Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan je aanraden om het staafje ook te vervangen :).., als deze maar n klein beetje scheef is maakt ie de keerring meteen weer helemaal wijd zodat er olie doorheen kan komen..

Heeeel veel slechte ervaringen mee bij mijn Yamaha DT's uit de brommerperiode ;)

Gaat hardt trouwens met die GS topics :P Kheb alweer zin in de meeting in t voorjaar *D

Wie niet :? :P
 
heyhey!
hoeisstie hierow??..
zeg ik heb eens een vraagje.. ik probeer m'n achterveer af te stellen..
volgens het wp handboek moet je dat doen door onder aan de afstelring(of dinges.. waar 1t/m7 opstaat..) te draaien..
maar hoe doen jullie dat? beetje moeilijk doen met je handjes of hebben jullie daar speciaal gereedschap voor??
en waar moet het cijfer staan?ik vond ook geen groef of iets dergelijks..

enne.. ik zag dat me plaatje niet werkte.. maar hij was toch niet meer uptodate.. nieuwe coming soon *D
hier alvast een voorproefje (gisteren gefabriceerd)..
Foto=SF6K7DWV

Grtz!
 
heyhey!
hoeisstie hierow??..
zeg ik heb eens een vraagje.. ik probeer m'n achterveer af te stellen..
volgens het wp handboek moet je dat doen door onder aan de afstelring(of dinges.. waar 1t/m7 opstaat..) te draaien..
maar hoe doen jullie dat? beetje moeilijk doen met je handjes of hebben jullie daar speciaal gereedschap voor??
en waar moet het cijfer staan?ik vond ook geen groef of iets dergelijks..

enne.. ik zag dat me plaatje niet werkte.. maar hij was toch niet meer uptodate.. nieuwe coming soon *D
hier alvast een voorproefje (gisteren gefabriceerd)..
[http://www.mijnalbum.nl/Foto=SF6K7DWV (afbeelding)]
Grtz!


Nice, gepolijst en wel en een stuk lichter, ziet er goed uit ;)

Achterveer inderdaad met dat zwarte draai knopje, ik doe het meestal met een schroevendraaier en dan zachtjes met een hamer op tikken als het met de hand niet lukt.
En er moeten echt nummers, dacht op dat zwarte schroefje,goed schoonmaken en kijken dus.
Dacht dat stand 6 wel een van de beste was bij de meeste gs'jes in de hardste stand echt te hard eentje lager is vaak beter, niet bij elke gs dus even kijken, succes.
 
een knopJE zou ik het niet noemen.. het is dit deel, voor de duidelijkheid:
[afbeelding]

de cijfers zijn hierop ook te zien, maar die kwamen pas tevoorschijn na flink poetsen :P


O k*t das waar ook, bij de gs was het zo ring, ben even in de war met me andere motoren, gs is zo lekker oudewets, degelijk en simpel.

maar de standen kloppen wel geloof ik.
 
Goeiemiddag beste gs'ers!

Ik kan het toch niet laten om stiekem af en toe eens hier te komen kijken. En nou viel het mij op dat ik nog steeds in de bezitterslijst sta, welliswaar met 'blok kapot', maar ik ben dus ook geen eigenaar meer van de gs die op de foto's staat. Een tijdje geleden heeft deze van eigenaar gewisseld en staat nu bij Tinusjeuh in de schuur. Misschien voor de duidelijkheid even aanpassen?

Groeten, Jazzy
 
Goeiemiddag beste gs'ers!

Ik kan het toch niet laten om stiekem af en toe eens hier te komen kijken. En nou viel het mij op dat ik nog steeds in de bezitterslijst sta, welliswaar met 'blok kapot', maar ik ben dus ook geen eigenaar meer van de gs die op de foto's staat. Een tijdje geleden heeft deze van eigenaar gewisseld en staat nu bij Tinusjeuh in de schuur. Misschien voor de duidelijkheid even aanpassen?

Groeten, Jazzy


Ej Jazzy,

Gewijzigd *D
 
en hoe rijd dat nu zo'n cbr600f jazzy?
stukken beter neem ik aan :]

Helemaal geweldig. Kan het echt iedereen aanraden! En tis nu nog maar 25 kw. Vanaf mei kan ik pas een eerlijk oordeel vellen, want dan heb ik de volle 100pk, maar lijkt me alleen maar een verbetering!

Greetz
 
weet er iemand waar je suzuki stickers kan bestellen? t liefst gewoon een motor of nog beter brommerzaak, want die zijn goedkoper.

Als het goed is heb ik nog ergens een setje zwarte suzuki stickers in verschillende maten. Zal morgen eens even kijken. Ben allicht goedkoper dan de brommerzaak :P

greetz
 
Quizvraag...

Welke handelingen zijn er nodig om een motorfiets op papier 25Kw te krijgen. Als er een 25Kw setje is gemonteerd, wat moet er dan gebeuren en wat kost het. (Ik kreeg deze vraag van een geinteresseerde voor mijn moto, vandaar...)
 
Quizvraag...

Welke handelingen zijn er nodig om een motorfiets op papier 25Kw te krijgen. Als er een 25Kw setje is gemonteerd, wat moet er dan gebeuren en wat kost het. (Ik kreeg deze vraag van een geinteresseerde voor mijn moto, vandaar...)

a) officiele antwoord: dan moet je je 25KW setje eruit halen en verkopen aan de een of andere sul, het originele setje installeren, naar de dealer gaan en die een officieel setje laten bestellen en installeren, en dan krijg je de papieren van de RDW thuisgestuurd. makkelijk te doen, kost alleen een bom centen.

b) iets minder officieel antwoord: een manier vinden om te bewijzen dat het een officieel setje is wat je hebt (originele verpakking, verkoopbon, etc), dealer vinden die voor een paar tientjes wel een connectie wil aanspreken en zo een brief kan regelen bij suzuki waarmee je aan de RDW kunt laten zien dattie officieel 25KW is. evt dealer motor laten nakijken ofzo. ies goedkoop, maar minder makkelijk -O-
 
Helemaal geweldig. Kan het echt iedereen aanraden! En tis nu nog maar 25 kw. Vanaf mei kan ik pas een eerlijk oordeel vellen, want dan heb ik de volle 100pk, maar lijkt me alleen maar een verbetering!

Greetz


CBR600 rijdt idd erg lekker :Y

Kameaad van mij heeft er ook 1 sinds een maand, en rijdt een stuk "stiller" dan een GS, minder trillingen e.d.

Moest eerst wel ff wennen, heel anders rijden, ook de bochten, maar moet wel zeggen dat ik het verschil tussen een vol-vermogen GS en een geknepen CBR wel merk :Y

25kw= CBR-onwaardig

[me="dreetje9"]bedenkt zich dat 25KW op elke fiets onwaardig is :X[/me]
 
Leuk filmpje, ik had hem al eens gezien.
Ik denk dat ik me motor deze week maar lekker binnen ga zetten.
Is een stuk beter voor hem.

Vanmiddag ga ik ook ff een textielen broek en jas halen want in het leer is wel erg koud nu.
Hebben jullie er ook last van dat de choke pas na een km. of 50 uit kan ?
Of misschien dat het door me te arme afstelling komt, ivm. nieuwe uitlaat.
 
Leuk filmpje, ik had hem al eens gezien.
Ik denk dat ik me motor deze week maar lekker binnen ga zetten.
Is een stuk beter voor hem.

Vanmiddag ga ik ook ff een textielen broek en jas halen want in het leer is wel erg koud nu.
Hebben jullie er ook last van dat de choke pas na een km. of 50 uit kan ?
Of misschien dat het door me te arme afstelling komt, ivm. nieuwe uitlaat.


Probleem ken ik ook :Y

Kan deels door de open uitlaat komen gok ik, en natuurlijk het koudere weer.
 
Mooi filmpie :Y

Vanmiddag het beestje maar weer ophalen van z'n kleine beurt. Foto's komen nog een keer wanneer de wheelstriping erop zit.

trouwens, in beginpost staat dat m'n vorige fiets total loss is, was alleen financieel total loss ;)

:W


Gewijzigd :Y

Maar rijdt je dan nu nog steeds op dezelfde GS :? Of op een andere GS :? Of op een andere motor :?

vertel vertel vertel!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan