Beunhaas86
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #1.026
Gefeliciteerd kerel!
Veel veilige km's toegewenst
Veel veilige km's toegewenst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Echter heb ik niet het idee dat het er niet mee te maken heeft. Het lijkt alsof de banden vierkant zijn. Rechtuit gaat prima en flauwe bochten is geen probleem. Maar bij "schuin" door de bocht gaan heb ik het idee dat ik niet helemaal de controle erover heb. Ik houdt de motor wel onder controle doordat ik blijf sturen. Maar ik heb de indruk dat de motor een andere kant opgaat als ik "losser" zou sturen. En dat geeft niet erg veel vertrouwen. Vandaag ben ik daarom veel bochtige wegen afgeweest om te kijken wat het is. Het kan ook allemaal prima in orde zijn, maar dat ik er gewoon aan moet wennen.
HET IS BEWEZEN!!
er bestaan nog aardige examinatoren in Eindhoven!
want hoewel t eigenlijk toch veel slechter ging als de vorige keer... GESLAAGD
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit!
HET IS BEWEZEN!!
er bestaan nog aardige examinatoren in Eindhoven!
want hoewel t eigenlijk toch veel slechter ging als de vorige keer... GESLAAGD
en de eerste echte GS kilometers dr al op zitten
best lekker eigenlijk, zo om 1 uur snachts rijden.. lekker rustig op de weg, alles gaat op groen voor je.. en nouja khad gewoon geen zin om te wachten tot morgen
=
Grtz DJ!
Mijn kroonplaati is precies zo (Model '91?)
Er zijn dus bepaalde jaren GS geleverd met Superbike stuurtjes.Dan is je hele Airbox verwijderd? Veel opnieuw af moeten stellen dus...Niet zo'n zin in Geluidje zal wel smullen zijn.
Denk nu ook niet dat dat kan.ik wist niet eens dat je een openluchtfilter kon monteren zonder je airbox weg te halen?!
ow en gefeliciteerd
Denk nu ook niet dat dat kan.
Lijkt me iets te veel werk om in m'n GS te steken, ookal moet het geweldig klinken.
Ik heb het e.e.a. gevolgd, maar (afhankelijk van de ruimte in de airbox)
kan je wel losse filters plaatsen in je airbox.
Bij sommige motoren wordt de airbox aangepast (lees delen weggeslepen)
om zo de voordelen van losse filters én de voordelen van een airbox te verkrijgen.
En niet de nadelen van alleen losse filters (bijv. de eerder door mij genoemde zijwindgevoeligheid, maar dit kan per motor varieeren)
Ook kan je als je erg handig bent zelf een soort airbox maken waar losse filters in passen. Echter is het uiteraard errug handig als er al iemand mee rond rijdt.
Want als je zelf alles moet gaan uitvinden (luchtstroming, goede vulling van de airbox etc.) dan kan het wel eens lang duren voor je de juiste combinatie gevonden hebt.
Nico
N.B. bij plaatsing van een Dynojet-kit en K&N (vervangings) filter wordt de airbox bij sommige motoren ook nog al eens aangepast (op één of meerdere plaatsen gaten bijgeboord)
En wat een ongelofelijk irritante stickers. Grrrrrr. De plaklaag is er bijna niet af te krijgen...
(Afbeelding)
En wat een ongelofelijk irritante stickers. Grrrrrr. De plaklaag is er bijna niet af te krijgen...
(Afbeelding)
tank schuren? ik zeg: afbeits! Werkt echt super. Gewoon erop smeren en een uurtje laten zitten. Kan je zo alle rotzooi eraf halen. Is je tank wel helemaal kaal, maarja. Als je toch zelf aan het beunen bent, maakt het niet uit dat je er zelf een laagje primer op moet zetten toch?
Maus,
Airbox aanpassen kan op meerdere manieren, verschilt per motor.
Sommigen laten delen weg of slijpen delen weg, andere boren alleen gaten.
Zoals ik al zei, je kan beter wat van iemand anders afkijken (waar het werkt)
dan zelf gaan zitten vogelen.
En uiteraard begin je eerst met een andere uitlaatdemper, NIET andersom
Dus eerst het uitlaatgedeelte en daar je inlaatgedeelte op aanpassen.
Een K&N (vervangings) filter art.nr.RU-2970 kost trouwens € 48.40
En een losse K&N art.nr. SU-5589 € 58.95 (maar dan heb je er dus 2 nodig)
Dynojet-kit zit op € 70.40
EDIT: net weer even gekeken, voorvork; msschien heeft de vorige eigenaar er wel gewoon veelsteveel olie ingegooit? dr druipt nu ook aardig wat lichtgele olie langs de zijkant van t frame, oorsprong nog onbekend. Er liggen ook nog enkele druppels motorolie onder t blok. zucht..
Teveel voorvorkolie zal kut rijden. Maar zal geen lekken tot gevolg hebben als de poten goed recht zijn en de keerringen nog goed. Dus of je keerringen zijn versleten of je poten zijn enigsinds krom ( dit hoeft echt niet veel te zijn! meestal niet eens zichtbaar met het oog als de poten nog in je fiets zitten)
En die lichtgele olie lijkt mij nog lekker zuivere motorolie. Dus loop je carter ff na op leksporen.
Teveel voorvorkolie zal kut rijden. Maar zal geen lekken tot gevolg hebben als de poten goed recht zijn en de keerringen nog goed. Dus of je keerringen zijn versleten of je poten zijn enigsinds krom ( dit hoeft echt niet veel te zijn! meestal niet eens zichtbaar met het oog als de poten nog in je fiets zitten)
En die lichtgele olie lijkt mij nog lekker zuivere motorolie. Dus loop je carter ff na op leksporen.