Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GS topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ja, ik heb een groene die gaat ergens naartoe. dan heb ik een gele en een blauw-witte die op hun beurt vertakt zijn.. zal van de week eens een piccie maken schept wat meer duidelijkheid..
 
S? hadden we daar al een foto van gezien?

nee, nog niet, heb niet meer dan het kontje voor je

zal volgende week proberen een paar piccies te maken..

s laten staan , ex er uit bonjouren

mijn idee, ligt helaas wat complexer ivm de kids...


en dat al bijna twee jaar hopelijk komt er binnenkort een end aan en kan ik weer fatsoenlijk sleutelen.
 

Ik heb een dynamo deksel voor je, is van een EFE dus ziet er iets anders uit maar past wel, ontstekingsdekseltje heb ik ook voor je, ik heb geen nette chromen nokkenasdekseltjes meer maar wel een complete set van een '84er, deze zijn van aluminium ipv plaatstaal.
 
~
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Dit krijg je voor elkaar doordat de ketting is gebroken. Daardoor is alles wat de ketting tegenkwam op zijn weg naar vrijheid stuk is geslagen. Het geeft een hoop rotzooi, geloof me.
 
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet of ik dit berichtje op de goede plek plaats. Maar wil het volgende voorleggen aan GS-kenners:
Ik rijd een GS850 uit 1979, de keuze viel op deze motor vanwege zijn omvang (ik ben 1.90m), de prijs (onder de 1000,-) en de mogelijkheid wat te leren op onderhoud/sleutelvlak.

Dit laatste viel me echter tegen: mijn ervaring ging tot nu toe niet verder dan een solex: met een onderhoudshandboek kon je die leuk in en uit elkaar knutselen en voor de gevorderde dingetjes was er iemand in de buurt om te helpen. Bij deze gs heb ik ook een werkplaatshandboek: maar voor iemand met weinig tot geen sleutelervaring is dat toch een lastig verhaal: het verondersteld toch wel enige voorkennis. Omdat ik die (nog) niet heb wil ik het volgende voorleggen:
1) ik heb lekkende voorvorkkeerringen: weet iemand een beetje budgetvriendelijke garage in omgeving nijmegen?
2) de koppeling is kapot gegaan: wat het precies is weet ik niet: nadat ik er een kleiner stuur op gezet had ging de koppeling iets zwaarder: ik vermoed agv de lange kabel die niet lekker liep. Na een kilometer of 20 slipte de koppeling bij acceleren. Daarnaast krijg ik heb ook niet meer vrij: het inschakelen van de eerste versnelling lukt dus niet meer. Hier de vraag: zijn het de platen of kan het iets anders zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

Rob
 
voorvork keerring is laatst nog een topic over geweest
opzich niet moeilijk te vervangen, wel avondje werk. (voorvork moet eruit, en uit elkaar)

koppeling:
ik denk dat je kabel ergens klem loopt en inmiddels vast zit oid en zodoende de koppeling intrekt. Dan kan het slechter schakelen ook wel verklaren.
Wat het precies is kan ik van hieruit niet zien, maar in het ergste geval moeten er nieuwe koppelingsplaten in denk ik. (of je bak moet kapot zijn maar dat lijkt me sterk)

ik weet geen garage in nijmegen nee, maar misschien mf'ers in de buurt die willen helpen?
zijn 2 niet zo'n heel grote klussen.
 
Goeie morgen,

Ik heb een GS 750 die omgebouwd is tot caferacer en ik wil deze graag in de race kleuren van Barry Sheene zetten.

Heeft iemand de juiste RAL nummers van het blauw en het wit (ecru)?[afbeelding]



Weet niemand de kleurnummers. Heb het al overal gevraagd, tot bij Nimag, echter nog zonder resultaat. HEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:

je zou TLRboy kunnen vragen, zit in nijmegen bij mijn weten, hoor ik alleen maar positieve dingen over..
 
Laatst bewerkt:
Beste Pilatus,

Alvast bedankt voor de info. Ik heb hierop gezocht en het dichtste bij de "Sheene" race keuren die ik kom is de GS 1000 S van 79.
Als ik die kleuren volg kom ik op:
Racing blue, code: 08Y
Egret white, code: 189

Ik wil niet miereneuken, maar hoe kom ik nu aan de RAL nummers (of andere nummers) zodat mijn spuiter die kleuren kan aanmaken.

Groetjes,
Moris
 
Moris , volgens mij kan de spuiter mee die nummers wel wat.
Anders stuur je 'n mailtje naar Crescent Suzuki , die hebben de Sheene replica "gemaakt".
 

hé das toevallig, zo'n GS1000S heb ik dus..

ik zal ook eens verder zoeken, heb nog wel dit gevonden, maar daarmee kom je ook nog niet echt verder...
 
Hallo,

Is er nog iemand die afbeeldingen/tekeningen heeft van de koppeling van een gs 750 van 1977. Zoals al eerder zegegd heb ik de as van de koppeling stuk. en weet niet hoe ik die het beste kan vervangen. Ik weet niet of dat zo kan of dat het hele blok uit de motor moet en gedemonteerd moet worden. Wie kan mij advies geven!!!!
 

volgens mij moet je met deze en deze pagina wel wat kunnen..

advies: zoek een haynes-boek van de GS, leest wat handiger als je aan het sleutelen bent...
 

Hier is een link naar een tekening van de koppeling
http://alpha-sports.com/spst/1977 GS750/08.gif

Maar welke as bedoel je nu eigenlijk?
 

Bij japarts je verf bestellen?

japarts.nl
 
@ daf 400 en pilatus: bedankt voor jullie reacties, ik zal er dit weekend eens voor gaan zitten.
Mooi, zo'n actief forum, erg leerzame berichten
Rob
 
Hier is een link naar een tekening van de koppeling
http://alpha-sports.com/spst/1977 GS750/08.gif

Maar welke as bedoel je nu eigenlijk?~[/quote]


Ik bedoel de as/pen die uit het blok komt als je het koppelingshuis eraf haalt. Het is dus de as die ingedrukt wordt wanneer je de koppeling inknijpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.