Starten na reinigen carburators

jeanjacques

Rookie
19 jul 2015
21
5
waasmunster
nadat ik de carburators van mijn R1 van 2000 heb gereinigd, start de motor niet meer, hij wil wel maar komt er niet echt door, wat kan het probleem zijn?
 

Bijlagen

  • 20221202_195142.mp4
    57,2 MB
Nou daar gaan we weer een keer.....schoonmaken? hoe? Schoonmaken is over het algemeen het beste in een ultrasoon, heb je er geen 1 dan geheel demonteren en ff langs de motorzaak...kost je een drol.
Volgende stap.....alle o ringen vervangen? of gewoon weer oude troep erin? zo nee dan mag je eerst ff een revisiesetje bestellen. en vergeet de o ring onder je vlotterhouder niet waar tevens een klein zeefje zit....nu te proberen en werkt het beste met een los benzinetankje die je vrij kan ophangen, anders wat benzine slang halen en tank op een werkbank plaatsen zodat deze niet in de weg zit.
luchtfilter met een doekje afsluiten en proberen te starten.....start de bike, te veel lucht, zo ook proberen met luchtfilter geheel eraf....zo kom je er achter of de motor te veel/weinig lucht benzine krijgt....maar zie eerst de eerste stappen en dan kan je pas verder denken, want is 1 van de o ringen lek dan kan je lang zoeken....sproeiers goed doorgeprikt met een gitaarsnaar of stukje staalborstel?
Aanzuigrubber carb cilinder nog goed, carb luchtfilter?......ga maar eerst ff op youtube 10 talle filmpjes kijken over carb cleaning,, daar schoonmaken niet inhoud ff doorspuiten met brake cleaner en perslucht....
 
het is wel al 3 jaar geleden dat ik nog eens met de motor gereden heb
Vind ik niet raar dat-ie het niet gelijk doet na 3 jaar stilstand want dit is best cruciale info. Ben bang dat je eerst de hele peutsantekraam maar eens moet schoonmaken. Kraantje en filtertje er uit.. Na 3 jaar vergoring zal de binnenkant van je tank vast wel wat aandacht nodig hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Terug
Bovenaan Onderaan