Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Even on topic. Een andere veel gehoorde opmerking is : Ik wil best gaan motorrijden maar dan wil ik alleen op een Harly rijden en dat kan ik niet betalen. Of Ik wil ook motorrijden maar het verkeer van tegenwoordig is te gevaarlijk.
 
Ik heb nu op mijn GS de BMW zijkoffers en een Givi topkoffer. Afwisselend zo'n grote zwarte of de kleinere alu koffer. De kleine alu koffer is mijn "toerkoffer". De grote zwarte vooral voor als ik voor het werk onderweg ben, past een grote laptoptas is, plus wat andere spullen en op lokatie gaat mijn helm er in. Givi koffer dus vooral omdat het makkelijk wisselen is tussen verschillende modellen en ook beide koffers op mijn andere motor passen. De BMW topkoffer heb ik al jaren in de kelder staan, die gaat er weer op als ik de motor inruil.
Ik heb op mijn RT alle koffers zitten waar vrijwel niets in zit. Maar zonder die koffers vindt ik het geen RT meer. En vind ik hem lelijk.
Bij een GS zonder koffers heb ik dat minder
 
Ik heb ook originele BMW koffers op de K13R. Wat een waardeloze dingen. Er kan echt helemaal niks in en de vorm is ook onmogelijk.
 
Ik zal dan maar het goede voorbeeld geven en weer even terug naar het onderwerp gaan.

"Lekker man! Motorrijden is vrijheid!"

Ik snap die nooit zo goed. Waarom zou je op een motor vrijer zijn dan in een auto? Begrijp me niet verkeerd, ik vind motorrijden heerlijk. Maar ik ervaar dat niet als 'vrijheid'. Althans niet meer dan ik in de auto ervaar.
 
Of mensen die motorrijden zien als een zware sport. Als je in de motor gp mee rijdt begrijp ik dat wel maar verder valt dat nogal mee vind ik, over het algemeen is het allemaal best relaxt.
 
Ik zal dan maar het goede voorbeeld geven en weer even terug naar het onderwerp gaan.

"Lekker man! Motorrijden is vrijheid!"

Ik snap die nooit zo goed. Waarom zou je op een motor vrijer zijn dan in een auto? Begrijp me niet verkeerd, ik vind motorrijden heerlijk. Maar ik ervaar dat niet als 'vrijheid'. Althans niet meer dan ik in de auto ervaar.
hmm, ik wel eigenlijk.

Heerlijk na een dag op kantoor om even te rijden, niet ingeblikt in de file (mijn traject heeft altijd file B| )
Voelt toch wel vrijer om tussen een file door te rijden en makkelijk in te halen op B wegen waar ik met de auto meestal niet eens moeite doe om in te halen.

Is dat echt vrijheid, tja geen idee, maar het voelt echt wel serieus fijner en ik vind ingeblikt rijden helemaal niets.
 
Of mensen die motorrijden zien als een zware sport. Als je in de motor gp mee rijdt begrijp ik dat wel maar verder valt dat nogal mee vind ik, over het algemeen is het allemaal best relaxt.
Als je heel goed alles in de gaten houdt kan motorrijden doodvermoeiend zijn. Als je dat niet doet wordt het je dood.
 
Als je heel goed alles in de gaten houdt kan motorrijden doodvermoeiend zijn. Als je dat niet doet wordt het je dood.
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad en ik rij al een tijdje en leef nog steeds. Ik heb in de ruim 40 jaar dat ik nu motorrij slechts een keer een zware crash gehad en dat was door de schuld van een ander.
 
Ook zo een, " motorrijden maakt zeker wel hongerig he" ja je verbrand ook veel calorieën met gas geven, remmen en schakelen.
 
hmm, ik wel eigenlijk.

Heerlijk na een dag op kantoor om even te rijden, niet ingeblikt in de file (mijn traject heeft altijd file B| )
Voelt toch wel vrijer om tussen een file door te rijden en makkelijk in te halen op B wegen waar ik met de auto meestal niet eens moeite doe om in te halen.

Is dat echt vrijheid, tja geen idee, maar het voelt echt wel serieus fijner en ik vind ingeblikt rijden helemaal niets.
Precies.
En de laatste 15 a 20 kilometer rij ik dan binnendoor over kleine stuurweggetjes en dan kom ik helemaal ontspannen en opgewekt thuis.
Dat doe ik met de auto niet.
 
Ook zo een, " motorrijden maakt zeker wel hongerig he" ja je verbrand ook veel calorieën met gas geven, remmen en schakelen.
Je verbrandt 100-150 kcal met een uur motor rijden. Dat is meer dan met autorijden. Als ik 3 weken met de motor op vakantie ben geweest ben ik ook altijd een paar kilo afgevallen. Ondanks dat ik me onderweg tegoed doe aan copieuze maaltijden.
 
Als je heel goed alles in de gaten houdt kan motorrijden doodvermoeiend zijn.
Dat is eigenlijk alleen in het begin zo, net na het halen van je rijbewijs of als je een langere tijd niet hebt gereden. Zodra je er aan went gaat het vanzelf en kost het niet zoveel moeite meer is mijn ervaring.
 
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt. Met een paar ritjes per jaar van maximaal 200km blijft het vermoeiend. Ik onderschat dat zelf ook, ik was een paar jaar terug met een vriendin naar Luxemburg. Voor mij een rondje dichtbij, maar op de terugweg ging zij opeens rechtdoor op een rotonde waar ik 3/4 rond ging (ik reed voor haar). Ja, ze had gedacht dat ik rechtdoor ging en toen ze me linksaf zag slaan kon ze niet meer corrigeren. Duidelijk een geval van oververmoeidheid waar ik geen rekening mee had gehouden. Terwijl we al wel vaker een rondje Zeeland of zo hadden gereden, maar 4 dagen Luxemburg was duidelijk te veel en te lang.

Niet kort daarna is ze ook gestopt met motorrijden, het was toch niet haar ding.
 
Ook zo een, " motorrijden maakt zeker wel hongerig he" ja je verbrand ook veel calorieën met gas geven, remmen en schakelen.

Ik word altijd enorm dorstig van motorrijden.
Die eerste pot bier na een dag sturen, met het pak nog aan, is bijna orgastisch.
Die 12 die er dan nog achteraan komen zijn ook lekker, maar die eerste is echt het lekkerste wat er is.
 
Overigens; met jullie uitleg over "vrijheid" ben ik het wel eens. Met die uitleg snap ik de opmerking "Vrijheid" een stuk beter.

In principe heb je in de auto dus dezelfde vrijheid (met uitzondering van tussen de file doorrrijden), maar gebruik je hem niet. Met de motor wel, of veel eerder.
Scheelt misschien ook dat ik niet zo veel woon-werk verkeer doe met mn motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan