Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou deze demper passen :

Te koop in goede staat originele uitlaatdemper van een Yamaha FZR 600 R 4JH type


nog iets is dit zo'n demper die zonder pijp komt?
iemand bekend met deze:
JAMA Original slip-on vervangingsdemper

vrees dat het niet gaat passen.
Toen ik op demper speurtocht was had een kameraad van mij met een fzr600 ook nog wel een demper liggen. Maar de binnenmaat van de aansluiting-pijp van de demper was enkele mm's groter dan de buitenmaat van je gs uitlaat-pijp.
En dat is niet echt ideaal :P Tis wel te lassen uiteraard, maar dan moet het wel erg mooi dichtgemaakt worden.
 
vrees dat het niet gaat passen.
Toen ik op demper speurtocht was had een kameraad van mij met een fzr600 ook nog wel een demper liggen. Maar de binnenmaat van de aansluiting-pijp van de demper was enkele mm's groter dan de buitenmaat van je gs uitlaat-pijp.
En dat is niet echt ideaal :P Tis wel te lassen uiteraard, maar dan moet het wel erg mooi dichtgemaakt worden.



jah ik zit ook steeds meer te denken aan een laser sys. maar jah 380euro's

@culater.. u got meel
 
Weet er iemand nog een goed adres in het midden van het land om wat onderdelen te laten spuiten?
 
Weer een nieuwe GS owner erbij :9
Vrijdag mag ik hem op gaan halen.

Lang getwijfeld vanwege mijn lengte,
maar na een keer gereden te hebben toch aangeschaft!

Nu het rijbewijs nog :)
 
Weer een nieuwe GS owner erbij :9
Vrijdag mag ik hem op gaan halen.

Lang getwijfeld vanwege mijn lengte,
maar na een keer gereden te hebben toch aangeschaft!

Nu het rijbewijs nog :)

Welkom :W

Fototje erbij en je komt in de beginpost. Heb de afgelopen week(end) er geen tijd voor gehad maar ik zal hem binnenkort weer helemaal uptodate maken.

Gaan er hier nog meer mensen a.s. zondag naar de 25kw Meeting? Tot nu toe alleen Revz en ik. Hoe zit het met je rbw FranT!c??
 
de lichtgele olie was geen olie.. t was benzine vermengt met lijm/prut. kheb een gaatje in mn tank B| B| B|
miniscuul maar, maar t lekt wel. Daar komen de reparatiepasta en spuitbussen weer..
T getik in t blok bleek geen getik in t blok te zijn. mn (toch al superlelijke) rechterspiegel zat los :P


Net ff dat lekje tijdelijk gedicht en de spiegel gespalkt, wou toch even een tourritje maken met ons pap :)
ook even de snelweg opgeweest, topspeedje testen. 130 max normaal, 140 plat op de tank. krijg em iig in de 4e, 5e en 6e versnelling niet boven de 6500 toeren.
Tis net alsof ie begrenst is :9

groeten DJ


140 max :?

Ik heb daar de laatste tijd nogal wat discussies over gehad, maar ook voor 25kw is 140 echt niks. Volgens mij was er hier al eerder een discussie geweest in deel 1 of 2...? maar ik haal 175 op de teller met m'n 25 kw, dus....


als er trouwens nog behoefte is aan foto's van een opengereten gs, laat het maar horen. Kop is eraf, zuigers eruit, kleppendeksel los enz...

greetz
 
140 max :?

Ik heb daar de laatste tijd nogal wat discussies over gehad, maar ook voor 25kw is 140 echt niks. Volgens mij was er hier al eerder een discussie geweest in deel 1 of 2...? maar ik haal 175 op de teller met m'n 25 kw, dus....


als er trouwens nog behoefte is aan foto's van een opengereten gs, laat het maar horen. Kop is eraf, zuigers eruit, kleppendeksel los enz...

greetz

Ik haal 170 max met wind in de rug.

En foto's vanaf de kop eraf; zien zien zien! Ik ben nooit verder geweest dan de kop met kleppen eraf (zuigers in het zicht).

Wat scheelt eraan? Nieuwe zuigerveren ivm hoog olieverbruik?? Ben je het zelf aan het doen eigenlijk?
 
Welkom :W

Fototje erbij en je komt in de beginpost. Heb de afgelopen week(end) er geen tijd voor gehad maar ik zal hem binnenkort weer helemaal uptodate maken.

Gaan er hier nog meer mensen a.s. zondag naar de 25kw Meeting? Tot nu toe alleen Revz en ik. Hoe zit het met je rbw FranT!c??
Misschien de volgende meeting Beunhaas :( Woensdag de 3e les pas ;) Kon allemaal niet verkort genoeg omdat ik nog geen auto RBW enzo heb (dus minder verkeersinzicht)

Foto's van een onthoofde gs Vind ik ook mooi :)
 
heeft er iemand nog onderdelen in de aanbiedinng?
zondag men gs totall loss gereden.
achtervelg gebroken
dikke deuk in de tank
stuur afgebroken
en ben men koplamp kwijt.

mochten jullie wat weten, laat et me horen.
 
Helaas kan ik je niet aan onderdelen helpen. Misschien wel wat advies. Ik heb geen idee hoe beschadigd de tank is, maar vaak valt er nog wat van te maken. Het gouden woord is "gootsteenontstopper". Zet deze ontstopper op de plek van de deuk en trek de deuk eruit. De oneffenheden zijn vaak goed weg te werken met plamuur van de autozaak.

Zo heb ik vandaag een lelijke deuk uit mijn tank gehaald. En dat plamuren gaat best goed. Maar het resultaat zal ik hier nog wel laten zien...
 
ja bedankt voor de tip.

maar der zit ook een dikke knik in, en ik dekn niet dat ik dat zo mooi krijg.
en verder denk ik dat et frame ook niet al te recht meer is. heb net een valpartij van 50 meter achter de rug. dus ook niet zo gek.

maar zo'n gs valt nog best mee te vallen, dan weten jullie dat!

gr, rodi
 
Laatst bewerkt:
Ik haal 170 max met wind in de rug.

En foto's vanaf de kop eraf; zien zien zien! Ik ben nooit verder geweest dan de kop met kleppen eraf (zuigers in het zicht).

Wat scheelt eraan? Nieuwe zuigerveren ivm hoog olieverbruik?? Ben je het zelf aan het doen eigenlijk?

Inderdaad belachelijk hoog olieverbruik. Is ook wel te zien aan de zuigers. Duidelijk olie-verbrandingssporen boven de schraap- en zuigerveren.

Doe het inderdaad zelf. Met wat hulp van m'n pa dan :Y

Ik ben er nu klaar mee. GVD alle motorzaken hier dicht op maandag -O-
Morgenochtend dus gelijk onderdeeltjes halen/bestellen. Zal ik ook gelijk wat foto's schieten. Hoop voor de 25kw-meeting klaar te zijn. Heb wel zin om met wat lotgenoten te ouwehoeren.

greetz, Jazzy
 
Ik heb afgelopen zaterdag WEER een lekke achterband gehad. 3e keer met mijn gs (krappe 2 jaar). 2 weken nadat ik de gs had, toen bijna een jaar later, toen heb ik een nieuwe band gekocht en nu 4000 km later weer een schroef erin. Ik heb er een michelin pilot road onder en van horen zeggen dat deze tourband best wat kilometers kan draaien.

Ik ga em dus laten repareren en meteen een nieuwe voorband want die was wel hard nodig Neutral .
Wat een pech....
 
Laatst bewerkt:
FF avatar online krijgen

full
 
wel kut zo een lekke band door een stomme schroef :s

Wat gebeurt er als je band lek gaat op motor?
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb er dus niks van gemerkt. Ik ben er altijd toen ik toevallig stopte, tanken, of klaar met ritje opgevallen.

Nou moet ik wel zeggen, de laatste keer vond ik em ook niet fijn rijden, maar mijn voorband was erg af, linkerkant meer dan rechts afgesleten, dus ik dacht dat dat het rare gedrag veroorzaakte.

Maar je band loopt leeg tot minder druk, niet leeg. Hij krijgt dikke wangen, maar er is dus nog op te rijden. Zodra je em eruit doet loopt ie verder leeg, maar soms ook niet eens helemaal. 2e keer was dat het geval, maar zaterdag liep ie helemaal leeg.

Ik ben thuis gekomen met een behandeling van en reparatiesetjes van buitenaf.

Als ik van de week weer "nieuwe" bandjes heb dan zat ik weer eens wat fototje schieten, misschien wel een filmpje.

Ik heb btw een nieuwe michelin pilot road genomen, die er achter ook op zit. Deze tourbandjes bevallen me prima!
 
Hier eend-je weer eens,

Ff vraagje: remlicht reageert niet meer op de remhendel, wel op het rempendaal. What's wrong? -O-

En ja I know UTFS die niet werkt, maar was te lui om te zoeken via google :+
 
Jeps, bouwjaar 1991. Dan zal het wel standaard zijn. Maar dan is het verder zoeken waar de instabiliteit vandaan komt in het voorwiel.

Is standaard op de Amerikaanse uitvoering ;) . Hier in Europa houden ze van Clip-Ons '(
 
Hier eend-je weer eens,

Ff vraagje: remlicht reageert niet meer op de remhendel, wel op het rempendaal. What's wrong? -O-

En ja I know UTFS die niet werkt, maar was te lui om te zoeken via google :+

Je contactpuntje bij de remhandle is kapot. Heb ik eens met de scootah gehad. Niet zo'n heel duur probleem.

@ Jazzy; heb je vakantie ofzo? Je mag wel knap doorsleutelen als je in de avonduurtjes dat blok weer klaar kunt maken (lijkt me). Krijg je dat blok er trouwens in zonder de linker carterdeksel eraf te halen?? Dat lukte mij namelijk niet. Wat een geklooi was dat toen :X
 
Je contactpuntje bij de remhandle is kapot. Heb ik eens met de scootah gehad. Niet zo'n heel duur probleem.

@ Jazzy; heb je vakantie ofzo? Je mag wel knap doorsleutelen als je in de avonduurtjes dat blok weer klaar kunt maken (lijkt me). Krijg je dat blok er trouwens in zonder de linker carterdeksel eraf te halen?? Dat lukte mij namelijk niet. Wat een geklooi was dat toen :X

Ik heb inderdaad vakantie dus ben weer flink bezig geweest.
Ik heb gewoon de hele boel erin laten zitten en ben van boven af begonnen met loshalen. Eerst natuurlijk tank enzo eraf, dan kan je dat bovenste dekseltje van je kleppendeksel eraf halen (met dat ding erop krijg je het kleppendeksel er niet tussenuit), dan de kop eraf halen (dit past net als je de ophangpunten van de rest van het blok even loshaalt zodat je wat speling krijgt) en als laatste de cilinders eraf en de zuigers lospeuteren. De rest laat ik lekker zitten, want schakelen enz. doet ie gewoon soepel dus...

Maar goed, vandaag: Alle oude pakking rotzooi van de verschilende blokdelen afgehaald en de zuigers helemaal schoongemaakt. Het plan was om 'even' gauw de kleppen eruit te halen, schoonmaken en opnieuw inslijpen. Toen bleek dat je daar toch wel speciaal gereedschap voor nodig had en zodoende de rest van de middag bij de motorzaak rondgelopen en daar de spullen kunnen gebruiken om de klepjes weer helemaal in orde te krijgen. Goed ingeslepen en nieuwe seals erin. Paar uurtjes mee bezig geweest, maar ze hoefde er niks voor te hebben. (wel handig zo'n grote werkplaats waar alles gewoon op z'n plek hangt)
Onderdelen zijn als het goed is morgen nog voor de middag binnen, dus als alles meezit ben ik morgenavond weer op de weg te vinden

Foto's zijn gemaakt, maar ben nog even te lui om ze op de comp te zetten en te resizen, dus nog even geduld.

zo! en nu eerst een ...uuhh...jupiler natuurlijk

greetz
 
Ff 30 km geslalomd, hij reed best wel anders :)

Ik heb dus afgelopen jaar met een michelin macadam (axiaal) en een michelin pilot road (radiaal) gereden. Ik wist niet dat het zo veel verschil zou uitmaken(kwist ook niet eens wat axiaal en radiaal was), maar de bandenboer heeft me daar ook niet over ingelicht. Nu zitten er 2 radiale banden op en dat voelde wel ff anders aan, iets stugger, maar wel stabieler.

Voor de rest nog een feestje, mijn gs is jarig (kilometerig)!!! *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan