SUZUKI GR650 1984. sinds lange tijd weer een ‘brik’

Een paar foto's terug had je nog geen filtertjes op de carb en nu zie ik ineens van die goedkope ali-temu exemplaren zitten.
Houd er rekening mee dat deze (vaccuum)carbs een vrije toegang tot de banaanvormige inlaatje moeten hebben (goed te zien op jouw foto van post #194). Als deze filtertjes een rubber manchet en restrictie hebben zoals ik ze ken, dan wordt die inlaat geblokkeerd door het rubber van het filter en loopt de motor niet meer goed.

Daarnaast kreeg ik behoorlijke issues met zijwind en het inhalen van caravans en vrachtwagens door de invloed van deze filters op je vaccuum membramen. Ik ben me kapotgeschrokken in ieder geval. Rij je halverwege een vrachtwagen, valt ineens al het vermogen weg! Ik heb sindsdien nog meerdere motoren omgebouwd, allemaal met open filters maar zonder vaccuum carbs. Die hebben dat issue niet.

Ik heb bij mijn GR destijds de inlaatslangen (de rubber slangen tussen carb en airbox) weer teruggeplaatst zodat er meer ruimte tussen filter en carb zit. Dat dempt het effect van vlagerige zijwind. Daarna heb ik nog de luchtfilters deels moeten afplakken met tape om het rijdbaar te maken. De motor bleef maar 'verdrinken' in lucht. Sproeiers overigens ook een flinke stap groter.
Ik heb destijds van Koen (van de Dobbit GR) zijn sproeierbezettingsinfo gekregen, en die had nóg grotere sproeiers en een stapeltje spacers tussen de naald. Het was in ieder geval een heel gedoe om een GR650 op podfilters af te stellen.

Hier is e.e.a. terug te lezen: Suzuki GR650 '83 op-/ombouw
 
Ja, is me bekend. Eerst maar eens kijken of ik het überhaupt wat vind en dan kijken we wel verder.
 
Vandaag, na een tijdje niks aan het soesje gedaan te hebben, eindelijk weer eens een dagje tijd om wat te knutselen...

Als eerste maar eens begonnen aan het achterspatbord. Deze zou tegen de ketting aan gaan lopen als ik deze vast zou zetten
AP1GczOhDd0v4M32VmEOddz5zgkNnKcxKsGE2hCHjhyevWH1QS9fkXsDxS8NKbtwcG5_bJMX0YP5b3-o7DqHZ7MAtBXZhiTJCVw4fgfDWTDncn1OJa-zrcrgwM7FzsN53mvSnMY1FgC5KXiHdTYkHQa_jAnE6A=w2170-h1628-s-no


Dus er maar een stuk uitgeslepen, zodat de ketting wat vrijde ruimte heeft tijdens het rijden
AP1GczPdFkfCSmLMlRM4dt6EG6v9vceD9l2zfJ8sq-82BBNplshwn3tY0dMQxK27BHTZ0PdYzeF8z9XbIi9hhTrByWDuGPInbgzjeMBdlfIyJ5LXaRpV85LDGTJfIEBMcR105gTo7e3NIV20WiRYKe-JQCfkzA=w1222-h1628-s-no


Dat geeft een mooie hoeveelheid ruimte om lekker te kunnen wiebelen
AP1GczPKedtyihk5YRy_Z6tngObF96vKU_rfKLfbzBAxqZB0GJ2rQ9G4cncUszIFTJt78EV-79DZDI_z4Go4uMUTpuokENCYif5-ym5scIPRGC9LbXbWyKnrp1Ss7VD4yA9wU2lBpWUgkdmHyv_Mh5sYVJW7FQ=w1222-h1628-s-no


Vervolgens met het zadel bezig gegaan. Eerst een speciale bout gemaakt, waar het zadel aan de voorkant op vast komt te zitten
AP1GczMKBZ9yWH3VKujVW2_ivl4LsbYrIVLlyWGiR8YhYyK1e3l_tOSgLhxmb8fA_AaLDkHkxmpIuONbU0isQkm8lIX5GXXv9qAb2ysxGiatkFlGTsDgTXG5kg7NFAkqZQ9p3UPOl65hegUeBAFHCZXZVtZdxQ=w1222-h1628-s-no


Door de afgeslepen zijde, valt deze tegen de zijkant aan, en hoef je ook niet ingewikkeld te doen met vasthouden
AP1GczPcL0uEJe6qOWFwJpgqaKbvwfYmoNllnKXEoPbEhRpRA6QIs7_Uxp10GbN56bJGT9L719i4Z6il3WHwZIvQJP91otj_kuwNH8EfCI-UkwQipxlu-yolObBFiQJ_-1Fcf5Y1JBHFmojqFR8gKgt_EW6d2w=w1222-h1628-s-no


Dat lijkt me een mooie degelijke bevestiging
AP1GczOS6Kw817qcuoQk5W4ZaDaN4c4OabBnjpAS7U2ak1BMPTtjNnm87AmNHGRMNQBMOSywYtf-Eu7g2yRuX3XrnaP6cjVqc_o1nvRpeW-E63-ee1I80gtjFu0uByOviHSgBYv1BvVn25SO8BP9AYAYhSSaKQ=w1222-h1628-s-no


En dan wat gaan passen en meten om te kijken hoe ik het zadeltje verder vast ga zetten... mijn eerste idee was om er toch veren onder te zetten

AP1GczOJVEXSntu1mryXzhDNRPFJV7WFYwIwog5ag8aQIzmvBCdZz5nfN7hmw4riwxQB9H2_svqoToORUFk2wrxIYbjLvpRReMJs6LrBEQb-VacDM01W93k7CFI_oxPUipl96PjI8Nzhbuq3T4e6Xj7WC-4_4A=w2170-h1628-s-no


Maar was er niet tevreden mee qua looks, dus een stalen strip gemaakt, welke op het subframe rust, en waar vervolgens het zadel weer op rust. Het zadeltje word dus niet geveerd.

AP1GczOoLBheXD7oqmoQgv_4ILWoS1kSg858u6M3nwrNDC9d408WHDpcNHhfBFWBpF9HMAKdbw5TbSxNy72Zpuhi4dOBvBNVhzRtUljXhi1F3OHkTKrdA6YJaD29oT2pftOAo9yWyE64c2mRDUcaX8JyEXoykQ=w1222-h1628-s-no


Dit moet dus ongeveer het resultaat gaan worden
AP1GczNsykOeY2GRDNMmhCyfo3Z6uPk4bajvEq2fgzWG38aR-39_kRC_H7Mig5GJoWiidMXmYnVZn9CdPjlPEMq1BxumVpCOyN4QyweEDPNDh7uv1YopItIQA_oVyXFQsNQynkDhuFthWQwqXBGrgHM9znB76Q=w2170-h1628-s-no


De beugel onder het zadel, valt precies over de strip heen.
AP1GczN05yMxr68M88pdp92lqtNsMeVeZ-pveyKAawMEiyTxPMl-FLkzfdkZ1jG7iav6pU0AVqBFluFg-N4OM_Irp1NkRW3YvP4WngHglqzq--MKREdLBI4HeJiJOO0n9ft8sOUqf43BYdiDA26lhAfo6f4IgA=w2170-h1628-s-no


Daarna beugeltjes aan het zadeltje gemaakt, om te voorkomen dat het zadel gaat wiebelen.
AP1GczMm-clD5OZc9MLZsa_bMw5zbaQMBre4QJstvY0KJxAvXCZC7cN2b1uBnE8F3G29vwvN7I_PX5xEP_sQM_uXyPMtu9DX2Dzl-ztwXBCHQeMPr9_mMIw8Z7lzptXQ21EVg8kY6scSGRjoy6ZCvOt-TsFC8g=w2170-h1628-s-no


Nog een uitsparing in de strip gemaakt, waar de bout van het zadeltje in valt. Nu rust het zadel voornamelijk op de strip. En de boel blijft vrij van de accu
AP1GczMiC2lLAPy-5ao8fdFZVnNrPjgvPjrDuKsi-eOxrMDsgXXXnGM7ga8NO3Jc6dvBCkUjCytfUYIzmqgQp0pJLjW684q2OxkP0ZaMxNCbzwOLc41SeY9gQnSOD9EQryyT5JV_VAYba0MJqxUNlZjBjtaIXA=w2170-h1628-s-no


AP1GczMpQzg_Hs-mOO9ovdwo7ZkvKn1dZISjAINCiY4Nnta5mley8r19eEPQmTd_M_v19D6MWR1ODkTjIlHnyp1i4gTPN6xx4nz4Tw7W6S9tOZFnfM7MvRcUlxMgmoBz9y8Qy6c3glOXGS7bj4YLNRcwFuE5cw=w2170-h1628-s-no


Daarna een poging gewaagd om de ketting vast te zetten. Helaas heb ik niet de goede clip besteld (ja er komt 'gewoon' een clip op), dus geen proefrit vandaag
AP1GczMOJcYc021VOFQxXtOvq644VZabcsDsfv8mUL4sALOuq6RN8tdDCcz9RB4NO56C0t48x0RrEpCnqeAWYP-vIc3V10Cma_pL4TLwdzhMoUj-4bwe_bXFfsasD-CP-5cY-nG8yWTrM3bRvWXx42GwSriiJA=w627-h836-s-no


De pennen zijn te kort om er de clip op te kunnen zetten
AP1GczO8-4KLJEMAIb_BlOMujdYxy47E9H35yW_FPBgAtatiknBpA7GIFRrVMVBj5Htcj3e6N11p8CfMOv0BAY7FzPzLg_U3LWgNwIE6ahGWW4BI8HMObVxhXab1ld_OPDv745HjQnRa8cBi-T_GKoV7izNcoA=w627-h836-s-no


Dus maar verder met de andere delen die nog gemonteerd moesten worden. Koppelingsdeksel er weer op gezet, en een poging gewaagd om de koppeling een beetje af te stellen
AP1GczNkEy91sYaCLVCaDzuLe0k7uJ-kbbKmUMu70iGGd8_kUcC4sqdn7mNcl7kDCAJXn_Irrh4LgGSwPv95B0pfUusHlEXltGKt6m-CI0F6VQbSZbHCJnIjOJxBLfRIySh9BPAVN94au6sQjdh2tYlrDFfO2g=w836-h627-s-no


Tussendoor de voorrem voorzien van remolie. Verder geen fotos van (neem aan dat jullie wel zelf een plaatje kunnen bedenken van remolie in een vaatje)

Was nog niet helemaal tevreden over het zadel icm de accu bevestiging. Had er natuurlijk tijdelijk een band omheen gedaan, maar dat kan natuurlijk geen stand houden. Heb de accu nu vast gezet met staalbanden (van die gaatjes dinges dingen), met daaroverheen een fietsband.
AP1GczPLyHFTMJAWCKwH07FxmOGjcNvKo8MgT0suHqRlGrGz8BdDWWb5zOQ1uvbOtJQmfSYGTLTi1tJC4PnIrE2xB8My-cZ1KtapCaQSV7yLL_Q5kLHHuexOUnq0P5as1dKkYul0FjkSDnlMfk6_O8FSn8uW1w=w627-h836-s-no


AP1GczMvkgbrLc-SLoEFUS_azvf3r1fKW_raNeJ1CJ-hhu-DhQylXog_vGwnrYjBgNVEw208W-FHb1IaLSYTfsd06sQLelrKhxv9gcg92kH3sMupjOB56-Y77hCW2HMBMZjg-57PYbS_37hZ7nADDJTgtqWbbA=w836-h627-s-no


Nog even de overlengte van de kabels opgekruld...
AP1GczMI6DtNa_1zqc7bh3WLKZQItvP3-MwQijAkQf8epYCTN_gqjYsN-Ukg5c4Jkv7ydBu0TCt6myc3Z2TEdxgDReEMf-JKmwwTU7LmBlzeWutrHApdqNGLFvr2kIk92IC6_-_12RNJWTY_ft4kbHkMtqK02g=w627-h836-s-no


Met dit als resultaat van een dagje knutselen
AP1GczPREoMivSctthv11mUgXZ7RgB4KMY-ZojNHYeCLpoR5S8OFykvA9yPYHC4ZrE3EYaXvXMYq8ElqlNRKFcnvzfRJ1gxuhhr6CVv_w9ol36tl4mOLW0ojDjCLW8tdmlGC2T7WdUIZzj1eq0ZxWOPOkt4DNg=w836-h627-s-no



tl:dr
Spatbord gemonteerd, remmen gefikst, zadel gemonteerd, accu gemonteerd, en zo goed als klaar gemaakt voor een proefrit

en dan nog een extratje, heb hem vandaag ook nog even gestart... Buren waren weer blij met me _O-
 
nou ja zeg...

maar inderdaad vandaag de laatste kleine dingen gedaan, voordat we daadwerkelijk een poging konden wagen.

Als eerste de (juiste) kettingschakel gemonteerd:
AP1GczPK7zXHdqRjtMoooivDXojIDbTg2pGFHhNEWMqkBLTy0xlDu2cJEznzHDHqGmNRj9AtdY3MtGXMg99aXVyVp3if3kbNV_fOvqJ-u8g8NBFQv_DQssy8aCB_KXabW3TCO_K7ZoNLxmM_NoUFVUXg1DSO9Q=w916-h1628-s-no


AP1GczMfN5P-wgAr9xrF71De2X9zH5pzD72diaMqFV8Y8E1EIhGMHVHtGOJ_4uQDDvz8Jh4qWwAsKii667qBkYIco2gZoKDwd8SkTQy2zJDwueVWIBKDxF-lWWB8p9ubLUpK36Ze-ssm4gao0d5PQ__ulEjr2A=w916-h1628-s-no


vervolgens wat lucht in de banden... Was geen overbodige luxe zoals je kan zien
AP1GczMp9LRwjsrhtB5lczY_9t1gDNvMd_n7VbUYwLxpk59WywEo9MtfymZlV1KOgRhUE5sHssKRygWfMS7HFDlX67CqlI2D22laISZrvNzPf7O1wDHFxL6-bd3-zeVRS-4DsUH3oNCXDqcA-3ep6xqkHry1SA=w1222-h1628-s-no


Toen werd het tijd voor de eerste meters


Zoals je kan horen, is het nog niet helemaal perfect... Daarnaast was de ketting ook nog niet strak genoeg

AP1GczMOedseTUMA4s59HPJCRGHtExeA0_4vKRJEyi9h9vFCIowcwpKcFLyH8CZgMStHdSdHLbhCUL_XixgksEM93XBZhnzF-6p-eFLyC2oSjXzd99KMD1J032FydsufI6AXthRqXTYsQi2pzo4bFKrW6wbaLQ=w2170-h1628-s-no


Na een volgende poging was het al een stukje beter


Daarna nog weer een kort ritje proberen... echter was dat van korte duur....

Sta je daar beteuterd langs de kant van de weg met een lege tank, en laat dan de eigenaar nu ook net toevallig onderweg zijn om polshoogte te nemen... Enfin... Even samen met @Willem wat pretsap gehaald, en na bijvullen (en nog wat kleine tuning), kon Willem zelf een poging wagen. Het resultaat hiervan zie je in de bovenstaande post.

Rij technisch is die voorlopig even klaar. Maar voordat hij naar zijn baasje terugmag, moeten er eerst nog een set fatsoenlijke pijpen op! Deze toeters maken een mega herrie! er word echt niks gedempt, wat ook resulteert in enorme knallen uit de uitlaat als je van het gas af gaat. Beetje foutieve interpretatie van 'knalpot'
 
Vandaag weer wat uurtjes kunnen besteden aan de Tempter...

Als eerste maar eens begonnen met het stuur. Ding was een beetje krom, wat de rijeigenschappen niet ten goede kwam..

AP1GczP0elizu771fQLCa3-mzaUJCdvIuNcHGyf0thgNSzpu96e4zTGTJoqs7NFMMKQuDV6wNRhNAvzl2l7plko_eJb4BaPjI1cXIOwdswagS0IRv0sEPG2JSQ47fDgYVIPZEg7MI8SkdIoG18b1MTvhaJmq1g=w2170-h1628-s-no


Ik had nog een apehanger liggen, en het leek me wel een leuk idee om die er op te sleutelen..
AP1GczMXkQrgMBVdpAVglZy3krgZLZ7nHlEh51QZHZGkPXt07hPQF2WEN5VpPkTiPuNUc1r2R3eya8nLP7cSt8muHtOXz8DVNOgwkAqC35DDGPTcQKw3DNUAGIL6OJMx2e4iWFFHQDljL5EFsQl-INPky9MDng=w1222-h1628-s-no


AP1GczMaN8fZ9_4y5n7ZKVqBR0UUNUXV-X9wWznMvkJAsQZnnLrSvlyoCbHPY3e9iIASeluhJiFwWp0WW-jYW2FO0eavgETmWcS64x2kJ5_WxNZEhsy7YqzrR_DCVNkOvjl41MA8RkFYZiOUgcHLA32H1TbneA=w2170-h1628-s-no


AP1GczPGRUEFlqxq89BTp1YZ9SySd_X7X9O_MgUUa10FVlgTZuAogf93DHh666cRrSKl49WCJXtm1Dr8uph4rHDLOEN6qKkOerlmk-xnwskbKsQa_K4Ry_c5XujS2rYIT2ho3TDh261_fpXUcpus2_vO9ig0UQ=w1222-h1628-s-no


Zo op het eerste gezicht ziet het er best leuk uit... maar... eigenlijk helemaal geen zin om alles te gaan verlengen... Dus grote meneer Willem opgebeld, of hij toevallig nog wat in zijn oneindige voorraad had liggen... En warempel, na wat gestommel, gerommel en gepuf, kwam het verlossende woord dat meneer nog wel een oud BMW stuur had liggen. Dat kwam mooi uit, want in zijn oneindige voorraad lagen er ook nog twee dempers voor me klaar...

Dus na een ritje op en neer, gauw weer verder met knutselen
AP1GczOabVfTXtenWSqvGccWCIKvuj3qQFhKunwA0u9KPq6dlqMtetuAgw_mW0QKVlnQhjMTEnqvwKln3pKNp5hAwbGvYV0wNoQp6QPH-UII_6QslhfdED2za57t6iRyss6tBp-nwLF06UWNEYX5AzjKT_gmWw=w1222-h1628-s-no


Kreeg tijdens het monteren nog even het lumineuze idee om er een soort van snelheidsindicatieapparaat op te zetten... (had nog een GPS snelheids dinges liggen)
AP1GczMeNffllQWs8TMJeGfTirYS3klGW4uyMTkfK4E1xY06QZ6hR2T7cvUzgTVq48SL040onZwR0UnXSMwHwz5JOhPeP1bBW_Sr0lc7p244pQHD4zlxMK0-JY-g6I9a2pX8nwUCD3l4yfjDfj7u6gP5M7L5Rw=w2426-h1364-s-no


Maar dat idee weer gauw aan de kant gegooid, want eigenlijk is dat veel te hip en modern voor deze motor

Na montage van het stuur, verder gegaan met de dempers. (kudos voor degene die raad wat voor dempers dit zijn)

passen en meten:
AP1GczMFflEajIw-SoRhYJKDF0HLixtTEqvV27vi4Q19dQRmQf8ZdexDWH1u385DL6-wvPEi7iFXO2ukgt8KrlFCXow0PcmZvZnuVrCBL5blWmN8jZsnlqUxkjYqoZeTbclOr2zDh_m83zbJJ8SDmw-rJk7N7w=w2170-h1628-s-no


puzzelen met opvulbussen
AP1GczOaN5BNDj3P70H71E-zKcWCzJBrp4NhebyVNDLfOa6Q7yes-Me0OjMdNztuAww9Y1z1AOkCAAhCCuIrp4Hxf-if_21zZboM_98uLYSHi5wC-UuCSr8LlZ4b-SycKf-Ggr3oRAfPw5--orMNRzPxhQ1M9g=w916-h1628-s-no


dat begint ergens op te lijken
AP1GczNwJwYNxW_QY9B6DkGCB4MpwcvH-Q-i3Id8PHA0MQfM4LSEiIWnu8--e49vE9yW3rqbTcY1-t6Q6w-S4EborVbACRBCOi-hi6L3tC_8wcja_Ef2NE1LSJEWXa3vxEdrgj2bBzyeq1alWdybtwyccCyk1A=w2170-h1628-s-no


deftig beugeltje geknex't
AP1GczNU0WreM6DZlhzrOwrvgt3mch0-ubCnq1g63_h8s-rjA22LE4bTmnWvxEhewTAustTHlJ72ks7dAj-gs9GUEXoODqfsa7s30z1wKmPMHEq8u5iOuB6T6XAx9ZRRRiGaoaP8lIyJxSDgcVSW7pIDbwkVVQ=w2170-h1628-s-no


toen was de andere kant aan de beurt..
AP1GczPCJL4D25wPfw_25Il774AHyuDmWO7eAgYiygfO-M0w5VDEZDlpxkTEU8umtk0dJTLdvBEeedSftqdS0nX0mk-RkbF-zjLK892zxu8AgR-A6OQ-Fk5BkB_YbqPRRiAmT51_t6IgiyciJbWfxHaEeBuCrw=w2170-h1628-s-no


ook aan deze kant een deftig beugeltje gekex't (in de uiteindelijke montage, zit de ophangstrip aan de andere kant van de bevestigingslip, omdat dit beter uitkwam qua uitlijning)
AP1GczPNfrOcumeanT_n4UL0LNG7pRrlS2uiAVlbOxB-pDW-lRcs6pidYKcckz-N3zZN0uKtwO56DPc23Au5413JatXZCiZA3BrvFrf8GruDN0VPB8KQWD-__5eUJtNvAONfq9jLcZ6vzfIn3n9VV8eWCGRKPQ=w1222-h1628-s-no


zijstandaard komt nu weer 'netjes' tegen de uitlaat aan (oftewel op het rubber, in plaats van staal op staal)
AP1GczODfntCji_zeC-dJTN185yTP0Vgu-Qk-LDjcGZdkM17fWnCeDNHBFACQzTfCwiJxQraJWArNgYlaA98kF2vc2cKpQ2r7a80YULFQP3QuohJclF9W7DhlH9U9HQGn7zRD36z71rG9wVQXH2K3PCVyg3XqQ=w2170-h1628-s-no


Het zat me nog niet helemaal naar het zin, omdat de verbinding naar het spruitstuk wiebelig bleef... Oorzaak gevonden, want door het stukje bocht, was er maar weinig om op af te klemmen.
AP1GczMEO33RAQQR23PAmNhAnlOyk9cWDBPQk4YLrZ9LffnQjpQZg-7q7v-5-iSDXUP_A9ti5y_2fox4J03iDQlR2j0EdB-M2OJEiytXRoMyKITOnCu_kOLtkoS9sy7TXb_rOi6r00SfF1AIuGbeRCRTmmwvMQ=w2170-h1628-s-no


Dus daar een stukje af geslepen, en nu zit het wel degelijk vast

Van blik nog een pasring gemaakt om het luchtdicht te krijgen
AP1GczO7Tt7aeC2YMJaMZB-lKI9tsGR1zwf5QGs2qTpi8VXwnZwyJ-cbjMoCvt2PSCEmK0OvLccLd-b7WciJTIN5mvbhmxtokqeWhKJI2TKu16LUZZMVvFgEDVQOvjPZ7CMI7OEF6cMwMoq_o1mHI0z7kW1UOA=w916-h1628-s-no


AP1GczPFzZh2DdrxTvvpzs21qxgBK6fqefHeAeHwez8aGHJo_rSvbi8ZHQDU9RKJtZ70g_PRqs0J1SOJlesvTqdmzUlpQ-WLLBupYshpwwumUZDnWQuQGEg0owzqxbd1XXM0h45WsTnVRerQ7qvee2Q9eX-WpQ=w916-h1628-s-no


Toen was het weer tijd voor een proefrit... Maar daar waar het geluid nu zeer acceptabel is, waren de rijeigenschappen dat niet. Ding bleef spontaan in toeren stijgen bij stationair, wat dus sterk op een vacuum lekkage lijkt... Dus met remmenreiniger gaan testen, en het resultaat lijkt me erg duidelijk:


Beide inlaatspruitstukken bleken vacuum te lekken... Dus de carburateurs er maar weer afgehaald, en heel voorzichtig de inlaatspruitstukken verwijderd (dat is en blijft een spannend klusje met boutjes die al ruim 40 jaar oud zijn). De rubberen afdichting tussen het spruitstuk en het blok bleek hard geworden te zijn, waardoor er dus lucht tussendoor kon lekken. De spruitstukken maar goed schoongemaakt, en terug gemonteerd met hitte (en benzine) bestendige vloeibare pakking. Na uitharden de boel weer gemonteerd, en nu loopt het machintje weer als een zonnetje, en blijft het toerental ook weer goed stabiel. Helaas geen gelegenheid meer gehad voor een proefrit, dus of het probleem echt is opgelost durf in nog niet met zekerheid te zeggen. Maar logisch gezien zou het nu goed moeten blijven gaan.

Door de nieuwe uitlaten en het verhelpen van de vacuum lekken, start hij nu ook een stuk beter, en kunnen de 'smoorsokken' weer van de luchtfilters af. Het smoren van de luchtinlaat begon nu zelfs tegen te werken, omdat het vacuum niet snel genoeg opgeven werd, waardoor de gasschuif te traag terugzakte. Het zijn namelijk CV carburateurs, die een vacuum gestuurde gasschuif hebben.

Al met al weer tevreden na een dagje knutselen. Nu wachten op de kentekenplaat, en bewijs van verzekering, zodat we een echte degelijke proefrit kunnen gaan plannen. Als die ook akkoord is, dan mag het soesje weer terug naar de rechtmatige eigenaar, en kan Willem zelf zich verder uitleven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan