fighter henk
MF veteraan
- 30 sep 2007
- 13.116
- 167
hmmmzzz...normaal gesproken zou ik even voor je kijken, maar mijn S staat helaas in de garage van mijn huis...... (en daar woont m'n ex nog momenteel)
hmmmzzz...normaal gesproken zou ik even voor je kijken, maar mijn S staat helaas in de garage van mijn huis...... (en daar woont m'n ex nog momenteel)
je bent er in ieder geval redelijk goed vanaf gekomen op deze manier, sterkte met je herstel en verveel je niet te veel, je kan bv nieuwe ideen gaan bedenken voor de opbouw van je bike
Dat vraag ik me ook af.
Er zijn 2 systemen:
1) De oude hadden een losse gelijkrichter (5 draden) en een losse regelaar (1 draad, behuizing=massa).
2) En de modernere (~>1980) hebben een alles-in-1 doosje.
Bij het oude systeem word er nog 1 fase omgeleid naar de verlichtingsschakelaar. De andere 2 gaan direct naar de gelijkrichter.
Maar 2 van de 3 draden vertakt is niet normaal. Er behoren er minimaal 2 rechtstreeks ergens aan te zitten.
S? hadden we daar al een foto van gezien?
s laten staan, ex er uit bonjouren
hmmmzzz...normaal gesproken zou ik even voor je kijken, maar mijn S staat helaas in de garage van mijn huis...... (en daar woont m'n ex nog momenteel)
niet zo handig nee!
iig een dynamo deksel en de andere kant ook, de onstekingsdekseltje.
als je ze hebt, 2 van die chromen sierdekseltjes die over de nokkenassen eindes gaan
wellicht dat ik mee blokdelen nodig, maar dat weet ik nog niet en kan het nu 1-2-3 niet nagaan, want voor het eerst van mijn leven staat mijn motor bij een MOTORZAAK(voor de taxatie was dat)
de rest heeft fred allemaal...
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dit krijg je voor elkaar doordat de ketting is gebroken. Daardoor is alles wat de ketting tegenkwam op zijn weg naar vrijheid stuk is geslagen. Het geeft een hoop rotzooi, geloof me.
Goeie morgen,
Ik heb een GS 750 die omgebouwd is tot caferacer en ik wil deze graag in de race kleuren van Barry Sheene zetten.
Heeft iemand de juiste RAL nummers van het blauw en het wit (ecru)?[afbeelding]
voorvork keerring is laatst nog een topic over geweest
opzich niet moeilijk te vervangen, wel avondje werk. (voorvork moet eruit, en uit elkaar)
koppeling:
ik denk dat je kabel ergens klem loopt en inmiddels vast zit oid en zodoende de koppeling intrekt. Dan kan het slechter schakelen ook wel verklaren.
Wat het precies is kan ik van hieruit niet zien, maar in het ergste geval moeten er nieuwe koppelingsplaten in denk ik. (of je bak moet kapot zijn maar dat lijkt me sterk)
ik weet geen garage in nijmegen nee, maar misschien mf'ers in de buurt die willen helpen?
zijn 2 niet zo'n heel grote klussen.
Beste Pilatus,
Alvast bedankt voor de info. Ik heb hierop gezocht en het dichtste bij de "Sheene" race keuren die ik kom is de GS 1000 S van 79.
Als ik die kleuren volg kom ik op:
Racing blue, code: 08Y
Egret white, code: 189
Ik wil niet miereneuken, maar hoe kom ik nu aan de RAL nummers (of andere nummers) zodat mijn spuiter die kleuren kan aanmaken.
Groetjes,
Moris
Hallo,
Is er nog iemand die afbeeldingen/tekeningen heeft van de koppeling van een gs 750 van 1977. Zoals al eerder zegegd heb ik de as van de koppeling stuk. en weet niet hoe ik die het beste kan vervangen. Ik weet niet of dat zo kan of dat het hele blok uit de motor moet en gedemonteerd moet worden. Wie kan mij advies geven!!!!
Hallo,
Is er nog iemand die afbeeldingen/tekeningen heeft van de koppeling van een gs 750 van 1977. Zoals al eerder zegegd heb ik de as van de koppeling stuk. en weet niet hoe ik die het beste kan vervangen. Ik weet niet of dat zo kan of dat het hele blok uit de motor moet en gedemonteerd moet worden. Wie kan mij advies geven!!!!
Beste Pilatus,
Alvast bedankt voor de info. Ik heb hierop gezocht en het dichtste bij de "Sheene" race keuren die ik kom is de GS 1000 S van 79.
Als ik die kleuren volg kom ik op:
Racing blue, code: 08Y
Egret white, code: 189
Ik wil niet miereneuken, maar hoe kom ik nu aan de RAL nummers (of andere nummers) zodat mijn spuiter die kleuren kan aanmaken.
Groetjes,
Moris
die kende ik nog niet, maar ik mis nog steeds de genoemde kleurcode's...