Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan er iemand mijn 2 posts van zonet zien,
derjuist stonden ze er nog, nu ga ik zien naar reacties en kzie ze niet meer staan :(

nu staan ze der trug
srry voor het spammen, maar ksnap er niets meer van, das al de zoveelste keer dat ik dit heb sinds de update van de software, vond de ouwe meuk toch beter '(


geen problemen hier.. vind deze versie juist wel relaxter dan de vorige!


en jongens, iedereen gefeliciteerd met het (bijna) volspammen van het vorige topic, hoe lang zal t duren totdat ook deze vol zit? :P
 
geen problemen hier.. vind deze versie juist wel relaxter dan de vorige!


en jongens, iedereen gefeliciteerd met het (bijna) volspammen van het vorige topic, hoe lang zal t duren totdat ook deze vol zit? :P


Als het in dit tempo gaat......Oudjaarsdag??? _O-
 
lol, er scheelt dus echt wat bij mij
ik ging vanmorge kijken en zag nog altijd geen nieuwe reacties. Kvond het nogal zielig van jullie -O-

nu ga ik just kijken en zie ik dat er nieuwe posts zijn, van gisterenavond -O-

nieuwe software :N
 
ik durf t hier bijna niet te zeggen maar warm en droog in het wintersletje bevalt me tot nog toe uitstekend :X
:^

Woon-werk nu praktisch altijd met de seat, gs-je even een beetje sparen met pekel/goor weer ed omdat hij de verkoop in gaat over niet al te lange tijd. 't Koekblik gaat toch aan gelast/gebijteld/vernieuwd moeten worden in het voorjaar dus dat stukkie roest extra geeft niks :P

Wat niet wil zeggen dat het niet lekker was op de dijk vanmiddag.... :)

@ the beerhunter

heb je interesse in dat blok?
niet voor €200, zou meer een hobby/interesse projectje zijn

En over drie maandjes gaat die van mij er uit dus dan heb ik zelf een blok incl motor in de aanbieding voor wâinag ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, om het inhoudelijke peil van het GS500 topic hoog te houden maar even een fotootje van de GS500.


full






:+
 
Nou, om het inhoudelijke peil van het GS500 topic hoog te houden maar even een fotootje van de GS500.


[afbeelding]





:+


Ziet er een stuk beter uit dan die GS op marktplaats.

Zoals dat er ook staat "mooie gs 500 e onderdelen , zitten allemaal nog aanelkaar ook" |(

[me="dreetje9"]vermoed dat ze dat ook wel zullen blijven aangezien het hoge nieveau roest.[/me]

Zonde om een GS zo te mishandelen :N
 
morguh mensen,ben n hele tijd ni op mf geweest erg druk gehad helaas :( ga zo alle pagina's van deel 6 nog ff doorlezen die ik nog ni heb gezien.

Maar iig nog even een kaartje voor iedereen *O*
full
 
Ziet er een stuk beter uit dan die GS op marktplaats.

Zoals dat er ook staat "mooie gs 500 e onderdelen , zitten allemaal nog aanelkaar ook" |(

[me="dreetje9"]vermoed dat ze dat ook wel zullen blijven aangezien het hoge nieveau roest.[/me]

Zonde om een GS zo te mishandelen :N
[me="The Beerhunter"]mag het soort sarcasme van die advertentie wel[/me]

Ding is gebruikt waarvoor hij bedoeld is: rijden :)
 
heren en dames, hier het eerste serieuze probleem van het topic.. :(

mijn motortje lekte altijd wel een beetje, maar slechts 1 of 2 druppels na een lange rit. Als je de onderkant even afveegde wasie weer een week druppelloos. dus viel heel erg mee dus. alleen is het sinds een maandje ofzo een stuk erger geworden, tot er op een gegeven moment zelfs kleine plasjes onder stonden. dus toen ben ik op onderzoek uitgegaan, en het probleem zit hier:

full


het koppelingspookjestaafje. ik heb de motor eventjes laten draaien in uit elkaar liggende toestand, toen gebeurde er niks, maar toen ik het staafje even een klein stukje bewoog gutste het eruit. daarna motor maar uitgezet.

heeft iemand hier ervaring mee, slash weet iemand wat te doen? uit de werkplaatshandboeken en technische tekeningen die ik tot mijn beschikking heb kan ik niet precies opmaken hoe de constructie achter het bronskleurige plaatje is.. alle tips welkom! '(
 
Mooie kerstkaart gixxergirl!

Iedereen een mooi eindejaar gewenst, met weinig sneeuw en dus veel rijgenot ;)

greetz
 
Die Duc is jouw nieuwe bike??

Jeps, de nieuwe brommer. En het is vloeken in de kerk, maar zo'n Monster is toch wel erg gaaf. Ik ben erg te spreken over Japanners, maar Italiaans werk is ook zeer doordacht. Zoals luchtfilter vervangen zonder gereedschap. (Zadel losklikken, tank losklikken, tank naar achteren kantelen in het scharnier (...) en het luchtfilterhuis losklikken en de filter vervangen. Ideaal. Om nog een hanmdigheidje te noemen. Het voorspatbord zit niet met bouten in de voorpoten gedraaid, maar de kunststof pennen vallen in enkele grotere gaten die met bouten worden geborgd. Dus de bouten zitten niet in het aluminium, maar in het kunststof waardoor het vastklemt. Dus geen vasgeroestte bouten meer. Dus ik ben eigenlijk zeer verbaasd over de kwaliteit. En nu maar hopen dat het lang heel blijft. :+
 
heren en dames, hier het eerste serieuze probleem van het topic.. :(

mijn motortje lekte altijd wel een beetje, maar slechts 1 of 2 druppels na een lange rit. Als je de onderkant even afveegde wasie weer een week druppelloos. dus viel heel erg mee dus. alleen is het sinds een maandje ofzo een stuk erger geworden, tot er op een gegeven moment zelfs kleine plasjes onder stonden. dus toen ben ik op onderzoek uitgegaan, en het probleem zit hier:

[afbeelding]

het koppelingspookjestaafje. ik heb de motor eventjes laten draaien in uit elkaar liggende toestand, toen gebeurde er niks, maar toen ik het staafje even een klein stukje bewoog gutste het eruit. daarna motor maar uitgezet.

heeft iemand hier ervaring mee, slash weet iemand wat te doen? uit de werkplaatshandboeken en technische tekeningen die ik tot mijn beschikking heb kan ik niet precies opmaken hoe de constructie achter het bronskleurige plaatje is.. alle tips welkom! '(

Het is boekenweisheid, maar wellicht dat je er iets mee kan. (http://gs500e.reiding.com/index.php?content=view&idx=8) In de tekeningen te zien zit er een keerring achter de plaat. En die zal wel rot zijn. Dus even de plaat los halen en de keerring bekijken. Als het alleen lekt als je de as indrukt kan het zijn dat er oxidatie op de as zit. Dus voor het vervangen even de as checken. Succes ermee!
 
die had ik idd ook al gezien. het is alleen uit de tekeningen niet te halen of die keerring voor of achter het carterdeel zit.. met andere woorden, of het blok uit elkaar moet om hem te vervangen of niet.

maar na nog een uurtje research en een paar woorden in mn wphb die hoop gaven, heb ik het dekseltje er maar afgehaald.. en de keerring zat er dus achter :) dus ik kan hem gewoon vervangen zonder mn blok te slopen *O* nou ist dus alleen wachten totdat er weer een motorzaak open is -O-
 
Jeps, de nieuwe brommer. En het is vloeken in de kerk, maar zo'n Monster is toch wel erg gaaf. Ik ben erg te spreken over Japanners, maar Italiaans werk is ook zeer doordacht. Zoals luchtfilter vervangen zonder gereedschap. (Zadel losklikken, tank losklikken, tank naar achteren kantelen in het scharnier (...) en het luchtfilterhuis losklikken en de filter vervangen. Ideaal. Om nog een hanmdigheidje te noemen. Het voorspatbord zit niet met bouten in de voorpoten gedraaid, maar de kunststof pennen vallen in enkele grotere gaten die met bouten worden geborgd. Dus de bouten zitten niet in het aluminium, maar in het kunststof waardoor het vastklemt. Dus geen vasgeroestte bouten meer. Dus ik ben eigenlijk zeer verbaasd over de kwaliteit. En nu maar hopen dat het lang heel blijft. :+

Super gaaf hoor! Dat is heel wat meer motor. Nu staat de GS wel wat meer in de weg natuurlijk maar dat zal tot het voorjaar ook nog wel zo blijven.

Succes met de duc Cobus-Jan!
 
die had ik idd ook al gezien. het is alleen uit de tekeningen niet te halen of die keerring voor of achter het carterdeel zit.. met andere woorden, of het blok uit elkaar moet om hem te vervangen of niet.

maar na nog een uurtje research en een paar woorden in mn wphb die hoop gaven, heb ik het dekseltje er maar afgehaald.. en de keerring zat er dus achter :) dus ik kan hem gewoon vervangen zonder mn blok te slopen *O* nou ist dus alleen wachten totdat er weer een motorzaak open is -O-


Ik kan je aanraden om het staafje ook te vervangen :).., als deze maar n klein beetje scheef is maakt ie de keerring meteen weer helemaal wijd zodat er olie doorheen kan komen..

Heeeel veel slechte ervaringen mee bij mijn Yamaha DT's uit de brommerperiode ;)

Gaat hardt trouwens met die GS topics :P Kheb alweer zin in de meeting in t voorjaar *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan