SRX600 als café racer

Lang geleden dat hier wat actie was. Maar aangezien de remklauwdelen (geen foto's van) al gebadderd hadden en nu de toch wel complexe carburateur van de SRX ook schoon is geworden dus hier een foto van de carburateur in opbouw.

Niet dat het project nu erg hard gaat. Maar er is wat voortgang.
 

Bijlagen

  • carb schoon.jpg
    carb schoon.jpg
    459,9 KB · Weergaven: 0
Leuk en herkenbaar. Knap dat je alle onderdelen weer bij elkaar weet te sprokkelen. Een luchtfilter huis zou ik er ook wel weer op willen, de pods hebben veel last van wind.

Zijn je inlaat spruit stukken nog ok? die zijn ook niet meer nieuw te vinden maar erg lekgevoelig. Ik heb het rubber deel er voorzichtig afgehaald, en schrok van de corrosie die tussen rubber en alu zat. Alles grondig schoongemaakt en het rubber er weer op gelijmd met zwarte lijmkit. Dat is nu al meer dan een jaar dicht.
 
Helaas ben ik nog niet zover met dit project. Ben nu bezig onderdelen netjes te krijgen.

Tijdens het typen van dit bericht ligt bijv. de benzinekraan (in deeltjes) in de ultrasoon. Want om van twee motorfietsen die beiden een 'achtergrond' hebben één nette rijdende te maken dan moet echt alles nagelopen worden.

Het lege frame heeft een langere tijd in een stal gestaan, dus de nodige corrosie de dampen die mestopslag horen. De andere fiets is zachtjes gezegd niet heel netjes besleuteld aan de buitenzijde. Van het blok is gemeld dat het loopt (echter hoe de inwendige technische staat is, is mij nu nog onbekend). Wel is het blok qua sleutelsporen er veel beter aan toe dan het rijwielgedeelte.

Ten aanzien van de onderdelen, zover ik weet heb ik in één complete motorfiets (tenminste dat is hoe het wordt ingeschat ;))

Aan het eind weet ik nu reeds dat er onderdelen van het rijwieldeel overblijven.

En voor het rijwieldeel ben ik ook niet zo bang dat er niets te vinden is. Yamaha hergebruikt bestaande delen, remmen zij.voor zover ik kan zien gelijk aan een YX600. Remzuigers van een achterrem van een FZS600 1999 zijn hetzelfde als in de drie remklauwen van de SRX zitten.
 
Ja klopt veel onderdelen zijn redelijk standaard. De 600 deelt motorisch ook veel met de XT 600. Glijbussen voor de voorvork vond ik lastig te vinden. Kabels ook, die heb ik zelf gemaakt.

Ik heb dan ook nog het nadeel (wat betreft onderdelen) dat ik een 400 heb, een Japanse import. Daar ging ik al de mist in met een kettingset (omgeruild). Rijwiel gedeelte is ook anders, 1 schijf voor met vierzuigerklauw, 17 inch voor 18 achter, andere velgen.

Ik had hem gekocht als low budget fiets voor woon-werk verkeer, maar inmiddels is tussen neus en lippen door alles al vernieuwd, vervangen en gepoetst. Binnenkort wordt het tijd voor nieuwe zuigerveren en klepseals (ik hoop dat het daarbij blijft :X) en een nieuwe demper.
 
Dat het een broertje is van de XT600 weet ik.

Maar eerst ga ik zorgen dat het weer één fiets wordt met motorblok. Wel maakt ik alles zover netjes dat het niet zo is dat als de motor rijdt, er gelijk gewerkt moet worden aan zeer lelijke onderdelen.
 
Ultrasoon heeft vandaag (en afgelopen week) flink staan pruttelen.

IMG_5872.jpeg


Er moeten nog wel wat spulletjes (revisie setjes) komen, maar visueel lijkt het weer wat.
 
Er moet ook nog gewerkt worden 😉


De revisie setjes die nodig zijn om het weer werkbaar te krijgen moeten toch ergens van betaald worden 8-)


Maar sommige delen zijn zo vuil, dat ze toch meer dan 1 uur in bad mogen. Hanteer het idee dat het beter is ze in bad te stoppen dan dat ik de onderdelen met de hand moet poetsen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan