Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Je moet wel blijven opletten he.

Dat ken ik, maar dan niet vh motorrijden. Een goeie verwarde blik werkt net zo. Geen deodorant gebruiken trouwens ook

Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.

Deze is herkenbaar, ik zeg dan dat men te snel te bang is.

Paard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.

Scootmobielen zijn blijkbaar het gevaarlijkste:

Maar; is natuurlijk weer een flutonderzoek, of althans; de onderliggende cijfers niet verder uitgediept.

Ik neem aan dat de scootmobiel zelf niet zo onveilig is, maar veelal bestuurd worden door bejaarden, wier reactievermogen dusdanig laag is dat zij niet adequaat reageren op een gevaarlijke situatie. Sterker nog; niet meer dusdanig kunnen anticiperen en gevaarlijke situties al herkennen voordat ze zich voordoen.

En volgens mij is het onderzoek nu alweer achterhaald en zijn het nu de fatbikes. Ook weer; niet zozeer de fatbike zelf, maar ook weer het volk dat erop zit, die een gevaarlijke levenshouding hebben;
denken dat ze onsterfelijk zijn, dat de hele wereld zich maar aan hen dient aan te passen en dat regels niet voor hen gelden, die zijn er slechts voor anderen.

Dat gaat soms goed, tot het fout gaat.

Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.

Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.

De veiligheidsparadox.

Naarmate auto's veiliger worden nemen mensen meer risico's, omdat ze zich veiliger wanen.

Bijvoorbeeld toen ABS opkwam, gingen de bestuurders dichter op hun voorligger rijden, "want ik heb toch ABS"

Zelfde met winterbanden; bestuurders passen hun rijstijl niet aan als er sneeuw en ijs ligt "want ik heb winterbanden".

Zal t zelfde zijn met motoren zoals jij ze noemt; met een racer met enorme Brembo's waan je je veiliger, omdat je een kortere remweg hebt. "Dus" ga je (onbewust?) meer risico's nemen en harder rijden.

(Maar we zijn toch weer aan het afdwalen!)

Hahahaha, die pik ik van je. Heerlijke opmerking

Paard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.
Ik ben inderdaad al vaker van een paard af gevallen dan van een motor

vandaar de populariteit van BMW GS(A)

Daar heb ik nou nog nooit last van gehad en ik rij al een tijdje en leef nog steeds. Ik heb in de ruim 40 jaar dat ik nu motorrij slechts een keer een zware crash gehad en dat was door de schuld van een ander.
Dat laatste bedoelt RR. waarschijnlijk.