onregelmatig tikkend geluidje in het blok.
Er druppelt bij meer dan 2000 toeren ook wat uit de uitlaat. (verbinding 2 naar 1 stuk)
Bougies zijn niet nat.
Iemand een idee ?
p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.
ZoooooooooooooooooooooooUitlaat zit erop K kreeg um alleen niet hoger maar kvind dat de demper er zo strak opzit
[afbeelding]
Hehe een leuk speeltje iddSoundfile wordt deze week nog gemaakt
Nice!ZoooooooooooooooooooooooUitlaat zit erop K kreeg um alleen niet hoger maar kvind dat de demper er zo strak opzit
[afbeelding]`
[afbeelding]
[afbeelding]
HeheAls je nu een kneedown gaat maken. Raakt je uitlaat dan niet de grond?
Dat was half MF-OostDr is ook een topic van bij waar is wat te doen.
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!
Heb trouwens een nieuw probleempje
Vanmiddag op de duitse autobaan leuk aan het rijden, deed heel rustig aan, lekker genieten van het mooi weer.
En dan begint de GS ineens in te houden, dus Frant!c naar rechts op de vluchtstrook ff doorrollen.
Als ik de koppeling in trok sloeg ie gewoon af, als ik ff terug schakelde en de koppeling weer los liet ging ie weer lopen net als wanneer je em aan zou rennen, het was heel duidelijk dat ie geen benzine kreeg, terwijl er pas 15 km op een volle tank opzaten.
Klopte dus niet echt.
Doorrollend op de vluchtstrook een beetje met het gas spelen en dan begon ie wel weer redelijk te lopen. Na een paar seconde gewoon weer goed op het gas en ik kon weer door. Heb dit in totaal 220 km ongeveer 4 keer gehad.
Ik denk dat het probleem is dat de tank vacuum zuigt, waardoor er dus geen benzine meer loopt. Ik neem aan dat de GS een tankontluchting heeft, maar ik kan er in de WPH niets over vinden, lijkt mij dat het in de dop zit. Maar daar kan ik ook niets in die richting vinden.
Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?
Hoor het graag
Zéker elke maand?Ik heb ook weer eens een probleem
p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.
yups, vergelijkbare ervaring, en nooit zin gehad om het op te gaan lossen aangezien ik niet al te veel snelweg pakte. Hij heeft er nu nog steeds last van. Gok tankontluchting, vuil in de carbs of gewoon een wáy to arme afstelling wat te maken zou kunnen hebben met het maffe 25kw kitje. Heb er wel vaker van gehoord.Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!
Heb trouwens een nieuw probleempje
Vanmiddag op de duitse autobaan leuk aan het rijden, deed heel rustig aan, lekker genieten van het mooi weer.
En dan begint de GS ineens in te houden, dus Frant!c naar rechts op de vluchtstrook ff doorrollen.
Als ik de koppeling in trok sloeg ie gewoon af, als ik ff terug schakelde en de koppeling weer los liet ging ie weer lopen net als wanneer je em aan zou rennen, het was heel duidelijk dat ie geen benzine kreeg, terwijl er pas 15 km op een volle tank opzaten.
Klopte dus niet echt.
Doorrollend op de vluchtstrook een beetje met het gas spelen en dan begon ie wel weer redelijk te lopen. Na een paar seconde gewoon weer goed op het gas en ik kon weer door. Heb dit in totaal 220 km ongeveer 4 keer gehad.
Ik denk dat het probleem is dat de tank vacuum zuigt, waardoor er dus geen benzine meer loopt. Ik neem aan dat de GS een tankontluchting heeft, maar ik kan er in de WPH niets over vinden, lijkt mij dat het in de dop zit. Maar daar kan ik ook niets in die richting vinden.
Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?
Hoor het graag
Niet echt het idee dat het aan oude benzine ligt. Feit dat het al ontbrand is een goed teken. Hetzij in de motor of in je uitlaat
Komt er niet toevallig benzine uit je luchtfilterhuis gedruppeld? Ik had namelijk tijdje terug zelfde soort probleem. Leek toen alsof het in mijn uitlaatbochten nog aan het ontbranden was. Had toen te maken met fuel-level in de carb's en vlotters die niet goed werkte... Mijn luchtfilterhuis kwam toen zelfs onder de benzine te zitten met als gevolg ook een veel te rijk mengsel en een overvloed van benzine in mijn uitlaat. Had in ieder geval enigzins zelfde symptomen als je nu beschrijft... maar of het echt hetzelfde is is nog de vraag...
Zijn opzich veel dingen om verder te controleren. Wat triviale dingen om te controleren:
Timing van ontsteking is ook goed?
Kleppen staan goed afgesteld?
Bobines, bougie kabels en bougies goed?
Geen vuile carb's?
Uitlaatbochten goed vast zitten, trekt geen valse lucht vooraan het motorblok?
Wel een goede manier om hem te proberen te starten.
- Eerst bougies eruit draaien en schoonmaken
- Vlotterbakken onderaan de carb's aftappen.
- Verse benzine in tank gooien en op pri-stand weer goed vol laten lopen (weet je gelijk dat dat het probleem niet meer is...)
- Even paar seconden (10 - 15) doorstarten tot je de benzine goed ruikt
- Dan bougies er terug in en starten
(Misschien dat je dit zo als doet maar dat is dus wel ideale manier om te starten als motor lang heeft stilgestaan/niet goed gedaan heeft...)
Vieze geurtje zou ik me niet zo druk om maken in ieder geval. Tenzij het naar verbrand metaal ruikt
Succes ermee in ieder geval en als je meer weet en er nog niet uitkomt. Let us know
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!
Neuhj niet zo heel erg, de meesten zijn daar wel een stuk ouderMaar wel soms gezellig, beetje motorrijders uit de buurt aangezien ik verder geen motorrijders ken.
Geen motorisch probleem. Het ligt aan je accu. Die is te slap waardoor jouw stroomcircuit gewoon wegvalt.
Neuhj niet zo heel erg, de meesten zijn daar wel een stuk ouderMaar wel soms gezellig, beetje motorrijders uit de buurt aangezien ik verder geen motorrijders ken.