Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewijzigd :Y

Maar rijdt je dan nu nog steeds op dezelfde GS :? Of op een andere GS :? Of op een andere motor :?

vertel vertel vertel!!!
:}

Rijdt nu op een 'nieuwe' GS. Een rooie met blerpijp :+
Bj 93 en heeft meer kilometers dan de vorige, maar daar was de prijs ook naar...Tis er eentje met een 'stuur' _O- (geen clip ons dus) :P
Via ebay een blokspoiler binnen gevist, ziet er wel leuk uit :+
Velgstriping ligt te wachten. Zit er aan te denken om mss die tellerbakverlichting een ander kleurtje te geven...weet alleen niet welke kleur :+

Geloof dat dat het zo'n beetje was...foto zou eigenlijk wel handig zijn :P

:W
 
:}

Rijdt nu op een 'nieuwe' GS. Een rooie met blerpijp :+
Bj 93 en heeft meer kilometers dan de vorige, maar daar was de prijs ook naar...Tis er eentje met een 'stuur' _O- (geen clip ons dus) :P
Via ebay een blokspoiler binnen gevist, ziet er wel leuk uit :+
Velgstriping ligt te wachten. Zit er aan te denken om mss die tellerbakverlichting een ander kleurtje te geven...weet alleen niet welke kleur :+

Geloof dat dat het zo'n beetje was...foto zou eigenlijk wel handig zijn :P

:W
Hoe duur was de blokspoiler daar?
 
Hoe duur was de blokspoiler daar?

100 euries geboden, toen wassie binnen...wassie al rood ook :+

Kleur komt niet helemaal overeen met de lak van de motor, maarja...komt mss nog wel een keertje...

Owja...trouwens geen mf sticker... :X
 
Laatst bewerkt:
100 euries geboden, toen wassie binnen...wassie al rood ook :+

Kleur komt niet helemaal overeen met de lak van de motor, maarja...komt mss nog wel een keertje...

Owja...trouwens geen mf sticker... :X

:(





:+ :W
 
CBR600 rijdt idd erg lekker :Y

Kameaad van mij heeft er ook 1 sinds een maand, en rijdt een stuk "stiller" dan een GS, minder trillingen e.d.

Moest eerst wel ff wennen, heel anders rijden, ook de bochten, maar moet wel zeggen dat ik het verschil tussen een vol-vermogen GS en een geknepen CBR wel merk :Y

25kw= CBR-onwaardig

[me="dreetje9"]bedenkt zich dat 25KW op elke fiets onwaardig is :X[/me]

[me="Snip"] komt van een 25kW gs500e en rijdt nu een vol vermogen cbr 600 f uit 95[/me]

Cbr600f rijdt idd errug lekker. maar is van een 25kw gs echt totaal wat anders loopt allemaal gewoon veel mooier en soepeler.

heb net nog een rondje op de gs getuft, morgen komen nl kijkers dus wou nog ff kijken offie het nog deed (staat al langere tijd stil nl) en dat is echt geen proum hoor als je een cbr gewend bent :X

een voordeel wel: je gooit hem wel veel makkelijker plat omdat je een zware fiets gewend bent
 
Leuk filmpje, ik had hem al eens gezien.
Ik denk dat ik me motor deze week maar lekker binnen ga zetten.
Is een stuk beter voor hem.

Vanmiddag ga ik ook ff een textielen broek en jas halen want in het leer is wel erg koud nu.
Hebben jullie er ook last van dat de choke pas na een km. of 50 uit kan ?
Of misschien dat het door me te arme afstelling komt, ivm. nieuwe uitlaat.

MIJN GOD!

Ik hoop dat je 5.0 bedoelt en niet 50!!! Want dan is er echt iets grondig fout (imho), mijne kan na 2 KM uit (en dan rijdt ik rustig tot max 4 a 5K touren). Misschien eens opnieuw af laten stellen?
 
Yes kansloos is er ook bij dit topic, wel weer met foute nick dankzij nieuwe software B|
Choke na 50 km is wel erg lang! ik start em op choke en rij misschien de eerste 50m erop daarna gewoon van de choke af en geen problemen, ok loopt wat laag stationair maar meer ook niet.

Heb trouwens nog een goede site voor bij de links:
www.gs500.de
vooral op het forum bij umbaustories veel leuke dingen te vinden.
Zit zelf ook erg te twijfelen wat ik met mn gsje doe of verbouwen (op lowbudget delfts studenten budget) of standaard houden omdat ik in de zomer wel sneller wil gaan rijden.
Merkte trouwens het verschil tussen mn gsje en 4cilinders ook erg goed.
Brakke gaid van het forum is een goede vriend van me die veel motoren heeft (gehad) daardoor veel kunnen vergelijken.
nu heeft ie een honda cb500 maar moet zeggen dat ik toch erg blij was toen ik van dat ding weer op mijn eigen gsje zat. wat een hok!

iedereen goed oud&nieuw.
Später
 
50 km choke is idd niet normaal.

ik had t vroeger ook, maar dan nog daar de overtreffende trap van :o motor liep alleen goed stationair zonder choke als ik minimaal 10 km snelweg had gedaan :P voor de rest; choken!

nu issie goed afgesteld, en is het (met dit weer ja) einde van de straat choke eraf *O* dan is t stationair toerental wel laag, maar looptie wel lekkerder als met choke :)

de lekke oliekeerring ga ik zo vervangen, heb net een nieuwe gehaald bij Van der Heijden en Den Bosch, die had dr nog ene liggen *O* t was wel duidelijk te zien dat de oude lek was.. daar kun je zo ongeveer een potlood doorheen steken zonder problemen, bij de nieuwe nouwelijks een wattenstaafje :P
 
Laatst bewerkt:
Bang dat het spul niet waterdicht is :?

Nee gelukkig niet })
Ik hou er alleen niet van om in de regen te rijden :P

Heeft er iemand een adresje voor mooie voetsteuntjes en carbon-look rem / koppeling hendels ?

p.s. ff me motor pagina weer geüpdate.
Er staat nu ook een tabel op met de kosten van diverse dingen.
TransIP - Reserved domain
 
Laatst bewerkt:
Ik kan deze demper overkopen van iemand. Wat denken jullie? Zou deze op m'n GS'je passen?
full
 
MIJN GOD!

Ik hoop dat je 5.0 bedoelt en niet 50!!! Want dan is er echt iets grondig fout (imho), mijne kan na 2 KM uit (en dan rijdt ik rustig tot max 4 a 5K touren). Misschien eens opnieuw af laten stellen?

:^ , bij mij kan de choke er best vlot af, normaal gesproken -_- Heb nu wel iets vreemds met de lage toeren, denk dat het aan slechte benzine lag, dus die ben ik flink aan het verbranden nu :P
 
Ik kan deze demper overkopen van iemand. Wat denken jullie? Zou deze op m'n GS'je passen?[afbeelding]

Is uiteraard wel pas te maken. Je zal zelf een linkpijp moeten buigen/fabriceren en misschien de demper iets inkorten omdat deze wel flink groter is dan de originele (zover ik het vanaf de foto kan beoordelen)

Ik heb ook een BOS-demper. En die blaft mooi :9

:W
 
tot mijn grote schrik zie ik dat veel mensen goed te spreken zijn over 4-cilinders
ik heb ook 2 dagen op een 4-cilinder gereden omdat suus weg was voor een beurt
(jaja vreemd gaan met toestemming) maar naar mijn bescheiden mening is 4-cilinder
typisch iets voor vrouwen die niet met de grillige vermogens/koppelafgifte van een 2-cilinder om kunnen gaan.

in een woord 4-cilinder is SAAI
})















sorry voor mijn gefrustreerde reactie ik heb gewoon geen geld om twee extra cilinders te laten dansen ;)
 
Hoi ambtenaartje,

Is een getunede tweetakt niet iets voor jou? Mijn GT250 (uit 1978) had tot 4000 rpm het vermogen van een afgeragde grasmaaier, maar bij 6500 rpm was het net alsof iemand er een extra turbine bijschakelde. Helaas was het gebied van 7000 tot 9000 rpm wat rooiig aangegeven op de toerenteller.

Maar het gedrag was in ieder geval zeker niet "saai"...


(en for the record: Het valt wel mee met koppelkromme van de GS500. Er zijn genoeg motorfietsen die een wat grilliger koppelkromme hebben.)
 
Laatst bewerkt:
Net ff wezen tuffen en nu kon me choke er wel gelijk na 5min. af.
Kben ook ff naar Motoport R'dam geweest en ff een flesje carb. cleaner ofzoiets gehaalt.

Dat hebben ze pas ook bij mijn service beurt erdoor gesmeten, en dat heeft wel gewerkt.
 
Ik geloof dat ik eerder de carb open zou maken en door zou spuiten dan dat ik ervoor op pad ging.

Maar dat zal wel persoonlijk zijn :)

Laat even weten of het werkt.
 
Ik heb het er ook door gemikt omdat me motor nog niet helemaal super loopt onder de 6000 toeren.
Misschien toch maar ff een afspraak maken bij de dealer om hem ff mooi af te laten stellen.
 
tot mijn grote schrik zie ik dat veel mensen goed te spreken zijn over 4-cilinders
ik heb ook 2 dagen op een 4-cilinder gereden omdat suus weg was voor een beurt
(jaja vreemd gaan met toestemming) maar naar mijn bescheiden mening is 4-cilinder
typisch iets voor vrouwen die niet met de grillige vermogens/koppelafgifte van een 2-cilinder om kunnen gaan.

in een woord 4-cilinder is SAAI
})



sorry voor mijn gefrustreerde reactie ik heb gewoon geen geld om twee extra cilinders te laten dansen ;)

Ach, vind 4 cilinders lekker rijden, maar me volgende motor zou ik wel graag of een v4 (zoals een VFR) of toch een v2 (VTR) of een buell ofzo. wat meer bruut geluid onder de kont.

neemt niet weg dak wel gek ben met me 4 in lijn cbretje :9
 
Dag allemaal,

Hierzo een picture van hoever ik al sta met het uitkleden van mijn gs. In deel 6 was ik nog aan het vertellen dat ik het frame ga laten poederlakken ...


Ik heb uit de tellerpartij beide slangetjes uitgetrokken, losgekoppeld. Moeten die op exact dezelfde manier er terug in of maakt dat niet uit? Is mijn snelheidsmeter dan ontregeld?


full
 
Is uiteraard wel pas te maken. Je zal zelf een linkpijp moeten buigen/fabriceren en misschien de demper iets inkorten omdat deze wel flink groter is dan de originele (zover ik het vanaf de foto kan beoordelen)

Ik heb ook een BOS-demper. En die blaft mooi :9

:W
Die linkpijp lukt wel. Ik heb een handige buurman :)

Maar om dat ding dan ook nog zelf in te korten... een Bos demper is daarentegen wél vet.
 
Dag allemaal,

Hierzo een picture van hoever ik al sta met het uitkleden van mijn gs. In deel 6 was ik nog aan het vertellen dat ik het frame ga laten poederlakken ...


Ik heb uit de tellerpartij beide slangetjes uitgetrokken, losgekoppeld. Moeten die op exact dezelfde manier er terug in of maakt dat niet uit? Is mijn snelheidsmeter dan ontregeld?


[afbeelding]

je moet ze op exact de juiste kracht terugdraaien, anders issie niet correct. draai je ze te strak aan dan lijkt het alsof je veel harder rijdt als dat je echt rijdt of veel meer toeren maakt dan dat je werkelijk maakt, en draai je ze niet strak genoeg aan dan slaan ze te laag uit, met andere woorden dan zegtie dat je bijvoorbeeld 50 rijdt en dan rijdt je in werkelijkeheid 70 kmph. goed opletten dus!!



















geintje, boeit geen kut :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan