Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier kan je goed zien dat hij aant afbrokkelen is

full
 
en hier het bijna klaar blokkie let niet op de puinhoop der om heen tis een schuurtje van 2 bij 2 en staat een werkbank in en nog een brommert een soesje gs450L

full
 
ik haal begin volgende week mn sloop blokje uit de loods en dan zal ik hem weleens demonteren.
mocht niet meer nodig zijn dan graag laten weten dan laat ik het spul fijn in elkaar zitten :)
 
vandaag kon ik mn cilinderkop ophalen bij de motor shop opgehaald mijjn voorganger was zo vriendelijk geweest om een boutje verrot te draaien van 1 van de nokkenas lagertjes
heb daar een heli coil of zo in laten draaiendus ik ben alvast wat gaan demonteren gegaan aan de kop.
tot ik aan de kleppen kwam want ik wil uiteraard nieuwe klep ringetjes der in zettuh want die zijn ook op
ik zit de hele dag al te pruttelen hoe in de veren kan indrukken en knap de spietjes kan verwijderen veren zijn nogal sterk


bij het blauwe vlekkie rechts bovenin zit nu nieuw schroefdraad in

full
 
hey weet iemand nog een deksel van het blok ( linkerkant) na een schuiver is hij gaan lekker ... zucht

mvg nils
 
lol onder weg naar mijn schoonouders heb ik in gedachten een apparaatje bedacht om de kleppen te kunnuh indrukken en die spietjes te verwijderen dus glijk ook mn schoonpa zn las apparaat geconfisceerd morgen uitgebreid verslag van mn kleppen trekker
 
Zo vanmorgen vers en wel ik dacht wel ffies mn kleppen trekker te maken lol.
Slijp alles op maat, zet het neer zet mn min van mn las apparaat der op, elektrode in mn plus.

Zet mn las apparaat aan en toen was het donker en stil..... Kijk een beetje dom uit mn ogen loop naar de meter kast en jah hoor k* automaatjes pikken het las apparaat niet.
Dus ales in de auto hele familie en ffies naar mn pa toe die heeft oude zekeringen dus daar ken ik lassen.
Dit is het resultaat.
Met mn borstkass druk ik op de grote plaat de veren naar beneden waardoor ik 2 handen vrij heb om die spietjes te verwijderen na 4 kleppen ben ik dit gaat typen omdat ik toch wel en beetje met volle gewicht der op moest drukken om de veren zover in te drukken dat ik ze ken verwijderen. Zal morgen der wel auw hebben maarja je moet der wat voor over hebben he.

full
 
Boven op het ringetje heb ik heel dun rubber geplakt tegen weg glijden.
Let niet op het las werk want die grote plaat was gepoedercoat en had totaal geen zin om dat ffies met een slijptol weg te halen dus tis puur bak werk aan de onderkant.
Ik hoop morgen dat ik de laatste klepjes of vanavond los heb dan weer fototjes.
 
Laatst bewerkt:
Zo vanmorgen vers en wel ik dacht wel ffies mn kleppen trekker te maken lol.
Slijp alles op maat, zet het neer zet mn min van mn las apparaat der op, elektrode in mn plus.

Zet mn las apparaat aan en toen was het donker en stil..... Kijk een beetje dom uit mn ogen loop naar de meter kast en jah hoor k* automaatjes pikken het las apparaat niet.
Dus ales in de auto hele familie en ffies naar mn pa toe die heeft oude zekeringen dus daar ken ik lassen.
Dit is het resultaat.
Met mn borstkass druk ik op de grote plaat de veren naar beneden waardoor ik 2 handen vrij heb om die spietjes te verwijderen na 4 kleppen ben ik dit gaat typen omdat ik toch wel en beetje met volle gewicht der op moest drukken om de veren zover in te drukken dat ik ze ken verwijderen. Zal morgen der wel auw hebben maarja je moet der wat voor over hebben he.

[afbeelding]

Mooie zelfbouwconstructie en een factor 1000 goedkoper dan de Suzuki Special Tool. :} Ik heb zelf een kleppentang bij de Brezan vandaan voor €50 en dan heb ik zelf het gedeelte bij de klep gemaakt om ermee te kunnen werken, heb ook al een paar keer gezien dat een lijmtang aangepast wordt.
 
tis aleen een crime voor je borstkas tis denk ik rond de 50 kilo druk die je moetleveren heb al ondertussen een klein soort kussentje op de plaat nu

full
 
Hallo allemaal,

Aangezien ik alle 3 de gs topics heb gelezen, en dankbaar gebruik heb gemaakt aan de overkill aan informatie, zal ik mijn nieuwe aanwinst hier ook even showen.

Zoals de kenners al gezien hebben, het is een GS850L uit 1983. Amerikaanse import, iets meer dan 15.000 mijl gelopen, en rijdt als nieuw.

Aangezien ik nooit eerder een custom heb gehad, maar alleen maar plastic torpedo's, een V-max , een NTV, en oude tweetakters. Moet ik zeggen dat ik op een of andere manier wild ben geworden van deze fiets.

Afgelopen vrijdag ben ik gaan proefrijden, en was direct onder de indruk van de soepelheid en kracht van deze klassieker. Toch heb ik er eerst nog een nachtje over geslapen voordat ik de kogel door de kerk joeg....

Deze dame is nog compleet origineel, en zelfs het gereedschapsetje zit er nog bij. Gisteren ben ik de hele dag met Belgom Alu in de weer geweest, en daar heb ik nog wat dagen voor nodig. Want de vorkpoten en de zijdeksels zijn erg dof.
Verder zit er weinig werk aan. Al twijfel ik wel om er een wide glide stuur op te zetten. En aangezien ik volgens mijn vrouw eruit zie als een jaren 70 pornoster op deze fiets, moet ik ook maar gaan zoeken naar een hele hoge sissy bar (waar zou dat te vinden zijn voor dit model????)
 
Hallo,

Dit is de mijne. Ik heb sedert vrijdag mijn nummerplaat en heb dus dit weekend wat gereden.

Als ik het benzine kraantje op de normale stand (naar beneden) zet, dan valt hij stil op ralentie (vrijloop) en loopt hij maar op 2-3 cilinders bij belasting. Ik vermoed dat hij niet genoeg benzine krijgt want als ik op TRI of reserve draai, loopt hij wel normaal (en ja, de bak was vol!)

Ik moet nu dus het kraantje herstellen. Heeft hier iemand ervaring met die vacuum kraantjes?
Kunnen die goed hersteld worden of is het beter een andere kraantje te monteren (zonder die vacuum)?

Groeten,
Moris
full
 
ik heb wel eens aan die kraantjes gestoeit maar dan op een gs450l als je zonder vacuum doet loopt je blok vol met benzine en dat wil je niet echt
voor de rest is het waarschijnlijk schoon maken en een vers membraampje der in owjah der zitten in je tank ook 2 filters aan je kraan misshcien die vuil??
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje.
Ik kan een blok van een GSX 750 kopen voor 200€. Doen of niet?
het gaat over een blok met ongeveer 10.000km er zit geen carburatie noch uitlaten op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan