SUZUKI GR650 1984. sinds lange tijd weer een ‘brik’

Dat is ‘m inderdaad @Zeroground, heb vandaag het spul binnen gekregen. Als het weer straks wat minder is dan ga ik weer verder. Of wanneer ik spontaan een nodeloos gemotiveerde bui heb.
 
Misschien ook leuk, bij: Dobbit.be hebben ze in een videoserie een caferacer gebouwd van een GR650. Best amusant. O.a. nogal wat motorisch malheur enzo. Waarschijnlijk moet je om ze te kunnen zien wel een emailadres invullen, maar dat kan volgens mij ook wel met een fake adres.
 

Langzaamaan weer tot leven wekken. Klinkt op de remmenreiniger al beter dan de eerste keer dat ik ‘m startte.
 
Nog op zoek naar de juiste schuifstekkertjes of gaan nummeren...

F87B56CA-0484-4906-BB25-9220DC26FF26.jpeg
 
Of gewoon 1x goed monteren en daarna er af blijven
 
Nog op zoek naar de juiste schuifstekkertjes of gaan nummeren...

Bekijk bijlage 1430560
Nog op zoek naar de juiste schuifstekkertjes of gaan nummeren...

Bekijk bijlage 1430560
de originele stekkers zijn niet los verkrijgbaar en 2ehands vaak al half weggesmolten.
Kontroleer ook even de werking vd gelijkrichter, deze zijn 9 vd 10x bij een oudere Suzuki kaput.
Voordat je er een nieuwe accu inzet en deze weer gesloopt word door een defecte gelijkrichter/regelaar.
 
de originele stekkers zijn niet los verkrijgbaar en 2ehands vaak al half weggesmolten.
Kontroleer ook even de werking vd gelijkrichter, deze zijn 9 vd 10x bij een oudere Suzuki kaput.
Voordat je er een nieuwe accu inzet en deze weer gesloopt word door een defecte gelijkrichter/regelaar.
Ik heb de originele schuifstekkertjes uit de behuizing getrokken omdat deze nog helemaal goed is en ik heb drie soorten die er in passen maar deze klikken er niet vast in, vergrendeling is dus niet goed. Ik denk dat ik dan toevallig de tiende heb van de oudere Suzuki’s. Ik laat het eerst maar eens zo en zodra ik hem weer op benzine kan laten lopen dan meet ik de laagspanning en laadstroom nog wel even. Zou inderdaad jammer zijn van m’n nieuwe accu. Ik heb al een andere regelaar, is een van een cx, zou ook moeten kunnen.
 
Ah, oké top.
Die schuifstekkers zijn op de site van Rick Donkers ook niet te vinden?
Ik heb een regelaar van een gpx600 liggen, die zou ook moeten werken en gaan niet snel kapot ( zegt men :P ),
 
Ah, oké top.
Die schuifstekkers zijn op de site van Rick Donkers ook niet te vinden?
Ik heb een regelaar van een gpx600 liggen, die zou ook moeten werken en gaan niet snel kapot ( zegt men :P ),
Vandaag eens even in mijn assortiment van allerlei zooi aan het zoeken geweest en wat schertste mijn verbazing ik had precies de juiste schuivertjes liggen.
 
Twee filters, zijn eigenlijk voor een tomos. Zolang de aansluitdiameter maar klopt. Ook onderweg.
Kan ik daarna wat olie in het blok kieperen en daarna proberen op benzine te starten. Heb de filters niet bij alie besteld trouwens, niet dat dit een betere kwaliteit is maar dat wachten steeds is ook vervelend. Schiet niet op dan.
 

Bijlagen

  • CD566EE5-EE86-461E-BB87-F13DEC595523.jpeg
    CD566EE5-EE86-461E-BB87-F13DEC595523.jpeg
    32,4 KB · Weergaven: 7
Ja, @jgpeggeman gaat zich ermee bezighouden. Maar hij blijft van mij. Heb de tijd en ruimte even nodig voor de harley.
Ik zou zoiets opknappen ook leuk vinden maar heb er de ruimte niet voor. Thuis hadden we een mooie bedrijfsruimte met heftruck en spul zodat we naar hartenlust konden klussen..veel gedaan en nu eigenlijk ook wel weer tijd voor en zin in.
 
Ik zou zoiets opknappen ook leuk vinden maar heb er de ruimte niet voor. Thuis hadden we een mooie bedrijfsruimte met heftruck en spul zodat we naar hartenlust konden klussen..veel gedaan en nu eigenlijk ook wel weer tijd voor en zin in.
Ik zei toen wij voor een huis gingen kijken dat ik alleen iets wilde kopen met een plekje om aan mijn motor te kunnen knutselen. Geen garage voor de auto nodig en het liefst in de binnenstad. En dat is ondanks ons zeer beperkte budget opmerkelijk goed gelukt. Daarom een klein huisje dat nog wel veel werk aan zat maar wel een fijn schuurtje, van steen en geïsoleerd dak.
 
De Suzuki is nu inderdaad bij mij…. Leuk winterproject om de boel weer aan de gang te krijgen!
IMG_1628.webp



Als eerste maar eens beginnen met de carbs… na zo lang stilstaan is dat geen overbodige luxe

IMG_1630.webp


En tot mijn verbazing zat er zelfs nog olie in
IMG_1632.webp
 
Maar helaas met de carburateurs al gelijk een enorme tegenslag te pakken! De carburateurs waren erg vies, en veel zat muurvast! Gasnaald zat vast in het huis, en de vlotternaalden zaten muurvast. Maar het ergste was dat de vlotterpennen ook muurvast zaten… en daar begint nu de ellende, want helaas is de naaldhouder afgebroken 🫣

IMG_1634.webp


Mijn idee voor nu is, om aan beide kanten een gaatje er in te boren, en er een staafje in te zetten, en dan de twee delen vast te ‘lijmen’ met JB weld…

Daarnaast geeft onderstaande foto wel een beeld van de staat van de carburateurs
IMG_1635.webp


Enfin… genoeg te doen dus.

Preventief de cilinder koppen al wat vol laten lopen met olie…
 
Maar helaas met de carburateurs al gelijk een enorme tegenslag te pakken! De carburateurs waren erg vies, en veel zat muurvast! Gasnaald zat vast in het huis, en de vlotternaalden zaten muurvast. Maar het ergste was dat de vlotterpennen ook muurvast zaten… en daar begint nu de ellende, want helaas is de naaldhouder afgebroken 🫣

Heb jij dat gedaan ?
 
Maar helaas met de carburateurs al gelijk een enorme tegenslag te pakken! De carburateurs waren erg vies, en veel zat muurvast! Gasnaald zat vast in het huis, en de vlotternaalden zaten muurvast. Maar het ergste was dat de vlotterpennen ook muurvast zaten… en daar begint nu de ellende, want helaas is de naaldhouder afgebroken 🫣

Bekijk bijlage 2057271

Mijn idee voor nu is, om aan beide kanten een gaatje er in te boren, en er een staafje in te zetten, en dan de twee delen vast te ‘lijmen’ met JB weld…

Daarnaast geeft onderstaande foto wel een beeld van de staat van de carburateurs
Bekijk bijlage 2057272

Enfin… genoeg te doen dus.

Preventief de cilinder koppen al wat vol laten lopen met olie…
Is wel een bekend fenomeen, dat dit houdertje breekt.
Ik heb mijn Grrr ook nog, helaas geen carb over.
Jouw oplossing is wel te doen, priegelwerk maar het is te doen.
Ben benieuwd wat je ervan maakt :t
 
Beetje mosterd na de maaltijd maar de vlotterpennetjes gaan er vaak maar naar 1 kant uit. Hopelijk lukt het repareren.
 
Beetje mosterd na de maaltijd maar de vlotterpennetjes gaan er vaak maar naar 1 kant uit. Hopelijk lukt het repareren.
Dat was wel kennis die ik reeds had… is niet mijn eerste carb… en ook niet mijn eerste mikuni CV… laten we het er op houden dat de boel verre van fris was
 
Terug
Bovenaan Onderaan