Standaard opmerkingen van niet motorrijders.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JR58
  • Startdatum Startdatum
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt. Met een paar ritjes per jaar van maximaal 200km blijft het vermoeiend. Ik onderschat dat zelf ook, ik was een paar jaar terug met een vriendin naar Luxemburg. Voor mij een rondje dichtbij, maar op de terugweg ging zij opeens rechtdoor op een rotonde waar ik 3/4 rond ging (ik reed voor haar). Ja, ze had gedacht dat ik rechtdoor ging en toen ze me linksaf zag slaan kon ze niet meer corrigeren. Duidelijk een geval van oververmoeidheid waar ik geen rekening mee had gehouden. Terwijl we al wel vaker een rondje Zeeland of zo hadden gereden, maar 4 dagen Luxemburg was duidelijk te veel en te lang.

Niet kort daarna is ze ook gestopt met motorrijden, het was toch niet haar ding.
Je moet wel blijven opletten he.
 
Weet je... echte motorrijders....die interesserend het h.e.l.e.m.a.a.l niets wat anderen daarover zeggen *D

En als je dan nog iets dieper in de motorwereld zit....dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt dit soort dingen tegen je zeggen.

Mocht je ooit die hard worden dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt ongevraagd tegen je praten.
Dat ken ik, maar dan niet vh motorrijden. Een goeie verwarde blik werkt net zo. Geen deodorant gebruiken trouwens ook
 
Weet je... echte motorrijders....die interesserend het h.e.l.e.m.a.a.l niets wat anderen daarover zeggen *D

En als je dan nog iets dieper in de motorwereld zit....dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt dit soort dingen tegen je zeggen.

Mocht je ooit die hard worden dan heb je een sfeertje om je heen dat voorkomt dat mensen überhaupt ongevraagd tegen je praten.
Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
 
Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
Deze is herkenbaar, ik zeg dan dat men te snel te bang is.
 
Collega's, familie, daar zitten vaak mensen tussen die niets met motorrijden hebben en die kom je toch tegen. Als je dan 'ochtends binnenkwam met je helm in je hand kreeg je toch vaak onzinnig opmerkingen te horen zonder dat je er om vroeg, zo van " het blijft gevaarlijk zo'n rot motor" etc etc. Ik reageerde er ook nooit op maar hoorde het wel.
Paard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.
 
Scootmobielen zijn blijkbaar het gevaarlijkste:


Maar; is natuurlijk weer een flutonderzoek, of althans; de onderliggende cijfers niet verder uitgediept.

Ik neem aan dat de scootmobiel zelf niet zo onveilig is, maar veelal bestuurd worden door bejaarden, wier reactievermogen dusdanig laag is dat zij niet adequaat reageren op een gevaarlijke situatie. Sterker nog; niet meer dusdanig kunnen anticiperen en gevaarlijke situties al herkennen voordat ze zich voordoen.

En volgens mij is het onderzoek nu alweer achterhaald en zijn het nu de fatbikes. Ook weer; niet zozeer de fatbike zelf, maar ook weer het volk dat erop zit, die een gevaarlijke levenshouding hebben;
denken dat ze onsterfelijk zijn, dat de hele wereld zich maar aan hen dient aan te passen en dat regels niet voor hen gelden, die zijn er slechts voor anderen.

Dat gaat soms goed, tot het fout gaat.
 
Scootmobielen zijn blijkbaar het gevaarlijkste:


Maar; is natuurlijk weer een flutonderzoek, of althans; de onderliggende cijfers niet verder uitgediept.

Ik neem aan dat de scootmobiel zelf niet zo onveilig is, maar veelal bestuurd worden door bejaarden, wier reactievermogen dusdanig laag is dat zij niet adequaat reageren op een gevaarlijke situatie. Sterker nog; niet meer dusdanig kunnen anticiperen en gevaarlijke situties al herkennen voordat ze zich voordoen.

En volgens mij is het onderzoek nu alweer achterhaald en zijn het nu de fatbikes. Ook weer; niet zozeer de fatbike zelf, maar ook weer het volk dat erop zit, die een gevaarlijke levenshouding hebben;
denken dat ze onsterfelijk zijn, dat de hele wereld zich maar aan hen dient aan te passen en dat regels niet voor hen gelden, die zijn er slechts voor anderen.

Dat gaat soms goed, tot het fout gaat.
Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.
 
Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.

De veiligheidsparadox.

Naarmate auto's veiliger worden nemen mensen meer risico's, omdat ze zich veiliger wanen.

Bijvoorbeeld toen ABS opkwam, gingen de bestuurders dichter op hun voorligger rijden, "want ik heb toch ABS"

Zelfde met winterbanden; bestuurders passen hun rijstijl niet aan als er sneeuw en ijs ligt "want ik heb winterbanden".

Zal t zelfde zijn met motoren zoals jij ze noemt; met een racer met enorme Brembo's waan je je veiliger, omdat je een kortere remweg hebt. "Dus" ga je (onbewust?) meer risico's nemen en harder rijden.

(Maar we zijn toch weer aan het afdwalen!)
 
Paard rijden en Mountainbike zijn dacht ik veel gevaarlijker. Dan de elektrische fiets nog, die is ook niet mis. Ik kan het helaas zo snel niet vinden maar er zijn wel lijstjes en motorrijden staat lang niet bovenaan.
Ik ben inderdaad al vaker van een paard af gevallen dan van een motor
 
Geldt ook voor motoren, ik kan me herinneren dat all roads het minste bij ongevallen betrokken waren terwijl de andere motoren juiste betere remmen en wegligging hadden.
vandaar de populariteit van BMW GS(A)
 
Daar heb ik nou nog nooit last van gehad en ik rij al een tijdje en leef nog steeds. Ik heb in de ruim 40 jaar dat ik nu motorrij slechts een keer een zware crash gehad en dat was door de schuld van een ander.
Dat laatste bedoelt RR. waarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan