Niet echt het idee dat het aan oude benzine ligt. Feit dat het al ontbrand is een goed teken. Hetzij in de motor of in je uitlaat
Komt er niet toevallig benzine uit je luchtfilterhuis gedruppeld? Ik had namelijk tijdje terug zelfde soort probleem. Leek toen alsof het in mijn uitlaatbochten nog aan het ontbranden was. Had toen te maken met fuel-level in de carb's en vlotters die niet goed werkte... Mijn luchtfilterhuis kwam toen zelfs onder de benzine te zitten met als gevolg ook een veel te rijk mengsel en een overvloed van benzine in mijn uitlaat. Had in ieder geval enigzins zelfde symptomen als je nu beschrijft... maar of het echt hetzelfde is is nog de vraag...
Zijn opzich veel dingen om verder te controleren. Wat triviale dingen om te controleren:
Timing van ontsteking is ook goed?
Kleppen staan goed afgesteld?
Bobines, bougie kabels en bougies goed?
Geen vuile carb's?
Uitlaatbochten goed vast zitten, trekt geen valse lucht vooraan het motorblok?
Wel een goede manier om hem te proberen te starten.
- Eerst bougies eruit draaien en schoonmaken
- Vlotterbakken onderaan de carb's aftappen.
- Verse benzine in tank gooien en op pri-stand weer goed vol laten lopen (weet je gelijk dat dat het probleem niet meer is...)
- Even paar seconden (10 - 15) doorstarten tot je de benzine goed ruikt
- Dan bougies er terug in en starten
(Misschien dat je dit zo als doet maar dat is dus wel ideale manier om te starten als motor lang heeft stilgestaan/niet goed gedaan heeft...)
Vieze geurtje zou ik me niet zo druk om maken in ieder geval. Tenzij het naar verbrand metaal ruikt
Succes ermee in ieder geval en als je meer weet en er nog niet uitkomt. Let us know