Je moet wel blijven opletten he.Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt. Met een paar ritjes per jaar van maximaal 200km blijft het vermoeiend. Ik onderschat dat zelf ook, ik was een paar jaar terug met een vriendin naar Luxemburg. Voor mij een rondje dichtbij, maar op de terugweg ging zij opeens rechtdoor op een rotonde waar ik 3/4 rond ging (ik reed voor haar). Ja, ze had gedacht dat ik rechtdoor ging en toen ze me linksaf zag slaan kon ze niet meer corrigeren. Duidelijk een geval van oververmoeidheid waar ik geen rekening mee had gehouden. Terwijl we al wel vaker een rondje Zeeland of zo hadden gereden, maar 4 dagen Luxemburg was duidelijk te veel en te lang.
Niet kort daarna is ze ook gestopt met motorrijden, het was toch niet haar ding.
Dat kon ze dus duidelijk niet meer, en blijkbaar was ze te trots om dat aan te geven.Je moet wel blijven opletten he.
Je moet er ook niet op gaan zitten.Ja, daar val je natuurlijk ook goed van af!
Dat biedt perspectief.Als ik 3 weken met de motor op vakantie ben geweest ben ik ook altijd een paar kilo afgevallen. Ondanks dat ik me onderweg tegoed doe aan copieuze maaltijden.
Weer een kutsmoes om te onthoudenDat biedt perspectief.
Oestertje af en toe niet vergeten!Dat biedt perspectief.
Dat ken ik, maar dan niet vh motorrijden. Een goeie verwarde blik werkt net zo. Geen deodorant gebruiken trouwens ookWeet je... echte motorrijders....die interesserend het h.e.l.e.m.a.a.l niets wat anderen daarover zeggen
En als je dan nog iets dieper in de motorwereld zit....dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt dit soort dingen tegen je zeggen.
Mocht je ooit die hard worden dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt ongevraagd tegen je praten.
Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.Weet je... echte motorrijders....die interesserend het h.e.l.e.m.a.a.l niets wat anderen daarover zeggen
En als je dan nog iets dieper in de motorwereld zit....dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt dit soort dingen tegen je zeggen.
Mocht je ooit die hard worden dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt ongevraagd tegen je praten.
Deze is herkenbaar, ik zeg dan dat men te snel te bang is.Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
Paard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
Persoonlijk ben ik een beetje verdacht op elke zin waarin 'motorrijden' en 'af vallen' samen genoemd worden. Dat heb ik al een keer gedaan; was geen success.Dat biedt perspectief.
Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.Scootmobielen zijn blijkbaar het gevaarlijkste:
Scootmobiel gevaarlijkste vervoermiddel, maar cursus niet verplicht
De scootmobiel en andere gehandicaptenvoertuigen zijn de gevaarlijkste vervoermiddelen in het verkeer. Gebruikers lopen veel meer risico op een dodelijk ongeluk dan bijvoorbeeld motorrijders en bromfietsers.www.rtl.nl
Maar; is natuurlijk weer een flutonderzoek, of althans; de onderliggende cijfers niet verder uitgediept.
Ik neem aan dat de scootmobiel zelf niet zo onveilig is, maar veelal bestuurd worden door bejaarden, wier reactievermogen dusdanig laag is dat zij niet adequaat reageren op een gevaarlijke situatie. Sterker nog; niet meer dusdanig kunnen anticiperen en gevaarlijke situties al herkennen voordat ze zich voordoen.
En volgens mij is het onderzoek nu alweer achterhaald en zijn het nu de fatbikes. Ook weer; niet zozeer de fatbike zelf, maar ook weer het volk dat erop zit, die een gevaarlijke levenshouding hebben;
denken dat ze onsterfelijk zijn, dat de hele wereld zich maar aan hen dient aan te passen en dat regels niet voor hen gelden, die zijn er slechts voor anderen.
Dat gaat soms goed, tot het fout gaat.
Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.
Ik ben inderdaad al vaker van een paard af gevallen dan van een motorPaard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.
vandaar de populariteit van BMW GS(A)Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.
vandaar de populariteit van BMW GS(A)
Persoonlijk nog nooit meegemaakt maar ook nog nimmer op een paard gekropen.Ik ben inderdaad al vaker van een paard af gevallen dan van een motor
Dat laatste bedoelt RR. waarschijnlijk.Daar heb ik nou nog nooit last van gehad en ik rij al een tijdje en leef nog steeds. Ik heb in de ruim 40 jaar dat ik nu motorrij slechts een keer een zware crash gehad en dat was door de schuld van een ander.
Wacht maar totdat
Eet ze op, best lekker en je flikkert er niet afPersoonlijk nog nooit meegemaakt maar ook nog nimmer op een paard gekropen.