Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echter heb ik niet het idee dat het er niet mee te maken heeft. Het lijkt alsof de banden vierkant zijn. Rechtuit gaat prima en flauwe bochten is geen probleem. Maar bij "schuin" door de bocht gaan heb ik het idee dat ik niet helemaal de controle erover heb. Ik houdt de motor wel onder controle doordat ik blijf sturen. Maar ik heb de indruk dat de motor een andere kant opgaat als ik "losser" zou sturen. En dat geeft niet erg veel vertrouwen. Vandaag ben ik daarom veel bochtige wegen afgeweest om te kijken wat het is. Het kan ook allemaal prima in orde zijn, maar dat ik er gewoon aan moet wennen.

ALS je banden vierkant zijn dan kun je dit toch gewoon zien.
Als er echt een rand op ligt van het loopvlak naar de zijkanten dan is hij vrij vierkant ja. Of als 1 kant nog veel minder profiel heeft dan de andere kant dan rijd dat ook niet prettig. Maar is allebei goed te zien met het oog, hoef je de deur niet voor uit :)

Dj1 proficiat! Goed gewerkt :) :]
 
HET IS BEWEZEN!!
er bestaan nog aardige examinatoren in Eindhoven!
want hoewel t eigenlijk toch veel slechter ging als de vorige keer... GESLAAGD *D *D *D


Hehe, gefeliciteerd! En veel mooie en veilige kilometers! :]
 
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit!

HET IS BEWEZEN!!
er bestaan nog aardige examinatoren in Eindhoven!
want hoewel t eigenlijk toch veel slechter ging als de vorige keer... GESLAAGD *D *D *D

en de eerste echte GS kilometers dr al op zitten :]
best lekker eigenlijk, zo om 1 uur snachts rijden.. lekker rustig op de weg, alles gaat op groen voor je.. en nouja khad gewoon geen zin om te wachten tot morgen :P

:] = :}


Grtz DJ!

Gefiliciteerd, nu het rubber onder houden en de glimmende kant met strepen boven
*O*
 
Mijn kroonplaati is precies zo (Model '91?)

Er zijn dus bepaalde jaren GS geleverd met Superbike stuurtjes.Dan is je hele Airbox verwijderd? Veel opnieuw af moeten stellen dus...Niet zo'n zin in ;) Geluidje zal wel smullen zijn.


ik wist niet eens dat je een openluchtfilter kon monteren zonder je airbox weg te halen?!








ow en gefeliciteerd :}
 
Denk nu ook niet dat dat kan. ;)
Lijkt me iets te veel werk om in m'n GS te steken, ookal moet het geweldig klinken.


:?

dus je denk ook dat het niet kan zonder je box te verwijderen. -O-

klonk wel aantrekkelijk. B|

ik wil ook een diepe roffel!! :Y
maar jah als je er met bepaalde zijwind minder rijd en al die onzin, das dan gelijk weer zo |( , dus dat doe dan maar niet.

zat te denken misschien andere uitlaat maar jah, misschien alleen nieuwe demper (moet ik gaan zagen) maar mijn pijp is zo verroest ken ik net zo goed een nieuwe kopen... hmmm dilemma's
ken je trouwens zomaar elke demper er op zetten, nee toch?











@ mensen met kleur problemen.
heb mooie lak gezien, loopt over in een andere kleur (net parelmoer maar dan niet) 2 kleuren in een lak dus.
blauw --> zwart bv
lijkt me erg :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het e.e.a. gevolgd, maar (afhankelijk van de ruimte in de airbox)
kan je wel losse filters plaatsen in je airbox.
Bij sommige motoren wordt de airbox aangepast (lees delen weggeslepen)
om zo de voordelen van losse filters én de voordelen van een airbox te verkrijgen.
En niet de nadelen van alleen losse filters (bijv. de eerder door mij genoemde zijwindgevoeligheid, maar dit kan per motor varieeren)

Ook kan je als je erg handig bent zelf een soort airbox maken waar losse filters in passen. Echter is het uiteraard errug handig als er al iemand mee rond rijdt.
Want als je zelf alles moet gaan uitvinden (luchtstroming, goede vulling van de airbox etc.) dan kan het wel eens lang duren voor je de juiste combinatie gevonden hebt.

Nico

N.B. bij plaatsing van een Dynojet-kit en K&N (vervangings) filter wordt de airbox bij sommige motoren ook nog al eens aangepast (op één of meerdere plaatsen gaten bijgeboord)
 
Ik heb het e.e.a. gevolgd, maar (afhankelijk van de ruimte in de airbox)
kan je wel losse filters plaatsen in je airbox.
Bij sommige motoren wordt de airbox aangepast (lees delen weggeslepen)
om zo de voordelen van losse filters én de voordelen van een airbox te verkrijgen.
En niet de nadelen van alleen losse filters (bijv. de eerder door mij genoemde zijwindgevoeligheid, maar dit kan per motor varieeren)

Ook kan je als je erg handig bent zelf een soort airbox maken waar losse filters in passen. Echter is het uiteraard errug handig als er al iemand mee rond rijdt.
Want als je zelf alles moet gaan uitvinden (luchtstroming, goede vulling van de airbox etc.) dan kan het wel eens lang duren voor je de juiste combinatie gevonden hebt.

Nico

N.B. bij plaatsing van een Dynojet-kit en K&N (vervangings) filter wordt de airbox bij sommige motoren ook nog al eens aangepast (op één of meerdere plaatsen gaten bijgeboord)


airbox aangepast, moet ik dan denken aan de bovenkant er af? en dan de airfilter er in...

het is toch ook beter om een sportuitlaat er bij te nemen? en opnieuw afstellen.
ga morgen denk ook maar effe naar de dealer.


[me]maus had gewild dat dit ook in het wphb stond[/me]
O-)
 
In de categorie mint-groen is niet lelijk, hier het resultaat van de verfspuitactie. Het voorspatbord is nu op kleur gebracht en mot nog worden afgelakt.

full
 
En zo ziet de brommert er nu uit. Staat er een beetje zielig bij zo...

full
 
En wat een ongelofelijk irritante stickers. Grrrrrr. De plaklaag is er bijna niet af te krijgen...

full
 
En de laatste van vandaag. De brandstofkraan was een klomp modder. Maar na schoonmaken en stralen is dit het resultaat:

full
 
En wat een ongelofelijk irritante stickers. Grrrrrr. De plaklaag is er bijna niet af te krijgen...

(Afbeelding)

En ik heb zo een volledige kuip dus moeten doen. Het ontstickeren duurde gewoon 5x zo lang als het schuren zelf ;) ;)
Was wel een klotewerk die stickers eraf halen, maar nu heb ik toch wel eer van mijn werk *D

En inderdaad een lekker geluidje uit zo'n laser-systeem. Alleen voor mij niet echt spannend meer, luister er al zo'n 1,5 jaar naar :P :P
 
Maus,

Airbox aanpassen kan op meerdere manieren, verschilt per motor.
Sommigen laten delen weg of slijpen delen weg, andere boren alleen gaten.
Zoals ik al zei, je kan beter wat van iemand anders afkijken (waar het werkt)
dan zelf gaan zitten vogelen.

En uiteraard begin je eerst met een andere uitlaatdemper, NIET andersom
Dus eerst het uitlaatgedeelte en daar je inlaatgedeelte op aanpassen.

Een K&N (vervangings) filter art.nr.RU-2970 kost trouwens € 48.40
En een losse K&N art.nr. SU-5589 € 58.95 (maar dan heb je er dus 2 nodig)
Dynojet-kit zit op € 70.40
 
En wat een ongelofelijk irritante stickers. Grrrrrr. De plaklaag is er bijna niet af te krijgen...

(Afbeelding)

Is niet zo lastig.. gewoon de fohn van je kleine zusje jatten, werkt vooral op de tank top, na t een beetje warm gemaakt te hebben trek je die stickers er zo af (wel rustig trekken, en blijven fohnen). daarna de lijmresten wegschuren, evt met terpentine erbij.
 
tank schuren? ik zeg: afbeits! Werkt echt super. Gewoon erop smeren en een uurtje laten zitten. Kan je zo alle rotzooi eraf halen. Is je tank wel helemaal kaal, maarja. Als je toch zelf aan het beunen bent, maakt het niet uit dat je er zelf een laagje primer op moet zetten toch?

greetz
 
tank schuren? ik zeg: afbeits! Werkt echt super. Gewoon erop smeren en een uurtje laten zitten. Kan je zo alle rotzooi eraf halen. Is je tank wel helemaal kaal, maarja. Als je toch zelf aan het beunen bent, maakt het niet uit dat je er zelf een laagje primer op moet zetten toch?

klopt, maar dan is je tank dus kaal ;) de verf die erop zat, als t tenminste de originele verflaag is, die zit daar al jaaaren, is kei en keihard en beschermd je tank supergoed tegen roest ed. dat ga je met een spuitbussenlaagje nooit halen. daarom heb ik er ook voor gekozen om t ding te schuren, wel glad en strak, en alle oneffenheden weggewerkt enzo, maar toch een laag originele verf overhoudend op de meeste plekken. toen primer, verf en lak dr over.

Met mn eigen gsje.. de eerste problemen zijn gearriveerd :( volgens mij zijn mn voorvorkkeerringen lek ofzo, dr komt erg veel olie uit. koppeling moet bijgesteld worden (niet zon groot probleem) en dr kwam halverwege mn ritje gisteravond een raar getik uit t blok.. (een heel wat groter probleem) na wat googlen vermoed ik iets met de nokkenasketting/kettingspanner.. '( bagger.

EDIT: net weer even gekeken, voorvork; msschien heeft de vorige eigenaar er wel gewoon veelsteveel olie ingegooit? dr druipt nu ook aardig wat lichtgele olie langs de zijkant van t frame, oorsprong nog onbekend. Er liggen ook nog enkele druppels motorolie onder t blok. zucht..
 
Laatst bewerkt:
Maus,

Airbox aanpassen kan op meerdere manieren, verschilt per motor.
Sommigen laten delen weg of slijpen delen weg, andere boren alleen gaten.
Zoals ik al zei, je kan beter wat van iemand anders afkijken (waar het werkt)
dan zelf gaan zitten vogelen.

En uiteraard begin je eerst met een andere uitlaatdemper, NIET andersom
Dus eerst het uitlaatgedeelte en daar je inlaatgedeelte op aanpassen.

Een K&N (vervangings) filter art.nr.RU-2970 kost trouwens € 48.40
En een losse K&N art.nr. SU-5589 € 58.95 (maar dan heb je er dus 2 nodig)
Dynojet-kit zit op € 70.40

:} thanks
en dan ken je gewoon elke demper gebruiken, je demper moet toch afgestemt zijn op je hoeveelheid uitlaatgas enz..




wat krijg je allemaal bij die dynojet kit?
Heb het effe opgezocht maar staat er niet duidelijk bij.
er stond soms met k&N filters en anders met setje sproeiers.
maar jah wat er nou precies bij zit voor de gs...
lijkt me sterk 70 euries voor die sproeiers.



zag trouwens dat dat bedrijf hier een 4 km vandaan is

iemand hier zijn airbox succesvol aangepast :P



mijn excuus voor mijn vragen bombardement.
 
Laatst bewerkt:
EDIT: net weer even gekeken, voorvork; msschien heeft de vorige eigenaar er wel gewoon veelsteveel olie ingegooit? dr druipt nu ook aardig wat lichtgele olie langs de zijkant van t frame, oorsprong nog onbekend. Er liggen ook nog enkele druppels motorolie onder t blok. zucht..

Teveel voorvorkolie zal kut rijden. Maar zal geen lekken tot gevolg hebben als de poten goed recht zijn en de keerringen nog goed. Dus of je keerringen zijn versleten of je poten zijn enigsinds krom ( dit hoeft echt niet veel te zijn! meestal niet eens zichtbaar met het oog als de poten nog in je fiets zitten)

En die lichtgele olie lijkt mij nog lekker zuivere motorolie. Dus loop je carter ff na op leksporen.
 
zou deze demper passen :

Te koop in goede staat originele uitlaatdemper van een Yamaha FZR 600 R 4JH type


nog iets is dit zo'n demper die zonder pijp komt?
iemand bekend met deze:
JAMA Original slip-on vervangingsdemper
 
Laatst bewerkt:
Teveel voorvorkolie zal kut rijden. Maar zal geen lekken tot gevolg hebben als de poten goed recht zijn en de keerringen nog goed. Dus of je keerringen zijn versleten of je poten zijn enigsinds krom ( dit hoeft echt niet veel te zijn! meestal niet eens zichtbaar met het oog als de poten nog in je fiets zitten)

En die lichtgele olie lijkt mij nog lekker zuivere motorolie. Dus loop je carter ff na op leksporen.

de lichtgele olie was geen olie.. t was benzine vermengt met lijm/prut. kheb een gaatje in mn tank B| B| B|
miniscuul maar, maar t lekt wel. Daar komen de reparatiepasta en spuitbussen weer..
T getik in t blok bleek geen getik in t blok te zijn. mn (toch al superlelijke) rechterspiegel zat los :P


Net ff dat lekje tijdelijk gedicht en de spiegel gespalkt, wou toch even een tourritje maken met ons pap :)
ook even de snelweg opgeweest, topspeedje testen. 130 max normaal, 140 plat op de tank. krijg em iig in de 4e, 5e en 6e versnelling niet boven de 6500 toeren.
Tis net alsof ie begrenst is :9

groeten DJ
 
Laatst bewerkt:
Teveel voorvorkolie zal kut rijden. Maar zal geen lekken tot gevolg hebben als de poten goed recht zijn en de keerringen nog goed. Dus of je keerringen zijn versleten of je poten zijn enigsinds krom ( dit hoeft echt niet veel te zijn! meestal niet eens zichtbaar met het oog als de poten nog in je fiets zitten)

En die lichtgele olie lijkt mij nog lekker zuivere motorolie. Dus loop je carter ff na op leksporen.


van een beetje meer voorvork olie gaat je GS alleen maar beter sturen ;) ik denk eerder dat de keeringen lek zijn.
 
Maus,

Meel me maar ff, anders zitten ze weer te zeiken dat ik zit te spammen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan