Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeg, we gaan geen verwijten maken hè :+
Ik moest binnen 2 minuten boven zijn voor de les, anders had ik heibel B|

Maar wie poste er hier als eerste dattie je WEL herkend had... O-) hahaha ;)

Dat was gewoon omdat ik je de kans wou geven het goed te maken O-)

Ik ben zo'n vergevings gezind persoon *D
 
Ik heb ook weer eens een probleem -O-
Zit nu 54.000km op het blokje

Problemen:
Hoog olie verbruik.
Olie is een beetje aan de donkere kant.
Sinds 5km bij hogere toeren last van een onregelmatig tikkend geluidje in het blok.
Er druppelt bij meer dan 2000 toeren ook wat uit de uitlaat. (verbinding 2 naar 1 stuk)
Bougies zijn niet nat.

Iemand een idee ?

p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook weer eens een probleem -O-
Zit nu 54.000km op het blokje

Problemen:
Hoog olie verbruik.
Olie is een beetje aan de donkere kant.
Sinds 5km bij hogere toeren last van een onregelmatig tikkend geluidje in het blok.
Er druppelt bij meer dan 2000 toeren ook wat uit de uitlaat. (verbinding 2 naar 1 stuk)
Bougies zijn niet nat.

Iemand een idee ?

p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.

2 LITER?
Uhm er gaat 3.4 liter in als je olie + filter vervangt.. gooi je blok maar weg dan want je hebt met veeeeeeel te weinig olie gereden :X
 
Ik heb ook weer eens een probleem -O-
Zit nu 54.000km op het blokje

Problemen:
Hoog olie verbruik.
Olie is een beetje aan de donkere kant.
Sinds 5km bij hogere toeren last van een onregelmatig tikkend geluidje in het blok.
Er druppelt bij meer dan 2000 toeren ook wat uit de uitlaat. (verbinding 2 naar 1 stuk)
Bougies zijn niet nat.

Iemand een idee ?

p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.

Denk dat het wat meerdere dingen bij elkaar zijn...

Dat donker is kan gewoon 'leeftijd' van de olie zijn. Die wordt sowieso donker na verloop van tijd. Tikkend geluid kan ook vanalles zijn. Camchain, kleppen etc...

Verbruik van de olie kan ook in verslijten van zuigerringen liggen of iets in die richting. Motor verbrandt dan olie mee omdat het niet goed tegen wordt gehouden. En je ziet er aan de buitenkant dus niets van.

Als het echt problemen oplevert misschien geen slecht idee om alles eens even goed na te kijken... of na te laten kijken...
 
Zooooooooooooooooooooooo :9~ Uitlaat zit erop 8-) K kreeg um alleen niet hoger maar kvind dat de demper er zo strak opzit 8-)


[afbeelding]


Als je nou op die kant zou vallen (wat ik uiteraard niet hoop) dan is je uitlaat zòòò zwaar naar de kloten. Dan buigt ie mooi om de banjobout van je remklauw... Ik zou hem toch iets hoger proberen te plaatsen.

Maar idd, tis zwaar vet speeltje :9~ (btw, Soundfile online?)
 
Haha zo zat de demper gistern nog :P das pas laag :+
4dc8a38.jpg
 
Dat was half MF-Oost :) Dr is ook een topic van bij waar is wat te doen.

Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!

Heb trouwens een nieuw probleempje :P

Vanmiddag op de duitse autobaan leuk aan het rijden, deed heel rustig aan, lekker genieten van het mooi weer.

En dan begint de GS ineens in te houden, dus Frant!c naar rechts op de vluchtstrook ff doorrollen.
Als ik de koppeling in trok sloeg ie gewoon af, als ik ff terug schakelde en de koppeling weer los liet ging ie weer lopen net als wanneer je em aan zou rennen, het was heel duidelijk dat ie geen benzine kreeg, terwijl er pas 15 km op een volle tank opzaten.
Klopte dus niet echt.

Doorrollend op de vluchtstrook een beetje met het gas spelen en dan begon ie wel weer redelijk te lopen. Na een paar seconde gewoon weer goed op het gas en ik kon weer door. Heb dit in totaal 220 km ongeveer 4 keer gehad.

Ik denk dat het probleem is dat de tank vacuum zuigt, waardoor er dus geen benzine meer loopt. Ik neem aan dat de GS een tankontluchting heeft, maar ik kan er in de WPH niets over vinden, lijkt mij dat het in de dop zit. Maar daar kan ik ook niets in die richting vinden.

Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?

Hoor het graag :)
 
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!

Heb trouwens een nieuw probleempje :P

Vanmiddag op de duitse autobaan leuk aan het rijden, deed heel rustig aan, lekker genieten van het mooi weer.

En dan begint de GS ineens in te houden, dus Frant!c naar rechts op de vluchtstrook ff doorrollen.
Als ik de koppeling in trok sloeg ie gewoon af, als ik ff terug schakelde en de koppeling weer los liet ging ie weer lopen net als wanneer je em aan zou rennen, het was heel duidelijk dat ie geen benzine kreeg, terwijl er pas 15 km op een volle tank opzaten.
Klopte dus niet echt.

Doorrollend op de vluchtstrook een beetje met het gas spelen en dan begon ie wel weer redelijk te lopen. Na een paar seconde gewoon weer goed op het gas en ik kon weer door. Heb dit in totaal 220 km ongeveer 4 keer gehad.

Ik denk dat het probleem is dat de tank vacuum zuigt, waardoor er dus geen benzine meer loopt. Ik neem aan dat de GS een tankontluchting heeft, maar ik kan er in de WPH niets over vinden, lijkt mij dat het in de dop zit. Maar daar kan ik ook niets in die richting vinden.

Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?

Hoor het graag :)

Tankontluchting zit onderaan de tank, slangetje in het midden (achter de benzineslangentjes). FF direct als hij er mee stopt tankdop los doen, als hij dan sist is het de ontluchting.

Kan echter ook vuil in de carbs zijn wat de sproeiers blokkeerd.
 
Ik heb ook weer eens een probleem -O-
p.s. Kheb er net gewoon 2 liter olie bij gegooit !!
En ik kijk zeker elke maand me olie pijl na, en de onderkant van me blok is droog.
Zéker elke maand? :X

Voor élk sportief ritje en om de twee weken keek ik even naar de olie... en ja, dan ging er altijd wel wat bij.

Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?
yups, vergelijkbare ervaring, en nooit zin gehad om het op te gaan lossen aangezien ik niet al te veel snelweg pakte. Hij heeft er nu nog steeds last van. Gok tankontluchting, vuil in de carbs of gewoon een wáy to arme afstelling wat te maken zou kunnen hebben met het maffe 25kw kitje. Heb er wel vaker van gehoord.

en ja, de koper weet er van :W
 
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!

Heb trouwens een nieuw probleempje :P

Vanmiddag op de duitse autobaan leuk aan het rijden, deed heel rustig aan, lekker genieten van het mooi weer.

En dan begint de GS ineens in te houden, dus Frant!c naar rechts op de vluchtstrook ff doorrollen.
Als ik de koppeling in trok sloeg ie gewoon af, als ik ff terug schakelde en de koppeling weer los liet ging ie weer lopen net als wanneer je em aan zou rennen, het was heel duidelijk dat ie geen benzine kreeg, terwijl er pas 15 km op een volle tank opzaten.
Klopte dus niet echt.

Doorrollend op de vluchtstrook een beetje met het gas spelen en dan begon ie wel weer redelijk te lopen. Na een paar seconde gewoon weer goed op het gas en ik kon weer door. Heb dit in totaal 220 km ongeveer 4 keer gehad.

Ik denk dat het probleem is dat de tank vacuum zuigt, waardoor er dus geen benzine meer loopt. Ik neem aan dat de GS een tankontluchting heeft, maar ik kan er in de WPH niets over vinden, lijkt mij dat het in de dop zit. Maar daar kan ik ook niets in die richting vinden.

Iemand een tip ? een vergelijkbare ervaring inc. oplossing ?

Hoor het graag :)

Geen motorisch probleem. Het ligt aan je accu. Die is te slap waardoor jouw stroomcircuit gewoon wegvalt.
 
Niet echt het idee dat het aan oude benzine ligt. Feit dat het al ontbrand is een goed teken. Hetzij in de motor of in je uitlaat })

Komt er niet toevallig benzine uit je luchtfilterhuis gedruppeld? Ik had namelijk tijdje terug zelfde soort probleem. Leek toen alsof het in mijn uitlaatbochten nog aan het ontbranden was. Had toen te maken met fuel-level in de carb's en vlotters die niet goed werkte... Mijn luchtfilterhuis kwam toen zelfs onder de benzine te zitten met als gevolg ook een veel te rijk mengsel en een overvloed van benzine in mijn uitlaat. Had in ieder geval enigzins zelfde symptomen als je nu beschrijft... maar of het echt hetzelfde is is nog de vraag...

Zijn opzich veel dingen om verder te controleren. Wat triviale dingen om te controleren:

Timing van ontsteking is ook goed?
Kleppen staan goed afgesteld?
Bobines, bougie kabels en bougies goed?
Geen vuile carb's?
Uitlaatbochten goed vast zitten, trekt geen valse lucht vooraan het motorblok?

Wel een goede manier om hem te proberen te starten.

- Eerst bougies eruit draaien en schoonmaken
- Vlotterbakken onderaan de carb's aftappen.
- Verse benzine in tank gooien en op pri-stand weer goed vol laten lopen (weet je gelijk dat dat het probleem niet meer is...)
- Even paar seconden (10 - 15) doorstarten tot je de benzine goed ruikt *D
- Dan bougies er terug in en starten
(Misschien dat je dit zo als doet maar dat is dus wel ideale manier om te starten als motor lang heeft stilgestaan/niet goed gedaan heeft...)

Vieze geurtje zou ik me niet zo druk om maken in ieder geval. Tenzij het naar verbrand metaal ruikt :9

Succes ermee in ieder geval en als je meer weet en er nog niet uitkomt. Let us know ;)

Gisteren heb ik het volgende uitgeprobeerd:


- Carbs leeg laten lopen en gemerkt dat mijn naftbak nog op 'off' stond.
- De tap van naftbak met zelf ineengeknutseld rubber terug waterdicht gemaakt.
- Carbs terug alten vollopen met verse benzine
-

Er is nu dus behoorlijke onsteking want hij knalt nog vaker. Mss 2 keer op de 10 seconden. Nu denk ik dat ik de dichtingen van mijn 'nieuwe' uitlaat, ben vergeten te monteren. Ik ga vandaag de dichtingen van mijn vorige uitlaat proberen te hergebruiken. Maar ik ga er nieuwe bestellen.
 
Duidekijk, had het topic wel is voorbij zien komen, ben jij daar heel actief dan ?!

Neuhj niet zo heel erg, de meesten zijn daar wel een stuk ouder :) Maar wel soms gezellig, beetje motorrijders uit de buurt aangezien ik verder geen motorrijders ken.
 
Neuhj niet zo heel erg, de meesten zijn daar wel een stuk ouder :) Maar wel soms gezellig, beetje motorrijders uit de buurt aangezien ik verder geen motorrijders ken.


Dus wij zijn geen motorrijders :? -O-


















:+

Goedemorgen :W
 
Geen motorisch probleem. Het ligt aan je accu. Die is te slap waardoor jouw stroomcircuit gewoon wegvalt.

Dat lijkt me niet, want de lampen blijven keurig branden, en ik kan ook gewoon direct starten als hij afgeslagen is.

Heb m'n accu vorige maand nog door een specialist op m'n werk laten bekijken en meten en die vond dat ik gek was als ik em zou vervangen.

Neuhj niet zo heel erg, de meesten zijn daar wel een stuk ouder :) Maar wel soms gezellig, beetje motorrijders uit de buurt aangezien ik verder geen motorrijders ken.

Ja precies, dat ze allemaal wat te oud waren was ook mijn idee.
 
Hallo mede MF-ers,

Ik zwerf al een tijdje op dit forum rond, maar ik wilde me toch nog even voorstellen. Ik heb 22 januari mijn motor rijbewijs gehaald, en heb half februari een GS500e slingshot uit '91 gekocht met een km.stand van 46000. Ik ben erg tevreden met deze aankoop. Half maart ben ik er helaas mee uit de bocht gevlogen wat me een gebroken pols en wat lichte schade opleverde (spiegels e.d.). Dit heb ik inmiddels weten te herstellen. Zou iemand de volgende foto's in het OP willen zetten? Alvast bedankt!
full

full

full


Overiggens heb ik vandaag bij de hanzehogeschool in Groningen nog 2 Gsjes gespot. Kenteken: MK-67-LY (zelfde kleurstelling als ik heb)en MJ-64-KY (paarse kleurstelling) Mensen van hier? Misschien kunnen we een keer wat samen touren?
Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan