- Onderwerp starter
- #176
Laten we gewoon, zodra je tijd hebt, even hier een pen gaan inboren. JB heb ik hier ook nog liggen. Neem beide maar compleet mee. Geen haast.verre van fris
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Laten we gewoon, zodra je tijd hebt, even hier een pen gaan inboren. JB heb ik hier ook nog liggen. Neem beide maar compleet mee. Geen haast.verre van fris
Gouden ketting toe maar BA. Oh shit andere serieAfgelopen weekend weer een paar kleine stapjes gemaakt met het soesje...
Eerst maar eens een voorzichtige poging gewaagd, om de vlotterstandaard te repareren. Na wat puzzelen, besloten om de standaard te 'spalken', en dan voorzien van DB-weld.
op de fotos ziet het er nog niet heel erg strak uit, maar het lijkt er op dat dit wel eens een oplossing kan zijn. Eerst maar eens heel goed laten uitharden..
Vervolgens wat kleine klusjes gedaan:
- Voorrem grondig schoongemaakt
- Achterrem aangesloten
- oliefilter geplaatst
- accu aangesloten, en tornen op de startmotor (controleren of het blok na al die jaren niet weer vast is gaan zitten)
- stuur gedemonteerd, om de risers met dempers aan te kunnen pakken (stuur stond er een beetje raar scheef op).
- koppelingscilinder indrukding schoongemaakt en fris gemaakt
- en om een beetje een beeld te krijgen, heb ik de ketting er op gemacgyvert:
Mooi gedaan en dat JB weld is fijn spul. Gouden ketting rules!DB-weld.
tiepo > fixedMooi gedaan en dat JB weld is fijn spul. Gouden ketting rules!
Weet jij dan welke ik wel moet hebben? Ik heb gekeken wat Willem had besteld (misschien niet goed gezien)Jouw bestelde clipschakel is voor een niet O of X ring ketting .
Als de ringetjes er goed sluitend tussen passen en je de boel goed invet voordat je monteert.gisteren wat leuke spulletjes binnengekregen
en toch even gekeken hoe de 'verkeerde' schakel staat...
En eigenwijs als ik daar ben, vraag ik het me af, waarom ik niet deze schakel zou kunnen blijven gebruiken? Het lijkt allemaal te passen (let natuurlijk niet op de tiewraps die er om heen zitten, dat was puur om de ketting bij elkaar te houden om de clip te kunnen plaatsen), en het is ook niet dat het een enorm krachtige motor is of zo... De eigenaar wil graag makkelijk de ketting er af kunnen halen
heb er geen ringetjes bij... alleen de schakel, sluiting en het borgclipjeAls de ringetjes er goed sluitend tussen passen en je de boel goed invet voordat je monteert.
Het elektrische gedeelte is al goed aangepakt... en een goede (nieuwe) accu moet ik nog regelen. Maar dat is een van de laatste dingen die ik ga regelen. En als je het topic goed doorgelezen hebt, zul je zien dat er aardig wat tijd zit tussen het moment dat Willem hem heeft opgehaald (en aan het project is begonnen), en dat ik het project verder op pak (maar de motor blijft van Willem)Hey! Geweldig dat je die motor voor zon laag bedrag hebt kunnen scoren. De Suzuki GR650 is een top machine, maar het zal vast wat werk vergen. Controleer de elektrische systemen want daar zit vaak het probleem. Wat betreft de accu misschien is het verstandig om een nieuwe te overwegen, want de oude houdt het waarschijnlijk niet meer vol. je gaat zeker veel plezier hebben met het opknappen! Laat ons weten hoe de reparaties verlopen, ik ben benieuwd naar je voortgang. Succes
Ja dan werkt het niet en creëer je je zwakste schakel zelf op die manier.heb er geen ringetjes bij... alleen de schakel, sluiting en het borgclipje
Letterlijk in dit geval.Ja dan werkt het niet en creëer je je zwakste schakel zelf op die manier.
De SR bij mijn Grrrr is ook overleden, al toen ik de fiets kocht.Je bedoelt de spanningsregelaar toch?
Die heb ik niet gebouwd, die kwam zo met de motor.
Het viel me toen al mee dat hij niet al eerder doorgefikt was.
Hoopte dat de aluminium plaat eronder de warmte zou helpen de warmte af te voeren.
Staat ook alweer jaren stil dus, kan altijd wat gebeuren.
niet alleen bij oude suzukies... maar gelukkig heel simpel te fiksen met een fatsoenlijke SR...De SR bij mijn Grrrr is ook overleden, al toen ik de fiets kocht.
Bij al die ouwe Suzuki’s is dat een dingetje
Het stomme was dat ik de massa van de oude gelijkrichter niet vast had gelast aan het frame. Ik had een draadje met een ringetje dat precies om het boutje van de massazijde van de accu gemaakt. Dom dom dom.De SR bij mijn Grrrr is ook overleden, al toen ik de fiets kocht.
Bij al die ouwe Suzuki’s is dat een dingetje